Keresés

Részletes keresés

hadidoki Creative Commons License 2017.05.22 -1 11 62712

Azért lennének helyek, ahol úgy motorozhatnának, hogy legkevésbé zavarnának másokat, de ők is szeretnek a "friss levegőn", a természet "csendjében", és "békés magányában" nagyokat kirándulni.

A többiek?  ...ja a többiek meg le vannak sz@rva.

Előzmény: rönofan02 (62710)
Bikk Pubi Creative Commons License 2017.05.22 -1 10 62711

Piliscséven mintha lenne krosszpálya.

Előzmény: rönofan02 (62710)
rönofan02 Creative Commons License 2017.05.22 -2 11 62710

No, ezek nem voltak lassúak, ránézésre gyorsabban verettek, mint ahogy én szoktam baktatni az 1100-as Drag Starommal... Persze, ez csak látszat volt, a szűk hely miatt!

Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy némileg elgondolkodtam a dolgon. A matricás joghurtos dobozoknak (én így hívom a speed motorokat, tudjátok, akik egykerekezni szoktak a nagykörúton...) van lehetőségük adrenalin bombára, hiszen ott a Hungaroring, vagy a Rába ring, de bármelyik autópályán is oda tudnak húzni egy nagyot (félreértés ne essék, nem értek egyet ezzel, nagyon nem!!!), viszont a krosszosoknak nincs kijelölt pályájuk, legalábbis én nem tudok róla... Mindazonáltal eléggé kiakasztottak tegnap!

Barátsággal

Tóni

 

Előzmény: asciimo (62707)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 -10 2 62709

http://www.hirado.hu/2017/05/22/felmilliardos-kart-okozott-a-bukkben-es-a-zempleni-hegysegben-az-aprilisi-idojaras/

 

Motorosok: nem mehetnek be erdőtalajra, még nem védett területen kívül sem. 

hadidoki Creative Commons License 2017.05.22 -1 12 62708

Sajnos sok rondítást okoznak az erdőben, de nehéz ellenük tenni. Még az erdészeknek és a rendőröknek sem könnyű. Nem érdemes kakaskodni velük, de véleményed lehet róluk. Nekem van, és elég negatív!

Előzmény: rönofan02 (62706)
asciimo Creative Commons License 2017.05.22 -8 2 62707

A Dorog-Mogyorosbanya szakaszon rengeteg crossmotoros huzatja keresztül-kasul. Sokszor nem tudjak mikor mennek turistauton, es mikor nem. (nezd meg a Google Map-en felülröl a Gete környeket, latod mennyi motoros ut van arra)

 

A multkor a Tokodrol mentem felfele, a vizmosasban jöttek hatulrol, de rendesek voltak, szep lassan jöttek. Nem tudom hogy jogilag mi a helyzet, szabad-e vagy sem. Amig vigyaznak a többiekre, nekem nem olyan sok a gondom vele, inkabb a szemetelökkel.

Előzmény: rönofan02 (62706)
rönofan02 Creative Commons License 2017.05.22 -2 12 62706

Sziasztok,

Bocsánat, hogy a kezdő közbeszól...

Tudom, probléma a jelzések állapota, elhelyezése, de....

Hörpölin inspirációjára (ezer köszönet érte!), tegnap a Dorog-Mogyorósbánya szakaszt tettem meg a kéken. Békésen baktatok a Nagy-Gete tetején, amikor a keresztnél:

 

    

 

Bár baromi nagy hangjuk volt, de egyszerűen nem hittem el, hogy ott fognak jönni, alig tudtam félreugrani előlük. Ráadásul egyedül voltam, ők meg öten, mit kezdhettem volna velük?

Szóval megértem a jelzések problémáját, de azt hiszem, ez súlyosabb annál. Mit lehetne az ilyen gyökerekkel kezdeni? Mondjuk nálunk, a fóti Somlyón is volt velük gond, ott sikerült egy elég combos fa bejárattal lezárni az ösvény mindkét végét, csak gyalog lehet bemenni. Igaz, az egy rövidke tanösvény a "hegyen".

 

És ilyenkor szégyellem, hogy én is motorozok, bár "csak" egy chopperrel szoktam ballagni az országutakon. De az átlagember az ilyen barmokról szokott általánosítani...

 

Ezt leszámítva a szakasz csodálatos volt, és ezzel átléptem a 300 kilométert az OKT-n. Tudom, ez még nagyon kevés, de valahol el kell kezdeni... Pünkösdkor jön az OKT-1, már alig várom!

