Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2018.02.25 0 0 38775

 

Amit ez az illető (aki egy 1,9 TDI őrült egyébként - és profi dízel-szakember, nem műkedvelő) - szóval amit ő talált abban a gyári marine motorban - az garantáltan nem "utcai" alkatrész-készlet volt.

 

VW motorok százait javította és újította fel - különös tekintettel a saját fejlesztésű adagoló-tuningjával - szóval látott már ezt-azt VW-dízel ügyben.

 

Ezért én hiszek neki, hogy ilyen csodabogár is van - pláne az igen kis-szériás, gyárilag marinizált motoroknál (amelyeknek az árát jobb nem is fírtatni - egy normál, utcai motoréhoz képest).

.

Előzmény: mica-r (38774)
mica-r Creative Commons License 2018.02.25 0 0 38774

Illetve helyesbítek, létezik biztosan olyan VW marine motor amiben erősebb mechanika van, de a legnagyobb hányad azonos a szgk motorral.

Előzmény: mica-r (38773)
mica-r Creative Commons License 2018.02.25 0 0 38773

Ez az erősebb mechanika valami urban legend, ne fogadd el a fenntartások nélkül :-)

A "szakik" nem találkoztak még gyári alkatrész cikkszámokkal. Ha megnézték volna, akkor kiderülhetett volna hogy egyezik pl az 1.9 tdi marine motor dugattyúja és hajtókarja a Golf 4-essel. 

Előzmény: GPS (38771)
GPS Creative Commons License 2018.02.25 0 0 38772

 

Amúgy nemrég voltam szakszervizben, szervizbe nem léphettem be ugyebár, így csak bízhatok benne, hogy kicserélték (és gyárira), amit ki is számláztak...

 

Ha nem látod az olajcserét - vagyis nem állsz végig az autó mellett - 50% az esélye annak, hogy egyáltalán nem cserélnek olajat (csak utántöltenek szintig) vagy jó esetben, egy sokkal trógerebb és olcsóbb olajat tesznek bele, mint ami a számlán van.

 

Sajnos ez van. 50% hogy korrekt cserét végeznek - de sajnos szintén annyi, hogy rútul átvernek.

 

Részemről sem olyan szervizbe, sem olyan szerelőhöz sem teszem be a lábam - ahol nem állhatok az autó mellett szerelés közben. Tudom, nem korszerű és nem úri hozzáállás - de hasznos .-)))

.

Előzmény: technoid34 (38733)
GPS Creative Commons License 2018.02.25 0 0 38771

 

Az lenne a kérdésem, hogy a mkp-ba való  JASO MA olajat másba teszem (csónakmotor), annak mi hátránya lehet?

 

Szerintem a csónakmotorba a létező legjobb olajat kell rakni.

A csónak- illetve a hajómotor (úgy általában) sokkal igénybe vettebb gépezet, mint bármelyik közúti járműé.

 

Legendás, hogy a marinizált (hajóba szánt) 1,9 TDI -t szétszedtékk az erre motortípusra szakosodott szakik - és döbbenten tapasztalták, hogy bár a motor architektúrája azonos volt az utcai verzióval - de minden fontos alkatrésze lényegesen "erősebb" volt a megszokottnál.

Vastagabb hajtókar-csapok a főtengelyen, vastagabb hajtókarok, vastagabb falú dugattyúk - szóval minden megerősített volt benne.

 

A VW-nál azért tudhattak valamit erről a "hajómotorozásról" :-)))

 

Ennek az a magyarázata, hogy miközben egy autó- vagy motorbicikli a valós forgalomban ingadozó terhelést igényel, sok alapjárattal, változó sebességgel, stb. - addig a hajómotort akár órákon keresztül is csutkagázon hajtják - egy másodpercnyi pihenő nélkül.

Ezért 1 óra hajózás az megfelel legalább 2,5 óra utcai igénybevételnek a motor számára - és nem utolsó sorban az olaj számára is.

.

Előzmény: lapar (38749)
lapar Creative Commons License 2018.02.23 0 0 38770

szervizkönyv leszarással? vagy azért nagyjából betartod?

