Valamikor gyártottam orvosi és ipari endoszkópokhoz hidegfény forrásokat 15 V/ 150 W 50 órás, ill. 24 V/ 250 W 25 órás hidegtükrös izzókkal. Egy váltókapcsolóval a trafó primer oldalán biztosítva volt egy minimálisan csökkentett üzemmód az izzó kímélése céljából.
Saját tapasztalat: 250 wattos HGL izzó hiány miatt több helyre 125 wattos HGL izzót szereltünk be térvilágításon , nagyobb fényerő és ugyanakkora élettartalom !
De a halogén izzók fém-elpárolgós fizikája csak magas hőmérsékleten (üzemi feszültség környékén) működnek helyesen.
Tud-e bárki komoly, hihető információkat arról, hogy milyen élettartam várható akkor, ha egy halogén izzót hasonlóan alacsony (50-70%) feszültségen dolgozatok?
Olyan hülye cikkeket találtam már százat is, ahol nem tesznek különbséget a hagyományos és a halogén izzók között (pl a halogén izzóról szóló cikkbe az idióta bemásolja a hagyományos izzó görbéit), effajta amatőr szöveg nem érdekel :)
Nem csak a színük érdekes, a két piros mellett szerintem két vászon és gumiszigetelésű is van bekötve.
Az ilyen már általában foszladozó, morzsolódó vezeték végre zsugorcsövet melegítettem. Érdekes módon avédőcsben lévő részek általában még élek a korukhoz képest.
Akkor másképpen fogalmazom meg: mivel a sötétsugárzók a tér minden irányában sugároznak, ezért távolabb tőlük ugyanahhoz a hőérzethez sokkal több energia kell. Szabad térben az a hatás fokozottan igaz, a fűtőtesttől 1,5-2 méterre mára akár öt-tízszer annyi energia kellhet ugyanolyan hőérzethez.
Ha nem vagy milliárdos (hogy több négyzetméternyi drága fűtőpanellel burkold a terasz mennyezetét, majd ne sajnáld óránként 200-300 forintért üzemeltetni), akkor ez nem esztétika kérdése, hanem arról szól a dolog, hogy a gatyádt is fűtésre fogod költeni, az asszony mégis vacogni fog ott, ezért soha nem lesz télen a terasz úgy használva ahogy szeretné.
Nézd mreg a profi kültéri fűtőtesteket, fekete sugárzókat, csak olyan helyen használnak, ahol nincs igazán hideg (pl kaliforniai, floridai teraszra, hűvösebb estéken), ahol igazi tél is van, ott mindenütt magas hőmérsékletű hőforrások vannak, amelyek hőjét hőtükrökkel nyalábolják a megcélzott felületekre.
Én egy hozzá nem értő profi vagyok :) Hozzáértéktől előbb kérdeztem ( valós tapasztalatokkal is rendelkeznek ) -> megvilágosodtam, kinéztem a típust ( aranysárga fényű ), ami nem tetszett a páromnak -> sötét sugárzó irány eldőlt - már csak korrekt áron értékesítő vállalkozót kellett találnom, mint "normál" adófizető állampolgár :D
Minél világosabb színű (= minél magasabb felületi hőmérsékletű) az infra hőforrás, annál jobban irányítható, nyalábolható a hője egy bizonyos kiválasztott irányba. SÖTÉTsugárzót kültérre csak hozzánemértő amatőrök és milliárdosok alkalmaznak :)
A bal oldali, ami alul fekete, az sztem nem volt meghúzva. A jobb oldali aljából pedig mintha 4 drót jönne ki, de fent 2 megy bele. Mintha 2 áramkört kapcsolna le, és egyből azokat is 2 felé vitték. Egy fekete és egy pirosra, miondván mindkettőt egyszerre szakítsa meg. Majd vázold már le jobban, iskolapéldának tűnik.
arenarock, Mekk Elek ezermester: köszönöm, akkor jöhet az infra sötétsugárzó a teraszom alá. Már megint fázik a feleségem ( nem csak bent a 24,5 fokban, hanem kint is :) ). Ez nekem elég sok munkámba és sok $-ba kerül :D Az elektromos padlófűtést is miatta nézem a melléképületbe. Azon a hővisszaverős padlószigetelésen, ahol én fél órát aludtam félmeztelen, Ő klímával fűtötte fel a szőnyeget, mert hideg. No comment... nincs vita, fűtse :)
Ezek leválasztós kismegszakok. A fázist és a nullát is át tudod rajtuk vezetni, mindkettőt bontja. Ha a nullvezetéket kötötték össze egymással, és egyébként ezen a kismegszakon megy át a hozzá tartozó fázis, akkor elég lenne a kismegszakra bekötni a nullát is, ígí egyik felén alu lenne, másik felén réz. Bár a képen nem igazán látszik a felállás, csak az, hogy pókháló van.