 

Barátsággal

Tóni

https://heyjoe.hu/index.php?mozgalom=okt&oldal=felhasznalo&felhasznalo=1588

 

garass Creative Commons License 2017.05.21 -2 12 62705

Itt folytatnám az úttörések jelzéseivel, Simulacrumnak és Pulmynak is!

Erre is érvényes, hogy térkép nélkül, úttévesztés nélkül kellene az utat végigjárni, ha jók a jelzések. Talán az útelágazások, jelzés csomópontok a legfontosabb kritériumai ennek az elvárásnak. Alapból két módja lehet ennek.

Egyik amikor az úttörést a nyilazott jelzésekkel jelzem, a letérés előtti jelzésen. Ha ez egyértelmű, tiszta, jól belátható, akkor a letérés után egy közelebbi behívó jelzéssel lehet folytatni az utat. 

Ha az úttörés nem egyértelmű (láthatóság, többes elágazás, nincs jó tereptárgy a jelzésekre...) akkor célszerű közvetlenül a leágazásban, vagy röviddel utána kapujelzést alkalmazni és kissé arrébb még egy behívójellel megerősíteni a letérést.

Persze a leírtak is sokban függenek az adott helyszíntől.

Pulmy bejegyzésének is van létjogosultsága, bár a jelzések nem tesznek különbséget a gyakorlott túrázó és a hétvégi kiránduló között, ezért mindkettőt ki kell szolgálnia. De én is találkoztam ellenőrzésem során azzal a megoldással, hogy az úttörés előtt csak a szokásos sávjelzés volt felfestve, a letérésre először abból következtettem, hogy az elágazás után az egyenes úton nem volt jelzés. amikor elértem az útelágazást, be kellett nézni a keresztútba. Ott már látszott a következő sávjelzés, mint behívójel. Néhány útkereszteződés után meg lehetett szokni, hogy minden leágazásba be kell nézni. Ez tipikusan arra volt jó, hogy aktív jelzésfigyelésre késztessen. 

Előzmény: Törölt nick (62700)
garass Creative Commons License 2017.05.21 -2 12 62704

A jelzések gyakoriságára a festési útmutató 80-100 métert ad meg. Ez egy átlagos, de jó érték. Elvben azt írja le, hogy egyik jelzéstől a következő már látszódjon. (Szerintem van benne némi túlbiztosítás is, de ez az én magánvéleményem.) Valójában az a jó, ha a túrázó térkép nélkül végig tud menni az úton. Ezért inkább a terep lenne a döntő a jelzéssűrűség vonatkozásában. Vagyis bonyolultabb útvezetésnél sűrűbb, egyértelmű, leágazás nélküli és terepi korlátok között (pl. meredek hegyoldalon keresztbe vezetett útvonal) lehet ritkább jelzést is alkalmazni.

Ezt mindig a jelzésfestő dönti el, - nem vagyunk egyformák -! De épp az OKT-kékkör vonatkozásában van egy fontos tényezője a nem egységes alkalmazásnak. Ahogy már előző bejegyzésemben is írtam a kék kör kivitelezését nem követte teljes körű ellenőrzés. Nem úgy, mint a múltévi - nem az OKT - festések során. Ezért ilyen hibák bizony előfordulhatnak.  

Előzmény: Simulacrum (62699)
garass Creative Commons License 2017.05.21 -2 11 62703

A betonoszlopok története valóban ez volt. Kérték, megadtuk a telepítési helyeket. Aztán a festési munka során nem voltak kinn az oszlopok, csak annak lezárása után. Úgy, hogy mi is másoktól hallottunk először arról, hogy kihelyezésre kerültek. A telepítést és a jelzés felvitelt is a Pilisi Parkerdő alvállalkozói végezték. Sajnos az követően ellenőrzésre nem került sor akkor. Az eredmény ismert.

Ugyanazzal érveltünk, mint Te, hogy a rossz helyen lévők nem teljesítették a projekt előírást. Aztán kiderült, abban csak a területekre leosztott darabszám volt rögzítve. Ezért került sor utólag a darabszám és a pozíciók felmérésére. Ennek alapján van rá esély, hogy egy részük áthelyezésre kerül. De a részletek még nem ismertek.

