Egyszer lelkesen beállíttattam pontosan a lökhárítót a lámpa síkjához, majd pár óra múlva hazaindultam autópályán Szegedről. Nem volt jó ötlet. Olyan égtelen szélzajt produkált, hogy érzékeltessem a dolgot, mintha 200 km-en keresztül tiszta erőből a füledbe kornyikálná valaki a gangnam style-t. Azóta lóg ki a lámpa a lökhárítóból.
A felnik jók, bár a sót ezek sem szeretik. Nekem sajnos só cseppes lett mert télen rácseppent és tavaszra megrágta vagy 3 helyen. A gumik (nálam bridgeston) is nírják, bár sport guik így kemények és 10 fok alatt már érezhetően romlik a tapadás (hóba meg kb nulla).
ott nem fedeztem fel a motorháztetőnél illesztési pontatlanságokat
Ez merő véletlen szerintem.Majdnem minden vasnál van hasonló.Az első lámpatestek pl szinte mindenkinél - akinél figyeltem - ferdén állnak, a hűtőrács melletti "sarok" általában kilód a kasztni síkjábó.Erre a Művész úr piroskája a legjobb példa.Olyan lámpát rég láttam...
Na itt eszembe jutott, egy kérdés, ezek a bicolour felnik/gumik, hogy bírják a magyar aszfaltot, mert felém a legalja minőség van, már ami az utakat illeti...?!
Nekem egész jól bírja.Most voltam kerékcserén, a gumik egyenletesen kopnak, a centrír is volt, alig kellett rá súly.Talán annak is köszönhető, hogy elég masszív felnik, gumival együtt 21-22kg/db.
2011-ben a futóműbeállítás után egy nappal fogtam egy brutális kátyút, de akkor se lett semmi baja.Mondjuk nagygázzal nem érdemes, de ezt nyilván te is tudod.
:) Köszönöm a linket, de még semmiről sem vagyok elkésve, most csak fél órám volt a Bravo-ra, de 1 évem van az autóvásárlásra :)
Viszont nem szeretnék elszaladni egy jó vétel mellett, és ebben a vasban látok fantáziát.
Egy valamiben viszont biztos vok, a köv. autóm Fiat Bravo T-jet lesz, ez 99%! :)
Itt áll tőlem 200m-re egy szinte totál azonos vas, (a bicolour felniket leszámítva), tegnap azt is alaposan lecsekkoltam, ott nem fedeztem fel a motorháztetőnél illesztési pontatlanságokat, a kipuff dob sem rozsdás, inkább csak rozsdafoltos, bár érdekes, itt is befigyelt a dupla kipuff... :) Sajnos a gazdáját egyenlőre nem találom.
Kb. fél éve olvaslak Titeket, nem véletlenül, mert egyszerűen ebben a kategóriában, ebben az ársávban, nem találok más típust, ami számomra versenyképes lehet a Bravoval, itt a meglátni és beleszeretni szitura gondolok :)
Persze én is megkaptam a "baráti jótanácsokat", olaszt ne, Fiat-ot ne, miért nem nézek német autót?, franciára rá se nézzek, (109 000km-el vettem át egy Citroen dízelt, 219 000 km van most a vasban, ez szűk két év termése, és a hibák amik előjöttek, egyedül a fantasztikus magyar utaknak köszönhető...)
Na itt eszembe jutott, egy kérdés, ezek a bicolour felnik/gumik, hogy bírják a magyar aszfaltot, mert felém a legalja minőség van, már ami az utakat illeti...?!
Azt azért hozzá kell tennem, hogy nem napi rendszerességű használatban volt, ahogy van az új se. Azt azért hozzá kell tennem, hogy nem napi rendszerességű használatban volt, ahogy az új se.