Előzmény: farkas-j (38768)
farkas-j Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38769

Ebben teljesen igazad van! Viszont az is környezetszennyező ha az idő előtt tönkrement alkatrészek miatt ezekből többet kell gyártani. Ígérem, hogy ha hidrogéncellás autóm lesz nem fogok 10ezrenkét, sőt 50ezrenként sem olajat cserélni ;-)

Előzmény: -prokee- (38764)
farkas-j Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38768

A Meriva A-nál 15-ből 13 ,5 teljesítve ;-)

Előzmény: lapar (38765)
lapar Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38767

Ja, ehhez még annyit, hogy azért a szervízkönyvek sem írnak hülyeséget, általában mindben ott van, hogy "fokozott üzemi körülmények között gyakrabban", vagy feleződik az intervallum.

Tehát ha nem tempomat 120, akkor az már általában  "fokozott". Van, ahol fel is sorolják, hát elég sok minden benne van.

Előzmény: lapar (38765)
lapar Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38766

elmentünk itt a márkaszervízek felé, és erre meg nem kaptam választ.

 

a szervizekről: Nem azon múlik a dolog, hogy márkaszervíz vagy nem, hanem hogy milyen a vezető, és ebből következően a csapat. 

Nekem is volt pozitív tapasztalatom is, de olyan is, hogy csak az olajcsere megy nekik profi módon, ha "érdekes" hiba van, akkor elakad a tudomány.

lapar Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38765

"szeretném hibamentesen használni 10-15 évig, ezért letojom, hogy mit ír elő a szervízkönyv,"

 

Nem fog menni!

(tudom, Te fordítva gondoltad)

Előzmény: LG RH7500 (38762)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38764

"Szerintem mindenki aki ért egy kicsit az autókhoz tisztában van vele, hogy ez motorgyilkos intervallum."

 

"lecserélem az alajat 10.000km-nél vagy egy év után. Sőt az első 2.500km után is cseréltem."

 

Engem nem nagyon lehet azzal vádolni, hogy ellenérdekelt vagyok az olajforgalmazásban, de szerintem mindenki aki ért egy kicsit a környezetvédelemhez, az tisztában van vele, hogy ez környezetgyilkos intervallum.

 

Ez persze nem egy szakmai érv egy ilyen olajos topikban, csak megjegyeztem.

Előzmény: LG RH7500 (38762)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 38763

"Szerintem mindenki aki ért egy kicsit az autókhoz tisztában van vele, hogy ez motorgyilkos intervallum."

Én nem értek hozzájuk, ezért azt mondom, szerintem nem véletlenül engedik egyes gyártók az akár 2 év/30 ezer km periódust.

Vannak autók amikkel 80-90%-ban autópályáznak, 120-ra állított tempomattal.

Egy mai csúcs "long life" olajjal ez mindenféle motorgyilkolás-mentesen megtehető. Legalábbis pl. az audi és a bmw szerint.

 

 

 

Előzmény: LG RH7500 (38762)
LG RH7500 Creative Commons License 2018.02.22 0 1 38762

Szerintem egyszerű üzleti fogásból nincs benne a kötelező cserében. Mondok egy példát. Pár éve még az autó gyártó cégek egymást licitálták túl az olajcsere intervallumok kitolásásval. Az én Merivámra is 2 év vagy 30.000km! volt az előírás. Szerintem mindenki aki ért egy kicsit az autókhoz tisztában van vele, hogy ez motorgyilkos intervallum. Ezzel gondolom a gyári mérnökök is tisztában voltak, de marketing okokból így kellett forgalomba hozni. "Mit szól a vevő, ha azt látja, hogy a gyártmányunkban 1 év vagy 10.000km-nél kell olajat cserélni, a konkurenciánál meg 2 év 30.000km-nél. Emiatt én is ezt írom elő nehogymá azt higgyék, hogy sokkal rosszabb a miénk mint a másik gyártóé. Pláne nem írom elő a 2-5.000 km-es első cserét."  Az autó meg így is kibírja a garancia idő végéig. Na de én szeretném hibamentesen használni 10-15 évig, ezért letojom, hogy mit ír elő a szervízkönyv, és lecserélem az alajat 10.000km-nél vagy egy év után. Sőt az első 2.500km után is cseréltem.

Előzmény: gosztiapa (38760)
combi27 Creative Commons License 2018.02.21 0 1 38761

"Jó" ilyet is hallani hogy valakinek ez az óradíj nevetséges. :D :D :D 

Ha valaki legalább ennyit keres óránként, akkor alá is írom.

