Az ARC-busznak nagyon is sok köze van az IKARUS-hoz! A tervezők, a munkások többsége, és maga a termék is sok IKARUS-os vonást tartalmaz, alkatrészeiben és szerkezetében is.
Miért ide írjátok ezt az Ikarus fantomképet? Ez a topick az ARC buszokról szól!
Pontosan két évvel ezelőtt a mai napon mutatták be a nagyközönségnek az első ARC buszt! Én ezt a napot tartom születésnapnak! Boldog 2. születésnapot ARC busz! Minél több és minél jobb buszokat kívánunk a következő esztendőben is! :D :D
Erre jo példa, szöke barátosnémmel kimentünk a vasutállomásra, s ráált a sinekre ott táncikált. Mondom neki a sinben 25 ezer volt van, erre ilyedten feludrott a peronra, s utána nem értette miért nem ütötte meg az áram. Mondom neki, hát mert nem zártad az áramkört, te csak a nullvezetéket fogtad. :)
Fázis ráz.
Ez elég konyhanyelvű, de remélem a szaktopikosoknál nem veri ki a villanyt.
Ember, fizika órán ez tétel, nem tudom, hogy hol tanulsz, hányadikos vagy stb. Szerintem házifeladatnak tényleg olvasd el a villamos működéséről szóló wikipediás részt.
Jah a metrónál ne lépj rá a két sínre egyszerre, mert az meg már megint érdekes történet.Házi feladat miért.:P
Ha egy elem negatív sarkához hozzáérinted egy izzó egyik végét még nem világít... Akkor világít ha a pozitív sarkát is csatlakoztatod. Jelen esetben a pozitív sarok a felsővezeték a negatív(visszavezetés) a sín. A trolibusz gumikerekű, ezért kell neki két drót. De ha nekem nem hiszel:Ívet húzó villamosok Trolibusz - wikipédia
,, a busz használhatja a troli és a villamos felsővezetéket is"
A szándék szép, csak nem véletlenül van a trolinak kettős áramszedője. Az áramút a trolinál a két vezetéken keresztül zárodik, a villamosnál a felsővezeték-motor-fém kerekeken át a síneken keresztül.
A jármű Budapesti használatra készült, ahol sajnos nem vagyunk elhalmozva troli felsővezetékkel, villamoshálózat valamivel tágabb teret fed le.
A környezetbarát működés érdekében a busz használhatja a troli és a villamos felsővezetéket is, ezzel nagyban megnövelve a hatótávolságát illetve azt a területet ahol hálózatról közlekedhet.
Emellett a dupla tető jóval nagyobb mint egy átlagos buszban hogy helyet kaphassanak az akumlátorok, ugyanis, ahol nincs felsővezeték pl. van pár km távolság a troli és a villamos felsővezeték között, ott a buszt az akumlátorok adta energia hajtaná.
Ó ennek nagyon örülök! Jó lenne mellé év végéig még 3 csuklós. A Szombathelyi helyi állomány romokban van. A buszok már szerintem balesetveszélyesek. Ideje lenne az állományt fiatalítani. AAT-267 a legveszélyesebb tapasztalatom szerint. Bár a győri buszok jó állapotban vannak de a motorhangjuk furcsa. Várjuk a az új alacsonypadlós buszokat.
Szombathely most két régi 280-ast vett. Pedig igértek idénre már tavalyra is ARC-ot. De akkor csak a tavalyelőttre igért szólók jöttek meg. Talán az idén jön 1-2 ARC.
okés! Köszönöm válaszodat. Remélem ezt a buszt tökéletesen összerakjátok, semmilyen hiba ne hátráltassa az utasszállítást Egerben. Remélem megtetszik a busz az Agriának és azt is hogy sokat vesznek még. ;) Jó munkát hozzá. Szombathelyre nem vesznek egyenlőre több ARC-ot? pedig jó lenne mert a helyi állomány nagyon rossz állapotban van sajnos. :( köszönöm válaszodat elöre is.