Gondolom te is ismersz olyat aki erre ráfázott. Nekem egy ált. iskolás ismerősöm éli életét lebénult kézzel mert túl sok volt 18 évesen az M3 (előtte 2 autót már összetört ezért a szülők egy erős de biztonságos autót akartak neki, ami végső soron össze jött hisz túlélte).
Amúgy csak arra utaltam, hogy bizonyos lóerő fölött egy nem profi felhasználónak nem nyújt többet csak a költségek terén. Nem érzed gyorsabbnak cserébe sokkal kezelhetetlenebb, ezt hívom én öngólnak.
Nézd, alapvetően igazad van, de van egy vagyoni szint, ahol már egy ilyen döntés nélkülözhet minden észérvet, illetve olyan hobbikat engedhet meg, amilyet csak képzelni tudunk. (csak jelzem, hogy ott a háznál van egy C AMG vas is...)
A magam részéről teljesen feleslegesnek tartom az ilyen erős autókat. Közúton úgy sem lehet kiautózni a felét se annak amit tud. Nem a sebbesség korlát miatt nem, hanem mert leesik az útról. Viszont jelentős szerviz igénye van, ráadásul nem is kényelmes használni.
Kb. úgy vagyok vele mint a hasonszőrű sport motorokkal. 120 lóerő fölött max az autópályás végsebesség nő, de egy adott szerpentinen futott szintidő nem fog javulni.
Ezeknél az autóknál szerintem 3-4 száz lóerő fölött már használati többlet nincs (max gyorsulási és f@rok mérő versenyen).
Ahogy a T. Fórumozó -:) említette, nekem volt ilyen vasam.
Hibátlan motorral adtam el, igaz az "csak" a 105 lovas verzió volt. Nem változó geometriájú turbóval és DPF nélkül. (Két hibalehetőség kilőve...)
Egyszóval az 1.6 MJet kishaszongépjárművekben is (pl. Dobló) teszi a dolgát. Ergo tartós használatra van tervezve. Nagy baj nem lehet vele, ha betartották a szervízelőírásokat. Mondjuk a 35 000 km-es olajcsere periódus alapból egy baromság, de ha leinformálhatóan 1 év vs. ~15 k-ként volt olajcsere a gépben, nagy motorikus baja nem valószínú.
Fogyasztásban meg....áááá... simán hoztam vele országúton a 4,7-et családdal, csomagokkal... Városban, vegyesben is 5,5 - 6,5-el eljárt.
Namostakkor annyit a dologról, hogy a szomszéd utcában szokott időnként parkolni (Liechtensteini rendszámmal) egy RS4 Avant, aminek az oldalán volt egy kis táblácska , hogy V10. Ami viszont nem lehet, mert abban csak max. 4.2 V8 volt. (szerintem írtam róla valamiker)
Nos, vettem a bátorságot és nemrég egy alkalommal, amikor éppen kiszállt a természetesen magyar tulaj, rákérdeztem a dologra . Nagyon normális volt, elmondta, hogy ez egy átépített vas, az R8 5.2 V10 motorja van benne!!! Kvázi Gallardo motor kicsit továbbfejlesztve, de nincs nagyon túlhúzva, hogy utcán is lehessen vele menni, úgyhogy jelenleg csak olyan 700 ló lehet... (Havonta kétszer teszi meg a svájc Bp távot amúgy.)
Bravo 1.6 Mjet tulajokat kérdezném, hogy mennyire megbízható a motor akár 100K km környékén? Van valami dízeles tipushiba (porlasztók, turbó, magasnyomású szivattyú, stb) ami jellemzően elromlik?
Használtban gondolkodok egy ilyen vásárlásán, de picit félek a dízeltől, bár az Mjet-ről csak jókat olvastam.
Részecskeszűrő tisztítása/cseréje hány km körül esedékes? Kb milyen összeget tesz ki?
Leálltál vele gyorsulni? :-) Mi volt az?
Én mostanában kénytelen vagyok motorok ellen menni, természetesen esélytelenül, de az autósok errefelé egyre puhányabbak...
A lampa temanal a szervizt felejtsd el, ok pont ugy fogjak beallitani ahogy gyarilag volt. En mar evek ota atallitva jarok es sosem villantott senki miatta.
A klimarol regenyeket irtunk mar, sot fotok is vannak a hibas klima miatti muszerfal bontasrol. Hasznald a keresot es tuti meglesz.