Majdnem 2 órát kibírt a HF tömítés. Amit leakartam, azt le tudtam vele vágni, de hazafele már toltam a gépet, mert ott már hallatszott, hogy kifúj.
A két késből úgy törött ki az egyik, hogy azt észre sem vettem, csak itthon.
A gyertyakép a barna és a porcelán fehér között van a barnább árnyalathoz közelebb. Az állítócsavar 2 egész 3/4-en áll, teljes betekeréstől számolva. Elfogadható.
Az előre/hátra karral kapcsolható vezérlőművet szét kell szednem, és hasonlóan rendbe kell tennem (csiszolás, állítás, takarítás) mert nagyobb buckánál hajlamos elcsúszni a benne lévő "kuplung" és kenyérgőz szükséges a művelet végrehajtásához... ki kell tolnom, és billentenem. Összességben meg vagyok elégedve, szépen jár, kielégítő az ereje.
Az üzemanyagba tettem 100-as keveréket, illetve a szelepek tisztátartásához és a jobb adalékok miatt mol-os 100-ast tankoltam bele.
Hol tudok jó ár/érték arányban akár használtan kést venni? Pótolni szeretném amit sikerült kitörnöm.
Nem voltam benne biztos, hogy az a főfúvóka, nagy hülyeséget nem akartam írni. Habár mi más lenne?
Kicsit barbár, de bőrövből és lyukasztó segítségével csináltam köré tömítőgyűrűt. A menetes rész átmérője 4mm, így a belső furat 3.5-ös lett a tömítésnek, a külseje meg 7mm (az pont passzol a tömszelencébe). Még a tömítés előtt egyenetlen volt a járása, és könnyezett a csavar mellett. Ahol csöpög, ott falsot is szív. Azóta nincs ilyen gond, csak mint írtam, a gyertyakép. Holnap tekerek beljebb rajta egy felet, bár azt tudom, hogy 2 kitekeréssel is szépen járt. Na majd a gyertyakép megmutatja. Van üveggyertyám, de ennyire azért nem akarok pontos lenni.
Köszönöm mindkettőtök hozzászólásait, ha van fejlemény, megírom.
Ja igen, az első pár méter vágás után szét kellett szednem az adapter kuplungját. Merthogy ahogy betoltam a fűbe, leállt a pörgés, csúszott a kuplung.
Szétszedés után a 2 gyűrűt megcsiszoltam finom papíron (üvegesre voltak égve), a hozzátartozó lemezeket is letakarítottam, rozsdátoldottam, féktisztítóval zsírtalanítottam, visszatettem a rugókat, csavarokat, egyenletesen lehúztam, (annyira, hogy fogjon, de ha valami nagyon megfogná, akkor azért tudjon még elcsúszni) majd összeraktam. Azóta kifogástalan!
Az jó vastag !! Valami miatt ilyen vastag ? Ha netán nem sikerülne ,az MTZ-k tűzkarika védőjét is alkalmazhatod az olyan nyírható teflon csík és a hengerfej pakolás tűztér felőli oldalára kell pontosan benyírni ,nem ég el !
Miután ma elindítottam, lökött olyan füstfelhőt, mint egy mozdony. Mielőtt összecsavaroztam, féktisztítóval átmostam a HF-et, ill. a szelepek környékét. 15-20 ütem múltán eltűnt a fekete füst, és beállt az alapjárat is.
A gyertyakép jelenleg fekete, de nem is csodálkozok rajta. A pár perces járatás arra elegendő, hogy beköpessük, és elkoszoljuk a gyertyát. Holnap kimegyek vele a telekre, utána megnézem, hogy milyen (kb. 800méter).
Az ülepítő alján van egy kúpos csavar, amivel lehet egy elosztó fúvóka keresztmetszetét változtatni. Jelenleg teljes betekeréstől számítva 3-at van kihajtva, lehet sok, lehet kevés, nem tudom. Rajz: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=787karbi_gravely.jpg A rézlap jó gondolat, csak 3mm-ert nem tudok kivágni, maximum a mintát és a rézlapot elküldöm egy hobbi cnc-snek.
Megtörtént a becsiszolás, tettem új tömítést, továbbá bekentem 5920-al. Nemrég elindítottam, járattam egy percet, majd ráhúztam a HF csavarokra, mert a nyomás és hő hatására a jelenlegi tömítés kicsit tömörödött.
