Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1109
"De akármilyen modulja is volt, csak utánozta a megszokott JT hangzást. Nem kellett volna erőltetni a szintivel generált Hammond hangot, az úgyse szól úgy, mint a 70-es években egy eredeti leslie-vel"

I don't want to blow your bubble.... van akinek nem lehet a kedvére tenni...
Előzmény: jollyroger (1107)
jollyroger Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1108

"...ellentétben a legtöbb világhírű zenekarral, akik max. 1-2 alkalommal látogattak ide..."

Ez tényleg érdekes, megérne egy külön topikot. Ki miért jön többször?
Az Iron Maiden volt itt még elég sokszor, róluk nem tudok semmit. De hogy a Jethro Tull és a Deep Purple miért jön állandóan, az is eléggé rejtély. Mindkét banda írt is Magyarországhoz kapcsolódó nótát (Budapest ill. Anya), és mindenféle pletyka kering a hozzánk fűződő dolgaikról...

Előzmény: esz-ki-mo (1101)
jollyroger Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1107

"Szerintem csodálatra méltó, hogy ez a billentyűs vállalta így is a feladatot..."

Szerintem O'Hara baromi nagy zenész, csak nem egészen idevaló. Komponálni mindenfélét, meg szimfonikus zenekarban játszani, azt sokkal jobban elképzelem róla.
Mindent megcsinált azon a Rolandon, amit tudott, ráadásul nem is látszott soha, hogy állítgatja a hangszíneket. De akármilyen modulja is volt, csak utánozta a megszokott JT hangzást. Nem kellett volna erőltetni a szintivel generált Hammond hangot, az úgyse szól úgy, mint a 70-es években egy eredeti leslie-vel, és amikor a 'choir aahs' nevű midi hangzást használta, az is mesterkéltnek és feleslegesnek tűnt. Inkább játszott volna valami sajátosat, akár a szokásosnál teljesen eltérőt. Giddingsnek sem volt 30-40 éves Hammondja, mégse volt az a benyomásod, hogy csak kísérőzenész a Tullban.


"A dob - jelentem - kurvajól szólt Debrecenben"

Ez teljesen igaz. Jó hangja volt, és a mikrofonozása is tökéletes volt.
Andersonon és Barre-en kívül Duncan (bár viszonylag fiatal gyerek) tudta kívülről-belülről az összes nótát, ráadásul nagyon élvezte a koncertet, ami a többiekről nem mondható el. Sose ütött mellé - amikor a ritmusszekció pontatlanságáról beszéltem, az inkább a basszusra és a billentyűre vonatkozott, illetve hogy Duncan se mindig tudta követni, hogy Anderson vagy Barre mikor lassít kicsit. Duncan különben "utánajátszó" dobos, nem ő diktálja a tempót, mint pl. Ian Paice, de ezzel a viszonylag tétovázó basszussal és billentyűvel így volt tökéletes.

Előzmény: Törölt nick (1102)
kérdezd az angol nyulat Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1106

kicsit mintha elindítás után mélyebbre került volna a miki...

 

egyébként tök jó, hogy felvetted

Előzmény: Törölt nick (1079)
kérdezd az angol nyulat Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1105

a pestin voltam

 

szetlist: sztem e téren kinyalta a zenekar a közönség seggét, slágerparádé
nyilván nem játszották el az egész életművet, tehát lehet nyafogni, hogy ez nem volt, meg az nem volt
(részemről a teljes This Was anyag jöhetett volna)

 

hangzás: szerintem halk volt egy rockkoncerthez képest, de egyébként elment

 

nehéz lenne eldönteni, hogy Andreson papa nem tud, vagy egyszerűen csak nem akar énekelni
nagyon takarékoska előadás volt
a fuvolázás rendben volt

összességében elég laposka koncertnek találtam, bár a második szet jobb volt, mint az első

