MQB... Ez a környezetemben sokaknak vörös posztó volt, és még lesz is hosszú ideig... :-) Ezt leszámítva igen, a súly sokat számít. Ezért döntöttem úgy, hogy ha komolyabb tuningra adom a fejem, akkor a 950 kilós micrához nyúlok hozzá. :-D
Hogy ne csak mindig negatív meglepetésekről írjunk: http://totalcar.hu/tesztek/2013/04/22/skoda_octavia_1_4_tsi/1/ Engem meglep, hogy gyári 140 lóval 8,4-es sprintet tud papíron, és 215 a vége... Ha ez igaz, akkor jól eltalált karakterisztikája lehet ennek is, plusz ugye 5,3-as az átlagfogyija. :-D
Á, dehogy... 2 mp-et elbámészkodna volna, 80-ig "alázom". :-D Az ilyen tényleg csak poénnak jó, mint pl.: mikor belefogtam egy lambo, vagy épp egy corvette kergetésébe. :-)
A gyorsuláshoz és a sebességhez könnyen hozzá lehet szokni, és ez a két érték egy motornál adott, nem fog változni. Viszont adott motoron ahogy egyre jobban megtanulod kezelni a kanyarsebessége és dőlése egyre inkább fokozható. Ezért is mosolygok azokon akik eljönnek egy túrára egy 150+ lovas motorral, aztán a szerpentinen a robogós csávó letolja őket (650 burgman, 56 ló, a csávó meg jó motoros nagyon).
Én motor kapcsán gyorsan rájöttem, hogy a motor ereje bizonyos keretek között másodlagos, mert nem a gyorsulás adja az igazi élményt (és pláne nem a végsebességen tartó száguldás), hanem a kanyarok. Egy robogóval is lehet jókat döntögetni (már amelyikkel), a lényeg hogy legyél mindig kicsit bevállalós és jön az adrenalin.
Az endurónál meg nálam az a jó ha minnél meredekebb és magasabb "fal" jön szembe.
Gondolom te is ismersz olyat aki erre ráfázott. Nekem egy ált. iskolás ismerősöm éli életét lebénult kézzel mert túl sok volt 18 évesen az M3 (előtte 2 autót már összetört ezért a szülők egy erős de biztonságos autót akartak neki, ami végső soron össze jött hisz túlélte).
Amúgy csak arra utaltam, hogy bizonyos lóerő fölött egy nem profi felhasználónak nem nyújt többet csak a költségek terén. Nem érzed gyorsabbnak cserébe sokkal kezelhetetlenebb, ezt hívom én öngólnak.
Nézd, alapvetően igazad van, de van egy vagyoni szint, ahol már egy ilyen döntés nélkülözhet minden észérvet, illetve olyan hobbikat engedhet meg, amilyet csak képzelni tudunk. (csak jelzem, hogy ott a háznál van egy C AMG vas is...)
A magam részéről teljesen feleslegesnek tartom az ilyen erős autókat. Közúton úgy sem lehet kiautózni a felét se annak amit tud. Nem a sebbesség korlát miatt nem, hanem mert leesik az útról. Viszont jelentős szerviz igénye van, ráadásul nem is kényelmes használni.
Kb. úgy vagyok vele mint a hasonszőrű sport motorokkal. 120 lóerő fölött max az autópályás végsebesség nő, de egy adott szerpentinen futott szintidő nem fog javulni.
Ezeknél az autóknál szerintem 3-4 száz lóerő fölött már használati többlet nincs (max gyorsulási és f@rok mérő versenyen).
Ahogy a T. Fórumozó -:) említette, nekem volt ilyen vasam.
Hibátlan motorral adtam el, igaz az "csak" a 105 lovas verzió volt. Nem változó geometriájú turbóval és DPF nélkül. (Két hibalehetőség kilőve...)
Egyszóval az 1.6 MJet kishaszongépjárművekben is (pl. Dobló) teszi a dolgát. Ergo tartós használatra van tervezve. Nagy baj nem lehet vele, ha betartották a szervízelőírásokat. Mondjuk a 35 000 km-es olajcsere periódus alapból egy baromság, de ha leinformálhatóan 1 év vs. ~15 k-ként volt olajcsere a gépben, nagy motorikus baja nem valószínú.
Fogyasztásban meg....áááá... simán hoztam vele országúton a 4,7-et családdal, csomagokkal... Városban, vegyesben is 5,5 - 6,5-el eljárt.
Namostakkor annyit a dologról, hogy a szomszéd utcában szokott időnként parkolni (Liechtensteini rendszámmal) egy RS4 Avant, aminek az oldalán volt egy kis táblácska , hogy V10. Ami viszont nem lehet, mert abban csak max. 4.2 V8 volt. (szerintem írtam róla valamiker)
Nos, vettem a bátorságot és nemrég egy alkalommal, amikor éppen kiszállt a természetesen magyar tulaj, rákérdeztem a dologra . Nagyon normális volt, elmondta, hogy ez egy átépített vas, az R8 5.2 V10 motorja van benne!!! Kvázi Gallardo motor kicsit továbbfejlesztve, de nincs nagyon túlhúzva, hogy utcán is lehessen vele menni, úgyhogy jelenleg csak olyan 700 ló lehet... (Havonta kétszer teszi meg a svájc Bp távot amúgy.)