Keresés

Részletes keresés

Alba Regale Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1279

Előre jelzem hogy nemvagyok semilyen cég reklámembere.

Találtam elfekvőben itthon  2002-es mikuláscsomagot,a "Kakaós tejfigura" télapót épp fogyasztom.

Tökéletes állapotban van formára ízre egyaránt

NESTLE HUNGÁRIA KFT gyártja

Asszem, ennél jobb reklám nem kell.

TRobee Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1278
Nagynéném-től kaptam elemet,hogy fotózzak.El sem indult a fényképezőgép!!! Csomagolásból kibontva már furcsa volt,hogy könnyű,meg be lehet nyomni az OLDALÁT!!
krisz911 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1277

Köszönöm a válaszod.

 

Természetesen beirtam a vásárlók könyvébe, sőt azóta már írtam a fogyasztóvédelemnek is és a helyi újság is kapott rá.

A bolt azóta sem cserélte ki a telót, sőt azt felajánlotta, hogy megjavítja potom 10.000 Ftért.

Lehet hiba volt, de mivel ajándék volt Karira ezért kerestem a leggyorsabb megoldást és kifizettem nekik, amiről van blokkom is, de remélem ezeket utólag is be tudom rajtuk hajtani.

 

Ha nem sikerül, akkor pedig remélem egy kicsit meg tudom keseríteni az életét, de most télleg fontos volt, hogy az ajándék meglegyen minél előbb.

Előzmény: Zitka (1276)
Zitka Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1276

Remélem, még nem késő az információ...

 

De előbb egy viszontkérdés: beírtál a vásárlók könyvébe? Másként hogyan tudod - utólag - bizonyítani, hogy te bizony 3 napon belül bejelentetted, hogy hibás a készülék...??? :-(

 

Itt a vonatkozó információ:

Először egy cikk, de mindjárt írom a vonatkozó rendeletet is.

 

http://tudatosvasarlo.hu/cikkek/51

 

Ha a vásárlást követő 3 napon belül történik a meghibásodás, és a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza, a forgalmazó köteles az árut kicserélni. Érdemes tehát rögtön vásárlás után kipróbálni, ellenőrizni a terméket.

 

 

http://shop.unas.hu/main_pic/49_2003_VII_30_gkm_rendelet.pdf

 

Itt megtalálod a 49/2003 GKM ill. 151/2003 Kormány rendelet szövegét.

 

A te esetedre az utóbbi kormányrendelet 7. paragrafusa vonatkozik:

 

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Előzmény: krisz911 (1275)
krisz911 Creative Commons License 2008.12.27 0 0 1275

Üdv mindenkinek.

Véleményetekre lennék kiváncsi.

 

December közepén vásároltam Tatabányán egyik mobiltelefonos boltban egy új Nokia 6500 telcsit, Karácsonyi ajándéknak. Már a vásárláskor is gondjaim voltak a kereskedővel, mert többszöri igérgetés után (4-5) kb 1,5 héttel később hozta a telcsit, addig napokig jártam hozzá, mert mindig másnapra igérte, de nem is ez a lényeg!

 

Karácsonykor az ajándékozott kibontotta a dobozt, beüzemeltük és a telcsi kijelzője pixelhibás volt. Természetesen az első munkanap, azaz ma (szombat) reggel a telefonos boltban kezdtem, gondoltam 3 napon belül szó nélkül csak kicseréli, de nem! Azt mondja, hogy a kijelzőre nem vonatkozik a garancia!

Kérdem, hogy ez jogos? Eleve ez garanciába tartozik, hogy 3 napon belül cserélje? Ráadásul felajánlotta hogy meg tudja javíttatni, de 10.000 Ft! Eleve nem szeretnék egy javított, használt készüléket, amikor 60.000 Ftért ujat vásároltam!

Megteheti ezt a kereskedő, vagy csak le rázott?

Gondolom a fogyasztóvédelem Karácsony tájékán ugrik az ilyenekre, legalábbis nagyon remélem, de mielőtt hozzájuk fordulnék kíváncsi lennék, hogy csak én gondolom ezt rosszul?

 

Azt megértem, ha mondjuk hónapokat használom a telót és utánna vinném vissza hogy rossza kijelzője, hogy biztos történt a telóval valami, de így?

 

Egyenlőre most ott állunk, hogy a teló ott van náluk és nem tudtunk megegyezni, mert én nem fogok +10.000 Ftot kifizetni, hogy 70.000Ftért legyen egy használt telóm!

 

Pontos jogaszabályokat (itt gondolok hogy műszaki cikkeknél hogy szól a 3 napos cseregarancia) hol találok?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

karosultak2 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 1274
Nyaggasd a hatóságokat!