12 rugót ezért soknak gondolok
ha jövőre jönnének betippelném az A38-ra

 

szervezés: a zenekar kérte ülősre, át kellett tenni a helyszínt, nyilván persze ez korábban is kiderülhetett volna
(a hangzás terén így pl joban jártunk sztem)
a vidékiek nyafogása, hogy nem találták a körcsarnokot meg hülyeség
ennyi erővel a Pecsába se talál el, aki még nem járt ott, egy csecsemőnek minden vicc új

 

még egy gondolat az "ülőbulihoz": ez állva hangulatban még ennél is sokkal lagymatagabb lett volna, jobban kijött volna, hogy tinglitanglizás ez már, sehol sincs a lendület

 

felvette valaki a pestit is? letölteném

Watcher Of The Skies Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1104
Létezik egy nagyon alapos Jethro Tull setlist oldal, évtizedekre visszamenően megtalálni rajta, hogy hol és mikor játszott a banda. Én sajnos sem a pesti, sem a debreceni koncertre nem jutottam ki, de ha valakinek van ideje, elküldhetné az oldal készítőinek a setlisteket... köszönöm a felvételt, nekem tetszett!
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1103

Mint azt már az első hozzászólásomban leírtam nekem a dob hangzásával volt bajom, és nem a játékkal.
Nem tudtam megbarátkozni azzal, hogy a beütőkből és a kísérőből alig lehetett hallani valamit, valamint, hogy a dob nyersen szólt. Először én is azt gondoltam, hogy az akusztika meg a rossz ülőhely az oka, de az effekt tányérok hangja nagyon szépen kijött ( a splasheknek hosszabb volt a lecsengése, mint a beütőknek...). Én pont nem a 30 évvel ezelőtti hangzást kerestem, hanem arra számítottam, hogy ha már arra a hangtechnikai szintre eljutottunk, ahol most vagyunk, akkor pont hogy nem lesznek olyan problémák, mint akkoriban.
A debreceni koncert lehet jobban sikerült, azon én nem voltam. De hogy a budapestin nagyon eltolták a dob hangzását ( és a koncert végéig nem is nagyon változtattak rajta) az biztos.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1102
Igaza van Eszk-nek, egy csomó fanyalgást hallottunk. Mintha elfelejtettünk volna örülni....

Hammond hangzással kapcsolatban amit írtok: akkora butaság, hogy először nem is akartam rá válaszolni, de mostmár muszáj. KURVAJÓ hammond hangzás volt Debrecenben. Semmi keleteurópai allűr. (ez már-már paranoia) Visszahallgattam a felvételeket is. Én vettem a fáradtságot és odamentem megnézni miből szól a billentyűs (kölcsöncucc ide vagy oda). Egy Roland 700SX-ből szóltak a rhodes-ok és a zongorák + sztringszek (ami, ha kicsit is ismerjük ezt a cuccot, akkor HIGH CLASS!, vagyis TÖKÉLETES!!!). A hammond-ot mégsem ebből használta, hanem egy csodás HAMMOND XMC-2 vagy egy Roland VK-8M modulból (az utóbbira gyanakszom inkább a kinézet alapján), ami teljesen tökéletes Hammond hangot ad. Ráadásul gyönyörűen is szólt. Ez is és a 700SX is! Ezeken kívül a csilingelő ilyen-olyan töltelék hangokhoz egy rack modult is használt, amit sajnos nem tudtam megfejteni.

Szerintem csodálatra méltó, hogy ez a billentyűs vállalta így is a feladatot... Szebenben tavaly egy Yamaha Motif-fal oldott meg mindent (ami szintén CSÚCS kategória!) A pillanatnyi hangszín-improvizálások, hogy ti. nem jött elő elsőre az amit szeretett volna, hiszen nem a megszokott cucc volt a keze alatt, szerintem izgalmasabbá tette a dolgot.

