Ismerôs mesélte: a 70-es évek közepén Moszkvában kérdeztek valamit egy 280-as vezetôjétôl. Az visszakérdezett, hogy hova valósiak. Amikor megtudta, hogy magyarok, hálálkodva köszönte meg, hogy a magyarok ilyen szép buszokat terveztek a szovjetek számára.
A tavalyi ótvarkéknél, kékesebb szürkénél és atomszar munkánál rosszabb úgysincs.
Viszont volánsárgában iszonyatosan jól mutat, főleg, ha még a lökhárítók is sárgák. Hála Istennek egész gyorsan, pár éven belül erre tértek át a MÁVAUT-szürke helyett...
Bátorkodnék újból megjegyezni, amit e kép is kiválóan mutat: az Ikarus 260-280-asok első szériás példányai páratlan szépséggel és eleganciával rendelkeztek.
A fehér alapú G-s buszrendszámokat szövetkezeti/üzemi buszokon használták főleg, de nem kizárólag. A '70-es évek végén főleg a fehér GD-s rendszám dívott például az ilyen gépeken, de ugyanígy előfordult a fekete GC-s is. A miértjét nem tudom ennek.
Rendszám: bfc-833 Gyártmány: IKARUS Típus: 211.01 Szin: KÖZÉPKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Igen, 1982 áprilisáig a G-s rendszámok buszokon voltak, a GA, GC, GE és GF fekete alapon fehér, a GB, GD és GH fehér alapon feketék voltak. Ez utóbbiak magántulajdonú járműveken voltak láthatóak.
Ex-Jászkun-Volán,CLU-969 (BX-99-00) 1986-ból. A homlokfala az lehet esetleg 1973-as,de a busz maga az csak álmában lehet 1973-as : ) Ezek a tulajok néha nagyon nagy hülyeségeket tudnak mondani...