A mi 5 éves első Bravo-nkon, mikor beszámítattuk az újnál, még rajta volt a védőfólia a pedálok mellett a lábtámaszon, meg az anyósülés napellenzőjében a tükrön... :) Az egyik felnin volt csak kicsi padka nyom, meg a hátsó lökhárító sarkán karcolás, de csak közelről észrevehető. Mondhatjuk, hogy patika állapotban adtunk át a kereskedésnek egy teljesen őszinte autót. ;) Azt azért hozzá kell tennem, hogy nem napi rendszerességű használatban volt, ahogy van az új se. A régi hátulja, az új eleje. :)
Én csak azt írom le ahogy én eljárnék. Neked is mások a preferenciáid ahogy nekem is. Mivel egy ideje szinte mindent magam javítok (autó, motor, fűtés, riasztó stb.) így jelentősen megváltozott a hozzáállásom például a használt autókhoz. Nem rég írtam, hogy vettünk egy Nivát. Azt egy átlag autó vásárló nem vettem volna meg mert tele volt gyanús jelekkel. Én meg utánajártam kicsit, majd átnéztem, kipróbáltam és úgy láttam jó lesz. Már fél éve megvan és zömében terepen megy heti rendszerességgel. Eddig egy gyújtás kapcsolót kellett cserélni (2000 forint) és egy gázbovdent (azt még nem vettem meg mert szakadtan is használható némi kötözés után, de hasonló érték lesz). Szóval nem volt rossz döntés.
Én úgy látom, hogy elég sok használható autó van a piacon. A vásárlók egy része arra törekszik, hogy használtan is szinte új autót vegyen, ezért fenn akad az apró részleteken (például azok mint amit ma leírtunk), közben meg a fontos dolgokra nem figyel. Én jobban szeretem az őszinte autókat, amin látni hogy miként használták. Ha egy autó 5 évesen patika, szerintem az legalább olyan gyanús. Én hímes tojásként bánok az enyémmel és mégis látszik a használat.
Az, hogy a kipuf rozsdás szerintem normális (az enyém is az) Persze ha levelekben válik le róla a lemez, az azt jelenti, hogy nem 25k-t futott a vas, vagy azt hogy sólében áztatták (he-he-he). A féktárcsa rozsdásodása azért van mert áll az autó. Egy fékezés és volt nincs.
A motorfedél és a csomi hézagainak eltérése lehet azért mert: gyárilag rosszul állították be; volt egy apró koccanása, levették őket fényezni és nem állították be rendesen; kiflibe volt hajtva a kocsi és már nem tudták jobban összehozni az illesztéseket.
Törés kapcsán amit nézni kellett volna azok a hossz és kereszttartók, ha azok gyáriak és épek akkor szerintem megvehető a kocsi törés szempontjából, max ha volt koccanása lehet alkudni. A lemálló piros festék a féknyergen egyértelműen a sufnituning eredménye. A tulaj magának kente le otthon valószínű minden féle hozzáértés nélkül egy vacak festékkel -> alku!
A hátsó horpadás is alkura ok.
Rétegvastagságot lenne érdemes nézni rajta, hogy egyáltalán volt e fényezve. Ha nem (ami azért egy 25 ezres autónál elvárható még szerintem) akkor a fenti mese tárgytalan.
Az eltérő gumik gázok. Nekem 90 ezer van a kocsiban gyári gumival (igaz téli és nyári garnitúrákban együttesen). Persze lehet kapott egy olyan defektet ami szétvágta a gumit és cserélni kellett, akkor pedig kettesével szokták. Szóval ez sem kizáró, csak érdekes.
Nekem az első gondolatom mikor a linket beraktad, az volt hogy a kocsinak biztos van baja, mert egy nepper sem hülye, hogy jóval piaci ár alatt akarjon eladni egy kocsit. A leírtak alapján úgy vélem lehet ez jó autó, csak az általad is észrevett (és esetleg nem észrevett) hibák miatt, amiket a nepper is tud, vitte le az árat.