Az iránymutató oszlop-tábla rendszer kialakítása az ismert módon, belső információs munka eredményeként történt. Ott már alapból a koncepció is hibás volt, (például a nem a táblán lévő jelzett úton található célpontok feltüntetése). De ugyanígy hibás volt a táblacélpontok (sokszor csak POI-k) feltüntetése is. Ezek - mint utólag kiderült - a Tájértéktárból (TÉKA) kerültek az adatbázisba és a program egy adott pontból adott távolságon belüli ilyen célokat vitt fel a táblákra. (ez egy leegyszerűsített folyamatleírás, ennél persze jóval bonyolultabb volt, mert ott jött be az oszlopok, táblák száma, azokon a sorok száma, stb.) A lényeg, hogy rengeteg olyan célpont került a táblákra, ami nem az adott útról érhető el, nem is jelzett úton van, fokozottan védett objektum, nem látogatható objektum, turisztikailag nem érdekes objektum, stb.

A kihelyezés módja azonos volt a betonoszlopokéval. Alvállalkozók végezték, sokszor teljes helyismeret hiányában. A táblákat lista alapján tették fel az oszlopokra, néha más irányba, néha olvashatatlan helyzetbe, és így tovább. Ezek összesenje adta a jól ismert táblaproblémát.

A táblák tervezése, kivitelezése és kihelyezése a területi természetjárók (a helyszínek legjobb ismerői) teljes kizárásával történt. Röviden ennyi a történet.

A nagy felháborodás eredményeként az MTSZ mostani vezetése kezdte el itt is a hibafelmérést és most már konkrétabb lépésekkel (Pilisi Parkerdő, Bükk-hg.) egy jobbító munka elindítását. 

Röviden ez van most. 

Előzmény: timetable (62695)
Pulmy Creative Commons License 2017.05.21 -16 1 62702

Így van,látszik,hogy Somogy azért mêgiscsak Somogy😀😂

Előzmény: HEV (62697)
Pulmy Creative Commons License 2017.05.21 -15 2 62701

Sztem ez azért vagyon így,hogy tornáztasd az agytekervényeid,s fejlődjön a tájékozódási képességed!Ez helyesen is van így,kevésbé válunk robottá,bár aki műszerrel dzsal,annak tökmid1.

Előzmény: Törölt nick (62700)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.21 -11 4 62700

Ó, akkor másnak is van ilyen tapasztalata? Ezt én is figyelem évtizedek óta, hogy az ún. "kapujelzés" hiányzik az elágazásokból, az egyenes szakaszokon meg egymásba érnek a jelzések... :/

Előzmény: Simulacrum (62699)
Simulacrum Creative Commons License 2017.05.20 -2 3 62699

Ha már festés, az OKT Írott-kő -> Kőszeg szakaszán közvetlenül a Stájer házak után van egy betonon haladó nagyobb kanyar rész. Ott valahogy hiányoznak a kék jelzések. Csak tanösvény jelzés van kint, bár az meg elvileg délebbre halad, bár lehet ez másik tanösvény.

Még egy helyen volt egy kis tévesztési lehetőség, de már nem emlékszem hol, de kettéágazik az erdészeti út és csak egy jó 100-200 métert menve van kék jelzés a helyes szakaszon.

Ezt úgy általánosságban is megfigyeltem, hogy sokszor rendkívül közel követik egymást a kék jelzések a fákon olyan helyeken, ahol teljesen egyértelmű az út, nem is lehet letérni. Elágazásoknál viszont többször látható nyilas segítség, de sok helyen nem és muszáj menni GPS nélkül 100-200 métert az első jelért.

Gondolom van egy egységes távolság, ami után jönnie kell a következő jelnek, de sok helyen nem tapasztalom, hogy így lenne.

Előzmény: garass (62688)
Simulacrum Creative Commons License 2017.05.20 -1 7 62698

Nekem is feltűnt, hogy mintha nem lenne rendben a pecsét gumija, de ilyenkor eszembe se jut, hogy valaki arra szán időt, hogy ezzel szórakozzon és elrontsa. Az biztos, hogy mikor mi arra jártunk csúcsforgalom volt a forrásnál (rajtunk kívül kb. senki nem nézett ki túrázónak) és a pecsét jó látható helyen van, így felkeltheti olyanok figyelmét is, akinek nem kellene.

