Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pickup99 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19679

Tudtommal a benzinmotorokban 2500 Celsius fokon ég a benzin . A robbanási  ütemben 7-800 fokra hevül fel az izzítógyertya szikraadó része. Nem biztos, hogy ez pontos, de kb stimmelnie kell.

 

Előzmény: svgyula (19678)
svgyula Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19678

Bocs !! Elnéztem sortrafód van!  Sajna abban nincs tapasztalatom de egy bontott ideiglenesen kért cserével érdemes lenne próbálkozni. Illetve azzal is meg tudod csinálni azt amikor nem indul leveszed és kiveszel egy gyertyát ha van rajta üzemanyag nem kell tovább keresni. A "0" pont jeladónál akkor is lenne gond ha megy az autó. Még egy kontakt tisztítást is megejthetnél minden a motortérben fellelhető csatlakozót tisztíts ki és próba. De szinte biztos hogy gyújtás gond van.

 Más!  Egy kérdés a szakemberek fele! Ki tudja pontosan hogy milyen hőfokú robbanás van a benzin motorban? Esetleg egy link? Előre is köszönöm.

Előzmény: Csabáskodás (19673)
svgyula Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19677

Szia!

Azt nem írtad hogy van-e elsoztó vagy sortrafós a kocsi. Ha elosztós akkor nem elég a gyertyát kicsrélni nem az lesz a ludas hanem az elégtelen gyújtó szikra. Át kell vzsgálni az összes kábelt érdemes megmérni a két vége között az ellenállást pár Ohm még nem gond de 1KOhm felett érdemes elkondolkozni a cserén. A rotort is meg kell nézni nem fontos azonnak cserélni de ha a benne lévő ellenállás tönkrement egyszerűen át kell hidalni egy rézdróttal és próba. De ezt le tudod ellenőrizni úgy hogy indítózol és ha nem indul el- gyertya ki és kukucs:-) ha benzines akkor biztos hogy gyújtás.

A lambda szonda ~60c° nál veszi át az irányítást ha melegen csinálja akkor az is lehet a gond ha hidegen akkor mindent ki lehet zárni a gyújtáson kívül.

Előzmény: Csabáskodás (19673)
józsi1966 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19676

Sziasztok! 

Ne haragudjatok de mégegy lakatos kérdésem van... Bár Feliciában gondolkodtam, de a Fabia csak újabb. Szerintetek ezt a Fabiát karsszériás szemmel nézve olcsón (mennyiért? kb.) lehet e javítani?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/fabia/skoda_fabia_1.2_6v_classic-5018654

zoraki Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19675

Kösd ki a lambdaszondát egy próba idejére. Úgy biztos nem ad fals infót.

Előzmény: Csabáskodás (19673)
józsi1966 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19674

esetleg a jeladót nézted?

Előzmény: Csabáskodás (19673)
Csabáskodás Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19673

Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem Ti mint Szakavatott Skodások :)

1996 10. havi évjáratú Skoda feliciával a következő problémám lenne.( Skoda felicia 1.3 Mpi)
Nehezen indul hidegbe illetve melegbe is. Voltam szerelőnél és hibakód olvasás után a következőket írta: pontosan nem tudom a kódot de a lambdaszondát írta) Az indításnál semmi köze nincs a lambdaszondának ha jól tudom. Amiket megcsináltam/kicseréltem rajta: Vízhőfokjeladó a termosztátnál, AC-pumpa, Ventillátor hőkapcsoló(?) a két sarus ami a ventiben van, gyertyák (először Brisk három pólusú, utána Champion). És még mindig nem jó. Amúgy néha van olyan hogy másodikra beindul néha meg van, hogy "kifulladásig" indítózok. Akksi önindító jónak tűnik mert nagyon sokáig tudok próbálkozgatni reggelente :) és rendesen gyorsan teker.
Esetleg valami ötletetek lenne hogy mi lehet a hiba? Aktív szénszűrő? Map szenzor? ilyenekre tippelnék mert már lassan új lesz az autóm :)
A válaszokat előre is megköszönve:
Székhelyi Csaba egy lassan csalódott Skoda tuljadonos:)

kata.5 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 19672

Sziasztok újra itt.....röviden az előzményekről :menet közben "elfogyott" az autó, se gázadásra nem reagált csak durrogott a folyzoszelepnél,elvittük "maszek szerelőhöz" nem tudott vele mit kezdeni azt mondta folytoszelep rossz. Elvittem szakszervízbe a szám gép azt írta ki felsö holtpont jeladó....természetessen nem volt nekik hogy kicseréljék kipróbálják! Azóta cserélve volt :högomba, hengerfej folytszeleppel együtt itt ugye map szenzor is, termosztát, hütö mert lukas volt, felső holtpont jeladó EL SE INDULT AZ AUTÓ ennek a cseréjével, visszatettük a régit, most észrevettük hogy csöppen a vizpumpánál. Panaszok  elindul és 100 méter után elfogy nincs fordulat leáll a motor, leállítom 10 másodperc után ujraindul elmegy 20 km és újrakezdi, megint leállítom 10 mp után indul megy utánna megint durrog leáll....nem tudom már hova vigyem!

bgombas Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19671

Szerintem meg ne keresse, ez totálkáros, tudom mert láttam és a biztosító is arra vette.

