Gugli barátomat megkérdeztem és ezt mondta, szó szerint:
"Találni kell egy függőleges falat, ami mellett egy 8-10 méteres vízszintes, egyenletes, sík terület van. Álljunk úgy az autóval, hogy az autó hossztengelye merőlegesen legyen rá és annyira közel álljunk a falhoz, amennyire csak tudunk. Jelöljük be a fényszóróink középpontjait a falon, majd kössük össze őket. Tolassunk hátra kb. 10 métert úgy, hogy a fal merőlegesen legyen az autónkra.
Ezután állítsuk be úgy a fényszórót, hogy a falra vetített vízszintes vonal kb. 10-10 cm-rel a bejelölt pontok magassága alatt legyen, a vonalakon található töréspontok pedig a jelölések alá essenek pontosan. Ez azért kell, hogy ne legyen se összetartása, se széttartása a lámpáinknak, hanem a fénynyalábok iránya párhuzamos legyen a kocsi hossztengelyével.
A fényszóró házán általában rajta van a gyári előírás %-ban. Ha 10%, akkor 10 méterről 10-10 cm-rel kell alatta lenni a fénynek, mint a jelölés, ha 12%, akkor 12-12 cm-rel és így tovább. Az egész beállítás előtt érdemes ellenőrizni a guminyomást, illetve egy 70 kg-os embert a hátsó ülésre ültetni, hogy a normál állapotú, megpakolt kocsira végezzük el a szükséges beállításokat. "
Nekem annyira lett módosítva, hogy 1- es állásban világít kb. olyan távolságra, mint korábban a 0 állásban. 0- ban meg látok normálisan (megfelelő úthossz).
Tanult kollégám már leírta tökéletesen. Én pl. mélygarázsban csináltam, fal elé beállva, imbusz kulccsal ugyanannyikat tekergettem mindkét lámpán (meg fogod találni hol). Az se baj, ha túl sokat állítasz felfelé, legfeljebb nem 0 állásban lesz majd ... vagy visszatekered. :)
Mindkét lámpán van egy fehér imbuszos tekerő. Azzal tudod állítani. Álj sötétben egy falhoz, a falon a vetítési képet nézve feljebb tudod tekerni mind a kettőt egyformán.
Ettől nem lesz erősebb a fény, csak nem a kocsi elé fog világítani.
Szia, Tudnál nekem ebben segíteni? Én is szeretném feljebb állítani, mert nekem sem tűnik elég erősnek a fény, de fogalmam sincs, hogy kéne nekiállni. köszönöm!
Nem,ez még a drgább ajánlat volt-Opel autentik-,Veszprémben 22 e lett volna.
Az általad irt ár is király 1értelmű.Nálam a Bravcsinál az első szerviznél a gyertyacsere is emelte az összeget- 28 e km nél cserélve,25e ft -de még az sem volt nagyon sok./A mostaninál 60 e km nél van gy.csere,vez. csere nincs mert láncos/
Inkább az a szomorú, hogy a 408-at olcsónak érezzük. Emlékszem pár éve amikor még 250Ft körül tankoltam... Milyen drága is volt érzetre amikor elérte a 300-at:(
Azt értem, hogy a vezeték "túlmelegedést" megoldották (mondjuk én ezt akkor is kétlem, mert az a 3 cm hosszú vezeték semmit sem véd, csak máshová teszi a felforrósódás helyét), de azért egy 100 W-os izzó nem tehet túl jót a foncsornak és a lámpa teljes belső szerkezetének. Főleg úgy, hogy nappal is használjuk lakott területen kívül, közben meg rásüt a nap és amúgy is 30 fok körül jár a külső hőmérséklet + a motortérben sem tíz fok van...
Ez azért van, mert létezik un. showroom izzó is, ami kizárólag bemutató autón használható. Ilyet amúgy nem szabadna árulni, de régebben a TESCO polcain is lehetett ilyet találni.
Hát, az enyém azért kb. 50 m-re elvilágított gyári állapotában. Más típusnak a gyári beállítása is ilyen szar, legalábbis, amilyen új autókban ültem az elmúlt pár évben. Be kell állítani manuálisan, aztán nem lesz azzal baj.
létezik igen , engem egyik fényes nappal leintett a rend éber őre , illetve furcsa mozdulatokkal kapálózott út mellett mondom megállok mit veszthetek .
Azt mondja nem akartam megállitani csak nem láttam , hogy a tompitott világit . Mondom neki rajta van
Oszt mit szólsz ahhoz, hogy bezár a legendás bochumi "gyáratok"? Most talán csak a Zafira megy ott, bár annyira nem vagyok képben az opellel (sem :-D)...