 

csak egy gyors reagálás.... ha te egy munkáltatónál 1200 forintot keresel óránként az nem azt jelenti hogy ennyibe is kerül a te munkád...kell fizetni az állam fele a munkáltatónak, van rezsiköltsége, van bérleti díja, van beruházás, amit mind abból kell fizetnie hogy ami terméket te legyártasz azt drágábban adja el mint ezen költségek összessége..

Nem kell elfogadni , ez van.Ha válallkozó lennél akkor  te a teljes bevételed az alkalmazottakra költenéd? Persze hogy nem...

 

Másik dolog: elviszem az autóm (legyen  a Saab-om) egy szerelőhöz, mondjuk egy rendesen praktizáló mesterhez, nem sufniszerelőhöz..mit foglalkozok vele, mind autószerelő, ugyanazt tanulta, mindegyik kocsiban ugyan az van (váltó motor, kormány, futómű stb...) Az autóm mondjuk egy vízpumpa hibával kerül hozzá.Ott lesz egy pár napig (3-5nap) mert nem látott még Saab-ot..Elpepecsel vele, mivel az egész elejét le kell bontani a cseréhez ( vízhűtő, automata váltó olajhűtő, ventillátorok,turbó csövezések, szervoszivattyú, hosszbordás szíj stb...)..beletölt ne belevaló hűtőfolyadékot, ne adj Isten letör némi műanyag rögzítőpöcköt, beletesz valami utángyártott terméket mert ugye a gyári Saab-ot nem tudja megszerezni...persze ha azonnal tudja mi a csilingelő hang forrása...mert három veszprémi szervizbe is elvittem annó mikor csapágyas lett a vízpumpám, ebből kettő klímakompresszor hibát mondott, viszont egyik se vállalta hogy megcsapágyazza.A harmadik bevállalta (klímaszerelő), de vigyem el egy autószerelőhöz mert ő nem fog szopni azzal hogy levegye a kompresszort egy Saab-ról...

Itt döntöttem el hogy inkább márkaszervizbe viszem.

 

Szervizbe 15 perc alatt megvolt a hiba diagnosztikája, a javítás bruttó ára alkatrésszel együtt, valamint a javítás pontos időtartama...

 

Kifizetem azt az összeget (vagy többet), mint a márkaszervizbe arra a 4 órára amíg ott kicserélik, és csak 4 órát nem tudom használni a kocsit. Tudják hova nyúljanak, semmi nem törik, csak az én autómmal foglalkozik a szerelő, nem teszi félre másnapra mert jön a haveré, minden belevaló gyári lesz benne, plusz át is nézik teljesen a kocsit.. ja és nem cserélnek ki olyan alkatrészt aminek semmi baja...

 

 

Egyébiránt majd nézd meg hogy egy "falusi" szerelő bruttó 4000 körüli rezsióradíjjal dolgozik...

Előzmény: halitibi (38753)
gosztiapa Creative Commons License 2018.02.21 0 0 38760

Én még abban a korban nőttem fel,amikor még az ezerkettes zsigák és társai számítottak a legjobb kocsiknak.Mindent járatni kellett (simsont és társait is.)Szóval én furcsállottam a legjobban,amikor ezelőtt 15-20 évvel már jöttek az új "nyugati kocsik" és ott már "nyomhatod első perctől kezdve"dívott.Én is a járatás híve vagyok,illetve amíg be nem melegszik a motor,addig nem forgatom a mocit. Amit viszont továbbra sem értek,hogy ha egyértelműen "ajánlott" a korábbi olajcsere,miért nem írják ezt elő,ha meg nem írják elő,miért hinne a laikusabb ember a szónak,ami ugye elszáll.Mondom én is azt vallom,hogy melegítés,járatás,használattól függő olajcsere. 

Előzmény: LG RH7500 (38759)
LG RH7500 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 38759

