Nekem nem kell bemutatni,hogy milyen hasznok vannak!A müncheni autószerelő ismerösöm minden alkatrészen kb 30-40%-ot keres.Itt nincs észosztás!Mondom neked a Német nettó árakat,hogy mibe kerülnek a dolgok.
Adómentes MWST nélküli árak:
Contitech szett? 150.15€
Hátsó féktárcsa 32.10€/ 2 darab
Graf vizpumpa: 33.75€
PDTDI olaj 5w40 20.44€
Hátsó fékbetétek: 17.40€
mann levegősz... 9.51€
mann pollen.. 10.50€
mann olaj..4.67€
Donibcsi! EZ ADÓCSALÁS???
Ugyhogy nekem nem kell magyarázkodni mert olyan barátom van akinek 18 alkalmazottja van gumiszerviz,autószerviz,vizsgabázis.... és elmondja,hogy mennyibe kapják az alkatrészeket.:):) A sok barom azt sem tudja,hogy a ha a megyei közlekedési felügyelethez megy vizsgáztatni az sokkal olcsóbb mint egy sima vizsgabázison.
409 tulságosan agyas vagyok és sok helyen jártam.:) Ki vagyok edződve minden információ terén.
Úgy tűnik, fingod sincs arról, hogy mi az óradíj, meg mi az amit fizetni kell. De nem baj, osszad csak az észt, jókat vigyorgok azokon az ostobaságokon amiket összehordasz. :-DD
Az se zavarjon, hogy többször önmagadnak mondasz ellent, akár 1 hsz-en belül is. :-))
Már azon sem töprengek, hogy mi vihet rá valakit, hogy folyamatosan szamarat csináljon saját magából.
"..hogy a sok mocsok autószerelő lekapálja a nagy hasznot!"
Persze. Aki nem éhbérért, vagy elvárásaid szerint nem veszteséggel javítja az autódat, az mind mocsok. Elvárod, hogy legyenek speciális célszerszámai és mindig legyen mindenből profin felkészülve, de ezek árát véletlenül se kelljen megfizetni.
Szerinted van itt olyan a hozzáértők között aki ezeket elhiszi neked? (a kérdés "költői", nem szükséges rá válaszolni)
Inkább ilyen kijelentéseket ne tegyél mert te is tudod,hogy honnan vásárolok.Szerintem a te állitásod butaság mert nagyon sok privát ember ott vásárol és mindig korrekt modon ki voltam szolgálva.Az adócsalás ha a gyári Audi-ban kapok 20% kedvezményt?!
Arrol van szó Donibcsi,hogy a sok mocsok autószerelő lekapálja a nagy hasznot!Németországban nem sokkal kevesebb az adó és kb ilyen árakban van minden alkatrész amennyiért én veszem.Most vettem gyári ablaktörlő szettet elöre Münchenben az Audi-ba és 18€ volt.
Meg vagyok elégedve és ami fontos nekem,hogy nem kell cserélgetni mert soha nem volt tévedés!
EGYÉBKÉNT AHOL LAKOM EGY TELJESEN NORMÁLIS AUTÓSZERELŐ 3000HUF/ORA DOLGOZIK! Ez neked adócsalás???????????? Kalocsán teljesen korrekt szerviz 3500huf/óra. Az autómat 9kor kezdték el csinálni és kb 16.30-ra lett készen.Fix árat beszéltünk meg ami 20e huf.:):)
Az alkatrészek máshonnan vannak..Ezekért fizettem 104e huf fotintot.Számolj utána.:)
Gates szij INA vezetőkkel gyári Audi vizpumpával.Egy hütőventilátor motorral.Behr termosztát.5 Liter Castrol Edge 5w40 a három szürővel.Két hátsó Textar féktárcsa.Két lemförder trapéz hátsó szilent. Már meg sem kérdezem máshol.Egyébként egy autósbolt és a tulaj eddig soha nem tévedett amit adott.Egyébként egy 130le PDTDI tiptronic autóba valók.
Igaz!:)Eddig soha nem kértem számlát de nem is izgat,hogy oldják meg.A szerelő megbizhatú,korrekt és ez a fontos.Amiker irtam cserére 104e huf volt az alkatrész.Gates,INA,Lemförder,Textar,5W-40 Castrol EDGE 2000huf/liter.
Akkor apud rosszúl méri fel, mihez van szakértelme/szerszáma. Nem nyúlok olyanhoz amihez nem értek, jól felmérem mi az amihez itthon nyugodtan hozzá lehet kezdeni, így nem kell szakembereket hívogatni. Engem a bütykölés kikapcsol, jobb mint a nyugtató...
Töbször kaptam számlát mint gondolnád, pontosan annyiszor ahányszor kértem! És az alkatrészt is többnyire márkaképviseletről veszem számlával. Nekem így éri meg. Kis szervízben is adnak számlát ha kérsz, kettőn áll a vásár.
Elhiszek én mindent, hatalmas képzelőerővel áldott meg a sors!
