Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomsawier Creative Commons License 2017.08.13 0 0 14353

Majdnem 2 órát kibírt a HF tömítés. Amit leakartam, azt le tudtam vele vágni, de hazafele már toltam a gépet, mert ott már hallatszott, hogy kifúj.

A két késből úgy törött ki az egyik, hogy azt észre sem vettem, csak itthon.

A gyertyakép a barna és a porcelán fehér között van a barnább árnyalathoz közelebb. Az állítócsavar 2 egész 3/4-en áll, teljes betekeréstől számolva. Elfogadható.

Az előre/hátra karral kapcsolható vezérlőművet szét kell szednem, és hasonlóan rendbe kell tennem (csiszolás, állítás, takarítás) mert nagyobb buckánál hajlamos elcsúszni a benne lévő "kuplung" és kenyérgőz szükséges a művelet végrehajtásához... ki kell tolnom, és billentenem. Összességben meg vagyok elégedve, szépen jár, kielégítő az ereje.

Az üzemanyagba tettem 100-as keveréket, illetve a szelepek tisztátartásához és a jobb adalékok miatt mol-os 100-ast tankoltam bele.

Hol tudok jó ár/érték arányban akár használtan kést venni? Pótolni szeretném amit sikerült kitörnöm.

Előzmény: Tomsawier (14352)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14352

Nem voltam benne biztos, hogy az a főfúvóka, nagy hülyeséget nem akartam írni. Habár mi más lenne?

Kicsit barbár, de bőrövből és lyukasztó segítségével csináltam köré tömítőgyűrűt. A menetes rész átmérője 4mm, így a belső furat 3.5-ös lett a tömítésnek, a külseje meg 7mm (az pont passzol a tömszelencébe). Még a tömítés előtt egyenetlen volt a járása, és könnyezett a csavar mellett. Ahol csöpög, ott falsot is szív. Azóta nincs ilyen gond, csak mint írtam, a gyertyakép. Holnap tekerek beljebb rajta egy felet, bár azt tudom, hogy 2 kitekeréssel is szépen járt. Na majd a gyertyakép megmutatja. Van üveggyertyám, de ennyire azért nem akarok pontos lenni.

Köszönöm mindkettőtök hozzászólásait, ha van fejlemény, megírom.

Ja igen, az első pár méter vágás után szét kellett szednem az adapter kuplungját. Merthogy ahogy betoltam a fűbe, leállt a pörgés, csúszott a kuplung.

Szétszedés után a 2 gyűrűt megcsiszoltam finom papíron (üvegesre voltak égve), a hozzátartozó lemezeket is letakarítottam, rozsdátoldottam, féktisztítóval zsírtalanítottam, visszatettem a rugókat, csavarokat, egyenletesen lehúztam, (annyira, hogy fogjon, de ha valami nagyon megfogná, akkor azért tudjon még elcsúszni) majd összeraktam. Azóta kifogástalan!

Előzmény: kavicsos64 (14350)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14351

A kúpos állítócsavar a képen, a főfúvókáé .

Addig kell próbálgatnod, amíg a legjobb beállítást el nem éred . Érzésre, fülre, aztán a gyertyaképre .

 

Ne hobbi CNC-snek küldjed, hanem egy profi tömítéskészítőnek !

Előzmény: Tomsawier (14349)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.08.12 -1 0 14350

Az jó vastag !! Valami miatt ilyen vastag ? Ha netán nem sikerülne ,az MTZ-k tűzkarika védőjét is alkalmazhatod az olyan nyírható teflon csík és a hengerfej pakolás tűztér felőli oldalára kell pontosan benyírni ,nem ég el !

Előzmény: Tomsawier (14349)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14349

Miután ma elindítottam, lökött olyan füstfelhőt, mint egy mozdony. Mielőtt összecsavaroztam, féktisztítóval átmostam a HF-et, ill. a szelepek környékét. 15-20 ütem múltán eltűnt a fekete füst, és beállt az alapjárat is.

A gyertyakép jelenleg fekete, de nem is csodálkozok rajta. A pár perces járatás arra elegendő, hogy beköpessük, és elkoszoljuk a gyertyát. Holnap kimegyek vele a telekre, utána megnézem, hogy milyen (kb. 800méter).