Ha itt csak max32A van, akkor használhatsz rugós wago-t is alupasztával. Lehet a wago-hoz kapni sínre csatlakoztatható narancssárga adaptert amibe bele tudod rakni. Vagy 2db 5-öst, vagy 3db 3-ast tudsz beletenni. Sokkal olcsóbban kijössz mint azzal a másikkal amit a 63A-es helyre vettél. Sokszor használom, nagyon jó!
"Ami teret bevilágítani kéne az egy fehérre festett, 1 köbméteres fülke."
Ilyen helyekre 2 méter led szalad egyrészt energiapazarlás, másrészt a fényeloszlása ízléstelen. Én az ablak közepe fölé tennék (rejtve) egyetlen dararab 1-3 wattos ledet (meleg fényű, tehát max 3000 kelvines), de azt is úgy, hogy a fénye a fülke falait ne világítsa meg, csakis a "lényeget" a fülkében. Tehát tulajdonképpen egy meleg fényű, rejtett "reflektor", ami kizárólag a lényeget világítja meg, mintegy kiemelve a környező félhomályból.
"20 eFt környéke megcélozható."
Ennyi pénzből szerintem nem létezik hosszú távon is biztosan megbízható napelemes megoldás.
Ennyiből kijöhat valami olcsó kínai izé, ami talán elég sokáig kibírja ahhoz, hogy amikor majd tönkremegy, akkor a megrendelő már ne téged hibáztasson :)
Ma is megnéztem egy lakást. Költeni nem akarnak rá hogy kicseréljem az alumínium vezetékeket.
Össze van kötve az alumínium a rézzel. Meg is olvadt a kismegszakító rendesen. Na ide mindenképp fogok tenni sínre pattintható csatlakozót. Egyik felébe a rezet másikba az alumíniumot csatlakoztatom.
Félig szétszedték akkor jutott eszembe fotózzam le.
Jó is volna, viszont sokkal összetettebb a probléma vannak váltókapcsolók spot lámpák és az egyik váltókapcsoló bizonyos állásában nemcsak a fi relét csapja le hanem a belső 16 ost is . Egyszer ezeket az áramköröket nézem hosszan.
És igazat adok azoknak a fórubtársaknak akik ezelőtt néhány héttel írták hogy zödsárgán fázist kapcsolószálat sose.
"tehát összesen havonta 3 csekk érkezik erre a helyrajzi számra"
Ha az összes villanóra rendben benne van a rendszerben, akor az áramszolgáltatónál miért csodálkozott a csaj, hogy egynél több villanyórád van? Lehet, hogy nem helyrajzi szám szerint kérdezted hanem előfizető neve szerint? Ha a három villanyórának különböző a tulajdonosa, akkor nehéz lesz egy órára összevonni az áramaikat :)
Tudod nekem az az álláspontom, hogy inkább vagyok beszari mint utólag bánkódjak.
- a fali korong egyik lábát használtam az EPH-hoz a háromból
- minden vizes helyiségben megcsináltam
- kazánház adta magát, a kazán belül műanyag csöbekkel van így ott is gondosan minden csonkot bevontam, plusz a teljes körű túlfeszvédelem és nekem sosem repül el a kazán amikor egy vihar után járja az utcát a szerelő, a HMV tartálynál az anód miatt amúgy is kellett földelés...
- a műanyag zuhany is de el van már burkolva így képet nem tudok mutatni
Tehát nem tudom kell-e, van-e értelme de nyugodtan alszom!
Nem :) Csak már félek kérdezni és Őt a többi topikból ismerem.
Lejjebb olvastam egy családi házat 3x10A és 1x25A órákkal. Nálam ugyanez volt a helyzet, csak az 1x25A helyett 1x16A volt ( kettő villanyszámla is jött ). Leszedettem az 1 fázisú órát, aminek helyére H-Tarifa óra került és a 3x10A-t növeltem 3x25A-re.
Első körben azt hittem, hogy a fizetnivaló 3x25A-(3x10A+16A) lesz, de tévedtem! Az E.on nem számította össze a kettő óra teljesítményét -> 3x25A - 3x10A - 2A= 43A után csengettem ha jól emlékszem 210e Ft-ot.