Keresés

Részletes keresés

Hepci Creative Commons License 2017.05.10 0 0 61750

Miért? Ez viszonylag egyszerű, 25%-ost szoktam venni, és éppen kifogyott a Nádudvari (meg a Spar Premium, ami szintén Nádudvari), és a közeli Jókenyér boltban Cserpes van.

A Cserpes azért annyira nem pejoratív márkanév még (nekem), mint a Lipóti. Vannak méltányolható termékek, és a tejivós koncepció is szimpatikus.

A tulajdonos népsorsjobbító megnyilatkozásait inkább hagyjuk - nyilván szeretne sok kormányzati pénzt kapni.

Előzmény: loading (61744)
Jocó0423 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61749

Így már értem, valóban ez is egy út, a megbízható minőség.

De talán ez a legnehezebb :(

Előzmény: Hepci (61730)
Jocó0423 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61748

Kedves fórumtársam,

Én ugyan csak az alsó hobbi szinten űzöm ezt a bortémát és idén is csak ezüstérmesek a boraim (nem igazán volt jó a kékfrankos termés), de elég sok bormustrára és kóstolásra járok.

 

Megfogsz lepődni, mindenhol a 220 grammos szabvány borkóstoló kelyhet használják! (nem reklám de nálam 220 Ft nettó) :)

 

Miután egy szakember minimum 20 bort kell kóstoljon, egyszerre maximum 5 cent bor van a kehelyben. Teljesen rendben kitudja venni az aromákat, illatokat. Annyira biztosan, hogy dönthessen a sorrendről és a pontokról.

Van egy nagy előnye a nagy öblös poharakkal szemben, az aránylag jól szűkölő száj koncentrálja az illatanyagokat!

 

Én jobban hiszek ezeknek a szakiknak (akik évtizedek óta ezt csinálják és van hozzá iskolájuk is ) mint bárki másnak.

Látom, hogy akiknek ők nagyaranyat adnak azok a borok a világban is bizonyítanak.

 

A legújabb trend amit még tán a Riedelnél is láttam, hogy 3-4-5 dl-es széles, whiskyshez hasonló de hajlított poharakat készítenek bornak!

Tehát nem kelyhet, hanem poharat :)

Igaz nem apáink decis kishordópohara de azért érdekes ez is :)

Előzmény: ronin s8 (61740)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61747

Előzmény: joskabacsi (61746)
joskabacsi Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61746

ugyanez a tapasztalatom, gyakran a fogyasztási határidőn belül 2-3 nappal is romlott volt a termékük (Cserpes)

 

 

Előzmény: loading (61744)
dezso Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61745

Mondjuk a Cserpes is egy hazai nagyuzem :)  Csak jobb a marketingjuk, ugy latszik.

Előzmény: loading (61744)
loading Creative Commons License 2017.05.09 0 1 61744

Nem értem, hogy miért vettél Cserpest. Azt sem, aki nagyon kedveli, mert hazai nagyüzemek sora különb termékeket készít egy ideje. Lehet 15 éve még ok volt (bár néhány vásárlás után abbahagytam a trudin kívül bármely termékük vételét nagyjából 14 éve).

Nádudvari, Zott vagy Bakoma. Esetleg a hozzájutsz a félegyháziakéhoz, akkor az.

Előzmény: Hepci (61730)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.09 0 1 61743

Na, az Attilának szerintem zérus hatása van a kereskedelemre. Néha mond valami húdenagyot a facebookon, amire rápörög a magyar borvilág onlinefüggő része és ennyi. De szerinted milyen hatást gyakorol ő?

A pohártémában engem tényleg érdekelne, hogy te miért teszed partvonalra az egész borvilág alapját adó paraszti kultúrát?

 

Bevallom egy kicsit úgy érzem (de javíts ki ha tévednék), hogy te a bor világát egy steril, saválló acél, krómfelület, üvegtábla, inoxhordók, márvány kóstolóasztalok, öltönyös úriemeberek, kiskosztümös hölgyek, vegytiszta johndeer tarktorok világnak látod.

