Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

masterflash Creative Commons License 2014.01.19 0 0 64888

Azt áruld el légy szíves, hogy a gyakorlatban mi a különbség a ACEA A3, B3, API SL/CF, SAE 10W-40 és az említett Dexos2-közt?

A Dexos2 esetében nincs is változat a vizkozitás és a szivattyúzási ellenállás terén?

 

Én eddig azt hittem, hogy a 10W-40 az csak ezekre az értékekre vonatkozó megjelölés!?

 

Nem vagyok felkészült a témában, ezért érdeklődöm, hogy mi a tudományos alátámasztása annak, hogy mi mibe való?

Legközelebb rakjak Dexos2-es jelölésűt az x14xe motorba, vagy annak ez ártana?

 

Előzmény: mantec (64887)
mantec Creative Commons License 2014.01.19 0 0 64887

T Masterflash!

 

"... Opel márkaszerviz ..."
Ha a Szerviz 4+ programra gondolsz -  a reklámanyagon szerepel az említett szervizműveletnél a * (csillag).

A lábjegyzetben pedig az értelmezés:
*Motor típustól függően tartalmazza a csomag.

Csak nincs olyan motor amibe ez termék való.

 

A reklámanyag feladata a figyelemfelkeltés.

Előzmény: masterflash (64886)
masterflash Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64886

Opel márkaszervizben.

Előzmény: mantec (64885)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64885

T masterflash!

 

"... A GM mégis ezt ajánlja ..."

Hol? Mikor?

Előzmény: masterflash (64880)
B.GY Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64884

Le kell venni a lökhárítót.Alatta is van csavar.

Előzmény: masterflash (64882)
B.GY Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64883

Engem mondjuk pont nem érdekel,hogy ki milyen olajat rak a kocsijába.Felőlem Botondot is tehet bele,hiszen az is jó valamibe.Nyilván nem fogok olyan olajat keresgetni,ami 2001-ben jó volt A Z motorkódú Opelba.Minden második olaj Dexos2-es akkor minek keresgéljek mást?Már nem is nagyon van olyan amire GM-LL... van írva.

masterflash Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64882

Astra G lámpáját szeretném lefóliázni, mert megette a nap, és le kellene csizsolni, meg felpolírozni, a fóliázás előtt.

A kérdés az, hogy a két felső csavaron kívül még mit kell kiszedni, hogy ki tudjam venni?

A lökhárítót is le kellene vennem? A helyén nem tudom megcsinálni.

Maki1971 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64881

Ok Mester, igy lesz XD

Előzmény: masterflash (64877)
masterflash Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64880

"T peti325!

 

Az említett olaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít ezért GM (Opel) motorba nem való."

 

Ezt írtad, és már vagy harmadszor írtam le, hogy mire gondoltam, a végén nem idéztem pontosan!

GM olaj, ami nem teljesíti a Gm követelményeket, és nem jó a GM motorokba!

A GM mégis ezt ajánlja sok gm motorba!

 

Ezt nem értem, hogy is van ez?

Előzmény: mantec (64879)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64879

T masterflash!

"... semmihez nem jó ..."
Ilyet én nem írtam.

"... mire ..."
Ahol ACEA A3, B3, API SL/CF, SAE 10W-40 a követelmény.
És a tulajdonos/karbantartó nem akar/tud/képes korszerűbb/drágább motorolajat használni.

Előzmény: masterflash (64878)
masterflash Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64878

A kérdésemre nem válaszoltál, ha semmihez nem jó, akkor mire gyártják?

Előzmény: mantec (64876)
masterflash Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64877

Csináltasd meg a generátort, és nem lesz ezzel akkor semmi gond!

Ha cseréltetted a vezérlést, és nem folyik a hűtővíz a vízpumpánál, a motorod is jó darabig elmegy még, ha ilyen állapotokról tudsz beszámolni.

Lehet, hogy az előző tulaj valami autóbuzi volt, és mosogatta a motort slaggal, vagy nem tudom, mitől rohadt így össze a generátor.

Szerintem a kadettet felejtsd el, vagy kezded előről a szenvedést vele is.

 

Én csak azért cseréltem le az A corsát, mert a kaszni teljesen szétrohadt, és már nem akartam kockáztatni a biztonság rovására.

Motorja 230000 felett volt, mert gyanítom a kereskedőnél a 97000 nem volt reális.

A motorja hibátlan volt, és azért toltam neki.

Előzmény: Maki1971 (64875)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64876

T 409!

 

"... csak 2010-ben ..."

Én értem, hogy szeretnéd, ha ezt mondanám/írnám.

De nem ezt mondom/írom.

Sajnálom, hogy nem érted meg.

 

A sértegetést - mint az érvelés eszközét - én nem értem.

Előzmény: 409 (64874)
Maki1971 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64875

Meg annyit a kis Corsarol, hogy jaro motornal levettem az olajbetolto tetjet. Lathato fustot, gazt, kopkodo olajat az ellenorzes utan nem lattam. Adtam nagyobb gazt, es akkor sem valtozott semmi. Gondolom ez azert jo jel:) A szomszedunkban lattam egy elado valo 82-es 1.2S-es,5 ajtos,  zold szinu Opel Kadett csodat. A tulaj rokona gondolkodik a tavaszi eladason, mert nagyon sok autojuk van. Mire lehet szamitani egy ilyen veteran verdanal? Nyugisan vezetve varos/orszaguti fogyasztas (80-90 km/h) 

 

 

 

Előzmény: masterflash (64839)
409 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64874

Tudom, hogy az orbitális szemellenződ úgy sem engedi felfognod, de megrögzötten azt szajkózod, hogy az Opel pl. 2000-ben olyan motorokat gyártott, amihez majd csak 2010-ben lesz megfelelő olajminősítés. Sőt, hogy még nagyobb legyen a marhaság, ez olyan szabványt vált fel, ami szintén nem volt előírás 2000-ben. Hogy egyszerűen fejezzem ki magam, ez egy ordas nagy faszság! 