A hagyományos szereposztás szerint a hatóságok nem, vagy csak a legritkább esetben álltak közvetlenül szóba az állampolgárokkal. A média egyik fontos szerepe volt, hogy közvetítsen az "emberek" és a hivatalos hatalmasságok között. (Persze korlátozott kapacitása miatt a média csak a "közérdeklődésre számot tartó" ügyeket karolta fel. Az állampolgár, akinek "ügye" volt rendszerint csak végső elkeseredésében fordult a médiához segítségért, viszont a médiával való fenyegetés néha valós beavatkozás nélkül is hatásosnak bizonyult ügyei elintézésében.

Most változni látszanak a dolgok. A WhatDoTheyKnow.com webhelyen keresztül az állampolgárok (mármint a brit állampolgárok) most közvetlenül kérdezhetik a hatóságokat és azok az információszabadságról rendelkező törvénynek megfelelően 20 munkanapon belül kötelesek is válaszolni azokra.

Valami ilyesmit próbálok itt egyszemélyesen magam is. Minden levelezést nyilvánosságra hozok ebben az ügyben.
Példa a "nyilvános levelezésre"
TZiky Creative Commons License 2008.12.18 0 0 1273
"Vagy ez innen kezdve már valami autós topic témája?"
Nem tudom, de valószínűleg ott a részletekben sokkal több felvilágosítást tudnak adni. Szerintem azt a kutat - vagy kúthálózatot - ,messzire el kell kerülni. ( Engem mint kerékpárost útálnak a forgalomszervezők és a közlekedőtársaim, a cikket csak úgy olvastam és megmaradt, hogy a 45l-es tankba belement majd' 60l. )

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: Annie Youser (1272)
Annie Youser Creative Commons License 2008.12.18 0 0 1272
Hmm... ez érdekes.
Most már csak két kérdésem maradt.

1. Úgy is túl tudom tölteni a tankot, hogy "véletlenül" nyomom meg azt a bizonyos pöcköt? Merthogy eddig erről nem tudtam, és mindig ugyanúgy tankolok: bedugom a pisztolyt, kiakasztom azt az izét, amitől nem kell folyamatosan nyomnom, toporgok egy keveset, aztán kattanás, kihúz, tanksapka rácsavar és kész. Az autóban semmiféle pöcköt nem birizgálok.

2. Amióta megvan a kocsi, mindig 40 liter körül tankoltam, kivéve a legelső alkalmat, amikor a kereskedőtől majdnem száraz tankkal kihoztam. És mindig ugyanígy mentem: amikor felvillant a benzinkút-jel, az átlagfogyasztásomat tekintve olyankor még nagyjából 5-6 liter benzinem még van, tehát nyilván most se lehetett kevesebb a 90 km-nyi tartalék jelzése mellett. Szóval oké, én elhiszem, hogy túl lehet tölteni, de azért az eléggé fura, hogy 10 kútból 9-nél mindig pár deci eltéréssel ugyanannyi megy bele, a tizediknél meg 8 liter plusz...

Vagy ez innen kezdve már valami autós topic témája?
Előzmény: TZiky (1271)
TZiky Creative Commons License 2008.12.17 0 0 1271
Olvastad ezt a cikket?

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: Annie Youser (1270)
Annie Youser Creative Commons License 2008.12.17 0 0 1270
Sziasztok!

Nem tudom pontosan, hogy a fogyasztóvédelemhez tartozik-e a kérdésem, mert az nfh oldalán úgy láttam, leginkább hibás termékekkel kapcsolatban lehet bejelentést tenni.
De kihez lehet akkor fordulni, ha egy benzinkúton a 45 literes tankomba kb. 5 liternyi tartalékkal (90 km-t írt ki a fedélzeti szgép) több mint 48 liter benzint tudtam beletölteni? Legalábbis a kút kijelzője szerint. Most álltam meg először ott, korábban sosem tankoltam, de máshol amikor elkezdett világítani a benzinjelzőm, mindig 40 liter körüli mennyiség ment bele, ami teljesen reális. Jah, amikor néhány hete kihoztam a márkakereskedésből, ahol köztudottan annyi benzint tesznek csak bele, hogy épp a legközelebbi kútig kibírja, akkor is pont 45 litert tudtam beletenni.

Szóval ilyen esetben mit tehetek, azon kívül, hogy nem megyek többet ahhoz a kúthoz? Nem szeretném, ha sorozatosan vágnák át az embereket, pedig gyanítom, hogy nem én vagyok az első, és nem "hirtelen, most először" romlott el a kút mérőszerkezete...
karosultak2 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1269
lamb77 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1268

Köszi a válszt, bár gyanítom ők nem így fogják gondolni... :(

Előzmény: rimembör (1266)
karosultak2 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1267
rimembör Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1266

határeset. neki kell bizonyitani, hogy a meghibásodást a szakszerütlen bekötés okozta.