Akkora butaságnak tartom egy rock zenekartól hangról hangra azt a megszólalást, hangszínt, stb. várni koncerten mint 30 évvel ezelőtti lemezeken, hogy erre nincsenek is szavak. Változtak a zenészek, változott a technika és valószínűleg az elképzeléseik is változtak az idők során.

Hogy valaki mellényúl? Huhhh... na és? A legnagyobbakkal is előfordul. Még nagyobb gáznak tartom, ha egy olyan valaki nyafog emiatt, aki zenésznek tartja magát.... :) ÉLŐ zene, ÉLŐ emberekkel.. és senki sem tökéletes.

Bevallom, hogy zenész létemre egyetlen olyan hibát se hallottam, amitől össze kellett volna ráncolnom a homlokomat.... ugyanis NEM VOLT ILYEN HIBA!

És az is butaság - bocsánattal legyen mondva - hogy "szét volt esve a ritmusszekció". A dob - jelentem - kurvajól szólt Debrecenben, hihetetlenül jól, komoly lüktetéssel játszott a JT és a billentyűs sem volt szétesve. Az látszott, hogy O'hara néha kétszer nyúl a modulhoz, mert elsőre nem azt hallja, amit szeretett volna, de ez egyáltalán nem volt zavaró... vagy bennem van a hiba, mert nem a lemezt akarom hallani koncerten (mert azt ugye otthon évek óta teszem) és elég szar zenész vagyok, mert nincs bennem beépített bpm-mérő, nem megy a fejemben minden pillanatban a SMPTE és a kvantizált midi.

Kurvajó koncert volt, életem egyik eddigi legkedvesebb koncertre. SOK ILYET MÉG nekünk! :)
Előzmény: kovesdirenato (1099)
esz-ki-mo Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1101

Természetesen mindenkinek jogában áll kritizálni bármit.

 

De az meg engedtessék meg nekem, hogy meg legyen a véleményem arról, aki egy majd 2 órás, szuper hangulatú koncertet , melyet a zenészek legjobb tudásukat beleadva nyomnak végig, az alapján minősít, hogy elhangzott 2 hamis akkord meg egyszer kiestek a ritmusból... (ha valaki annyira vájtfülű, hogy ez zavarja, az miért megy élő koncertre???)

 

A kölcsöncucc kérdés meg más, de valószínűleg ezeken a helyszíneken  és közönségszámmal így lehetett ezeket a jegyárakat kihozni...jobb lett volna, ha saját cuccot hoznak, meg stábot, másfélszer/kétszer annyiért?? (elrettentő példa a BKK-beli koncert a 20 ezres jegyekkel és a bántóan kevés nézővel...)

 

A JT kilencszer járt már itt nálunk, ellentétben a legtöbb világhírű zenekarral, akik max. 1-2 alkalommal látogattak ide (vagy még annyiszor sem...)

Minden koncert más volt, a hangzással is voltak talán néha gondok, de biztos, hogy mindig aktuális tudásuknak/lehetőségeiknek megfelelően beleadtak mindent.

 

Szóval fanyalogni lehet, csak nem értem, mire jó?

Én inkább örülök, hogy még most, 2008-ban  is láthatom, hallhatom élőben azt a zenekart, amelyik az egyik legnagyobb hatást gyakorolta rám.

20 évvel ezelőtt ezt nem gondoltzam volna.

 

 

Eszk

Előzmény: kovesdirenato (1100)
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1100

Még egy kis off, de szeretném már most leszögezni, hogy mielőtt bárki megjelenne azzal, hogy sokan csak fikázni tudnak mindent, hogy 24 ezret fizettem a két jegyért, miközben a minimálbér itthon 63 ezer Ft. Ezek után elvártam volna ( főleg mivel ha ezer emberrel számoljuk csak a bevételt az is 12 millió Ft), hogy jó legyen a megszólalás. És ha ez mégsem így történik akkor úgy érzem bátran elmondhatom a negatív élményeimet a koncerttel kapcsolatban.

on:

Bár az előzetesek alapján nagyjából sejteni lehetett a számok listáját ( főleg, hogy a Budapest lesz :) ), azért kár, hogy nem játszották a Dharma For One-t, meg a Life Is a Long Songot. És mondjuk utsó számként lenyomhatták volna a Roundot. :) Persze van még nem egy tétel amit szívesen hallottam volna, de túl sok a jó szám, és kevés a koncertidő.
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1099

Bármennyire is fáj leírni, szerintem nem volt kedve idejönni ( nem mai darab ő sem, és az Ian Paice interjú alapján ennyi idősen nem egyszerű sok bulit lenyomni), és gondolom úgy voltak vele, hogy akkor jöjjön Duncan, legalább kipróbálják a Jethro Tull-ban is. Amúgy annyira nem bánom, hogy ő volt, mert szerintem jól dobolt, és nagyon kreatívan használta a hangszert. Barriemore Barlow-t meg úgysem tudja pótolni számomra senki. :)

Amit a billentyű hangzásáról írtál az számomra azt igazolja, hogy ez sajna kicsit kelet-európai gazdaságos koncert volt....nem kell ide a hammond hangzás se, megfelel ez is.

Amúgy a távolból először a Cadeson márkajelét vettem ki ( azóta is nyugtatgatom magam, hogy azért csak nem...hátha valami modern zenekari logo). Ha viszont nem akkor biztos nem DW volt, mert ők ilyen betűtípust nem használnak.
Előzmény: jollyroger (1097)
jollyroger Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1098
A dobot is bérelték volna??
Hihetetlen, bár igaz, hogy a Főnix csarnok mellett csak egy kis csukott teherautó állt, azzal szemben, hogy amikor a Deep Purple jött és szintén valamennyire bérelt cuccon játszott, volt három saját kamionjuk is.
Martin gitárerősítője biztos nem bérelt volt, mert saját mondása szerint nem játszik másén - vagy most már nem is tudom. A Marshall ládák persze lehettek bárkié... Na mindegy, ez kezd nagyon off-topic lenni, hagyjuk.

Előzmény: esz-ki-mo (1095)
jollyroger Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1097
Tuti nem Platin volt. :)
Lehetett DW is, nem tudom, mert a DW-ből csak a pedálokat ismerem, az meg tényleg nem látszott még az első sorból sem; mindenesetre a logója valami számomra ismeretlen volt. A színe fekete volt - Pesten is ilyenen játszott? (És tényleg, miért nem a jó öreg Doane jött a Premierjével?)
Különben a hangszerek közül engem az O'Hara szintije akasztott ki: baromira nem tudta azokat a hangszíneket hozni, amit lemezről vagy a Giddings koncertekről megszoktunk, szinte fájt, amikor pl. a Thick as a Brickben a Hammond helyett a számítógépről ismert 'rock organ' nevű midi hangzás szólt.


Előzmény: kovesdirenato (1094)
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1096

Ettől függetlenül gondolom Duncan nem Solar by Sabianokat használt meg t-bone mikrofonokat. ( JoJo Mayer például ha jól emlékszem a Tam Tamból kapta a Sabianokat, igaz ő Sabian endorser, valamint nem nagyon visz ő sem dobcuccot, hanem a legközelebbi Sonor disztribútortól kapja "kölcsönbe". )
Hangszermárkától függetlenül is rossz volt a dobhangzás ( a splasheket leszámítva, mert azok viszont kifejezetten jól szóltak), és ha ezt a dobosnak köszönhetjük, akkor még rosszabb a helyzet...( "falura jó lesz")
Előzmény: esz-ki-mo (1095)
esz-ki-mo Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1095

Állítólag 2 gitárt és a fuvolát hozták magukkal repülővel, minden mást itt béreltek.