Bejáratás alatti 4T-s traktor benzinébe van értelme egy minimális 2T olajat keverni, vagy elegendő a motorolaj kenése? Tudom a mostani autókba sem öntögetnek a benzinbe semmit a bejáratás alatt, de ez van majdnem 50 éves, de legfőképp az enyém amiért vigyáz rá az ember.
Mint írtam, lenne majdnem 1/10-ed hektár amit le kellene vágnom a hétvégén. Egy hét mire lesz tömítésem a géphez, de addigra másnak kiosztanák a munkát.
Utánaolvastam, azt írják, hogy finom vízpapíron (üveglapra helyezni, majd azon körkörösen mozgatva) síkba kell csiszolni a felületet, majd ha "biztosabbra" szeretnénk menni, Loctite 5920-al vékonyan be kell kenni, majd lehúzni a csavarokat. A síkba csiszolással kárt nem teszek, egy ragasztást megér. Ha azt a 3-4 órát kibírja, már megérte.
Focipályákra kiváló. Én annyiban módosítottam, hogy állítható 3 fokozatban a vágásmagasság (5 - 7,5 - 10cm) között. Előre raktam egy fel-le szerelhető forgókereket, hogy ne karistoljanak a szánkólábak.
Utánanéztem a márkádnak is. Hát, ezek sem a kertbe valók :)
A ráülő adapter félig már kész van, hetekkel ezelőtt már nekiálltam. Rengeteg videót megnéztem, próbáltam művelődni. Még a tengely van vissza, és rá is lehet ülni.
Volt alternáló is, azt előttem vették meg 90e-ért. Nekem a forgókéses maradt meg, de ha tudok hozzá venni adaptert, könnyen (4 csavar kivételével) átszerelhető.
A hengerfejtömítéssel vannak gondjaim, sajnos le kell gyártatnom egyet-kettőt hozzá. Vettem anyagot, csak tűzkarika nélkül elkezdett kifújni egy helyen. A további járatás felfüggesztve.
Tudnál erről a gépről mesélni? Minden érdekel, amiről van kedved írni. Említetted, hogy nem 200m2-re tervezték. Kik használták, mire épült ez a széria?
Ismersz korrekt céget, aki legyártaná hozzá a kívánt tömítést? Néztem, Hajdúszoboszlón van egy, csak Siófokról postázva is egy hét mire megfordul.
Lenne egy 800m2-es telek amit le kellene vágnom, ahhoz ez kiváló lenne.
Lementem Szegedre, a Hengerfúró KKT-hez, ők megfúrták, hónolták, dugót, csapszeget, gyűrűt gyártottak hozzá, kiváló munka. A gyári könyvét átnyálazva rengeteg dologra fényt derítettem, csak sajnos nincs a környékemen egy olyan szakember, aki látott már ilyet. Az általános karbantartás nem akadály (olajcsere, miegymás), a szelephézag állítással sem voltak gondok, adja magát.
Ellenben az ülepítő alján van egy kúpos, menetes csavar, ami teljesen be volt tekerve. Miután 2-3 fordulattal kijjebb tekertem, elindult, de nem volt egyenletes a gép járása. A benne lévő 50 éves gumi O gyűrű nem tömített, kiszedéskor morzsolódott. Bőrből a furatba éppen beleszoruló tömítést készítettem, majd a csavar 3-ra kitekerve észhez tért az alapjárat, és kisimult a járása.
Szarvas hibák, de akkor még a manuált sem néztem át körültekintően. Ennek sem ismerem a pontos beállítását, próbálom addig beljebb és beljebb tekerni, míg kielégítő a járása, de nem fogyaszt a szükségesnél többet.
Összeraktam, beállítottam. Szépen jár, a 200m2-es telket kb 6-7 perc alatt levágtam. Kicsit gyors, a másik sebességfokozata még gyorsabb, majdnem futok utána. Forgolódni lehet vele, de látszik, hogy ez inkább országútra való.
Vettem egy Gravely Model L Tractors-t, aminek a hengerét felújítottam. A szelephézagokról nem találtam eddig érdemi információt. Tudja valaki, hogy mekkora a szívó ill. kipufogó szelephézag értéke, ill. milyen főtengelyállásban kell beállítani?