Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133868

az van benne

Előzmény: gattaka12 (133858)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133867

1.4 8v, és apám nem épp spórolós (rövid utak itt helyben, ha meg messzebbre megy általában elfelejt váltani, pl most jöttünk meg Fehérvárról az út felét harmadikban tettük meg, mondjuk az is igaz hogy nyugodt sofőr, nem előzget folyton és nem is száguldozik). Legutóbb mikor néztem 7,1 volt az átlag.

 

Nálad mit jelent a nagyon elszállt fogyasztás?

Előzmény: zgi521 (133857)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133866

szerintem minden információ elhangzott amire szüksége lehet az érdeklődőnek így nincs miért tovább ragozni. vitázni meg minek ha verekedni is lehet?!? :-)

Előzmény: MBTom (133856)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133865

Azzal kezdte és nem ment, így hagyta a többit.

 

az egész nagyjából fél perc lehetett aztán hagyta a fenébe és keresett másikat.

Előzmény: realist_ (133863)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133864

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem lett nagyobb baj, ráadásul így nem is kellett a kocsira költeni.

 

Amúgy az ilyenek megítélésben egyetértünk.

Előzmény: realist_ (133859)
realist_ Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133863

Gyári 17es kerék.

 

Állítólag szoktak olyat, hogy meglazítják a csavarokat - kivéve kerékőr mert azt általában nem tudják -, megy az ember vele 10-20 km és meglazul a kerék őr is a feszüléstől ahogy mozog a kerék... Nem tudod mi van leparkolod a gépet északára, hogy majd holnap megnézed, reggel pedig csak téglákat találsz a kocsi alatt...

Passz, hogy van-e ilyen.

 

Minden esetre az érdekes, hogy "csak" egy kerék lett meglazítva.

 

-carcass- Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133862

Valahogy úgy lehet ez, hogy nem halálnyugodtan áll neki felnit lopni emberünk, hanem hótideg.Még akkor is ha van aki segít neki valaki.

Nekiáll, elkezdi buherálni, lehet hogy sötét is van, vakon tekergeti a csavarokat és az utolsó a kerékőr.Elkezd anyázni, aztán úgy van vele, hogy ha már ilyen köcsög a tulaj (bocsi;-)) hogy kerékőrt tesz rá, akkor inkább megszívatja és nem hajtja vissza, majdcsak lezúzza valahogy.

De az is lehet, hogy idegességében gyorsan lelépett...

Azt mondom nagy szerencséje Realist cartársnak, hogy emberünk egyéb kárt nem csinált - mondjuk nem húzta végig a vasat vagy hasonlók...

Előzmény: zgi521 (133861)
zgi521 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133861

ha látja a kerékőrt egyáltalán miért kezd hozzá? :)  mit gondolt, az az egy már elengedi..?

csavarok megvannak?

Előzmény: realist_ (133859)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133860

WTF?Fasza...18-as kerék?

Előzmény: realist_ (133859)
realist_ Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133859

Tegnap ugye írtam, hogy a kocsi bal elejéből aljából furcsa csattogó hang jön. Féltengelyre gondoltam...

 

Nem volt igazam. Mint kiderült valaki kilazította a bal első kerék 3 csavarját is, csak a kerékőrrel nem bírt. Szerencsésen megúsztam és nem hagytam el a kereket. Elmehet a ********** aki ilyet csinál, gondolom el akarta lopni, vágnák le a kezét.

 

Egyébként át lett nézve a futómű. Több mint 5 évesen is miden alkatrész rendben volt, bírja a városi tempós használatot, minimálisan kellett csak állítani rajta.

 

Utólag is kösz mindenkinek aki segítséget ajánlott alkatrész ügyben! Szerencsére most nem lesz rá szükségem.

gattaka12 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133858

 

"Minden háztartásban kell lenni" egy Alfának :-)

Szerettem én is az 1.8TS motort/gondolom az van a GT ben/

Előzmény: bajan122 (133855)
zgi521 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133857

a "Zalfáról" nem tudtam :) szípek kérem! csak a marannello-t sajnálhatod.. :P

 

a Linea 1.4 8V? nejemnek  most nagyon elszállt a fogyija télen, sok-sok-sok rövid utak. :( nem is merem mondani, spritmonitor értelmetlen. :(

Előzmény: bajan122 (133855)
MBTom Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133856

Nem vitatom a véleményed, de...

