Keresés

Részletes keresés

GADA Creative Commons License 2004.12.16 0 0 11

Ja, úgy volt, ahogy gondoltam. A KTM-nek sokkal magasabban van a váltója, hogy állva kényelmesen beférjen alá a láb. Így aztán ülve elég nagy mozdulattal kell felváltani és amikor visszaengeded a lábad, visszajön a kar alaphelyzetbe. Itt meg sokkal lejjebb van a váltó, és a csizmában nem éreztem, hogy teljesen visszaengedtem-e. És nem. Mivel nem engedtem teljesen le, nem kapta el a következő fokozatot és váltás nélkül járt a kar.

 

Előzmény: Bobbex (9)
GADA Creative Commons License 2004.12.16 0 0 10

Valószínüleg a csimma tette. A jó kemény, merev enduros csizmám nehezen megy be a mélyen lévő sebváltó kar alá, és nem nagyon éreztem vele. Viszont mentem egy nagyobb kört egy túra bakiban, és semmi gond nem volt. Ma megint megyek csimmában, kipróbálom.

 

Gada

Előzmény: Bobbex (9)
Bobbex Creative Commons License 2004.12.16 0 0 9

Mitol oldodott meg a sebvalto gond? Mi volt az?

 

udv

B

Előzmény: GADA (8)
GADA Creative Commons License 2004.12.15 0 0 8
Ja és a sebváltó gond megoldódott.
Előzmény: GADA (3)
GADA Creative Commons License 2004.12.15 0 0 7

Na, akkor engedek a tömegek nyomásának :))

Kényelem:

az első utam egy 150 km-es hazamotorozás volt. Az űléspozíció tökéletes. Se a derekam (ami kényes) se a térdem (ami rozoga) nem érzett semmit, ami miatt ne tudtam volna még ugyanennyit menni egy seggel. Eleinte kicsit furcsa volt, hogy a kezemet jobban kell nyujtani, mint egy endurón, de ez 10 km alatt elmúlt. A szélvédelem egészen kabriós. A magasabbik állásba állított szélvédő tökéletesen megvédett a +1 fokos menetszéltől, épp csak a fejem tetejét csapkodta a turbulencia. (erre lehet megoldás a túraplexi). Ami meglepett, hogy a térdemről milyen jól letereli a menetszelet az a kis spoiler a hűtő mellett. Az űlés keménysége éppen megfelelő ahhoz, hogy kicsit mocorogni tudjak rajta, de ne nyomjon.

Vezethetőség:

A nagy súly, amivel riogattam magam, csak papíron érezhető. Ahogy mozgásban van a gép, olyan kezes, mint egy kismotor. Semmi gondom nem volt a sorok között sem a fehérvári belvárosban, de még a tologatással sem. Ugyan nagyobb a teste, mint az eddigi motorjaimé, de a kormányvég ugyanott van, így aztán elférek bárhol, ahol eddig is, és érdekes módon fordulékonyabb, mint a KTM-em volt (A kormány nagyobb fokban fordítható el és elég széles is). Eddig főleg aszfalton van  tapasztalatom, de különösebb tehetetlenséget sem érzek a súly miatt, ami valószínüleg az elég mély súlypontnak köszönhető. Persze vizes füvet, sarat azért nem vállalnék be. Azért próbáltam földúton is, állva vezetni. Nem egy hard enduro, nyilván, de elboldogultam vele. A sebességváltás nem egyszerű, mert a sebváltó űlő helyzethez van belőve, de ezt leszámítva kezelhető. Mondom száraz úton, mert azért egy komoly saras kitörést nem biztos, hogy meg tudnék fogni. (250 kiló az 250 kiló, na meg a 98 Nm).

