Őszintén? Nem sokért. Egyedüli előnye, hogy kezdőknek használható, ezért az értéke nem nulla. Ha korrekt akarsz lenni, ajándékozd oda egy szörföt elkezdeni akaró ismerősödnek. Vagy használd SUP-nak, arra talán még ok.
Tippelek, 10 ezerért talán elviszik. Hiába van egyben a cucc, nem sokan keresnek ilyet.
Szegedhez legközelebb tudtok-e szakembert aki vitorlát tudna javítani? Képet a sérülésről nem tudok (még) mutatni, így megpróbálom körülírni.
A vitorlák mindössze 1-2 évesek, szörf-centertől vettem őket (tehát érdemes javítani), a gond a latnizsák árboc felöli részén van: ki van kopva az anyag, kb fél - 1 centis kopás van az anyagon.
Érdeklődöm, hogy Szántódon és Földváron hol lehet vízre szállni? Úgy hallottam, hogy DNy-i szélben érdemes ezekre a helyekre ellátogatni - szívesen kipróbálnám, de helyismerettel nem rendelkezem.
Ma lementem délelőtt Gárdonyba, és ahogy kiszálltam a kocsiból már szóltak is, hogy a rendőrök nem engednek jégre. Meggyőződtem erről, tényleg lezavartak, először elég nyomdafestéket nem tűrő módon reagáltam, de a rendőr szerencsére jó pszichológus volt, nyugodt, és értelmes módon beszél le a hőzöngésről. Téyleg azt kell mondjam, le a kalappal a srác előtt. Mondjuk a főnökét, vagy az emlegetett BM rendeletet továbbra sem tartom értelmesnek.
Irány Tata...
Amiből félúton Csákvár lett. Az útról láttam, hogy itt van egy óriási jeges placc, és Csákvárnál oda is lehetett jutni. Megkérdeztem az épp ott korcsolyázót, barátságosan mondta, hogy persze, lehet itt mindent, legális, plusz a szellő is lengedezett. Az egész egy belvizes terület, ami szinte mindig víz alatt van, pocsolya mélységű, biztonságos. Csak vannak mindenféle fűfoltok, stb.
5.5 m2, időnként nagyon húzósan, időnként meg-megállva.
A hely adottságai miatt néha kicsit szűk, a manőverezésre figyelni kell, a jibe-ot csak egyik irányba mertem, a másik irányban túl hamar jöttek a füvek.
Kifejezetten jó, hogy a Qcséber jégszörf mindenen átmegy, egy idő után a ritkásabb füveken minden hezitálás nélkül mentem át, de azért a földfoltokat továbbra is kerültem.
Ezt a helyet lehet majd később is meglátogatom, nagyon jó, barátságos és szép. Ráadásul nincs rendőrpara.
Neked is köszönöm válaszod! Nekem eddig csak a festék kopott le pár szkegemről, de ha csorbul, alkalmazni fogom a csiszolást. Viszont van egy amin van pár felületi sérülés (gyufafejnyi, és nem tudom hogy került oda) a belépő élnél, gondolom ez sem túl egészséges - ezt ki fogom kenni epoxi gyantával és visszacsiszolom.
5000 ft egy kézicsiszoló, jó ütemben lehet szkeget csiszolni vele föleg ha sekély vizben gyakran csorbul. Én már pár centit leszedtem igy belölük, ugyanis a csorba, kopott szkeg is lassú. Pláne switchben, ahol fontos a sebesség megtartása.
Egyébként érdemes inkább vékony profilú szkeget venni, az nyilván gyorsabb mint a vastag. Csak nagyobb méretnél fontos a jó merev anyag (g10 v karbon), ami ugye drága. Én boldog vagyok a 19-es K4-el, ami igénytelen sárga müanyag kinézetű de jobb mint a gyári és nem is drága.
Én nem igazán javasolnám a szkegdarabolást. Igaz, én is műveltem, freestyle, és nem is volt rossz az eredmény, de hosszú távon kifizettem az árát gyári freestyle szkegeknek, mert mint kiderült, itt is van nagy különbség. Freeride szkegeknél meg méginkább.
A vagdalás problémája az, hosz nem elég rövidíteni és külső formára alakítani. Legalább ugyan annyira fontos a szkeg profilja, amit viszont csak hosszas csiszolással érhetsz el, és könnyű elrontani. Nem mindegy sem az első, sem a hátsó él profilja, de a hosszanti profilváltozás is fontos. Ha levágod, az új csúcsnál biztos, hogy jelentősen vastagabb lesz a szkeg a kívánatosnál, ami legenyhébb esetben is komoly lassulást okoz. Azért ne várj extrém lassulást, de biztos hogy a csúcssebesség romlani fog (meg a kezelhetőség is). Az egészet a csúcstól kezdve szisztematikusan kell szépen lecsiszolni, figyelve, hogy a profil jó legyen. Nagyon pepecs munka.
Az egészhez még hozzájön, hogy a kompozit anyagok csiszolva extrém mérgezőek, tipikusan erősen rákkeltőek (azt hiszem az üvegpor miatt). Azaz minimum szabadtér, de inkább komoly védőmaszk szükséges a munkához.