Visszanéztem a Spitmonitoron az MJet-es fogyijaimat, a legjobb eredményem egy alig 200 km-es távon jött ki ideális körülményekkel (szinte teljesen országút) 3,37. De ez nem mérvadó. A 205-ös nyári Pirelli P7C gumival (ami azért elég ECO) 5,07; a 195-ös télivel 5,28 volt a kb 3 év átlaga.

Én meg azt mondom, hogy ennél takarékosabban a Bravo 1.6 105 LE-vel nem nem abszolválható, vagy olyan körülményeket feltételez, amit a mai rögvalóságban úgysem tud az ember hosszútávon megvalósítani. (útjaink állapota, üzemanyag minősége [mindkettő katasztrófa], a használt autók állpota, kenőanyag, vezetési stílusok eltérősége, stb, stb.)

A Fordhoz nem tudok hozzászólni, sosem volt a tulajdonomban, nem is értem minek hoztad azt példának, szerintem a kollégát a FIAT MJet érdekli...

Az én írásom kizárólag az említett kaszni-motorvariánsra állt-áll.

Előzmény: bajan122 (133853)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133855

Családi kép:

bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133854

dpf

 

Szerintem ő nem az öntisztítására gondolt, hanem a ciklikus szervizére. Más márkánál pl ez 120 000 km és elég zsebbe nyúlós, a fiatot nem tudom.

Előzmény: MBTom (133852)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133853

A fogyasztás kapcsán csak annyit, hogy van akinek a tjet 6 litere is fikció mégis van rá példa (nekem 5,4 a rekord egy tank távon vegyes használatban). Fiat dízelem nem volt, de fordom több is. Azzal volt 3.7 is autóúton. Városban sem ment 6 fölé. Autópályán ha nyomtad 130 fölött kezdett el enni (kisköbcentis dízel sajátja).

 

Az akkori kollégámnak egy ilyen ford 4,2es átlagot hozott 80 ezer km!!! vonatkozásában. Bár abban sok vidék volt, de minden héten raportra ment a Bajcsyra, és a vidéki városokban is sokat autózott.

 

A lehetetlen az lenne ha azt mondtam volna, hogy 2 litert evett. Csak olyat írtam le amire példát is tudok.

Előzmény: MBTom (133852)
MBTom Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133852

Anno amikor az enyémet hirdettem, épp senki nem akart dízelt venni... :) Na mindegy már, végülis jó áron ment el. Szerintem nagyon nem bánta meg az a srác, aki megvette. De ez csak kis szösszenet volt!

Szóval a DPF-el nagy gondod csak akkor lehetne, ha állandóan városban használnád. De - figyelembe véve az 1400 km-es futást - erre kicsi az esély. Országúton és autópályán menet közben kikormol, nincs szükség külön tisztításra. Úgyis észrevehető, ha elkezdi a regenerálást. Gyártottak DPF nélküli verziót és hoztak Mo-ra is belöle. A motortérben található adattábla kódja segít beazonosítani. A kódokat megtalálod a netről letölthető manualban.

A lentebb említett fogyasztási adatokkal vitatkoznék. A 6 l-es benzines ok, de még a dízel sem képes semmilyen papás stílussal 4 l-t enni. Volt olyan hónapom, hogy rámentem a takarékos vezetésre, de 4,3 - 4,5 alá lehetetlen vinni. Ellenben 5 alatt tartható tartósan is, főleg ha betartod a sebességhatárokat. Azt is érdemes tudni, hogy tartós autópálya bizony 6,5 fölött lesz, mert... Azért van tömege a Bravonak is, azt mozgatni kell! (Földi körülmények között a fizika makacs dolog...)

 

De nem beszélnélek le a az MJet-ről. Ha ki tudsz fogni egy megkíméltet, akkor jó vétel lehet. A vásárlásnál az a baj, hogy a szervízkönyv sokat nem ér. Pl. bármikor bepecsételnek jópénzért. A számla már valamivel jobb kiindulópont. De mondjuk én mindig magamnak csináltam a cseréket, ellenben tudtam adni az összes számlát az olajról, szűrőkről, stb. De nem volt pecsét a szervízkönyvben... Pont az a 100 000 km futás a fordulópont. A CR elemek akkor kezdenek tömítetlenné és kopottá válni. Szóval lutri, mint az összes használtautó.

