Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

erchegyia Creative Commons License 2009.12.28 0 0 35001
Hogy jártam a minap:
Dobogókő, szerpentín: Egyik kanyarban (visszafordító közvetlen Két-bükkfa nyereg után Esztergom felé) megyek lefelé, szemből érkezik - útviszonyokhoz képest - nagy sebességgel off autó. Persze ahhoz, hogy a sávjában tartsa, már nem elég tökös gyerek (ez arrafelé nem gyakori, már megszoktam, általában el szoktunk azért férni, csak figyelni kell rájuk).
Úgyhogy húzódtam bőszen lefelé, mert ezzel nem fértünk volna el. Viszont, ahogy kiért a jobb első kerék a padkára, megcsúsztam, jobb oldalával végighúztam a szalagkorlátot. Emberünk "persze" nem ált meg...
Jobb oldalon az összes létező elem sérült :( A két lökhárító kerékjárat felöli része elég sz@rul néz ki, az ajtókon szerencsére csak apró esztétikai probléma. Az első lökhárító nincs is a helyén, jobb oldalon, a lámpa alatt van egy olyan 1-1,5centi hézag. Utóbbit tervezem valahogy helyrerakatni, remélem nincs mögötte komolyabb sérülés... Az elemek lefényeztetésére valahogy, hát nem vágyom :)
Előzmény: SNAKe (34989)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 35000
Nekem se rémlik semiilyen kupak, csak inkább keresztek, amik síkban vannak a tetejével. De nem probáltam csavargatni- hiszen még jól muxik az aksi (ha meg nem fog akkor késő:-((((
Előzmény: almacsiga (34998)
wastegate Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34999
Előzmény: almacsiga (34998)
almacsiga Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34998
De akkor miért írják a varázsszemre, hogy ha piros, akkor töltsön rá desztillált vizet ?
Miért jelenti az utántöltés az akku életének a végét ? Nem inkább akkor halna meg, ha nem töltenénk utána az elpárolgott vizet ?
Egyébként mit értesz varázsszem kupakon ? Én a cellák zárókupakjaira gondoltam.
Előzmény: Ptom71 (34997)
Ptom71 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34997
Nem a varázsszem kupakot kell lecsavarni, hanem a ragasztott matricát kell eltávolítani, azután ha jól emlékszem 2db zárókupak már csavarhúzóval könnyen eltávolítható.
De mivel az aksi gondozásmentes az utántöltés már az aksi életének végét jelenti.
Előzmény: almacsiga (34993)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34996
Biztos gagyi aksit raktak a "mi autonkba", hogy minekünk ocsó legyen.
Nekem a régi Varta /Bosch aksik is mind 6 évig birták (igaz az egyiket apám véletlenűl fagyállóval töltötte fel, oszt annyi lett neki)
Előzmény: R_ick (34995)
R_ick Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34995
El vagyok képedve, hogy mennyit bírnak az aksik a Jazzbe. Volt egy 99-es swiftünk és az 3 évente megette az aksit (35AH). Utoljára átsaruztam és sima 44-est raktam bele és az most, 4 évesen halt meg az autó új gazdájánál.
vidi313 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34994
Az én kocsim 2002-es évvégi gyártású, akkor került bele az akku, 2003 márciusban lett forgalomba helyezve. Az akkuba a 7 év alatt még egyetlen egyszer sem kellett desztillált vizet önteni, most is a minimum-maximum között középen van a folyadékszint mind a 6 cellában.