Szvsz bármi is van a jótállásra irva, az eladónak kell bizonyitani, hogy nem gyári hibás a készülék.

Előzmény: lamb77 (1265)
lamb77 Creative Commons License 2008.12.15 0 0 1265
 Sziasztok!

 

Remélem tud valaki segíteni!

Pár hete vettünk egy zanussi tűzhelyet. A jótállási jegyen az állt, hogy a jótállás csak abban az esetben érvényesíthető, ha a bekötést hivatalos szervíz végzi (persze jó pénzért). Bekötöttük mi, egy hétig működött is, aztán az egyik gázrózsa úgy döntött, hogy nem akar tövább működni (a többivel semmi baj).

 

Igazából arra lennék kíváncsi, hogy a forgalmazó-gyártó-eladó-vagykianyavaja kiköthet ilyen feltételt a jótállási jegyen?

Mert azt megértem, hogy ha nem szakszerű bekötésből származik a hiba, akkor enyém a felelősség, de így a készülék alapvető hibájára is megszűnik a jótállás.

 

Tudom, hogy van lehetőség a szavatosság érvényesítésére, de ugye ott már nekem kell bizonyítanom a vétlenségemet a fogyivédelem bevonásával...

bakibaby Creative Commons License 2008.12.08 0 0 1264

Jól értem, hogy a fogyasztóvédelmi törvény nem a vásárlót védi ? Egy 15-20-30-stb ezer Ft-os cipőnél nem szeretnék javitott példányt hordani, főképp' nem ha azzal 2 hét hordás után lesz probléma... :-(

 

bb

Előzmény: Zitka (1262)
Bocsihogyélek Creative Commons License 2008.12.08 0 0 1263
Szia Ramius!
Köszi a választ!
Sajnos már nem garanciális, bár a kifizetett javításra kéne legyen garancia.
Legalábbis szerintem. Egyébként a HP szervizébe vittem vissza.
Szerinted próbálkozzak a TV ügyvédjénél?
Előzmény: Ramius (1258)
Zitka Creative Commons License 2008.12.08 0 0 1262

Kérheted, de nem biztos, hogy adják.

Mondhatja. A Fogy.véd trv. ezt lehetővé teszi a bolt számára.

Előzmény: bakibaby (1261)
bakibaby Creative Commons License 2008.12.07 0 0 1261

Más kérdés. Cipőknél mi a helyzet ? Ha egy cipő talpa leválik/varrás felfeslik/stb akkor mi a mondás ? Úgy értem, hogy ha visszaviszek egy ilyen cipőt akkor kérhetem a pénzt vagy az üzlet mondhatja azt, hogy bevizsgáltatja/megjavíttatja/stb... ?

 

köszi,

bb

troppauer Creative Commons License 2008.12.06 0 0 1260
Ez egy panelban lévő gáztűzhely, melynek az összes rózsája így ég. Holnap jön apósom aki gázszerelő, remélem mond rá valamit.
Előzmény: Ramius (1259)
Ramius Creative Commons License 2008.12.06 0 0 1259
Kissé gázhiányosnak tűnik a gáz. Illetve oxigénhiányosnak az égés. Szvsz sürgősen hívj szakembert, és vizsgáltasd meg a készüléket-rendszert!!!
Előzmény: troppauer (1255)
Ramius Creative Commons License 2008.12.06 0 0 1258

Ezek szerint a készülék már nem garanciális??

 

Hova vitted javítani?

 

Az nem világos, mire fizettél 45-öt, ha még nem működőképes az eszköz?!

A javítás akkor javítás, ha a készülék az eredeti rendeltetésének megfelelő összes funkciót tudja. Az, hogy "dolgoztunk rajta" nem elegendő. Lehet ugyan kérni díjat a bevizsgálásért, de azt is előre közölni kell!

 

Ahogy még azt sem sikerült a multiknak elérni, hogy a javítási elvállalása előtt ELŐRE meg kell adniuk a javítás várható ktsg-ét.

 

(Remélem, hogy ez a bulgár csajszi keresztülviszi a junnijón a 15-napos garanciaszabályt!)

Előzmény: Bocsihogyélek (1252)
bakibaby Creative Commons License 2008.12.06 0 0 1257

Köszi. Most hogy már ajándékutalványt adtak, tudok még valamit csinálni ?

 

köszi,

bb

Előzmény: Törölt nick (1254)
bakibaby Creative Commons License 2008.12.06 0 0 1256

Ez gáz.

 

bb

Előzmény: troppauer (1255)
troppauer Creative Commons License 2008.12.05 0 0 1255
Valaki hozzáértő meg tudná mondani, hogy miért ilyen tegnap óta a gáz?


Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 1254
Nem szabályos. Te döntöd el, hogy cserét akarsz, vagy pénzt. Nézd meg a törvényt.
Előzmény: bakibaby (1253)
bakibaby Creative Commons License 2008.12.03 0 0 1253

Úgy látom itt inkább kérdések vannak, mint válaszok, de sebaj, megpróbálom :)

MédiaMárkt-ban vásárolt akciós USB stick kb 4. nap elromlott. Visszavittem, cserélni

nem tudtam, mert már nem lehetett kapni. Pénzt nem adnak vissza, le lehet vásárolni, vagy ajándékutalványra lehet váltani. Ez mennyire korrekt/szabályos ?

 

Köszi,

bb

Bocsihogyélek Creative Commons License 2008.11.21 0 0 1252
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. A HP július 8.-a óta nem tudott megjavítani egy készüléket, de kifizetettek velem egy 45.000 Ft-os javítást. ( a 90.000 Ft.-os készülékre). Írtam a panaszkönyvbe, de egy semmitmondó levelet kaptam a HP-tól. Kihez fordulhatnék?
Előre is köszönök minden ötletet és segítséget.
procaliber Creative Commons License 2008.11.20 0 0 1251

Sziasztok,

 

kábeltv-vel kapcsolatban lenne kérdésem. Kihez lehet fordulni amennyiben nem azokat a csatornákat kapom amit adott cég honlapján szerepel (amire szerződtünk)viszont havi díjnak a megjelölt árat kell fizetnem. Ergo kevesebb csatornáért többet fizetek. Cég nulla hajlandóságot mutat a probléma kezelésére.

Előre is köszönöm

fifulo Creative Commons License 2008.11.10 0 0 1250

Sziasztok!

 

A következő dologban szeretném a véleményeteket kérni, nem egy hű de nagy dolog, viszont kifejezetten érdekel, hogy menniyben számít a fogyasztók félretájékoztatásának vagy megtévesztésének.

 

Egy hete egy Nyugati téri áruházban vásároltam egy dvd-t.

Nagy hirdetés a dvd-polcon: e mellé a dvd mellé minden vásárló kap egy (többezer forint értékű) ajándék kozmetikumot. Ehhez képest, ugyanannak a dvd-nek két típusa volt az üzletben: egyikhez hozzá volt csatolva a kozmetikai cikk, a másikhoz pedig nem. DVD ára: ugyanaz.

Ezen felül, minden dvd tartalmazott még egy cimkét is, mely szerint ehhez a filmhez bizony jár egy ilyen kozmetikum, méghozzá ennek és ennek a (másik) áruháznak a jóvoltából.

 

Megkérdeztem az eladót, hogy hogyhogy nincs minden dvd-hez kozmetikai cikk csatolva. A válasz: a kuponnal a megnevezett (másik) áruházban hozzájuthatok az általam kiválasztott kozmetikumhoz. Megkérdeztem azt is, hogy tehát, amennyiben számomra az itt felsorakoztatott kozmetikumok közül egyik sem megfelelő, biztos kérhetek-e a kuponnal a kozmetikat áruházban egy számomra megfelelőt. A válasz "igen" volt.

Ráadásul, a kupon szerint, a kozmetikum mellé (tehát amellé, amelyik a dvd-khez hozzá volt csatolva, 1 ft-ért vásárolhatok még egy másikat is:

 

"Válasszon (!) az XY üzleteiben november hónapban bármely .......... -ból! 1 ft-ért a  ............ lehet az öné a kupon ellenében!"

 

Még egyszer leírnám, hogy a Nyugati téren a dvd-knek kb a feléhez hozzá volt csatolva az alapvető kozmetikum, plusz a kupon. A többi film csak a kupont tartalmazta.

Megvettem a filmet, és másnap besétáltam (a kuponnal) a kozmetikai áruházba. Ott közölték, hogy csak az alapvető kozmetikai cikk MEGVÉTELE esetén juthatok hozzá a másikhoz 1 ft-ért. 

 

Hogy lehet, hogy amihez mások ingyen hozzájutnak, azért nekem fizetnem kell? Az akció nem volt "amíg a készlet tart" jellegű, erre is rákérdeztem! Az eladó szerint minden egyes vásárló megkapja az ajándékot, vagy rögtön a dvd-vel, vagy, ha ezek nem tetszenek neki, a másik üzletben, a kuponnal.

MELYIK CÉG HIBÁZOTT???

Tudom, hogy azonnal le kellett volna csapni egy olyan dvd-re, amelyikhez "azonnal" járt az ajándék, de sajnos bedőltem a "félretájékoztatásnak."

SZÉP NAPOT! 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!