A választ nem kimondottan neked szánom!
Gondolom az vitán felül áll, hogy egy új motornak össze kell csiszolódnia, össze kell kopnia az alkatrészeknek. Hiába gyártják csúcstechnikával a mai járműveket, akkor is így van. Vannak mikronnyi gyártási eltérések felületi hibák. Akinek volt már új autója (nekem szerencsém van 2 is volt) az tapasztalta, hogy újkorában sokkal gyorsabban bemelegszig a motor, "szorulósabb" mert nagyobbak a súrlódási viszonyok. Ezen összecsiszolódások zöme a motor életének az elején következik be. Ezek a mikron méretű forgácsok bekerülnek az olajba majd a szűrőnek kell megfognia. Azért szokták ajánlani 2-7ezer km-nél (mindenki mást mond) kiegészítő olajcserét, hogy ezt a normál üzemnél jobban elszennyeződött olajat kiváltsák. Ez nem kötelező, ettől még az autónak vélhetően nem lesz baja. Szerintem viszont jót tesz a motornak, és egy ~15eFt-os kiadás egy új autónál hosszútávú használatra gondolván nem földhözvágó kiadás. Én mindkét autómnál cseréltem oljat ~2500km-nél. Így ráadásul a nekem legszimpatikusabb premium dexos2 0W40-es olaj került az autóba.

Előzmény: gosztiapa (38755)
Polgár Attila Creative Commons License 2018.02.21 -1 0 38758

Már vártam a kérdést:)

Természetesen nem,de akkor sem fogadom el!

Ja hogy ez az én bajom,értem én.

Ezzel le is zártam a témát mivel mégiscsak olajokról lenne itt szó:)

Előzmény: technoid34 (38756)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 38757

Tudtommal előírtan nem kell elvinni a mai autókat pár ezer km-esen olajcserére. (Sőt, 15 éve sem kellett már).

Nem hivatalosan viszont szokták ajánlani, hogy pár ezer km-esen legyen cserélve az első töltet.

Hogy van-e értelme, azt nem tudom. Valszeg nincs.

 

Előzmény: gosztiapa (38755)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.21 0 1 38756

Szerinted azt az összeget egy ember kapja meg?

Előzmény: Polgár Attila (38754)
gosztiapa Creative Commons License 2018.02.21 0 0 38755

Értem én,hogy fémforgácsok,szennyeződések,stb.Akkor miért van az,hogy ugyanaz a márka különböző helyen lévő szervizeiben más és más infot adnak.

Valahol 7000,valahol 2000 km után vidd be olajcserére.Sőt Nyíregyházán 7000 km -t mondtak(be is írták a könyvbe),tőle 50 km-re lévő debreceni márkaszervizben pedig csak 10000 km után vidd be az első olajcserére.Illetve minden autónál akkor egységesen lenne egy előírás erre.A másik "szakszerelő" szerint viszont be is ba@na,ha fémforgácsok lennének ezekben az ultramodern motorokban(ezért is nem kel már bejáratni).Na legyünk okosak!Talán még el is hiszem,hogy vannak normális szerelők,de amikor maga az ott dolgozó szerelő mondja el milyen sumákolásokat csinálnak,akkor kinyílik a bicska a zsebben.A másik dolog,hogy megbízni ismeretlen emberekben nem mindig nyerő.Persze kivétel mindig van.A "nagy márkaszervizekben" nem jellemző a "cigi,süti,kóla",max egy kávé..... 

Előzmény: combi27 (38752)
Polgár Attila Creative Commons License 2018.02.21 0 0 38754

Na pont ezt akartam én is írni:)

Az nettó 5000 ami azt jelenti hogy ha majd naponta tisztán kézhez kapok 40000-et akkor azt fogom én is mondani hogy rendben van!

Előzmény: halitibi (38753)
halitibi Creative Commons License 2018.02.21 -1 0 38753

"...ja, Saab szervizekbe jártam.... óradíjuk meg nevetséges (6-8 ezer forint bruttó )..."

 

"Jó" ilyet is hallani hogy valakinek ez az óradíj nevetséges. :D :D :D 

Ha valaki legalább ennyit keres óránként, akkor alá is írom.

 

Én anno 20 éve fordultam meg párszor Renault márkaszervízben egy új Megane-nal, nem volt semmi rossz tapasztalat.

 

 

Előzmény: combi27 (38752)
combi27 Creative Commons License 2018.02.21 0 1 38752

vásárláskor leírták,hogy kb 7000-7500 km után érdemes megejteni az első olajcserét,ki tudja miért

 

azért mert az új alkatrészekről sok szennyeződés lejön  (forgácsok, fémszilánkok stb...)

 

Minden esetre bevittem és szerettem volna ott lenni az olajcserénél,de közölték velem,hogy nem szabad (munkavédelem,balesetvédelem,törvények,előírások stb.)

 

Saját autóm még létező márkaszervizeiben jártam párszor az elmúlt 4 évben...

Első látogatásom az egyikben:

átveszik a kulcsot, forgalmit, majd teljesen átnézik az autót.