Mondjuk mikor én láttam, akkor a tető még felfelé állt középen, azóta picit igazodott.

Cserés a jobb első lámpa és a fél bal oldala, törött elektromos tükör és központi zár.

Alkatrészbányának viszont nem rossz, rozsdamentes a hátsó ajtó és tényleg garázsban tartották.

Jó a motor és kb. egyéves nyári gumik vannak rajta,  És még megvan benne a kardánbox. :)

Fel lehet támasztani, de annyiba kerülne ha normálisan csinálnák meg, amennyiért kaphatna egy ép hasonló korút.

Előzmény: gdzsozy (19668)
hubo44 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19670

čak medig birja kapčolo vad tetel relet.

Előzmény: balasig (19669)
balasig Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19669

Vettem a Tescoba ilyen GE MegaLight Plus 60-as izzókat a refikbe. Brutális lett a fényerő! :D

gdzsozy Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19668

Ha miskolci lennél akkor azt mondanám keresd meg Huszár Jancsit ezzel.

 

Előzmény: józsi1966 (19659)
András52 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19667

Köszi DEM992 . Remélem  Mr.4T  is olvasta mindkét  hzzászólásod.  nekem a toronygumi téma érdekes , pont elenkezőleg a kemény minőségűeket kerestem,s használtam. Persze 4-7 nap után szépen átfordultak- mintha ki sem lettek volna cserélve. tehát kipróbálom a kayabát.  üdv.  

Előzmény: DEM992 (19656)
VGGV Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19666

Sziasztok!

 

Eladó egy 1999-es fehér kombi Felicia 1.3LXi. A kocsiban 216.000km van, a motor tökéletes állapotban van, a fékeket most javíttatam meg (fékmunkahengerek, pofák, tisztítás, beállítás), és van rajta egy vadi új Barum Brillantis2 nyári abroncs szet (4db). A kasztni egy kicsit ütött-kopott, mondjuk nem vészes, csak itt-ott rozsdásodik (mondjuk ez Feliciáknál nem ritka) és a jobb hátsó ajtón van egy kisebb nyomódás (szerintem vákuumos cuccal helyrehozható).

 

Az autó mindennapi használatban volt egészen egy héttel ezelőttig, nem állt sokat, minden működik rajta. Kuplung volt rajta cserélve 30.000 km-rel ezelőtt.

 

Ára, lévén, hogy gyorsan túl akarok lenni rajta: 300.000Ft. Érdeklődni: 06209491886 (Bp)

zoraki Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19665

Köszi!

 

Lehet én is vízpumpával együtt cserélem, mert ki tudja mikori.Szerintem még a gyári van benne, az meg akkor már 16 éves;-))))

Előzmény: boci86 (19639)
boci86 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19664

Aloha

 

Azt honnan tudom, hogy a kuplung elkopott, mert eléggé fent fog be teljesen, de a kuplung bowdenjén az állitó csavar meg középen van, tehát lehet még rajta húzni és nem mellesleg ezt leszámitva szerintem semmi baja.

A választ előre is köszönöm!

józsi1966 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19663

köszi!!

Előzmény: arthur877 (19660)
Willy16 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19662
Előzmény: Willy16 (19661)
Willy16 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19661

Sziasztok!

Látom gondban vagytok az alkatrészekkel!

Tudok egy olcsó és jó autósboltot, mellesleg postáznak is. A tulaj Kiss Csaba, személyes átvételkor Miskolcon a Petneházy Dávid út 13 szám alatti Autósboltban. Telefon:06 46 367-637 Nyitva tartás: H-P 9-16 óra között.

E-m@il: skoda113@gmail.com

Vaterán is árul, de nincs minden fent ami kapható nála. Érdeklődésnél és vásárlásnál is hivatkozhattok rám. (halasiwilly)

Remélem tudtam segíteni egy kicsit

 

üdv

arthur877 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19660

Felejtős!

Az oldala nem lenne gond, a megrogyott tető már nagyon "neccessé" teszi, de hogy a műszerfal elgörbűlt az elment kormány oszloptól, akkor ott már a tűzfal is elszállt, futómű is félig kuka, és rohadt drágán adja ilyen állapotban!

Meg lehet csinálni,(főleg ha van otthon vagy veszel egy donort egy 80-100 ezerért) de igazából mindig is "sánta kutya" lesz...