Előzmény: csg65 (62578)
HEV Creative Commons License 2017.05.20 -11 3 62697

Nincs ezekkel a +/- listákkal semmi baj. Somogy mindent visz. :-)

 

Előzmény: Pulmy (62684)
akárkibárki Creative Commons License 2017.05.20 -3 7 62696

Köszi!Úgy látszik,hogy Pulmy mindent visz...:)

Előzmény: annyi baj legyen (62694)
timetable Creative Commons License 2017.05.20 -2 11 62695

 Oszlopok: 

Garass írja a 62612.sz. hozzászólásában, hogy megadták a koordinátákat, hová kerüljenek. Utána meg arról van szó: áthelyezni már nem lehet, mert nyilvántartásba vannak véve. 

 

Na most, ha nem a megadott helyre állították fel, az ugyanúgy nem az előírtnak megfelelően átadott projekt...Vagy most akkor mi is történt?

 

Táblák:

Az ajánlatkérés a táblák gyártására az egyetlen elérhető dokumentuma a projektnek. A többi része, az hogy hová kerüljön, és mi szerepeljen rajta - ez a kékkör felmérésekor, és az ottani adathalmazok feldolgozói között dőlhetett el? 

 

(Kár hogy nem keringenek az interneten bizonyos ismeretlen eredetű összesítő táblázatok, a táblák helyével és adattartalmával...igény az lenne rá.)

annyi baj legyen Creative Commons License 2017.05.20 -1 2 62694

Oldal aljára kiírtam

Előzmény: akárkibárki (62679)
nagypapi Creative Commons License 2017.05.20 -13 7 62693

A jelzések felújításával szerintem semmi baj nincsen, látszik, hogy szakértő kezekben van, olyanok csinálják, akik ismerik a csíziót. Persze nem jártam be minden tájegységet, de én ezt tapasztaltam.

 

A betonoszlopokat kitárgyaltuk, teljesen eszement dolog. Azért merült (merülhetett) fel, mert vannak szakaszok, ahol nincs mire festeni, és/vagy a környéken kivágják a fákat tüzelőnek. Ld. Cserehát. Na most oda nem raktak ilyeneket, hanem - ki tudja milyen megfontolásból - sokszor az erdők közepébe. Agyrém.

 

És akkor ott van a sárga táblázás. Ahogy Rushboy is írta, a legnagyobb hibája a Kéktúra-projektnek. Félrevezető, ebben a formájában többet árt, mint használ. 

Nem kellett volna külföldre menni a jó példákért, szerencsére bőven vannak ilyenek belföldön is. Mária út táblái, vagy az Őrségben. Informatívak, szépek.

 

A legszebb, hogy arra (is) hivatkoznak, hogy hány egysoros és többsoros táblát kellett kihelyezni, nem lehet változtatni. Garass, ha Téged megkérnek, hogy helyezz el BAZ megyében X egysoros, Y kétsoros és Z háromsoros táblát, és tegyél rá hasznos (és valós!)információkat, biztos vagyok benne, hogy meg tudod oldani. És nem kell az erdő felőli oldalra is értelmetlen táblákat tenni.

 

Erre MTSZ által felkért informatikusoknak fogalmuk nem volt a Kéktúráról, túrázásról, így tudták megoldani a feladatot. 

 

Az meg eccerűen nem igaz, hogy a táblákat, oszlopokat a fenntartási időszakban nem lehet áthelyezni. Ez kamu, nem akarnak már vele foglalkozni.

 

1000-szer leírtam már: ennyi pénzből olyan jó dolgokat lehetett volna csinálni a Kéktúrával, ha figyelembe veszik a hozzáértők, szakemberek véleményét.  Csak nem ez volt a cél, úgy látszik.

Előzmény: garass (62688)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.20 -14 4 62692

Másrészt meg a sok mínusz azt is jelenti, hogy amit mondasz, abban van tartalom, mert felizgatja az egyszeri nép agyát/érzelmeit, s reakcióra készteté. :)

Előzmény: akárkibárki (62691)
akárkibárki Creative Commons License 2017.05.20 -14 2 62691

Honnan veszed,hogy csak egy ember szórakozik ezzel?Lehetséges,hogy egy szerető párocska dolgozgat serényen,hogy aztán ezen felajzva egymásnak essenek a hitvesi nyoszolyán.Ha így van,akkor én bármennyi mínuszt bevállalok ezért!:)

Különben sokszor pluszolás is akad,szóval nem lehet egy rossz szavunk sem.Ilyen a duális világ...:)