Hibalista leírva, elmondják mi az ami veszélyes probléma és javítani kellene azonnal, mi az amit ha most nem akarok akkor megcsinálják máskor..

a munkafelvevő kérdezi: szeretném végignézni a teljes munkafolyamatot?

Mondtam hogy nem, mert speciel mit nézegessem, engem is zavar ha néznek munka közben, pláne ha bele is szólnak...

Ücsörögtem a bőrkanapén,  olvastam, és vagy 20-szor kérdezték meg nem e kérek kávét vizet, stb...

Számlán még az "o" gyűrűk gyári cikkszámra is fel voltak tüntetve, a szervízt felhívva rendszám alapján később is visszamondták a rendszerből hogy mikor milyen szervize volt ott a kocsinak, mit építettek bele...

 

Másik látogatásom egy másik márkaszervizben:

A tulajdonos vette át a kulcsot és a forgalmit, regisztrálták a kocsit, majd fullon átnézték...még a keréknyomást is ellenőrizték.

Az ügyfélvárót egy üvegfal választja el a szerviztől.Premier plánba látom mit csinálnak...bőrfotelből...kávé, üdítő, víz...kérek valamit? Mondom , inkább reggeliznék... Tulajdonos mondja , van itt nem messze ahol vehetek magamnak kaját, de ne gyalogoljak felajánlja hogy elvisz, megvár és visszahoz.

Ugyan ez a szerviz egy évvel később, csak akkor a 7 éves fiam is vittem magammal...Kapott szinezőt, ceruzákat, Kindertojást stb....

Minden tétel az ÁFÁ-s számlán, garanciával együtt, számítógépbe beregisztrálva...Borravalót pedig nem fogadtak el sosem...

 

mindkét szervíz ahol voltam kizárólag gyári alkatrészekkel dolgozik...

 

ja, Saab szervizekbe jártam.... óradíjuk meg nevetséges (6-8 ezer forint bruttó )...viszont egy hónappal előre be kell jelentkezni...

 

 

Előzmény: gosztiapa (38726)
gosztiapa Creative Commons License 2018.02.18 0 1 38751

Ne foglalkozz vele.Más is szokott kérdezni.Még az aktuális kötekedő srác is volt kezdő,csak elfelejti.Igen ez egy fórum és mint olyan pontosan a "beszélgetések" végett jött létre. Azt szoktam mondani,hogy kérdezni bármit lehet............elvégre azt nem tilthatja meg senki.

Előzmény: halitibi (38747)
oLayos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38750

... ne add föl!

Előzmény: halitibi (38747)
lapar Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38749

Jó estét Uraim!

Az lenne a kérdésem, hogy a mkp-ba való  JASO MA olajat másba teszem (csónakmotor), annak mi hátránya lehet?

Természetesen viszkozitási osztály, és API egyezik.

oLayos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38748

" ... Hogyan tudod te vagy bárki megállapítani, hogy az olaj jól végezte-e a dolgát? ... "

 

Ezt gondold át! Léteznek azért lehetőségek objektív tesztek, vizsgálatok elvégzésére. A bárki akkor felejtős!

... és nem orosz Lucsanko barátunkra gondolok.

Előzmény: technoid34 (38746)
halitibi Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38747

Jól van. Akkor ezentúl nem kérdezek, csak olvasgatom a hozzászólásokat.

Előzmény: technoid34 (38746)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.17 0 3 38746

Hogyan tudod te vagy bárki megállapítani, hogy az olaj jól végezte-e a dolgát?

Ha előírásszerűen cseréled az olajat, akkor még hosszútávon sem biztos, hogy bármi érdemi kiderül a használt olaj tudásáról, vagy éppen tudásbeli hiányosságáról.

Mit tudsz te mint mezei használó megállapítani az olaj teljesítményéről?

 

Egyedül az olajfogyasztás, amit egy egyszeri autós is észrevehet mint érdemi olajjal kapcsolatos információt.

De ebből sem derül ki, hogy az adott olaj mennyire savasodott, mennyire tudja lebegtetni a szennyezőanyagokat, mennyire őrzi meg a viszkozitási tulajdonságait, mennyire tűntek el belőle az adalékok a használat során. És még sok egyéb dolog sem derül ki.

 

Vagyis pont a lényeg nem derül ki.

 

 

 

 

Előzmény: halitibi (38743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!