A fékhatás szintén meglepett. Próbálgattam megblokkolni a kereket. Hát, nem nagyon ment. Satu féknél 60-70-ről zokszó és rosszindulat nélkül állt meg. Semmi megcsúszás, kitörés. Nemhiába, a Dual CBS.  Nagyon biztonságos érzés. (estem már nagyot leblokkolt kicsúszó elsőkerékkel -előző vassal persze)

Motor:

4500 fölé egyelőre nem pörgettem és a hirtelen terhelésváltásokat is hagyom a 2. ezer km-re, de azért érződik az erő. A nyomatékban sehol egy gödör. Gyakorlatilag 2000-től folyamatosan adja le az erőt, és már kisebb gázra is emelgeti az ormányát. Olyan, mint ha automata váltója lenne. 1500 körül kezdi rázni a fejét, ha gyorsítani akarok, de egyenletes tempóval elviseli. Az előzőleg próbált 5 sebességeshez képest sokat javít a 6. sebesség. Nincs az az érzés 140-nél, hogy kéne még egyet kapcsolni, és a rövidebb fokozatok miatt dinamikusabbnak is tűnik.

Összességében bársonyos járás, szép V2-es brummogás, és bárhol mozdgósítható bivaly nyomaték. Fogyasztást tekintve még nem mérvaó az első 200km, de egyenletes 130-nál 6,2 liter körül, 80-nál 4,7 körül mutat a műszer.

Futómű: még tapasztalom a hátsó beállítást. Síma, vagy kicsit egyenetlen úton nagyon stabil, de nagyobb kátyuk, buckák azért megszórják. Persze nem érdemli meg, hogy a világ talán legjobb futóművével felszerelt KTM Adventure-höz hasonlítsam, de ahhoz vagyok szokva. Szóval most lassítanom kell a vasúti átjáróknál, az sem baj, ha kiállok a nyeregből.

Na, egyelőre ennyi. Télire mindenesetre nem állítom le, ha csak tehetem megyek egy-egy pár tucat km-t.

Ami még hiányzik: markolatfűtés (így télire jól jönne) és a közép sztender, ha másért nem, az egyszerűbb lánckenés miatt. Bukócsö és topcase már úton van.

 

Nademostmáraztán LEGYENTAVASZ. DE MOST!!

:))

 

Gada

Előzmény: Varadero (6)
Varadero Creative Commons License 2004.12.14 0 0 6

No akkor igazán megírhatnád az első benyomásaidat a gépről, mert azok az igaziak.

Kívánci lennék, hogy kényelem, nyomatékosság stb. terén hogyan áll a Vara szénája.

Csak őszintén, az a lényeg!

GADA Creative Commons License 2004.12.13 0 0 5
Igyekszem megtartóztatni magam, csak muszáj volt megnézni hogy viselkedik a KTM után. Na, de majd a jó hidegben bejáratom. Akkor úgy sincs kedvem nagyon húzni. Persze nagyon türelmes nem vagyok. Ezért is nem horgászok. Inkább futok. Igaz azt gyakran a Tbálinti horgásztó körül. :)
Előzmény: Varadero (4)
Varadero Creative Commons License 2004.12.12 0 0 4

Gratula Sneczi!

 

Köszöntünk a Varadero tulajdonosok táborában!

Biztos, hogy nagy örömed lesz benne, de csak akkor, ha az első 1-2ezer km-en nem mész vele 100-nál többet :o

Igaz, hogy erős és megbízható a gép, de az alkatrészek összecsiszolódásához idő és türelem kell ill. kellene...

 

Te horgászol is egyben, mert akkor egy másik hobbi is stimmel :))