Engem érdekel, hogy te hova helyezed el a szomszéd Rudi bácsit aki vagy hat évtizede minden szabadidejét a szőlőben tölti, aki már 5 éves kora óta iszik somlói bort és jobban megismeri a helyi fajtákat, évjáratokat mint bárki más a világon. Na, ő, a kétdecis kishasaból iszik bort... mindig. Ahogy az alsó szomszédunk Danibácsi akinek a világ legjobb juhfarkja van, csak úgy szép csendben magának és a családjának. A maga 70+ évével és a feleségével aki minden zöldséget, gyümölcsöt megtermel a szőlősorok között. Na ő ott szokott munka után ülni a teraszán és iszogatja a juhfarkják, ugyancsak a kétdekás kis hasaból. Néha háromdekásból, de akkor már fröccsnek issza.

Na, őket, te hol helyezed el? Az amit az előbb írtál.. hogy alig várod, hogy "kimenjen a dekás pohár a divatból" nekem azt jelenti, hogy alig várod a Rudi bácsik és Dani bácsik halálát... mert ezek a poharak velük fognak csak elmúlni.

Előzmény: ronin s8 (61742)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61742

Nézd, keskeny az a határ, ami egy kereskedő, és a kereskedelemre ilyen-olyan módon hatást gyakoroló befolyásos személy között húzódik. A mai műveletlen politikai elit is kénytelen igénybe venni a szakértelmet. Mégis, kit kérdeznének meg, a Bock Jóskát vagy a Jásdit..? Még viccnek is rossz...

 

Erről a pohár témáról leakadok, mert nincs értelme folytatni.

Előzmény: BZoltan (61741)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.09 0 1 61741

A kereskedők egyértelműen részei a bor ökoszisztémájának, merthogy ők árulnak bort. Az, hogy valaki szakember az nem jelenti azt, hogy az illető nem segghülye. Rengeteg olyan laikust ismerek sok területen akik felkészültebbek mint sok szakember. A szakértelem nem feltétlenül  jár együtt a szakmaisággal. Vannak jó és rossz szakemberek :)

"Mi ez, ha nem résztvevés..? "

 

Én jó kapcsolatnak nevezném :)

Ma Magyarországon ugye nem sok olyan ember van aki elhiszi, hogy az állami megbízások megszerzésénél a szakmai kompetenciának bármilyen szerepe van, ugye? :)

A kétdekás hasas pohár pedig szerintem nem divat, hanem a borkultúra alapja.

Ha azt kívánod, hogy eltűnjön ez a pohár akkor azzal a szőlőműves parasztgazdák eltünését kívánod. A parasztember pedig sosem fog Riedel poharat pörgetni :D A gondolat maga is mókás. Most elképzeltem a nagyapámat, ahogy a spárgával megkötött bányászgatyájában félmesztelenül, egy kapára támaszkodva pörgeti a Riedelt :D :D :D

Előzmény: ronin s8 (61740)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61740

Nem tisztem őt megvédeni, de ezen az alapon egyik kereskedő sem szakember, nem része a bor ökoszisztémájának. Ők viszont ordas baromságokat tudnak időnként mondani, mint KA, aki múltkor azt bizonygatta nekem, hogy Szekszárd és Villány ugyanaz a talaj... 

Az Attila részt vesz kóstolókon, részben ő állította össze a magyar követségek portfólióját. Mi ez, ha nem résztvevés..? Az, hogy nem tanít? Na és? Sajnos tanítanak mások. 

 

Ez a dekás pohár lassan remélem kimegy a divatból...

Előzmény: BZoltan (61739)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61739

Én nagyon sok embert ismerek akik időt és pénzt nem kímélve isznak nagyon sok bort. Őket én hedonistáknak hívom és nem szakembereknek :) Attól, hogy valaki ért valamihez attól az még nem lesz szerintem szakmája az illetőnek. Bár nyilván ez a "szakma" szó definícióján múlik.

Én az Attilát nem tartom szakembernek. Mégpedig azért mert semmilyen módon nem kapcsolódik bele a bor ökoszisztémájába. Nem termel szőlőt, nem csinál bort, nem igazgat birtokot, nem árul bort, nem reklámoz bort, nem tanít a borról. De ne érts félre, én az Attilát ettől még egy értéks és okos embernek tartom. Csak mint mondtam, nincsen szerepe ebben az iparágban.


A poharas téma szerintem nem talál süket fülekre. Már mondtam, hogy én is nagy hódolója vagyok a minőségi poharaknak. De ettől még pontosan tudom, hogy bort kóstolni lehet dekás pohárból is.

