Bnőnek kéne egy szám, de sehogy nem találmom persze: Love Actually (Igazából szerelem) filmben ment színte egész végig a film alatt, de romantikus részeknél tutira amiből van elég (zongora és hegedű kb). Megtaláltam a teljes zenei listát ami ment a filmben, de CD-re nem rakták fel az összes számot így azon nincs is rajta. Lista. A link végéről a Craig Armstrong - Glasgow Love Theme szám gyanús volt ezért megkerestem, és más albumon meg is találtam, de nem ez az, viszont nagyon hasonló ilyesmi szám. Ha valakinek meg van a film tekerjen már bele és egyből tudni fogja melyikre gondolok. Meg most már engem is érdekel, mert nem szokott gondot okozni, h valamit megtaláljak :)
A filmet nem láttam, de fiatal barátunk határozott fejlődést mutat az utóbbi időben. Lassan saját stílusát is megtalálja, habár néha RC-s, néha Goldsmith-es hangok fel-fel csendülnek. Átlagosnál valamivel jobb a Yuma zenéje, habár elég sok benne a középszerű track. A gyorsabb, hangzatosabb tételek azért kárpótolnak a többiért. – 70%
Cinemusic – Chuck Cirino
Kedvenc „ZS” kategóriás zeneszerzőmre a „Chopping Mall a.k.a. Rémségek a bevásárlóközpontban című szösszenet kapcsán figyeltem fel, aminek muzsikája vetekszik a korai Casio szintik demo anyagaival. Annyira rossz, hogy én imádom. 1986-os a mű, ez volt a második zenéje. Ezen az albumon három zenéjéből hallhatunk válogatást, melyek jóval frissebbek, de nem sokkal jobbak. Az „ A.I. Assault” (Mesterséges értelem ámokfutása 3) című opusz akkordjai megfelelnek a cím alapján elképzelt film minőségének. Szinti gyorsan, lassan, kicsit variálva, de élvezhetően. Ha valaki ért hozzá, szvsz 2 nap alatt össze lehet ezt dobni. A második „film” a „Komodo vs. Cobra” már kevésbé tetszett, mert szinte teljesen hiányoltam belőle az akciótételeket, a csendesebb hangok és „dallamok” mert ultragagyin lettek tálalva. A „Solar Attack” (A gyilkos napsugár 4.) már-már drámai húrokat penget és ha átírnák normál hangszerekre még talán ki is sülhetne belőle valami. Vannak jó pillanatai az albumnak, de erősen érezhető az olcsóság és a gagyi. – 50%
Hitman – Blood Money - Jesper Kyd
A fiatal dán szerzőnek ez ki-tudja-hányadik Hitman zenéje. Nem is sikerült nagyon. Próbálkozik új dolgokkal, nyomja a kórust és a mély szintit ezerrel, de valahogy önállóan hallgatva nem bejövős. Pedig van pár igazán remek dallamvilágú szám a lemezen, sajnos itt is az okozza a problémát, hogy nem zenekar játssza. – 40%
Naked Gun – Ira Newborn
Mindig azt hittem, hogy Ira Newborn nő, közben kiderült, hogy a teljes neve James Ira Newborn. Itt megzavarodtam, úgyhogy valszeg férfiról beszélünk. A filmográfiáját végignézve az erős középszer tűnik szembe és bár van tehetsége az úrnak, nem nagyon sikerült ezt kiaknázni. A Naked Gun nagyon aranyos a film alatt, tökéletesen passzol (persze miközben harsányan röhögünk Leslie Nielsen hülyeségein a kutya sem figyel a zenére, talán Lacit kivéve) a képhez, önállóan azonban egy semmilyen kis tingli-tangli, egy a sok ezer közül. – 50%
Invasion U.S.A – Jay Chattaway
ZS kategóriás horroroktól Star Trek TV sorozatokig. Egy mondatban Jay életútja. Az USA invázió nagy kedvenc volt a gyerekkorból, talán még most is megnézném. Már csak azért is, hogy hegyezzem a fülem a zenéjére, mit csinál a film alatt, mert külön nem sokat. Szokásos katonás pergés, menetelés, ezerszer hallott akcióklisék. Francesco de Masi „Lone Wolf McQuade”-je jutott róla eszembe. Alig vártam, hogy vége legyen. – 30%
Shipwrecked – Patrick Doyle
Először meg sem találtam a filmet az imdb-n a fenti címen. Aztán kiderült, hogy a filmnek finn címe van: „Haakon Haakonsen” Finn, svéd és USA koprodukció, annyit sikerült megtudnom róla, hogy tini kalandfilm amiben kalózok is vannak. Remek. (Szásának ajánlom szeretettel Az elmúlt években reflektorfénybe került angol szerző Patrick Doyle azon kevesek egyike, akik kiválóan értenek a nagyzenekar „nyelvén” és kihoznak mindent a zenészekből. Kihasználják az utolsó eldugott hangokat is és nem túlzás: beszél a zenéjük. Szerény személyem kb. 7-8 éve hallotta először a „Needful things” (Hasznos holmik) zenéjét és azóta tisztelem a Maestrót. A Shipwrecked sem lóg ki kiváló művei közül, talán annyiban, hogy nem tudja végig fenntartani az érdeklődésemet a zenével. Nagyon ütősen, gyönyörű szép főtémával indít, után játszadozik vele, majd az album közepe felé picit leül, elmélázik és a végén megint robbant. Erre a zenére is igaz, hogy legalább 70-90 fős zenekarral lett feljátszva és nagyon megizzasztja őket. Akinek tetszett Debney-től a „Cutthroat Island” annak mindenképpen javaslom ezt a lemezt. Megvenni sajnos nem lehet, ha nagy ritkán felbukkan az e-bayen akkor is több száz dollárért. – 80%
Most, hogy hallgatom is Debney játékzenéjét ismét bizonyosságot nyer, hogy szerintem ma John Debney az egyik legnagyobb zeneszerő, nagyon nagy kár, hogy csak 2-3 évente van módja ezt megmutatni a világnak. Igazi békebeli kalandzenét hallunk, szintik és dobgépek nélkül. És mindez egy mezei játékhoz íródott.... Néhány számba besegített egy másik komponista is, de ez egyáltalán nem üt el Debney stílusától, főleg mert az ő témáit használja fel. Egyszóval ez egy nagyszerű muzsik!