 

 

Ennek ismeretében lehet tovább kritizálni a hangzást ;)

 

Eszk

Előzmény: kovesdirenato (1094)
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1094

Én a hivatalos infó alapján írtam, mert távol ültem ahhoz, hogy lássam a márkákat. De az állítás igaz a Sabianra is. Még ha a dob nem is DW volt, gondolom akkor sem Platin solidon nyomta aznap este. :)

Előzmény: jollyroger (1091)
kozakz Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1093
esetleg flac-ban nem tudod feltenni valami torrent oldalra?
Előzmény: Törölt nick (1079)
jollyroger Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1092

Köszi nagyon, letöltöttem, meghallgattam, baromi jó emlék lesz tényleg. :))
Hát hogy az Aqualung vége gitár nélkül ment, az igazi kuriózum, meg is gazdagodhatsz talán ezzel a felvétellel. :)
Különben sajnos itt nagyon kijön, hogy mennyire nincs együtt a banda, vagy mennyire nem volt jó a hangosítás.

Előzmény: Törölt nick (1079)
jollyroger Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1091

"A srác DW dobot és Zildjian cineket használ..."

Ez érdekes, tényleg valami ilyesmit írnak a Tull hivatalos weblapon, de akkor Debrecenben miért Sabian cinek voltak? Nem beszélve a dobról, ami egyáltalán nem DW-nek tűnt. Akármi is volt, itt tök jól szólt a cucc, és a mikrofonozása is tökéletes volt. Nekem inkább az ének/fuvola hangosítás nem volt az igazi.

Előzmény: kovesdirenato (1086)
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1090

A Radia Ga-Ga -hoz hozzá tartozik ez igaz.
De egy akusztikus zenei betétnél szerintem nem. A Jethro Tull eleve nem olyan zenét játszik az esetek többségében, amit a közönség sokáig tapssal le tudna követni. Egyszerűen nem érzem úgy, hogy a progresszív rockhoz ez a dolog passzolna.
Nem az zavar, ha valaki jól érzi magát, csak az, amikor valaki beleüvölti a zenébe a fülem mögött, hogy Happy Birthday....nem azért mentem oda, hogy egyesek magánszámait hallgassam a Serenade to a cuckoo közben, vagy a vastapsot a Bouree közepén.
Általában rock koncerten ez nem gond, sőt...de a progresszív rock - számomra legalábbis- más.
Előzmény: Törölt nick (1089)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1089
Szia,

Én kezdő vagyok, de egy megjegyzés: ez egy ROCKkoncert volt.

Tehát a taps, az éneklés szerintem HOZZÁ TARTOZIK és KELL!

Csak azért, mert taps van uram bocsá zene közben, attól már fásymulató? Nem tudom, a Queen: Radio Ga-Ga szinte taps nélkül már nem is az igazi :]

Amúgy én úgy láttam, volt füstgép hátul, csak a szellőztető rendszer elszívta az egészet, mielőtt még a színpad megtelt volna :D

üdv,
Zs

ps> kayleigh> thx... mondjuk visszaolvasva ott a http://www.ministry-of-information.co.uk/setlist/08b.htm , talán majd felkerül oda is :]
Előzmény: kovesdirenato (1086)
kayleigh Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1088
Azt hiszem, megegyezett a debrecenivel.
Előzmény: Törölt nick (1087)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1087
Sziasztok,

Egy setlistet valaki össze tudna rántani a tegnapi pesti koncertről? :P

Előre is köszi,
Üdv,
Zs
kovesdirenato Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1086

Hi mindenkinek!

