Engem mondjuk pont nem érdekel,hogy ki milyen olajat rak a kocsijába.Felőlem Botondot is tehet bele,hiszen az is jó valamibe.Nyilván nem fogok olyan olajat keresgetni,ami 2001-ben jó volt A Z motorkódú Opelba.Minden második olaj Dexos2-es akkor minek keresgéljek mást?Már nem is nagyon van olyan amire GM-LL... van írva.
"... mire ..." Ahol ACEA A3, B3, API SL/CF, SAE 10W-40 a követelmény. És a tulajdonos/karbantartó nem akar/tud/képes korszerűbb/drágább motorolajat használni.
Meg annyit a kis Corsarol, hogy jaro motornal levettem az olajbetolto tetjet. Lathato fustot, gazt, kopkodo olajat az ellenorzes utan nem lattam. Adtam nagyobb gazt, es akkor sem valtozott semmi. Gondolom ez azert jo jel:) A szomszedunkban lattam egy elado valo 82-es 1.2S-es,5 ajtos, zold szinu Opel Kadett csodat. A tulaj rokona gondolkodik a tavaszi eladason, mert nagyon sok autojuk van. Mire lehet szamitani egy ilyen veteran verdanal? Nyugisan vezetve varos/orszaguti fogyasztas (80-90 km/h)
Tudom, hogy az orbitális szemellenződ úgy sem engedi felfognod, de megrögzötten azt szajkózod, hogy az Opel pl. 2000-ben olyan motorokat gyártott, amihez majd csak 2010-ben lesz megfelelő olajminősítés. Sőt, hogy még nagyobb legyen a marhaság, ez olyan szabványt vált fel, ami szintén nem volt előírás 2000-ben. Hogy egyszerűen fejezzem ki magam, ez egy ordas nagy faszság!
Persze értem én, manapság marha nagy divat mellet döngetve a más farkával verni a csalánt, hiszen a hozzá nemértők jelentős tábora áhítattal tekint "nagyságodra".
Plusz kíváncsi lennék, hogy a csudában voltak képesek ezek a motorok 400-500ezerkm-t megtenni jelentős javítások nélkül az általad kötelezőnek aposztrofált olajakat sosem látva??
A válasszal ne törd magad, azt nem fogom látni, mert rányomok a fejléced negyedik gombjára, aminek a hasznosságát most értettem meg.
"... minimál követelmény ..." Tárgyi tévedés. A Z motorkódú motorok gyártáskori követelménye GM-LL-A-025, GM-LL-B-025. Ezt váltotta fel 2010-e modellévtől a GM Dexos2. Ez az aktuális gyártóművi olajkövetelmény.
A GM Dexos 2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabványoknak megfelelő olajok vannak előírva.
Ha GM 10W-40-es az olaj akkor jó a régebbi Opelokba.A C-s meg a X-es motorkódúba.A Z motorkódúba kell 0W vagy 5W-s.De majd jön Mantec és megmondja,ő jobban ért hozzá.
Amennyiben az az olaj megfelel az API SJ / ACEA A3 követelményeknek és legalább félszintetikus, akkor megfelel. Ez a minősítés annak a motornak a hazai éghajlati viszonyok mellett a minimál követelménye.