A BKV széles körben végzett piackutatás után vásárolta Hollandiából új hajóját. A "CAROLINA" tréleren érkezett Budapestre. Egy Ganz-gyári konténerrakodó daru tette folyónkra. A Duna vizét Lágymányosnál "ízlelte" meg először. A népszigeti hajójavítóba akkor még vontatták. A felszerelési tárgyak elhelyezését hatósági vizsga követte. A gyártója 12 havi garanciát adott. A luxusjacht korábban tengerparti szolgálatban mintegy 2000 órán át már Hollandiában közlekedett.
A Linssen 352 SX típusú hajó hossza 10,7 méter, szélessége 3,3 méter, merülése 1,05 méter. Meghajtását Volvo Penta turbódízel motor végzi 2 x 147 kW-os teljesítménnyel. A luxusjacht kb. 20 tengeri csomóval (35-40 km/h) halad. Felszerelése a dunai hajóknál korszerűbb. Biztonságára radar ügyel, utasai kényelmét rádiótelefon szolgálja.
A hajó géptermét ún. "Super-Linssen" hangszigeteléssel zárták körül. Padozata rugalmasan szerelt szalonpadló. A jachtra két 400 literes motorolaj tartályt és két 200 literes - kizárólagosan a Linssen típusú hajók számára gyártott - víztartályt szereltek. A jacht biztonságát szolgálja Seefazer 701 típusú mélységmérője, SL típusú sebességmérője, Adis 360 típusú VDo iránytűje. A hajótestet külső erőhatásoktól nagy teherbírású PVC ütközőpárna védi, kikötését Simpson- Lawrence elektromos horgonycsörlője gyorsítja. A luxusjacht külső megjelenésénél említést érdemel az áramvonalas jelzőárbóc, tölgyfából készült tömör bejárati ajtaja, rozsdamentes acélsínekkel felszerelt és ugyancsak tölgyfa anyagú fedélzeti bejárati nyílása. A hajó vízvonal feletti részén fehér zománc, alatta kátránybevonatot kapott. Hőkezelt ütésálló ablaküvegei alumíniumkeretbe kerültek. Fedélzeti részére polírozott, rozsdamentes (nyitott) acél korlátokat helyeztek. Hátsó fedélzeténél átlátszó, műanyag betétes árnyékolóval is felszerelték.
Zárt utastérben első és hátsó kabin, szalon, mosdó, zuhanyozó és mellékhelyiség található. A berendezési tárgyak utasai számára maximális kényelmet biztosítanak. Szalonját faburkolattal és fabútorokkal rendezték be. A lekerekített sarkú, bársonybevonatú szalon heverő a hajón utazók kényelmét szolgálja. A szalon sarkába tükörrel és közvetett megvilágítással ellátott bárpult került. A hidegkonyhai készítmények szervírozásához a közelébe ún. ételszekrényt is felszereltek. A bárrész tartozéka egy mélyhűtővel ellátott hűtőszekrény.
A hűvösebb napokon útrakelőkre gondolva a luxusjachtot 2,3 kW teljesítményű, termosztáttal ellátott légfűtési rendszerrel szerelték fel. Forróvizet egy 25 literes bojler szolgáltat. Toalettasztali egységbe formatervezett mosdókagylót terveztek. Csempézett fürdőszobáját zuhanyzóval szerelték fel. Kézi működtetésű WC kagylója ún. "víz alá ürítő" típusú. A szokásos fürdőszobai szerelvények (tükör, türülközőtartó) a magasabb komfortfokozatot szolgálják.
A luxusjacht személyzete 2 fős. A hajóvezető a gépek felügyeletét is ellátja, míg a fedélzeti matróz a hosstess szerepét is betölti. A hajóvezetéséhez radarvizsga szükséges. Az új BKV-s jármű környezetbarát, a holland cég gyártmányait az iparilag fejlett országokban talán legszigorúbb svájci környezetvédelmi előírások betartásával tervezi. (Megrendelői sorában az elsők között ennek a kis országnak a hajózási társaságai szerepelnek.)
A 12 személyt befogadó, zárt kabinnal és nyitott hátsó fedélzeti résszel épült luxusjacht a BKV különjárati állományába tartozó jármű. Menetrendszerinti szolgálatot nem teljesít. A kishajó exkluzív üzleti tárgyalások, baráti összejövetelek vagy szűkkörű családi ünnepségek bonyolítására egyaránt alkalmas. A hatósági vizsgán kapott forgalmi engedélye alapján bérelhető rövidebb budapesti városnéző sétahajózásra vagy hosszabb vonali túrára, északon Győrig, délen Mohács térségéig.
A BKV hajózási üzemigazgatójától azt is megtudtuk, hogy számításaik szerint e beruházásuk költsége mintegy 3 éven belül megtérül. A közlekedésiek versenytársaikkal lépéselőnybe kerültek, hiszen ily kategóriájú kishajót a főváros területén ma (még) csak ők üzemeltetnek. További elképzeléseikben még 6 ilyen vizijármű beszerzését fontolgatják. Az EXPO 96 idején így lehetőség lesz, hogy üzletemberek kisebb csoportja a Belvárosból céljáratban gyorsan a kiállítás területére érkezzen. A tervek szerint a lágymányosi öbölben egy jachtkikötő is készülne. A beszerzésre tervezett további hajóknál a zárt utastérben az ülőhelyek szaporítására gondolnak.
Akkoriban kb. ez volt a választék a környéken: Óbuda, Szentes, Csege, Hegyalja. A Csege kizárható a tat miatt, a Hegyalja meg valszeg kicsit messze járt.
Ez a ma délutáni találat erősíti meg az álláspontom, miszerint láttam '92 nyarán egy SZENT GELLÉRT nevű BKV100-as személyhajót Budapesten. Az egyik első átnevezett volt. Képem csak '93-ban van róla, mindenesetre a Hajóregiszter '96-os dátuma semmiképp sem stimmel.
Nézegetem a keresőben a menetrendet, ha jól látom, az esti Siófok-Füred (T1) megszűnt, így T2 (késő esti Füred-Siófok) lehet, hogy nosztalgia lesz? De hogy jut vissza Füredre, csak nem gépmenetben?
Igazából lehet mondani, hogy végre valaki rájött, hogy az ünnepek már sokaknak csütörtökön elkezdődnek és ezt meg lehet "lovagolni" a szolgáltatás hamarabbi beindításával. Szép dolog a hagyomány, de nem mindig kell ragaszkodni hozzá.
Csütörtökön kezdődik a tavaszi szünet, Nagypéntek-Húsvét hétfő munkaszünet az átlag dolgozónak, kedden még biztos iskola szünet, tehát 2 nap szabival 1 hétre el lehet menni nyaralni. És ha van hajózás, akkor előbb-utóbb utas is lesz, míg hajózás hiányában biztos nem lesz utas. Már csak meg kéne hírdetni.
A BAHART végre gondolkodik, nem úgy, mint pl: a gemenci kisvasút, aki olyan ritkán és olyan szűk periodusban tart menetrendet, hogy a látogatókban nem merül fel a kisvasutazás.