A tegnapi koncert nagy élmény volt, de sajnos jó pár negatív esemény rontott az összképen.
Először is vidékieknek a cím alapján elég macerás volt megtalálni a körcsarnokot, utána pedig semmi információ, hogy hol lehet pontosan bejutni. Emiatt nem kevés ember állt sorban feleslegesen 10-15 percig.
A másik a koncerten tapasztalható viselkedés. Sosem értettem, hogy mire jó szám közben beüvöltözni. Én speciel zenét hallgatni mentem, és ilyenekre nem voltam kíváncsi. Rádaásul a zene alatti tapsikolást sem értettem, főleg az akusztikus kiállásoknál tette tönkre a zenei élményt. Nem akarok senkit se megbántani de ez nem a Fásy mulató a 4/4-el. Annyi jó elmondható, hogy legalább a környékemen senki sem hitte azt, hogy tud énekelni és nem üvöltötte végig az egész koncertet.
Mindenesetre a Tull sem véletlen kérte, hogy csak ülőhely legyen. Mondjuk ez a körcsarnok dolog ennek ellenére jót tett a hangulatnak abból a szempontból, hogy a 40 éves évforduló alkalmával tényleg olyan volt, mintha visszamentünk volna 35-40 évet az időben. Csak a füst hiányzott még a teremből, de amúgy volt egy vintage hangulata a koncertnek.
A legnagyobb bajom a hangmérnökökkel volt. Dobot ilyen szarul szólni még nem hallottam. Olyan volt, mintha a dobot az keményebb részekre, a cineket meg a lágyabb zenékre lőtték volna be.
Azt sem értettem, hogy a splash tányérok hogy szólhattak erősebben mint a beütők. A srác DW dobot és Zildjian cineket használ, mégis úgy szólt az egész, mintha valamit amati trowa kettőse lenne. A kísérő nem tudom, hogy eleve egy dry ride féleség lehetett, vagy csak annak is eltolták a hangosítását, mert az akusztikus részeknél jól szólt nagyon, de az elektromosnál el is halt. A tőle jobbra lévő beütőnek meg borzalmas hangja volt.
Nem tudom, hogy hozták e a saját hangmérnökeiket, vagy ezt megint a magyar csodagyerekeknek köszönhetjük, de mindenképp szeretném nekik üzenni, hogy a koncert közben nem a beszélgetés a dolguk.

Ezeket leszámítva nagyon jó volt a koncert és megérte elmenni, mert zeneileg hatalmas, amit alkotnak, de 12 000 Ft-ért ne "budget line" koncertet kapjunk.
Liuna05 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1085
köszi szépen, ez is klassz dal, de egy kicsit rockosabb hangú hölgyre gondoltam, és a hangszerelésben minth folkosabb dolgokat is hallottam volna.. aztán meg mintha egy Sting dal lett volna..
Előzmény: Misfit (1084)
Misfit Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1084
Az egyik női hang Katie Melua volt (Crawling Up a Hill) c. szám.
Előzmény: Liuna05 (1083)
Liuna05 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1083
Hatalmas élmény volt a tegnapi koncert, zseniális pillanatokkal.
Viszont nem tudna valaki abban segíteni, hogy milyen előadókat hallottunk a koncert megkezdése előtt? nagyon tetszett az egyik női hang, csak sajnos nem sokat hallottam belőle..
GrandS Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1082
Ez tök jó, pont egyszerre írtunk!
Ilyen gyorsan még kívánságom nem teljesült!

Köszönöm!!!
Előzmény: Törölt nick (1079)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1081
:))) ld. lennebb :)
Előzmény: GrandS (1080)
GrandS Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1080
Előszöris: Én is kérném a zenei anyagot és a képeket (ha lehet!) és természetesen nagyon-nagyon köszönöm!

Mi fenn ültünk Debrecenben a 3. emeleti karzaton, ott a hang nagyon jó volt, nem torzított, viszont a lámpák örökösen elvakítottak bennünket. Amúgy sem sokat lehetett színpadból látni, jó lett volna egy kivetítő!
Hát igen, sajnos nem az igazi az Anderson hangja, időnként eléggé "elnagyolta" az éneklést. A fuvola-szájharmónika viszont nagyon jó volt, a mozgékonysága is a korához képest szerintem teljesen tökéletes.
Ódzkodtam a koncerttől egy kicsit, de azért nem volt olyan nagy csalódás. Talán kevésbé nagy helyszín kellett volna nekik itt...
Előzmény: Törölt nick (1067)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!