Ha érdekel, nézd meg valakivel aki ért hozzá, vagy nézesd meg márka szervizben. A törés az érdekes szerintem és a futott km valódisága. Na meg a klíma fúj e mindenhová hideget meleget? Illetve, amit te is meg tudsz nézni, hogy van e benne hűtővíz.
Mivel elég laikus vok az autókhoz, inkább hajtom őket, mint értek a műszaki állapotukhoz, így lehet nem teljesen jól mérem fel a látottakat, de nem értettem néhány "dolgot".
A dupla kipuff mögötti dob gyakorlatilag tiszta rozsda, ez számomra elég fura volt, mint ahogy a féktárcsák és a merevítő vasak a kereknél is elég rozsdafoltosak, a pirosra festett féknyergekről már foltokban kopott a piros szín.
Illesztési pontatlanságok a motorháztetőnél, főleg az első lámpák környékén, az egyik oldal a másikhoz viszonyítva kb másfélszeres eltérés. Ez a hátsó lámpáknál is megfigyelhető volt, de talán nem ekkora mértékben.
A hátulján egy enyhe horpadás, könnyen kiszúrható, de nem vészes.
A gumik tengelyenként eltérőek, az egyik good year, a másik michelin, ez nem furcsa egy állítólag 25 000 km-t futott autónál?
20 percem volt kb. mindezt megfigyelni, senki nem zavart meg közben, nem igazán érdekelt senkit, hogy lassan már fekszek az autó alatt, így miután mindezt lecsekkoltam, angolosan távoztam :)
Az általam leírtak utalnak esetleg vmire? (Ez lenne itt a központi kérdés).
(Amúgy tényleg elég gáz volt a dupla kipuff, főleg rozsdás kivitelben)
Nem értem őket.Az Alfa sosem lesz tömegmodell,túl erős a zsigeri ellenérzés német alföldön-fő piac-a márkával szemben-meg persze a názi patriotizmus-főleg Golf áron.
Alsó közepet senki nem hagyja ki még a erősen szopó ágon levő ülés-seat-is kinlódik a végsőkig benne.
A Bravot kellene tovább fejleszteni nekik,simán lehetne a 4 ik a kategóriában-eladásban- ezzel az árszinttel,modernebb tartalommal.
Majd kiderül,mit lépnek.
Ja,a Dodge Dart,nagy csalódásnak tűnik Amcsiban,drágán adják,ott kis autónak tartják,kétes megbizhatósággal.
Nálunk is lomi van ma.A Calcutta és vidéke recycling kompani a togliatti gyár teljes palettájával felvonul,a koppánykipuffos rallyegépektől egészen a párttitkár 1600 ig.....Sőt talán maga Gandhi is itt lehetett,mert egy tipp topp w123 is megjelent irányitani a fekete sereget....
Finik Úr,tegyen má ki egy kis vasat nekünk ........
lomtalanítás van, így az egy négyzetméterre jutó ladák száma közelít az 1-hez. Ma reggel láttam egy tuning kipufogósat. Ja egy motor sportdobja volt rajta :-)
Az 500-as bennem sem okoz birtoklási vágyat. Látom, hogy egy jó forma és a belseje is tetszik, de nem vágyom rá hogy legyen bárkinek a családban.
Viszont ezekkel a 500L, meg XL stb.. pont az eredetileg jó formát rontják el és csinálnak egy rossz arányokkal megáldott, felpumpált mégis pici valamit. Lehet hogy erre van igény csak nem nálam.
Soha nem értettem, hogy az 500-at miért sztárolják annyira?A képeket elnézve ezek ritka elb@szott formátlan vasak.Lehet hogy mégis megtartom a Bravot, mert egyszer még sokat fog érni.Hírmondóként, hogy a Fiat tudott formás vasakat is tervezni, nem csak ilyen Ignis-féle borzalmakat.:-)
Most belegondoltam, hogy mi lenne mondjuk a VW csoport esetében, ha ugyanez lenne a gondolatmenet, hááát...