 

Az ülepítő alján van egy kúpos csavar, amivel lehet egy elosztó fúvóka keresztmetszetét változtatni. Jelenleg teljes betekeréstől számítva 3-at van kihajtva, lehet sok, lehet kevés, nem tudom. Rajz: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=787karbi_gravely.jpg
A rézlap jó gondolat, csak 3mm-ert nem tudok kivágni, maximum a mintát és a rézlapot elküldöm egy hobbi cnc-snek.

Előzmény: Stabilmotor 007 (14347)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14348

Vékony vörösréz lemez azt lehet nyírni ollóval !

Előzmény: Tomsawier (14344)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14347

Lelki megnyugtatásként tehetsz bele,ártani nem árt . :-)    Ill. ad némi felső kenést !

Én inkább az ólompótló adalékot szorgalmaznám az 50 éves motorodhoz !

Előzmény: Tomsawier (14346)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14346

Megtörtént a becsiszolás, tettem új tömítést, továbbá bekentem 5920-al. Nemrég elindítottam, járattam egy percet, majd ráhúztam a HF csavarokra, mert a nyomás és hő hatására a jelenlegi tömítés kicsit tömörödött.

Bejáratás alatti 4T-s traktor benzinébe van értelme egy minimális 2T olajat keverni, vagy elegendő a motorolaj kenése? Tudom a mostani autókba sem öntögetnek a benzinbe semmit a bejáratás alatt, de ez van majdnem 50 éves, de legfőképp az enyém amiért vigyáz rá az ember.

 

Előzmény: Stabilmotor 007 (14345)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 14345

Vedd le a mintát a hengerfej tömítésről,hogy el tudják készíteni . Aztán, közben kísérletezgethetsz ! 

Az új hengerfej tömítés vastagsága is lényeges, egyeznie kell a régi tömítéssel !

 

Az az 1/10-ed ha motoros kaszával sem egy nagy durranás , 10 ha-nál viszont, már komoly előnyöd lenne ! :-)

Előzmény: Tomsawier (14344)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14344

Mint írtam, lenne majdnem 1/10-ed hektár amit le kellene vágnom a hétvégén. Egy hét mire lesz tömítésem a géphez, de addigra másnak kiosztanák a munkát.

Utánaolvastam, azt írják, hogy finom vízpapíron (üveglapra helyezni, majd azon körkörösen mozgatva) síkba kell csiszolni a felületet, majd ha "biztosabbra" szeretnénk menni, Loctite 5920-al vékonyan be kell kenni, majd lehúzni a csavarokat. A síkba csiszolással kárt nem teszek, egy ragasztást megér. Ha azt a 3-4 órát kibírja, már megérte.

Vélemény?

Előzmény: Tomsawier (14343)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14343

Focipályákra kiváló. Én annyiban módosítottam, hogy állítható 3 fokozatban a vágásmagasság (5 - 7,5 - 10cm) között. Előre raktam egy fel-le szerelhető forgókereket, hogy ne karistoljanak a szánkólábak.

Utánanéztem a márkádnak is. Hát, ezek sem a kertbe valók :)

Előzmény: Stabilmotor 007 (14342)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14342

Ha nem akarsz szénát gyűjteni, akkor a forgókésessel jobban jártál . Takarmánynak viszont az alternáló való ! 

Nekem egy MAG motoros Rasant kaszám van .

https://www.youtube.com/watch?v=UsFdpTYqugc

Előzmény: Tomsawier (14340)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14341

A ráülő adapter félig már kész van, hetekkel ezelőtt már nekiálltam. Rengeteg videót megnéztem, próbáltam művelődni. Még a tengely van vissza, és rá is lehet ülni.

Előzmény: Stabilmotor 007 (14339)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14340

Igen, ez az.

Volt alternáló is, azt előttem vették meg 90e-ért. Nekem a forgókéses maradt meg, de ha tudok hozzá venni adaptert, könnyen (4 csavar kivételével) átszerelhető.

A hengerfejtömítéssel vannak gondjaim, sajnos le kell gyártatnom egyet-kettőt hozzá. Vettem anyagot, csak tűzkarika nélkül elkezdett kifújni egy helyen. A további járatás felfüggesztve.

Tudnál erről a gépről mesélni? Minden érdekel, amiről van kedved írni. Említetted, hogy nem 200m2-re tervezték. Kik használták, mire épült ez a széria?

Ismersz korrekt céget, aki legyártaná hozzá a kívánt tömítést? Néztem, Hajdúszoboszlón van egy, csak Siófokról postázva is egy hét mire megfordul.

Lenne egy 800m2-es telek amit le kellene vágnom, ahhoz ez kiváló lenne.