Ha eljössz a Somlóra és beköszönsz a 3000+ kispince bármelyikébe ahol ott látod a gazdát akkor két dekás kishasasból fognak megkínálni. Ahogy Európa bármelyik hagyományos borvidékén a helyi parasztgazdák ilyen vastagfalú talaptlan pohárból isznak, kóstolnak. Az én nagyapám a mai mércével nézve is bitangjó olaszrizlinge csinált és soha életében nem ivott talpas pohárból. Szerintem csak tévében látott olyant és úri huncutságnak gondolta. 

Szóval én nem érzem az igénytelenség netovábbjának azt ha valaki szerint lehet bort kóstolni akár dekás pohárból is. A bor ízét lehet érezni bármiből is iszol. Mivel az orr és a száj egy rendszert alkotnak így a korty lenyelésekor még az illatokat is érezzük. Nyilván hatékonyabb és célravezetőb, többet feltáró a korrekt talpas borospohár...de ettől még lehet bort kóstolni dekás pohárból is.

Előzmény: ronin s8 (61738)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61738

Az Attila attól szakember, hogy időt, pénzt nem kímélve megismerte a világ borait. Ez is egy szakma, nem csak a gázszerelő. ;-)

Inni üvegből is lehet...meg csapból is...meg kézből is. Szomorú, hogy ez a téma itt süket fülekre talál.

Előzmény: BZoltan (61737)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61737

Az Atila mitől szakember?

A Radónak annyiban igaza van, hogy a bor ízét műanyagpohárból szívószállal is lehet érezni, de akár levesestárnyérból kanalazva is :) Ha a bor kellő mennyiségben érintkezik az ízlelőbimbókkal akkor azok működni fognak.  Mondjuk élvezni és minden nüanszot érzékelni így nyilván nem lehet. De a hibákat ki lehet szűrni így is.

Előzmény: ronin s8 (61736)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61736

Nem akarom bántani Radovánt (még abból az időbőlismerem, mikor egészen más tervei voltak, mint a borkereskedelem), de legutóbb a fészen azzal dicsekedett, hogy ő akár egy decis pohárból is ki tudja kóstolni a borokat. Ezen a ponton elakadt a társalgásunk. :(

Előzmény: BZoltan (61734)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61735

Nincs befolyása, és ez felvet pár kérdést. Szerintem ő azok közé tartozik, akik jól látják a magyar bor helyzetét, akár pl. a tokaji száraz Furmintot. De valahogy ebben az országban sohasem szakembereket kérdeznek, mielőtt az egész szekeret betolnák a zsákutcába...

Előzmény: BZoltan (61734)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61734

Abban igazad van, hogy végső soron a piac a legereősebb rendező erő.

A Radóval én már kóstoltam együtt jópárszor. Emlékeim szerint mindig jó minőségű borospohár volt a kezében. Nem tudom, hogy milyen contextusban állított ő pontosan mit.

Az Attilára szerintem senki nem néz ferde szemmel. Leginkább semmilyen szemmel nem néznek szerintem rá. Attila okos, képzett és jóravaló srác. Vélhetőleg a brand építés témájában az egyik legjobb szakember az országban, De szerintem a magyar bor ügyében lényegében semmilyen befolyása nincsen. 

Előzmény: ronin s8 (61733)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61733

Ebben teljesen igazad van, hogy kellene pár független boros média is, bár az szerintem máshol is csak a nemzetközi összehasonlítással jött meg. Ha az angolok nem kényszerítik rá a franciákat a bordói klasszifikációra, sohasem tesznek rendet a soraikban, és bár nagy garral előadták, hogy saját ötlet, III. Napoleonnal retifikáltatták, mindenki tudta, hogy színjáték az egész. ;-)

 

De lenne tisztázandó dolog boros fejekben is bőven. Amíg pl. egy Fiath Attilát ferde szemmel néznek a borászok, és képtelenek megérteni bizonyos szempontokat, vagy (nem tudom megállni, hogy ne hozzam fel) amíg egy Radován szintű kereskedő komolyan elhiszi, hogy decis pohárból is lehet bort kóstolni, addig súlyos anomáliák prognosztizálhatók a hazai borok megítélésében.

 

A tisztulás legfontosabb feltétele a piac alakulása. Ebben látok előremozdulást, egyszerűen ma az embereknek luxus szarra kiadni pénzt...