GADA Creative Commons License 2004.12.11 0 0 3

Nakérem, megvan a Drágaszág! Szombaton (+1-2 fokban) hoztam el 150 km-es túra keretében. Most van az órában 150. Jó érzés volt hallani, ahogy a szalonban először felbrummogott a V2. A szélvédelmet tudtam, hogy jó, de azért kellemes meglepetés volt, hogy az ujjaim vége kivételével semmi fázás nem sikeredett, pedig volt benne autópálya is 130-140-es tempóval. Egy túraplexi azért lehet, hogy elfér, mert a menetszél a sisakom tetejét verte, valahol homloktájon, és elég hangos volt. Nagyon nem hajtottam meg, de az egyenletes bivaly nyomaték így is baromira jól érződött. Kicsit tartottam tőle, hogy az agresszív LC4 blokk után majd lustának fog tünni, de egyáltalán nem, sőt 140-ről ís majdnem úgy elindult, mint 60-ról. Kis birkózás volt a sebességváltóval 3.-tól fölfelé, amit még nem tudok, hogy a kemény, elég érzéktelen endurós csizma, a bejáratási periódus, vagy valami más, de majd próbálgatom. Ami a legnagyobb meglepetés, hogy arra számítottam, a 90 kilóval könnyebb KTM után majd újra kell tanulnom motorozni. Ezzel szemben olyan kezesen viselkedik, mit egy "rendes" enduró, csak ezt tudja nagy tempónál is. Még a tologatással, meg a kétfelé lejtős garázsba tolatással sem volt probléma. (mondjuk 187 vagyok és 85 kg, kisebb embernek lehetnek talán gondjai). Szóval hihetetlen jó vas benyomását kelti így elsőre. Remélem tavasszal aztán személyes tapasztalatcserére is lesz mód Varásokkal.

Na, pár első kép az újszülöttről:

 

 

 

Gada

Előzmény: GADA (2)
GADA Creative Commons License 2004.11.25 0 0 2

Helló, van itt valaki?

Na, már félig csatlakoztam is a klubhoz. Ma leelőlegeztem egy fekete gyöngyszemet. Csak arra vár, hogy a beszámítandó mocimat jövő héten levigyem a kereskedésbe, és már gurulunk is. Még szinte el sem hiszem, életem első új mocija.

Na, ez még nem ő, de pont ilyen, bukócsövestül:

 

 

 

Gada

VaraRider Creative Commons License 2004.11.08 0 0 1

 

Mindkettő nagyon jó gumi, kb. egyforma tulajdonságokkal. Tényleg csak az egyéni preferenciák döntik el, az Anakee egy kicsit újabb fejlesztés.

 

Tourance-om még nem volt (de sokan dícsérik). Kb.  2 hónapja vettem meg a Michelint, szerintem nagyon jó. Rendkívüli a tapadása, eddig nem is gondoltam, hogy egy "enduro" gumi ennyire jól is foghat. Fékezésnél sem nagyon csúszik (mondjuk a DualCBS is dolgozik :-), kitűnően lehet vele lassítani.

Engem nem nagyon érdekel a futásteljesítménye, inkább jól tapadjon, mintsem kemény legyen, és biztonságosan tartsa meg a 3,5 mázsát....

 

Összeségében nagyon meg vagyok vele elégedve.

 

Üdv

Feca

Előzmény: Varadero (0)
Varadero Creative Commons License 2004.11.05 0 0 0

Halihó!

 

Nem volt egyszerű, de idetaláltam!

Gumikkal való tapasztalatokat kérek, mert csere előtt állok, és a reklámok helyett valós benyomásokat szeretnék kapni.

 

Tourance vagy Anakee?  ez itt a kérdés emberek

VaraRider Creative Commons License 2004.11.03 0 0 topiknyitó

 

Üdv Mindenkinek!

 

Ez a topik azért született, hogy fórumot biztosítson a magyarországi (és persze külföldi) Honda Varadero tulajdonosoknak az egymással történő kommunikációhoz.

 

Jelenleg éppen a Varadero Klub Magyarország létrehozásán dolgozunk, ahová szeretettel várunk minden tulajdonost és érdeklődőt. Reményeink szerint nemsokára indul a honlap is a www.varadero.hu -n.

 

Addig is itt mindent meg tudunk beszélni, úgyhogy írjatok! :-)

 

Üdv

Feca

VaraRider

vararider@freemail.hu

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!