Tudtommal a benzinmotorokban 2500 Celsius fokon ég a benzin. A robbanási ütemben 7-800 fokra hevül fel az izzítógyertya szikraadó része. Nem biztos, hogy ez pontos, de kb stimmelnie kell.
Bocs !! Elnéztem sortrafód van! Sajna abban nincs tapasztalatom de egy bontott ideiglenesen kért cserével érdemes lenne próbálkozni. Illetve azzal is meg tudod csinálni azt amikor nem indul leveszed és kiveszel egy gyertyát ha van rajta üzemanyag nem kell tovább keresni. A "0" pont jeladónál akkor is lenne gond ha megy az autó. Még egy kontakt tisztítást is megejthetnél minden a motortérben fellelhető csatlakozót tisztíts ki és próba. De szinte biztos hogy gyújtás gond van.
Más! Egy kérdés a szakemberek fele! Ki tudja pontosan hogy milyen hőfokú robbanás van a benzin motorban? Esetleg egy link? Előre is köszönöm.
Azt nem írtad hogy van-e elsoztó vagy sortrafós a kocsi. Ha elosztós akkor nem elég a gyertyát kicsrélni nem az lesz a ludas hanem az elégtelen gyújtó szikra. Át kell vzsgálni az összes kábelt érdemes megmérni a két vége között az ellenállást pár Ohm még nem gond de 1KOhm felett érdemes elkondolkozni a cserén. A rotort is meg kell nézni nem fontos azonnak cserélni de ha a benne lévő ellenállás tönkrement egyszerűen át kell hidalni egy rézdróttal és próba. De ezt le tudod ellenőrizni úgy hogy indítózol és ha nem indul el- gyertya ki és kukucs:-) ha benzines akkor biztos hogy gyújtás.
A lambda szonda ~60c° nál veszi át az irányítást ha melegen csinálja akkor az is lehet a gond ha hidegen akkor mindent ki lehet zárni a gyújtáson kívül.
Ne haragudjatok de mégegy lakatos kérdésem van... Bár Feliciában gondolkodtam, de a Fabia csak újabb. Szerintetek ezt a Fabiát karsszériás szemmel nézve olcsón (mennyiért? kb.) lehet e javítani?
Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem Ti mint Szakavatott Skodások :)
1996 10. havi évjáratú Skoda feliciával a következő problémám lenne.( Skoda felicia 1.3 Mpi) Nehezen indul hidegbe illetve melegbe is. Voltam szerelőnél és hibakód olvasás után a következőket írta: pontosan nem tudom a kódot de a lambdaszondát írta) Az indításnál semmi köze nincs a lambdaszondának ha jól tudom. Amiket megcsináltam/kicseréltem rajta: Vízhőfokjeladó a termosztátnál, AC-pumpa, Ventillátor hőkapcsoló(?) a két sarus ami a ventiben van, gyertyák (először Brisk három pólusú, utána Champion). És még mindig nem jó. Amúgy néha van olyan hogy másodikra beindul néha meg van, hogy "kifulladásig" indítózok. Akksi önindító jónak tűnik mert nagyon sokáig tudok próbálkozgatni reggelente :) és rendesen gyorsan teker. Esetleg valami ötletetek lenne hogy mi lehet a hiba? Aktív szénszűrő? Map szenzor? ilyenekre tippelnék mert már lassan új lesz az autóm :) A válaszokat előre is megköszönve: Székhelyi Csaba egy lassan csalódott Skoda tuljadonos:)
Sziasztok újra itt.....röviden az előzményekről :menet közben "elfogyott" az autó, se gázadásra nem reagált csak durrogott a folyzoszelepnél,elvittük "maszek szerelőhöz" nem tudott vele mit kezdeni azt mondta folytoszelep rossz. Elvittem szakszervízbe a szám gép azt írta ki felsö holtpont jeladó....természetessen nem volt nekik hogy kicseréljék kipróbálják! Azóta cserélve volt :högomba, hengerfej folytszeleppel együtt itt ugye map szenzor is, termosztát, hütö mert lukas volt, felső holtpont jeladó EL SE INDULT AZ AUTÓ ennek a cseréjével, visszatettük a régit, most észrevettük hogy csöppen a vizpumpánál. Panaszok elindul és 100 méter után elfogy nincs fordulat leáll a motor, leállítom 10 másodperc után ujraindul elmegy 20 km és újrakezdi, megint leállítom 10 mp után indul megy utánna megint durrog leáll....nem tudom már hova vigyem!
Köszi DEM992 . RemélemMr.4T is olvasta mindkét hzzászólásod. nekem a toronygumi téma érdekes , pont elenkezőleg a kemény minőségűeket kerestem,s használtam. Persze 4-7 nap után szépen átfordultak- mintha ki sem lettek volna cserélve. tehát kipróbálom a kayabát. üdv.
Eladó egy 1999-es fehér kombi Felicia 1.3LXi. A kocsiban 216.000km van, a motor tökéletes állapotban van, a fékeket most javíttatam meg (fékmunkahengerek, pofák, tisztítás, beállítás), és van rajta egy vadi új Barum Brillantis2 nyári abroncs szet (4db). A kasztni egy kicsit ütött-kopott, mondjuk nem vészes, csak itt-ott rozsdásodik (mondjuk ez Feliciáknál nem ritka) és a jobb hátsó ajtón van egy kisebb nyomódás (szerintem vákuumos cuccal helyrehozható).