Előzmény: BZoltan (61732)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.09 0 1 61732

A tisztulásnak nagyon sok feltétele van. Az egyik az a nyilvánosság és a független kritika és a még függetlenebb szakmai sajtó. Jelenleg a boros szkénában ezek egyike sem adott. Valahol azért nagyon beteg dolog, hogy a független borsajtót néhánylelkes borbarát blogja jelenti. Az ő vállukon lenne a hiteles visszajelzés évente sokezer tételről?

Én jelenleg meglehetősen reménytelennek látom a helyzetet. Szükség lenne egy Borbarát magazinra, Albert Gazdára, Művalkeszre és még 8-10 hasonló blogra.

Előzmény: ronin s8 (61727)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 61731

És ugye, mint tudjuk, a suttogó marketing az egyik lehatásosabb marketing... ;-)

Előzmény: Hepci (61730)
Hepci Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61730

A példa arról szólt, a márkanevek említése nélkül, hogy pár napja a legdrágább Cserpes tejföllel igyekeztem befejezni egy mártást, de az nem sűrűsödött, hanem vizesedett. Ugyanez a - felirat szerint szintén 25%-os - Nádudvari tejföllel másként működik.

Ha ezt valaki kitapasztalja, minden további marketing nélkül áttér az egyikről a másikra. Ha pedig professzionális célú termékről van szó, a szakmán belül hihetetlenül gyorsan terjednek a hírek.

Előzmény: Jocó0423 (61726)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61729

Hát ba...ki... 😂😂

Előzmény: kifli (61728)
kifli Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61728

kicsit még le vgyunk maradva, főleg (rídel)pohártudatosság terén:D

Előzmény: ronin s8 (61727)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61727

Utóbbi hozhat egy tisztulást. Ma én azt látom, hogy nehezen megy a sok Hilltop, ad absurdum Gere-Tiffán-Bock lőre, a fogyasztók kicsit igényesebben választanak, és ha indokolt, többet is költenek a jó borra. Csak ma két embert beszéltem le két nagynevű, de semmilyen vörösről egy Luka Enikő Merlot-ra. Régen ez megbukott volna azon, hogy "van 3 ezrem borra, ha szembejön egy Bock, akkor 4". Ez is fejlődés. 😎

Előzmény: BZoltan (61725)
Jocó0423 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61726

Nagy baj van mert ezt nem értem :(

Most a mártás lesz felkapottabb vagy a tejföl?

Mert ha a tejfölre értetted az sztem nem működik igazán. Ha finom lesz a mártás tőle és sokan rászoknak, akkor még mindig ott tartunk csak, hogy tejföl kell a mártásba :) No de melyik is? Ott megint kell a marketing, hogy a mi tejfölünktől tuti az a mártás :)

 

Természetesen abban igazad van, hogy a jobb termék előbb utóbb eljut a fogyasztóhoz de lássuk be, hogy a mai kereskedelem sajna nem erről szol.

Ma az van, hogy van egy árualap és ha nem megy akkor szólunk a marketingeseknek, hogy gyerekek elkéne adni 5 vagon tejfölt, dolgozzátok már meg a piacot kicsit!

 

Egyébként én is preferálom a gyártóim kívánságait és ha ők egyes árucikkekből többet akarnak teríteni a piacon akkor kölcsönösen engedünk az árrésből. De ez bevett szokás. 

Előzmény: Hepci (61717)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61725

Na látod :) Megy ez nekünk.

Amúgy két komoly szopóroller volt/van a magyar piacon

Egyrészt a 2008-as pénzügyi és hitelválság Magyarországon durván begyűrűzött 2009-2010-re és azóta is a béka segge alatt toporgunk. A kétezres évek első felében senki nem számított arra, hogy ilyen durván bedőlnek azok a piacok amelyek hagyományosan a középréteg jóléti fogyasztására alapoztak.

Másrészt a gasztroforradalom és a minőségi borok forradalma a válságtól függetlenül is kifulladt. Túl sokan abúzálták ezeket a fogalmakat, túl sokan rongálták ezt a mozgalmat. Volt egy komoly mozgalmi lendülete a minőségi boroknak, de túl sok volt a kicsinyes rosszindulat, irigység, piacféltés és így a tíz éve még ígéretes fellendülésből kifogyott a lendület.

Előzmény: ronin s8 (61724)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61724

Szerintem most javarészt egyetértünk... 😊

Előzmény: BZoltan (61723)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61723

Sajnálom, hogy nem jött be az a Juhfark. Ha egyszer sikerül olyan bort palackozni ami garantáltan mindnekit levesz a lábáról :) akkor nagyon meg leszek elégedve.