Apám is álandoan agyal itthon hobbibol.:)Aztán szakembereket hivogat meg van amikor megáll a tudomány.:) A szervizt ketten nyomták.:) Te mennyiszer kaptál számlát egy autószerelőnél amikor javitattál?:) Nem is mondom,hogy mennyibe szerzem az alkatrészeket mert úgy sem hinnéd el.:)
Ez jó megoldás!Elöször a mezei szerelőm is igy csinálta.:)A legközelebbi cserénél inkább rááldozom a 160km-t Mindszentre 3000huf/liter kb annyi mint az Audi-ba és normálisan kiszintezve szakszerűen ki van cserélve.Én már nem tákolok otthon semmit.
Most cseréltek komplett vezérlést vizpumpával,trapéz hátsó szilentet,termosztátot,hátsó két féktárcsát,komplett olajcsere,ékszij vezetővel,hütőventilátort és ezért fizettem 20e huf munkadijat.Nem érdemes vacakolni. :)
Én amikor otthon cserélem, felfogom az összes leengedett olajat és mérőedényben megnézem, mennyi. Pontosan annyit szoktam visszatölteni, és bár van nívópálcám, nem kellett soha szintezgetni ezek után.
Nem mindegyik váltóbol jön le teljesen az olaj mert a wandler-be marad.Sőt nem is mindegyikben lehet szürőt cseréln,csak úgy ha darabokban van a váltó.A legjobb ha egy profi váltószerelő cseréli mert az tudja,hogy miként kell kiszintezni.:)
Az olajszint megállapítása nem olyan egyszerű, tekintettel arra, hogy semmi nem mutatja (se pálca, se szelep). Azaz le kell engedni, és feltölteni a gyárilag megadott mennyiséget. Viszont - állítólag - nem lehet teljesen leengedni, 2-2,5 liter még marad benne, tehát a megfelelő szintet nem is olyan könnyű belőni. Az olajcsere mellett kiolvasatom a computerét, hátha kiír valami jeladó hibát. Majd megírom a fejleményeket.
Amúgy érik a csere:-)
Más kérdés: mi a tapasztalat turbót illetően? Meddig bírhatja még? 200 van benne most, normál használat mellett.
Én másként közelíteném meg a kérdést...ezek a járgányok már kényesek a bemelegedésre...addig nem vált mondjuk 4 be,vagy tovább? amíg nem érte el a gyár által beállított hőmérsékleti értéket...és ezt honnan tudja? hát a jeladótól...
ezt a jeladót még nem kerestem, de mással már volt problemám...ennek a hőérzékelő jeladónak valószínű az a funkciója, hogy elektromosan valamit átenged, vagy pont nem enged...ha elfáradt a bimetal, akkor rángat a váltó, mert nem jó az érintkezés.. tehát elektromos oldalról vizsgálódnék.
Esetleg azért érdemes,ha tönkremegy a mostani nem kell keresgetni másik váltót,ami esetleg hónpokig is eltarthat. Ha érdekel egy ilyen váltó,akkor írj!
Én a szintet ellenőrizném, köztudott hogy hidegen alacsonyabban van a szint. Ha már ottvagyok az olaj állagát is ellenőrizném, ha barna és égett szagú akkor csere..
Ha rendben van a szint és az olaj, akkor meg váltócsere.
Megpróbáltam többé-kevésbé átfutni a topicot, hogy ne kérdezzek fölöslegesen, de ilyen jellegű problémát nem nagyon láttam.
2005-ös, Peugeot 607 2,7 HDI autóm automata váltója az alábbi dolgot kezdte csinálni: amíg be nem melegszik a motor (vagy valami), addig folyamatos, nem erős gázadásnál, rángatni kezd a fokozatok között (ált. 2-3-as, ill. 3-4 között), mintha hezitálna, hogy följebb váltson-e, vagy maradjon abban a fokozatban, amiben éppen van, illetve néha - váltáskor - felpörgeti a motort. (lehet, hogy amúgy semmi összefüggés nincs a kettő között)
Olyat olvastam a fórumon, hogy akkor rángat, ha bemelegedett, de nálam pont fordítva van.
Az alábbi variációkat hallottam a szerelőktől:
- elég csak olajat cserélni
- olajat és szűrőt is cserélni kell
- az egész váltót cserélni kell (valami egyre lazább), sőt olajcserével még jobban csúszni fog
Pár hónapja használok egy VW Caddy Life-ot DSG váltóval. Nemrég kezdett egy olyat csinálni, hogy mikor már bemelegszik az autó és mikor 4-ből felvált 5-be, olyan 1500-2000 fordulat körül elkezd az autó rezonálni. Ennek a rezgésnek az "utórezgése" még 5-ben kicsit érezhető, visszaváltásokkor ez a probléma nem jelentkezik.
Az autót 4 éves lesz, Németből hoztam be, vezetett szervizkönyves, igaz már 160e km van benne.
Van valakinek tapasztalata ezzel a jelenséggel kapcsolatban?