Nem is tudtam, hogy John Debney egy számítógépes játéknak írt zenét Lair címmel. Igazi akció-kalandzene természetesen nagyzenekar nem szinti. A kiadott iTunes változat majd' 70 perc. Érdemes meghallgatni!
A film régen nagy kedvencem volt, a zene nemkülönben. Valójában tucat-horror score, ami számomra kiemeli az átlagból az az első és az utolsó szám. A főtéma szerintem brilliáns lett, igazi kísérteties, tipikus Young. A többi track is elég idegborzoló de azok másképp. Az értékelés nagyrésze ennek a 2 számnak szól.
10/7
Freddy vs Jason (Revell)
Nem kell mondjam, hogy horror rajongóként mennyire vártam és mennyire tetszett is a film. Az énekes cd már megvan, főként olcsó mivolta, valamint a szuper képei miatt, de a metal számok se olyan rosszak. Most Vincenzonak köszönhetően bagóért felrakhattam a scoret is a polcra. A zene igazából nem egy nagy csoda, inkább annak érték aki a filmet szereti. Azért vannak jó pillanatai :)
conti az a zeneszerző, akit egyébként nem nagyon szoktak érdekelni előzmények vagy vélemények. serra zenéje tökéletesen passzolt a franciák filmes elgondolásaihoz, de az amerikai változatot muszáj volt hepienddel lezárni, és ehhez serra zenéje egyáltalán nem passzolt. ezért hívta fel a producer contit, aki jó munkásemberként megkomponált egy félszintis/félzenekaros scoret, ami persze közel sem lett olyan jó, mint serráé, de legalább nem is lehet kapni, úgyhogy nem is lehet összehasonlítani a francia komponista zenéjével.
"The Big Blue (A nagy kékség, 1988) – Luc Besson filmjét imádták Európában, Eric Serra zenéjét (hivatalosan megjelent) nemkülönben – Jerry Wientraub producer átvitte Amerikába, de nem tetszett neki a zenéje. Felhívta Contit, aki megnézte a filmet és elismerően nyilatkozott Serra művéről. JW-t nem érdekelte, és iratott egy új zenét Bill Contival (sosem jelent meg, mert a film megbukott, legfőképp a beleírt happyend miatt)"
újabb használtlemezekből álló lista gyűlt össze, emailen lehet érdeklődni.
500/db:
brad fiedel – the real mccoy
carter burwell – the chamber
danny elfman – planet of the apes
dario marianelli – brothers grimm
david newman – i love trouble
don davis – universal soldier 2: the return
gary chang – the island of dr moreau
george fenton – the crucible
harry manfredini – jason x
james horner – four feathers
james newton howard – glengarry glen ross
james newton howard – junior
james newton howard – mumford
marc shaiman – mother
marc shaiman – north
marc shaiman – the story of us
randy edelman – citizen x
robert folk – lawnmower man 2
robert folk – maximum risk
ruppert gregson-williams – over the hedge
terence blanchard – malcolm X
thomas newman – flesh and bone
thomas newman – up close & personal
various artists – strange days
1000/db:
alex and jake parker – the life of david gale
christophe beck – the sentinel
christopher young – copycat
christopher young – in too deep
christopher young – the dark half
cliff martinez – traffic
danny elfman – hulk
danny elfman – men in black
david holmes – out of sight
david julyan – the prestige
don davis – the matrix reloaded (1500)
don davis – the matrix revolutions
elmer bernstein – deep end of the ocean
ennio morricone – once upon a time in america
ennio morricone – sorstalanság
graeme revell – freddy vs jason
hans zimmer – the da vinci code
james horner – bicentennial man
james horner – iris
james horner – the devil's own
james horner – the perfect storm
james newton howard – the man in the moon
jerry goldsmith – rambo III
jerry goldsmith – total recall
john barry – out of africa
john carpenter – escape from new york
john debney – sudden death
john williams – artificial intelligence
lisa gerrard and pieter bourke – ali
marco beltrami – scream 3
marco beltrami – scream/scream 2
mark isham – billy bathgate
mark isham – nell
mark isham – of mice and men
michael kamen – xmen
terence blanchard – caveman's valentine
thomas newman – little women
varese sarabande collection vol 1 (2500)