> a SAP az őt megillető helyre kerüljön (árban is), de egyelőre nem ez látszik. 

 

Megtisztelő amit írsz, bár nem igazán értem. Épp most írtam, hogy a hiedelemmel ellentétben nekünk is van 8-10 ezer forintos borunk és pontosan ugyanúgy elkapkodják mint azokat amik 3-4 ezer forintosok.

Egy tizenhat éves birtokról, a kilenc forgalomba kerülő évjárattal mögöttünk állszerénység lenne ha nem lennék elégedett azzal, hogy Los Angeles, New York, London,  Belgium, Csehország, Budapest mislencsillagos helyein mérik vélhetőleg büntetően drágán a borainkat és a magyarországi kiskereskedelemben is elfogadta a piac, hogy a boraink a felső középmezőnyben futnak és nem az alsó középmezőny besztbájai vagyunk. 2006-2008 között a fogyasztóink kemény magja besztbájnak tartotta a SAP borokat. Ők akkoriban 2400-2800Ft között adtak palackjáért. Ők elfogadták azt a korrekciót. 

Amit te egyébként bedobott "odanemillő részletnek" az pontosan annak a receptje ahogy kategóriát lehet ugrani. Én tíz éve ezen dolgozom, ezt a technikát csiszolom és egyelőre működik a dolog. Mondom, a trükk az piac szegmentálása és az innováció. Nem ugyanazt a terméket kel felárazni, ugyanazon a piacon. Az nem megy... ebben igazad van. De piacból több van, fogyasztókbol is sokféle van. Ugyanarról  a szőlőtőkéről ezerféle bort lehet csinálni.

Az anomálikról pedig nyilván tudok. A közhiedelemmel és az olykori látszattal ellentétben nem vagyok teljesen idióta. Az anomáliákkal az a helyzet, hogy nem letagadni kell őket és nem depresszióba esni, nem frusztráltan dühöngeni kell, hanem kezelni kell őket. Ezzel együtt én még hibás vagy rossz borra nem raktam rá a címkénket. 

Előzmény: ronin s8 (61721)
BZoltan Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61722

A Somlói Borok Boltjának webshopján rendelhető mindegyik borunk kapható volt vagy ha kérnek akkor kapható lenne bárhol máshol is. A 2012-es Olaszrizling az amit felajánlottam azoknak akik Olasszal szeretnek dolgozni, de aki több olaszunkat adott el azok a 2011-essel foglalkoztak inkább és mire abból kifogytak akkor már inkább a 2013-assal folytatták. A TC-hez pedig valahogy  sosem fér be az Olaszunk. Finnyásak :) na, pedig szerintem nem kutyaütőbbek az olaszaink a többi borunknál. Erről megkérdezheted azokat akiknek mutattam.

De a 2013-14-15 Olaszok azok pontosan ugyanennyiért foghatók voltak vagy ha igény van rájuk akkor foghatók most is.

De szerintem ezen lépjünk túl. Te elszörnyülködtél azon, hogy két borunk is 4800Ft áron van a TC polcán, miközben a boraink java más kereskedőnél továbbra is 3500-4200Ft között van. Nem tudtál róluk. Ez nem baj, neked nem dolgod képben lenni, hogy a SAP borok hol és mennyiért futnak. Ez az én dolgom :) 

Előzmény: Hepci (61719)
ronin s8 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 61721

Furmintot írtam.. hm.. figyelmetlen voltam. Elsőként iratkoztam fel rá, és emlékszem a csalódásra is, amit a bor okozott... (Sajnálom, ezt tényleg nem a vita heve mondatja velem, egyszerűen nem volt jó az a bor.)

Kerülgetjük a témát, részben egyetértünk, részben oda nem illő részleteket dobsz be. A fő kérdés homályban marad így.

Félre ne érts, én azért szurkolok, hogy a SAP az őt megillető helyre kerüljön (árban is), de egyelőre nem ez látszik. Az a becsülendő filozófia, ami a boraitok mögött van, többet ér, mint ahol árazásban tartasz, de vannak anomáliák is (ez most nem tartozik a témához), amik egelőre még elválasztják ezeket a borokat a csúcstól. Mindegy ugorjunk...

Előzmény: BZoltan (61720)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!