A rendelkezésemre álló álmoskönyv sajnos nem tartalmazza a fékrendszer feltöltési menyiségét, szvsz 1 liter körül lehet. Természetesen a DOT4 jelenti a megfelelő minőséget.
Anno (ha jól emlékszem) az én VW polomban a légszűrőház műanyagját a Mann gyártotta. Ebből kifolyólag gyanítom, hogy a gyárilag beleszerelt "VW gyári" szűrőknek is sok köze lehetett a Mann-hoz.
meglepődtem volna, ha egy Renault márkaszervíz nem az Elf olajokat ajánlaná. Ha az Excellium LDX 5W-40-ről van szó, akkor azt bevállalhatod. Egyszerű műszaki ember lévén az árakban nem vagyok otthon, erre a kérdésre majd (vélhetően) a Kereskedő Urak adnak Neked valami okos tippet.
az autódhoz (amennyiben nem meghossazbbított, vagyis 30 ezer km csereciklusú) VW 502 00 jóváhagyású (jellemzően 10W-40-es, 5W-40-es, 5W-30-as, 0W-30-as vagy 0W-40-es SAE osztályban létező) motorolajok használhatóak, ennek pl a Castrol választékából a TXT Softec Plus 5W-30 és az SLX Longtec 0W-30 motorolajok felelnek meg (ha az autó véletlenül Longlife cserciklusra lenne beállítva - ami a Polóknál nem jellemző - akkor természetesen csak VW 503 00 jóváhagyású motorolaj használható).
Olajszűrőben nem vagyok szakember, úgy hallottam hogy pl a MANN szűrők megbízható minőségűek.
2003-as polo 1.4-ben (75kW) szeretnék olajat cserélni. Keveset használom (20e KM), nem nyúzom. Mit érdemes választani? Milyen olajszűrőt érdemes venni? (Gyári VW, vagy van valamilyen más ami elfogadható?)
a minimum követelménynek az ACEA B3 minősítésű 10W-40-es motorolajok megfelelnek, az optimális megoldás szvsz egy ACEA B4-es minősítésű 5W-40-es motorolajban testesül meg. Árakkal a Kereskedő Urak (vélhetően hamarosan) elkezdenek bombázni (egyébként a követelményeknek megfelelő Castrol Magnatec 10W-40-es bruttó ajánlott listaára 3250 Ft/liter, a TXT Softec 5W-40-é 4470 Ft/liter).
A motor feltöltési mennyisége (a szűrő cserével együtt) 6.0 liter (ez az egyik ára a 30 ezer km-es csereciklusnak).
Ha a (HDI) moci nem csipegeti az olajat akkor inkább az 5W-40-es olajok közül választanék.
A Meguin olajokról nincsenek részletes információim, de az általad írt ACEA B4, API SL/CF minősítések mellett - német gyártmány lévén - vélhetően rendelkezik a Te autódhoz szükséges VW jóváhagyással (benzinesbe min. 500 00 vagy 502 00, dízelbe 505 00) is. Ha mégsem így lenne akkor a Borához célszerű valami mást (pl az általad említett TXT 5W-40-et) választani.
Mivel sokszor empíikus körülményekre hivatkozol (amit abszolút preferálok), a Q8-al kapcsolatban azt tudom elmondani, hogy az 5w-40-es excell olaja feltűnően jó olaj. Olyan autókban aminek 15e-es csereperiodusa van, 15e után még mindig olaj!!!
Több BMW-ben teszteltük és tényleg nagyon megállta a helyét.
Ár/érték arányban bizony szeritem dobogós az excell. A gyártó többi termékét nem ismerem.
a túlnyomórészt ACEA A1/B1 minősítésű, jellemzően SAE 5W-30-as (és egységesen Ford M2C-913A/B jóváhagyású) "Ford" olajok több jellemzőjükben (így pl. viszkozitási értékek, HTS érték, adalékok) eltérnek az (esetleg ugyancak SAE 5W-30-as) ACEA A3/B3/B4 minősítésű "rokonaiktól". Az ACEA A3/B3/B4-es olajra "méretezett" (főleg régebbi konstrukciójú) motorokba A1/B1-es ("Ford") olajat töltve azok többnyire az olajfogyasztás növekedésével reagálnak.
Ebben a tekintetben (is) az autó kezelési kézikönyvében a motorolajra vonatkozó előírások a mérvadóak (amelyek néhány típusnál megengedik A3/B3/B4-es és A1/B1-es olajok használatát is, de nem ez a jellemző).
Lenne egy picit fura kérdésem. Ha jól(?) látom élesen elválasztod a "Ford"5W30-as olajat az egyéb 5W30-as olajtól. Miért? Amelyik autóba 5W30 tölthető és nem Ford, abba ne tegyenek "Ford"5W30-as olajat? Túl nagy marhaságot kérdezek?
A Meguin 5W-40-esét tenném a HDi-be, írtad, hogy 10W-40-is jó lenne bele. Szíved szerint melyiket tennéd? 1.6 16V Borába is jó lenne ez a Meguin? SL/CF B4-et tud
meg kellene nézned egyszer az autó kezelési könyvét, sokmindenre választ kapnál :-)
Éredklődnék, hogy Toyota Yaris-hoz (2000-es kiadásu)milyen típusu olajat ajánlasz, a motorba, a váltóba
A motorba a Castrol RS 0W-40 a legjobb. Toyota szervizesek szerint a kis VVTi motorok bírják a vékony olajokat is. Ha nem akarod ennyire túlspilázni a dolgot, a Toyota gyári minimum előírásának teljesen megfelel minden a piacon ma kapható, márkás olaj, aminek a SAE viszkozitása 10W-40 vagy 5W-40.
A váltóba a Toyota a Castrol TAF-X olajat ajánlja.
Motorolajból 4 literre, váltóolajból 2 literre lesz szükséged.
Árakat magánban küldök, ha felveszed velem a kapcsolatot.
érdmes e lecserélni a szervóolajat, 100.000km van az autóban,
A szervóolajat a kezelési kézikönyvben foglaltak alapján kell cserélni. Ha felhívsz egy szervízt, ők is megmondják. Erről sajnos nincsenek adatok.
fékolajban a dot3, vagy dot4 jobb,
Fékolajban a DOT 4 a jobb. Fékolajat évente-kétévente szokás cserélni. (Egyes márkák három évet mondanak, de én azt már soknak tartom.)
a Q8-as márkáról mi a véleményed
Nem annyival olcsóbb, mint amennyivel kevésbé márkás.
és végül a hútővizet milyen időközönként érdemes lecserélni.
A hűtőközeget három évente szokás/érdemes cserélni.
Éredklődnék, hogy Toyota Yaris-hoz (2000-es kiadásu)milyen típusu olajat ajánlasz, a motorba, a váltóba, érdmes e lecserélni a szervóolajat, 100.000km van az autóban, fékolajban a dot3, vagy dot4 jobb, a Q8-as márkáról mi a véleményed? Mikor érdemes a váltóban olajat,fékolajat cserélni?, és végül a hútővizet milyen időközönként érdemes lecserélni.
Végűl is Castrol GTX Magnatec 10W-40 API SJ/CF ACEA A3/B3 mellett döntöttem. A flakonján szintetikus felirat található,de az eladó szerint "csak" rész szintetikus.
A flakonon lévő írás szerint :Synthetic Motor Oil
További leírás szerint : " Teljes szintetikus tecnológiával készűlt" " Összetevők:magasfokon finomított ásványi olaj és adalékok" "felhasználható a gyártástól számított három évig."
Nekem is meg van a hétvégi programom,megolajozom a "Bádog Embert" -:)