Előzmény: Pulmy (62684)
garass Creative Commons License 2017.05.20 -3 11 62690

Ez a pontozásos listakigyűjtés nagyon jó ötlet volt, köszönet jár magáért az ötletért is. De én is csatlakoznék a többiekhez, nem hiszem, hogy bárkinek is figyelembe kellene vennie. Szerintem szakmailag nem lehet logikus következtetéseket levonni belőle. Legföljebb egy pszichológus tudna valamit kezdeni vele.

garass Creative Commons License 2017.05.20 -3 10 62689

A betonoszlopok alapjai nálunk sincsenek teljesen feltöltve, mert több helyen nem megy annyi út épp ott. De azt azért vedd figyelembe, hogy a bükkben jóval nagyobb a túraút sűrűség, mint az Alföldön, vagy akár az ország legtöbb helyén. Ez lenne a kisebbik baj. A nagyobb, hogy fölösleges helyekre kerül sok. Ahol meg kellene, ott nincs. Nos ezen is kell még dolgozni.

Előzmény: csg65 (62685)
garass Creative Commons License 2017.05.20 -4 11 62688

Én azért ezeket a dolgokat szétszedném. A jelzések felújítása talán már jó irányt vett. Igaz, nem festünk évente annyit, ami az ötéves ciklusban kellene, de az utak egy része már azért megújult. Remélem ez folytatódik tovább is. Legalábbis kormánymegállapodás van rá.

Az oszlop/tábla rendszer egy másik dolog. Ennek kivitelezését és hibáit itt már nagyon sokszor kitárgyaltuk. Úgy hibás, ahogy van. Nem csak technikailag, de maga az alapkoncepciója is. 

A múlt héten lett bejelentve, hogy a hibafelmérés megtörtént. Mi kaptunk egy felkérést a tavasszal, ami alapján a Bükk projekt útjainak a táblarendszerére tegyünk jobbító javaslatot. Ez részemről az OKT vonatkozásában megtörtént. A bejelentés erre is megtörtént azzal a kiegészítéssel, hogy ez a kidolgozott javaslat lesz a többi tájegység táblás útjainak is a példaképe, mintája. A megvalósítás még persze várat magára.

Ugyanakkor a Pilisi Parkerdő is kapott egy pályázatot, minek alapján az ő területükön is rendbe teszik a táblarendszert. Az ő megvalósítási terveiket nem ismerem, számomra is kérdés, ez hogyan illeszkedik a bükki logikához és küllemhez. De legalább már itt is megindult valami. 

A beton oszlopokról alább már leírtam a friss információkat.

Én is járok a cseheknél, valóban példás az ottani jelzés-táblarendszer. De ők se ma kezdték. Ennek kiforrása náluk is évtizedeket vett igénybe.

A tematikus utakról itt most nem szólnék, mert arról vagy jót, vagy semmit. Az nekünk is komoly fejtörést okoz, hogy tudunk belőle valami hasznosat kihozni. Ezen most dolgozunk bükki vonatkozásban.

 

Előzmény: DJ_RushBoy (62680)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.20 -11 2 62687

A zindex illetékesei a hajukra kenhetik ezt az egész pluszmínusz rendszert. Valószínűleg egy FÓRUMON senki nem használja komolyan. Nekem pl. alig van a látóteremben, mert egy adott hozzászólásnál magasról lesza...rom, ki mennyi mínuszt vagy pluszt adott rá, nem az alapján fogom a tartalmát megítélni. Pontosan azért, mert tudom, hogy egy ilyen rendszer a trollok játszótere, eleve nem lehet releváns.

Előzmény: Pulmy (62686)
csg65 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 62685

Persze, felétek, pl. a Bükkben nem csak jelzésalap van rajtuk, de néznéd meg az AK-t. Csupa fehér oszlop!

Előzmény: garass (62655)
HEV Creative Commons License 2017.05.19 -2 11 62683

Ejnye - bejnye ,már megint nem figyelt valaki, pedig olyan szépen elmagyarázták, hogy azok a táblák úgy jók ahogy vannak!  :-(

 

http://www.turistamagazin.hu/az-orszagos-kekkor-uj-utjelzo-tablarendszerenek-bemutatasa.html

 

 

Előzmény: DJ_RushBoy (62680)
annyi baj legyen Creative Commons License 2017.05.19 0 0 62682

Köszi!

Előzmény: osm (62681)
osm Creative Commons License 2017.05.19 -11 1 62681
Előzmény: annyi baj legyen (62677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!