Előzmény: SNAKe (34988)
almacsiga Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34993
Egyszer próbáltam, de nem sikerült kitekerni a kupakot.
Gondolom, ha a varázsszemnek van olyan jelzése, hogy kevés a víz, akkor logikus lenne hogyha utána is lehetne tölteni. Persze nem veszek rá mérget :-)
Előzmény: Piet 52 (34991)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34992
Szerintem a gumikopás , nagyrészt a futóműbeállitáson múlik. ( + aki elfékezi, kipörgeti rendszeresen) De elsőkerékmeghastásnál azért nem lehet elkerülni a kopást.
(Nekem volt hosszú ideig egy 190D-m 9 év alatt (170 e km) nem kopott el, a bal eleje radirozott egy kicsit évente majdnem 1mm-t, a többit nem lehetett mérni-minden évben cserélgettem- (fútóművesek képtelenek voltak jobban beállitani, mindig leszereltek, hogy tolerancián belül van)
Persze télen másik, téligumim volt fent.
Előzmény: SNAKe (34989)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34991
Akkor ezeket a varázsszemesekt ki lehet nyitni? és feltölteni?
Előzmény: almacsiga (34990)
almacsiga Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34990
Nekem is eléggé nyöszörgött a -15 fokban, de azóta semmi gond, Viszont a varázsszem kezd pirosat mutatni, így elvileg kéne neki egy kis desztillált víz. 2003-as akku, 120000 km.
Előzmény: SNAKe (34988)
SNAKe Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34989
Nem tudom egy mai átlagos guminak mennyi a futásteljesítménye, de a Yokohamám eléggé elkopott az 5. év végére (130 ezer km). A felnin az év egyik felében téli gumi szerepelt, ezért a táv felét kellett csak a Yoksinak letolni.
Tavasszal biztos csere lesz, már csak azért is, mert a fiam elkapott egy padkát vele, így az egyik külső része kiszakadt, nem szívesen járnék így vele.
Előzmény: Jazzig (34983)
SNAKe Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34988
Milyen fogyasztót hagytál rajta?
2004 évjáratú a kocsim, az akksi eredeti, futott több, mint 130 ezer kilcsit, de még mindig pöccre indul. Annak idején nekem azt mondták átvételkor, hogy ezek az japán akksik 8-10 évig bírják gondozás nélkül.
Lehet, hogy a 2006- os szériába már másfajta elemet raktak?
Előzmény: Torrente (34987)
Torrente Creative Commons License 2009.12.28 0 0 34987
Amikor volt az a nagy hideg (-9), szégyen, de be kellett bikázni a Jazz-t. 2006-os amúgy, még gyári akksival. Azóta fut szalad persze, külön feltöltés nélkül is, de nem esett jól... Gondoltam, megosztom.
Előzmény: Labdacs (34937)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34986
Akkor jó:-)
Előzmény: Jazzig (34985)
Jazzig Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34985
Nem, azok Zsigulin, Fiat Tipon, Wartbug-on voltak, a Jazzon eredeti, gyári Yokohama van.
Előzmény: Piet 52 (34984)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34984
Ja ha ilyen gumokat hasonlitgatsz:D
Ujrafutozott gumi? Lehet hogy egy 120-as Skodán még elment, vagy egy Barkason.
Ennyire azért nem kéne sporolni egy Jazz-nél
Előzmény: Jazzig (34983)
Jazzig Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34983

