Az a helyzet, hogy ha egy kicsit hangterelőt csinálsz, az is bőven elég, és nem foglal több helyet, mint a műanyag csodakütyü. Kb. akkora szekrénykét képzelj ek, amekkorába a szaxofont tartó két kezed, meg a hangszer befér. Ezt egy semleges falnak támasztva (ahol nincs szomszéd meg fűtéscső) bőven elég lehet. Ha nem elég, kiegészítheted egy denferrel, filéres holmi, és kicsit ez is tompít, lehet, hogy önmagában is elég: https://www.aliexpress.com/cheap/cheap-alto-saxophone-mute.html Vagy ez a cucc és a szekrény. Ruhásszekrény csak van otthon. :)
Hát, igen nehéz kérdés. Még gondolkodok az alternatívákon. Való igaz hogy ez a műanyag doboz túl van árazva, és nagy esély van rá hogy még vámot is kell fizetni ha Kínából jön. Ezzel szemben a te által linkelt doboznak van európai disztribútora, bár Magyarországra nem szállít de ez könnyen megoldható. Mindenféle képen valami kompakt megoldást szeretnék mert, sajnos nem nagyon van hely. :(
Azért reménykedek hátha kifogok itthon egy megunt darabot. :D
Hát, nézd, ez tuti tompítja a hangot, de én utálnám, mert fülhallgatóval gyakorolni egy akusztikus hangszert, az rémes. Persze szólnak ezek fülhallgató nélkül is, de marha halk lesz szerintem. Van ilyen is, et egyszerűbb cucc, meg olcsóbb is: http://saxophone-mute.com/#make-order
Nekem nem kéne egyik se, de nem vagyunk egyformák.
Én anno, amikor társasházban laktam, ami ugyan nem volt panel, de olyan áthallás volt, hogy kb. mindent lehetett hallani mindenkinek mindenhol, mint egy nagy jurtában, építettem magamnak egy szivacsos spanyolfalat, ma is megvan, felvételeknél használom hangterelőnek. De ha egy nagyobb ruhásszekrény két ajtaját kinyitod, rádobsz egy pokrócot a nyitott ajtók tetjére, és beülsz szemben a ruhákkal, tökéletes hangtompító, megfog annyit a szaxi hangjából, hogy a szomszédok ne hallják hangosabban, mint a tévéteket. És nem kerül egy fillérbe sem, és mégis a szaxi saját hangját hallod, valamint nem izzad belel a kezed egy műanyag kesztyűbe. Lehet persze hangelnyelő kamrát is csináűlni, ahhoz sem kell más, csak némi furnér és hangelnyelő szivacs, meg van még egy csomó megoldás, ami szerintem jobb, mint ezek a műanyag dobozok horror drágán.
Nemrég úgy döntöttem, hogy szeretnék megtanulni egy hangszeren játszani és az alt-szaxofonra esett a választás. Amit nem gondoltam át, hogy rohadt hangos és nem biztos társasházban a lakóközösség sokáig tolerálná a napi szintű gyakorlást. :D
Mivel a startnál nem szeretném feladni, ezért elkezdtem, olyan megoldások után keresni, amelyek képesek a csökkenteni a szaxofon hangerejét. Ekkor találtam rá erre a termékre: VIBES alto saxophone mute
A kérdésem, hogy van-e bárkinek tapasztalata a termékkel, illetve ha esetleg valakinek van egy felesleges darab, akkor akár meg is vásárolnám.
Japán, vagy indonéz között van különbség, pl. az ára. Meg, hogy mi van ráírva. Meg, hogy hol gyártják. :) Jellemzően Japánban a profibb cuccokat gyártják már jópár éve. Tehát 280-ast nem kapsz japánt. De nem is egy milla az ára. Ami meg régebbi alapmodell, a 23-as, 250-es és társai, amikre rá van írva, hogy japán, egyrészt nem feltétlenül készültek ott, másrészt nem feltétlenül jobbak.
A japán hangszerek lényege a szigorú ellenőrzés. A kínai, indinéz, akárhonnani munkás nyakára is japán munkavezető jár. Az anyagot a japánok szerzik be, szállítják stb. Amin spórolnak, az a szerencsétlen rabszolga, aki gyártja éhbérért. ha mondjuk a 280.ast visszavinnék japánba, mindjárt 600-ba kerülne, nem venné meg a kutya se.