Vagy egy hónapja néztem a készletakciókat a FIAT-nál, 4,5-ért új dízelek voltak... Nem mondom, nagyon meggondolandó ajánlatok lehetnek, ha van rávaló!

Előzmény: Corporate (133838)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133851

Én robogó helyett vettem most a kerékpárt. Kb ugyan azt a tempót tudja (kis túlzással) és nem eszik semmit :-) Lóeróben meg sokkal jobb :-D

Előzmény: vinjo (133840)
dirige Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133850

A mélem publikus, ha tényleg kell, írj egy rövidet, hamar meg szoktam nézni. Akkor az árat is pontosítom! De! Nem biztos, hogy van készleten!

Előzmény: realist_ (133844)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133849

Szerintem 1400 km havonta már pont a határvonal környékén mozog, hogy megérje a dízel. 2 liter előnye mindig van mert ha papásan a tjet eszik 6ot, akkor a dízel ugyan olyan használat mellett 4-et. Az átlagos 6,6-7,5nél a dízel kb 5-6 litert. ha meg hajtod akkor több lesz a megtakarítás. Ez havi 11 ezer forintot évi 130 ezret jelent 20 ezer km távra ami kb egy szerviz ha kímélni akarod a vasat. Ha a két autó egyforma állapotban van akkor a dízel szerviz felára max 20 ezer forint. Így a dízel felár és kevesebb elmény pár év alatt kompenzálódik az üzemanyag megtakarításon. (Mikor én vettem a kocsit még 220 volt a benzin és én abból is kaptam 25% kedvezményt, így nálam ugyan ezen számítás, hasonló futás mellett a nem éri meg kategóriába esett.)

 

Természetesen ha megveszünk egy olyan dízelt aminek már ki van nyomva a szeme akkor rá lehet faragni, de mint láttuk mostanság tjetnél is előfordul hogy véres a torka.

Előzmény: exrészletjankó (133842)
zgi521 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133848
hulligán üzemmòd/litert is kérünk... ;)
Előzmény: -carcass- (133839)
vinjo Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133847

Senki sem mondta, hogy gyorsabb a Bravo, már megint félreértesz valamit és megint csak te. :-D

 

Amúgy sikerült egy olyan helyről linkelned adatokat, ahol a a Bravo adattáblájához illusztrációként egy Lineát sikerült betenni a szakembernek. LOL.

Előzmény: gattaka12 (133845)
vinjo Creative Commons License 2013.04.24 0 0 133846

Most néztem, de sajnos Bárdinál nincs készleten komplett féltengely, én ott tudtam volna segíteni.:-(

Előzmény: realist_ (133844)
gattaka12 Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133845
Előzmény: realist_ (133813)
realist_ Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133844

Esetleg tudnál segíteni a beszerzésben, ha holnap szükséges lesz?

Előzmény: dirige (133834)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133843

Pedig szoktam használni...:-P

Csak az egyik oldalon nem olyat fúj, mint kellene.:-)

Előzmény: exrészletjankó (133841)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133842

Szerintem ez a km mennyiség pont arra elég, hogy megspórolj annyit az üzemanyagon, amit az első szervíznél rá is költesz, még ha sikerül is T-Jet árban megvenni.

 

 

Előzmény: Corporate (133836)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133841

Úgy könnyű, hogy a klíma nem terheli a motort.

(bocsi) :-)

Előzmény: -carcass- (133839)
vinjo Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133840
Ennyiért majdnem 2 db Honda PCX 125-öt adnak, úgyhogy inkább az lesz, meg marad 500 e Ft tankolni. :-)
Előzmény: bajan122 (133817)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.23 0 0 133839

Én naponta megyek hegyi terepen 70-100 km között.

16-os kerékkel 6,2-6,6.

17-es kerékkel 6,4-6,9.

Sík terepen ettől jobbat is el lehet érni. A múlt héten Eger-Gödöllő oda-vissza 6,3 volt 17-es kerékkel.

 

Előzmény: Corporate (133836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!