Az autó mindennapi használatban volt egészen egy héttel ezelőttig, nem állt sokat, minden működik rajta. Kuplung volt rajta cserélve 30.000 km-rel ezelőtt.
Ára, lévén, hogy gyorsan túl akarok lenni rajta: 300.000Ft. Érdeklődni: 06209491886 (Bp)
Azt honnan tudom, hogy a kuplung elkopott, mert eléggé fent fog be teljesen, de a kuplung bowdenjén az állitó csavar meg középen van, tehát lehet még rajta húzni és nem mellesleg ezt leszámitva szerintem semmi baja.
Tudok egy olcsó és jó autósboltot, mellesleg postáznak is. A tulaj Kiss Csaba, személyes átvételkor Miskolcon a Petneházy Dávid út 13 szám alatti Autósboltban. Telefon:06 46 367-637 Nyitva tartás: H-P 9-16 óra között.
Az oldala nem lenne gond, a megrogyott tető már nagyon "neccessé" teszi, de hogy a műszerfal elgörbűlt az elment kormány oszloptól, akkor ott már a tűzfal is elszállt, futómű is félig kuka, és rohadt drágán adja ilyen állapotban!
Meg lehet csinálni,(főleg ha van otthon vagy veszel egy donort egy 80-100 ezerért) de igazából mindig is "sánta kutya" lesz...
Lengéscsillapító csere menete : (majd javítanak, ha nem stimmel)
Autó felemel, kerék leszed. Ha szükséges, a féket is le kell venni, 2 csavar fogja. Érdemes átvizsgálni a gumi fékcső állapotát egyúttal :-)
Hátul, a lengéscsillapító aljánál a csavar kiszedése (csavarlazító, wd40 jól jöhet - ha nagyon rozsdás, vagy hiányosa csavar és az anya, cseréld ki, pár forintos tétel!). Lengőkar "lepattintása", majd a torony tetején a 2-2 anyaleszedése. Ezután le kell jönnie magától.
Ezután tedd fel a rugóösszehúzó-célszerszámot, és szedd le a nagy anyát a teló tetejéről. Most már szét tudod húzni. A toronycsapágy-gumi-védő sorrendjét jegyezd meg, nem árt. :-) Új csillapító be a rugóba, összeszerelés pedig pont fordítottan történik. Anyákat jól meghúzni a végén!
Nézegessétek a nagyobb alkatrészboltok webshopjait, vannak árak is. Nagyjából egyformák, lehet válogatni. Elvileg 1 napon belül meghozzák az alkatrészeket is.
Én az olcsóbbat mellőzném (AL-KO, Vika,...). Egyrészt éllettartamban fog feltűnni a spórolás, másrészt nem biztos, hogy azt nyújtja, amit egy márkásabb. A toronygumiból szintén! Ezek az olcsó toronygumik elég kemények és rövid élettartamúak.
Én is most cseréltem a héten első lengéscsillapítókat, plusz a toronygumikat. Mindkettőből Kayabát vettem (a csillapító gázos). Igaz, hogy egyáltalán nem volt olcsó, de sajnos egy darabig nem lesz keretem másik autóra, így nem szeretném jövőre is cserélni műszaki előtt.
A két oldali csillapító egyforma. Porvédő gumiharangot nem szükséges venni, mert nem igazán van kitéve környezeti hatásnak, így elég jó állapotban van tizenegykét év után is. Én feleslegesen nem rendelnék be alkatrészeket, mert plusz tízezreket el lehet költeni feleslegesen...
Amit érdemes megnézni, azok a gömbcsuklók és a féltengely védő gumiharangok, ilyenkor jól szemrevételezhetőek.
Pár csavart meg önzárós anyát lehet be kell majd szerezned, mert csúnyán megeszi a rozsda őket odalent.
Ezt volt szerencsém megnézni élőben is 1,5 hónapja. Gyönyörü állapotban van szépre pofozták a kereskedők, de nem csodálom, hogy nem találja a gazdáját; 1-2 év és feleszi az egész kasznit a rozsda csak alaposan szemügyre kell venni.
Arra gondoltam, hogy a ködlámpa rögzítéséhez alulról hozzá lehet-e férni?
Benn vannak a vezetékek, de a csatlakozót nem tudom kihúzni a takaró leppantintása után, mert gyorskötegelővel hozzá van fogatva több kábelhez és elég mélyen be van bújtatva. Tehát a csatlakozót csak akkor tudom kiszabadítani, ha megbontom a műszerfalat?
Ködlámpát a lökösbe teszed ahhoz mér kéne kivenni a lámpákat??? v. mire gondolsz?? a kapcsolót meg ha nincsenek bent a vezetéket akkor szét kell szedni az "egészet" amit kicsit lejjebb vki beszúrt egy rajzot róla ha meg bent vannak csak kipattintod a takarót rá a csatlakozó kapcsoló be és kész :)