Volt már más gumim a Yokohamán kívül is: Barum, meg újrafutózott, és kevesetfutott meg hasonlóak...  :-) Nekem a Yokohama eddig a legjobb, de biztosan szuperebb egy 1. kategóriás. Szerintem csak az szidja akinek jobb gumija van, vagy jobbat is ismer, de hát én így kaptam, ez volt rajta gyárilag (szalonilag). Szerintem nem kell nagyon szidni.

Amikor mentem dolgozni hajnalonta, üresek voltak az utak. Siettem, de csak százzal mentem. Lassan megpróbáltam 110-el, egy-két hónapnyi rutin után 120-al majd 130-al, nem hittem el én magam sem: azt a kanyart amit elsőre 90-100-al vennék be 100-ad x-rra 140-el is simán vitte, tovább nem is mertem próbálni. De a Yokohama bírta, azóta becsülöm, tudom, hogy sokat bír.

Amikor éreztem, hogy egy picit alulkormányzott, kicsit fújtam a hátsó kerekekbe és jobb is lett. Nap-nap után megpróbáltam a gázelvételt is a kanyar közepén, és csodálatosan ment tovább, - bár ez már a futómű dícsérete inkább -, szóval nem indult meg a hátulja, nem kellett kormánymozdulatot tenni, nem billent meg az autó, hanem stabilan ment tovább.

almacsiga Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34982
Mult heten voltam szervizben. 120000-nel jarok, de nem kellet szelephezagot allitani most sem es korabban sem.
Előzmény: Varesz_86 (34978)
gyanta ati Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34981
Volt már más gumid is a Yoko-n kívül? Nem ártana kipróbálnod a következő szezonban valami mást is. A 175-ös Yoko minden ,csak nem sínautós. Igaz, nekem két számmal szélesebb Conti volt fenn.
Előzmény: Jazzig (34976)
Ptom71 Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34980
Jól emlékszel szervízkönyv szerint 40e kell állítani a hézagot. Én a szervizt felhívtam, hogy kell-e, mert az állítást egy kicsit bonyolultnak találtam. Azt mondták, hogy elég 100e km-nál állítani, ha nem hangos.

Fékfolyadék csere miatt, akkor érdemes szervizbe menni, ha nincs műszered bemérni az olajat, hogy kell-e cserélni.
Előzmény: Varesz_86 (34978)
gyanta ati Creative Commons License 2009.12.25 0 0 34979
Nem viccel!
Ha 0,05 g-vel mégy be egy kanyarba, valóban nem érzel semmit, de húzós kanyarvételnél nagyon mászik kifelé, mintha nyúlna a gumi.
Hogy objektívek legyünk, lapozd fel az Auto-Bild novemberi számát. A fél újság téligumi-teszt. Nézd meg a vezethetőséget szárazon!
Előzmény: Piet 52 (34975)
Varesz_86 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34978
Sziasztok most tulajdonképpen mikor kell a régi Jazz/Citybe szelephézagot állítani? mert mintha én úgy emlékeznék hogy 40 ezernél nem volt ilyen bár majd 4 órát ottvolt a kocsi :) most van benne 63 e és kicsit kezd nyugtalanítani...fékfolyadék csere miatt érdemes szervizbe menni? kellemes ünnepeket :)
üdv Varesz
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34977
A Yokohamat pont egy pár hete szidták itt a topikban. Hozzám is vágtak egy ilyen nyári garniturát.
A téligumimat egy kicsit zajosnak, nagy ellenállásunak érzem, de elnézem neki mert téli!
Amit meg a téligumi melegben illeti: amit te éreztél azt még valóban nem éreztem autonál, csak sportmotor gumijánál, amikor ugy bemelegszik, hogy megolvad mint a radirgumi és olyan tapados mint a rágógumi.De az olyankor a legszuperebb.
Előzmény: Jazzig (34976)
Jazzig Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34976

Én imádtam a téligumimat, amikor tavaly télen megvettem (az elsőt). Még kicsit kényelmesebbnek is éreztem a rugalmasságát, kicsit kevésbé döcögősnek. De amikor jöttek tavasszal a melegebb idők, egyszercsak megéreztem, hogy kanyarban mászik, vagy sodródik, vagy nyúlik vagy mi a fene. Akkor visszatatettem a Yokohama nyárit - nagy sajnálkozva, - és megint sinautós lett az úttartás, legalábbis így éreztem én.

De én is csak úgy éreztem meg, hogy minden nap ugyanazon az útvonalon oda-vissza jártam dolgozni, és napról napra szinte tesztszerű összehasonlításra volt lehetőségem. Ha beleülök egy ritkán használt, számomra kevésbé ismert autóba nem tudnám megérezni mindezt, azthiszem.

Előzmény: Piet 52 (34975)
Piet 52 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34975
Ugye viccelsz?
Aposom Swiftjén egész nyáron téligumi volt, nem éreztem semmi csuszást még 35 fokban sem.
Előzmény: Ptom71 (34974)
Ptom71 Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34974
Mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt Kívánok!

Óvatosan a Jazz-ezéssel, mert a téli gumik ilyen melegben már csúsznak!
(Ma megtapasztaltam.)
R_ick Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34973
:) Ok értem. Majd várom a tapasztalatod az Eneos olajjal kapcsolatban.
Boldog Karácsonyt mindenkinek!!!
Előzmény: wastegate (34971)
fdoki Creative Commons License 2009.12.24 0 0 34972
:-)
Boldog Karácsonyt!
Előzmény: wastegate (34971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!