Lementem Szegedre, a Hengerfúró KKT-hez, ők megfúrták, hónolták, dugót, csapszeget, gyűrűt gyártottak hozzá, kiváló munka. A gyári könyvét átnyálazva rengeteg dologra fényt derítettem, csak sajnos nincs a környékemen egy olyan szakember, aki látott már ilyet. Az általános karbantartás nem akadály (olajcsere, miegymás), a szelephézag állítással sem voltak gondok, adja magát.

Ellenben az ülepítő alján van egy kúpos, menetes csavar, ami teljesen be volt tekerve. Miután 2-3 fordulattal kijjebb tekertem, elindult, de nem volt egyenletes a gép járása. A benne lévő 50 éves gumi O gyűrű nem tömített, kiszedéskor morzsolódott. Bőrből a furatba éppen beleszoruló tömítést készítettem, majd a csavar 3-ra kitekerve észhez tért az alapjárat, és kisimult a járása.

Szarvas hibák, de akkor még a manuált sem néztem át körültekintően. Ennek sem ismerem a pontos beállítását, próbálom addig beljebb és beljebb tekerni, míg kielégítő a járása, de nem fogyaszt a szükségesnél többet.

Előzmény: Stabilmotor 007 (14339)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14339

Ez a gép nem 200 m2-re való ! 

Forgókéses, vagy alternáló ?  Erre a megoldásra nem gondoltál ?

https://oldpathsequipment.com/wp-content/uploads/2013/11/gravely_l3.jpg

Előzmény: Tomsawier (14338)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14338

Összeraktam, beállítottam. Szépen jár, a 200m2-es telket kb 6-7 perc alatt levágtam. Kicsit gyors, a másik sebességfokozata még gyorsabb, majdnem futok utána. Forgolódni lehet vele, de látszik, hogy ez inkább országútra való.

Előzmény: Tomsawier (14337)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14337

A mértékegység lemaradt. Természetesen inch!

Előzmény: Stabilmotor 007 (14336)
Stabilmotor 007 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 14336

" Hidegen mérve a szívó .008 a kipufogó .012"

 

De ez  nem mm , arra figyelj !!

 

Előzmény: Tomsawier (14335)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.10 0 0 14335

Megtaláltam. Hidegen mérve a szívó .008 a kipufogó .012

Előzmény: Tomsawier (14334)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.10 0 0 14334

https://www.youtube.com/watch?v=2WhFUpTwBMI Ha még szöveg lenne, de hiába méri, mutatja, nem értem mit mond.

Előzmény: Tomsawier (14333)
Tomsawier Creative Commons License 2017.08.10 0 0 14333

Sziasztok.

 

Vettem egy Gravely Model L Tractors-t, aminek a hengerét felújítottam. A szelephézagokról nem találtam eddig érdemi információt. Tudja valaki, hogy mekkora a szívó ill. kipufogó szelephézag értéke, ill. milyen főtengelyállásban kell beállítani?

triplaharom Creative Commons License 2017.07.31 0 0 14332

Szevasz Tóni bácsink !

Benéznél kicsit a "Mi ez a szerkezet" oldalra ? Neked való feladvány érkezett !

Előzmény: dutrancs (14331)
dutrancs Creative Commons License 2017.07.28 0 0 14331

 A DT-20-as volt egyhengeres!!

Előzmény: bbeci (14329)
dutrancs Creative Commons License 2017.07.28 0 0 14330

   Nem!

 

Előzmény: bbeci (14329)
bbeci Creative Commons License 2017.07.28 0 0 14329

A HTZ 7 traktor nem egyhengeres motorral készült?

Előzmény: dutrancs (14327)
dutrancs Creative Commons License 2017.07.27 0 0 14328

  Nem csak veterán traktorok,hanem munkagépek is szerepel a fórum címében!!  Íme egy" munkagép"!!

dutrancs Creative Commons License 2017.07.27 0 0 14327

   HTZ-7-es traktormotor hengerfej tömítésének beméretezett rajza!  Hátha beindul a fórum!!   :-)

dutrancs Creative Commons License 2017.07.27 0 0 14326

 Megtöröm a csendet! A képen egy  DT-20-as traktormotor kiegyenlítő mechanizmusa látható!  ( a két tengellyel)!

dutrancs Creative Commons License 2017.07.24 0 0 14325

Nagy csend!!! Mindenki arat??

kisdutrancs Creative Commons License 2017.07.06 0 1 14324

Mindenkit szeretettel várunk!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!