Ha van olcsó darabolható szkeged, akkor hajrá, de inkább keresgélj boltokban.
Ezek között rengeteg 25 centi körüli szkeg van, mindenféle árban és formában. Kis deszka kis vitorla kombinációban mindenképpen javasolnám a wave szkegeket, nagyon kellemes kezelhetőséget kapsz.
Ismét szkeggel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mivel nem igazán találok olyan méretű szkeget amilyenre szükségem van (25cm PB), arra gondoltam levágok egy nagyobból - ilyenből van plusz. Tudom, hogy freestyle berkekben ez bevett szokás (volt), de nekem egyszerűen csak kis vitorla kis deszka összeállításhoz kellene. Kérem, ha valakinek van tapasztalata e téren ossza meg velem - nem szívesen tennék tönkre egy szkeget, viszont a mostaniak túl nagyok a fent említett összeállításhoz.
Köszi, megnéztem! Hát erről írtam - sok volt, de azért küzdöttünk.
Egyébként ma is voltam délután, kb. egy órát lehetett menni. Nem volt az a szaggatós, de 120l 6.4 teljesen kényelmes, végig lehetett siklani, viszont csak befelé a szélirány (ÉK) miatt, úgyhogy nagyon kellett figyelni a szélre, amikor elkezdett lanyhulni már csak addig mentem be amíg leért a lábam (felhúzókötél otthon maradt), és ahogy az eső eleredt el is állt.
Ma Fonyódon voltam. 88l 4.2 és majdnem végig sok volt (kisebb cuccom nincs), majd délután 2-re kevés. Az esőcseppek az arcomon, mint megannyi apró tűszúrás, de ezt csak a parton érzékeltem, menet közben nem, akkor ugye jobbára hátulról kaptam.Rajtam kívül volt még egy sporttárs, ő nehezebb nálam - 80l 4.8-cal ment.
És rendben, tudom, hogy hol élek, de egy kicsit többet vártam ettől a széltől, mégpedig, hogy egyenletesebb lesz. De nem így történt - az eleje nagyon pöffös volt iszonyú lökésekkel, amikor kijöttem pedig nagyon kihagyós. Még lehetett volna menni, de már nem akartam átszerelni, kb. fél órám maradt volna indulásig.
Mindent összevetve azért nem bántam meg, tekintve azt is, hogy az utóbbi időszakban mindig akkor fújt a szél amikor dolgoznom kellett, például tegnap is.
Udv! Tegnap meglatogattam Zamardit. Soha ne mond, hogy soha, de... Szel alig, siklani nem lehetett plusz azt a edb szorfost es 5 db kajtost meg megjutalmazta a mikulas parkolasert. Koszonjuk az onkormanyzatnak, remeljuk hasznisan koltik el. Aztan delutan hazamentem Fuzfore ami megmentette a napumat. Igy jar aki kujtorog. Azert a szombati delire varnek tippeket, most hogy a Ferto bezart. Mas: Fuzfon a vizben talaltam egy orat, a tulajdonos keressen meg.
Sziasztok, ma délután Sóstón elhagytam a gopro-m. Volt rajta floaty, ott kellett lebegnie a pálya közepén, Surfbeach és a szabadstarand között kb félúton. Ha valaki esetleg megtalálta jelezze légyszi!
Reggel hallottam a rádióban, hogy ma lesz napsütés és erös/viharos szél, de nálunk esö és totális szélcsend van. Ahogy nézem, a windguru szerint mondjuk Podersdorfban jó lesz, de az mától ugyebár nem pálya...
Mai nap elhoztam egy szörfdeszkát a balatonszemesi strandról. Már jó pár napja ott volt (mi is láttuk többször, csak nem tudtuk, hogy gazdátlan), a helyiek elmondása alapján az északi partról sodorta át a szél. Mivel elég messze lakom az északi parttól, de a közeljövőben mindenképp lesz arra dolgom, felviszem Balatonfűzfőre, ott is hagyom, tulajdonosa ott átveheti miután típusát megnevezte.
Mivel sem nekem, sem pedig családtagjaimnak nincs facebookunk, kérek szépen valakit akinek van tegye fel oda is a windsurfing adok-veszek csoportba - köszönöm!
Mi felmegyünk a Balatonra elsősorban strandolni, de azért a kislányom tanuló cucca mellé berakom a nagy vitorlámat, hátha lesz valami ebből a déli szélből...
Mindenkinek köszönöm a hozzászólását! Én egyébként 71 kg vagyok, így vagy úgy, de ki fogom próbálni a kisebb szkeget a mostaninál.
Ma ismét Fűzfőn voltam, nem sok szél volt, párszor azért sikerült siklani, de a hátsó papucsba csak egyszer sikerült belépni egy pár száz méteres siklás erejéig.
A camberes vitorla nagy találmány, már most imádom! Igaz az enyémbe csak kettő van, de nekem tökéletesen megfelel.
És el ne felejtsem: párszor sikerült a fordulás (jibe) esés nélkül, természetesen nem siklásban - így ma nem tudtam gyakorolni.