Előzmény: józsi1966 (19659)
józsi1966 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19659

Sziasztok! Tudtok e olyan remek lakatost, aki ebből a roncsból autót tudna csinálni? Illetve érdemes e?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_lx_ratio-5075767

DEM992 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19658

Lengéscsillapító csere menete : (majd javítanak, ha nem stimmel)

Autó felemel, kerék leszed. Ha szükséges, a féket is le kell venni, 2 csavar fogja. Érdemes átvizsgálni a gumi fékcső állapotát egyúttal :-)

Hátul, a lengéscsillapító aljánál a csavar kiszedése (csavarlazító, wd40 jól jöhet - ha nagyon rozsdás, vagy hiányosa csavar és az anya, cseréld ki, pár forintos tétel!). Lengőkar "lepattintása", majd a torony tetején a 2-2 anyaleszedése. Ezután le kell jönnie magától.

Ezután tedd fel a rugóösszehúzó-célszerszámot, és szedd le a nagy anyát a teló tetejéről. Most már szét tudod húzni. A toronycsapágy-gumi-védő sorrendjét jegyezd meg, nem árt. :-) Új csillapító be a rugóba, összeszerelés pedig pont fordítottan történik. Anyákat jól meghúzni a végén!

 

 

Előzmény: Mr. 4T (19643)
DEM992 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19657

Nézegessétek a nagyobb alkatrészboltok webshopjait, vannak árak is. Nagyjából egyformák, lehet válogatni. Elvileg 1 napon belül meghozzák az alkatrészeket is.

Előzmény: DEM992 (19656)
DEM992 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19656

Én az olcsóbbat mellőzném (AL-KO, Vika,...). Egyrészt éllettartamban fog feltűnni a spórolás, másrészt nem biztos, hogy azt nyújtja, amit egy márkásabb. A toronygumiból szintén! Ezek az olcsó toronygumik elég kemények és rövid élettartamúak.

Én is most cseréltem a héten első lengéscsillapítókat, plusz a toronygumikat. Mindkettőből Kayabát vettem (a csillapító gázos). Igaz, hogy egyáltalán nem volt olcsó, de sajnos egy darabig nem lesz keretem másik autóra, így nem szeretném jövőre is cserélni műszaki előtt.

A két oldali csillapító egyforma. Porvédő gumiharangot nem szükséges venni, mert nem igazán van kitéve környezeti hatásnak, így elég jó állapotban van tizenegykét év után is. Én feleslegesen nem rendelnék be alkatrészeket, mert plusz tízezreket el lehet költeni feleslegesen...

 

Amit érdemes megnézni, azok a gömbcsuklók és a féltengely védő gumiharangok, ilyenkor jól szemrevételezhetőek.

 

Pár csavart meg önzárós anyát lehet be kell majd szerezned, mert csúnyán megeszi a rozsda őket odalent.

Előzmény: András52 (19649)
józsi1966 Creative Commons License 2011.09.10 0 0 19655

Igen, - köszönöm!

Előzmény: Viktorboy (19651)
boci86 Creative Commons License 2011.09.10 0 0 19654

Ezt volt szerencsém megnézni élőben is 1,5 hónapja. Gyönyörü állapotban van szépre pofozták a kereskedők, de nem csodálom, hogy nem találja a gazdáját; 1-2 év és feleszi az egész kasznit a rozsda csak alaposan szemügyre kell venni.

Előzmény: Viktorboy (19651)
Abczola Creative Commons License 2011.09.10 0 0 19653

Ha jól emlékszem felülről van a lökhárítóhoz rögzítve két-két csavarral.

Előzmény: eurodav (19652)
eurodav Creative Commons License 2011.09.10 0 0 19652

Arra gondoltam, hogy a ködlámpa rögzítéséhez alulról hozzá lehet-e férni?

 

Benn vannak a vezetékek, de a csatlakozót nem tudom kihúzni a takaró leppantintása után, mert gyorskötegelővel hozzá van fogatva több kábelhez és elég mélyen be van bújtatva. Tehát a csatlakozót csak akkor tudom kiszabadítani, ha megbontom a műszerfalat?

Előzmény: Tomybogyó (19650)
Viktorboy Creative Commons License 2011.09.10 0 0 19651
Előzmény: józsi1966 (19631)
Tomybogyó Creative Commons License 2011.09.10 0 0 19650

Ködlámpát a lökösbe teszed ahhoz mér kéne kivenni a lámpákat??? v. mire gondolsz?? a kapcsolót meg ha nincsenek bent a vezetéket akkor szét kell szedni az "egészet" amit kicsit lejjebb vki beszúrt egy rajzot róla ha meg bent vannak csak kipattintod a takarót rá a csatlakozó kapcsoló be és kész :)

Előzmény: eurodav (19645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!