 Persze értem én, manapság marha nagy divat mellet döngetve a más farkával verni a csalánt, hiszen a hozzá nemértők jelentős tábora áhítattal tekint "nagyságodra".

 Plusz kíváncsi lennék, hogy a csudában voltak képesek ezek a motorok 400-500ezerkm-t megtenni jelentős javítások nélkül az általad kötelezőnek aposztrofált olajakat sosem látva??

 

A válasszal ne törd magad, azt nem fogom látni, mert rányomok a fejléced negyedik gombjára, aminek a hasznosságát most értettem meg.

Előzmény: mantec (64869)
henna35 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64873

B.Gy, Mantec koszonom szepen!

mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64872

T masterflash!

"... nincs kopásteszt ..."
Nincs.
Gyártóművi aktuális követelmény van.
Ilyen egyszerű.

Előzmény: masterflash (64865)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64871

T 409!

"... sem jelenti azt ..."
De, bizony azt jelenti.

Előzmény: 409 (64864)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64870

T 409!

"... 10évvel ..."
Ez igaz.
De ez az aktuális követelmény.

Előzmény: 409 (64862)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64869

T 409!

"... minimál követelmény ..."
Tárgyi tévedés.
A Z motorkódú motorok gyártáskori követelménye GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.
Ezt váltotta fel 2010-e modellévtől a GM Dexos2. Ez az aktuális gyártóművi olajkövetelmény.

Előzmény: 409 (64859)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64868

T henna35!

"... Ez jó ..."
Nem.
Nem teljesíti a gyártóművi követelményt.
A követelményt GM Dexos2-t teljesítő motorolaj.

 

Legolcsóbbak:
Geniune GM Motor Oil 5W-30 Dexos2

Eurol Fluence DXS 5W-30
Eni i-Sint MS 5W-30

Előzmény: henna35 (64855)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64867

T B.GY!

"... abba jó ..."
Nem jó. Csak az X-es motornál még nem volt tiltva.

Előzmény: B.GY (64851)
mantec Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64866

T masteflash!

"... tényleg ..."
Semmi hókusz-pókusz.

Nem teljesíti a gyártó által előírt gyártáskori és aktuális követelményt sem.

Előzmény: masterflash (64850)
masterflash Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64865

Elolvasod a dolgokat, vagy csak válaszolsz valamire?

 

Én erre kérdeztem rá! :

 

"

T peti325!

 

Az említett olaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít ezért GM (Opel) motorba nem való."

 

Motorkódról szó sem volt, itt az van kategórikusan kijelentve, hogy a GM olaj szar!

 

Én nem tudom, hogy az-e, vagy nem, ha tényleg az, akkor én sem fogom használni a továbbiakban.

Cak mindenki mondja a tutit, hogy milyen olajat kell használni, mi a tuti, márkanévimádatból, vagy megérzésből, vagy mert ezt hallotta!

Nincs semmiféle reális összehasonlítási alap!

Nincs kopásteszt, surlódási ellenállás, kenőképesség változás, aminek ugyanazok lennének a körülményei.

Innentől kezzdve mindenféle olaj ajánlgatása csak érzésre történik, ami meg elég szubjektív dolog!

Előzmény: B.GY (64860)
409 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64864

 

Na ácsi! Az, hogy kompatibilis, távolról sem jelenti azt, hogy csak az való bele!!  Márpedig ex katedra ezt jelentetted ki.

Egyébként a GM-LL-....  is későbbi mint a "Z" kód kezdete, tehát még ez utóbbi kijelentés sem fedi a valóságot.

Előzmény: B.GY (64863)
B.GY Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64863

A GM Dexos 2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabványoknak megfelelő olajok vannak előírva.

Előzmény: 409 (64862)
409 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 64862

"A Z-s motorkódúba nem jó. Abba Dexos2-es való."

 

 Honnan veszed ezt a szamárságot??  A Dexos2 10évvel később jelent meg mint a "Z"-s motorkód.

Előzmény: B.GY (64851)
B.GY Creative Commons License 2014.01.17 0 0 64861
Előzmény: henna35 (64855)
B.GY Creative Commons License 2014.01.17 0 0 64860

Ha GM 10W-40-es az olaj akkor jó a régebbi Opelokba.A C-s meg a X-es motorkódúba.A Z motorkódúba kell 0W vagy 5W-s.De majd jön Mantec és megmondja,ő jobban ért hozzá.

Előzmény: masterflash (64852)
409 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 64859

Amennyiben az az olaj megfelel az API SJ / ACEA A3 követelményeknek és legalább félszintetikus, akkor megfelel. Ez a minősítés annak a motornak a hazai éghajlati viszonyok mellett a minimál követelménye.

Előzmény: peti325 (64847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!