Először is, büszke tulajdonosa vagyok a hangszeremnek immáron 2 hete! :)
Másodszor pedig szeretném megkérdezni, hogy számít az, hogy honnan származik a hangszer? Több hirdetésben is látom, a feltüntetést, hogy Japán vagy Indonéz. Az enyém az utóbbi. Van valami különbség a kettő között?
Kreatív hobbi boltban. Jó vackok sajnos. Nekem van otthon egy tonna, mióta legutóbb parafáztam. Az a baj, hogy nem elég sűrűek ezek, amit a hangszerészek használnak, jóval tömörebb.
Gábor beszéltünk a multkor a brilhárt tenor fém fejhez való platina szorítóról szeretnék venni a fúvókához de mivel eléggé konuszos a fej tehát nem kerek ezért nem tudom melyik lenne jó hozzá ? Írtad akkor,hogy vigyázni kell,hogy milyet veszek.Ezért kérdezlek.
Minden számít, a fej, a szorító, a nád, valamint ezek viszonya a hangszereddel és veled. Az ember keres valamilyen hangot, és ahhoz keres valamilyen fejet stb.
De ezt úgy érdemes csinálni, hogy fogod a hangszeredet, és használod egy átlagos belépő szintű fejjel. Aztán hallgatod a hangot, amit képzel, és ha nem felel meg, meghatározod magadnak, mi hiányzik, mi az elképzelésed (amit nem tudsz szájjal létrehozni): puhább, keményebb, ércesebb, vékonyabb, vastagabb stb. hangot keresel. És akkor jön a vadászat, meg a próbálkozás. A márkás fejek 25-től fölfelé kezdődnek, de egy D'Addario (régen Rico) fej is príma lehet, csak nincs hájp körülötte, mert olcsó.
Ami a Yamahákhoz jön, a 4C, egy korrekt, alap fej, szorítóval, kupakkal. Lehet vele tisztán, könnyen fújni, aztán van mihez viszonyítani, ha váltani akarsz.
Vannak szaxofon boltok, valamilyen választékkal, ezekben jó eséllyel ki lehet próbálni a fejeket, amik a boltban vannak. De az az igazság, hogy ha nem vagy tapasztalt, egy bolti fújogatás alapján nem biztos, hogy rájössz, mi a jó. Ráadásul nem is tudnak segíteni, hanem rossz esetben rád sóznak valamit, amit nem tudnak eladni. Érdemes akor nekiindulni, amikor kialakul az elképzelésed, és akkor úgy kérni fejet, hogy leírod a hangképet, milyet szeretnél. Ha megvan az elképzelés, lehet a használtak közt is keresgélni, általában a tulaj leírja, milyen stílusú a fej. De a gyártók is leírják, milyen karakterűek egyes típusaik. Meg utána lehet nézni a kedvenc szaxisaidnak is, mit használnak. Mondjuk, attól még nem fogsz úgy fújni, ha ugyanolyan fúvókád lesz, de legalább az eszköz meglesz hozzá. :)
De szerintem ez, onnantól számítva, hogy megveszed a hangszert, minimum pár hónap, addig max annyira érdemes vele foglalkozni, hogy utánaolvasol a neten, meg jó szaxisokat hallgatsz.
Egyébként most visszagondolva, nekem fém szorítóm volt, és a bőr szorítóm kb azóta van meg, amióta "furcsának" tartom a hangokat a hangszeremen. Nagyjából azóta, amióta huppant egyet. Lehet összefüggés a szorító és hang között is?
Azt írtad, hogy az amit adnak hozzá, az egy egészen jó fej. De ha ki szeretnék próbálni másikat is, hogy mégis tudjak mihez viszonyítani, azt hol tehetem meg? Hol próbálhatok ki fuvókát? Mert gonolom azt azért érdemes kipróbálni mielőtt megvenném.(?) Sokaktól azt hallom, hogy a fuvóka majdhogynem a legfontosabb egy hangszerben, mert hogy ott kezdődik minden.
A másik, hogy szorítóban milyet ajánlanál? Most BG L12RS-em van.