Állítólag kopáscsökkentő adalék van benne.
Ez benne van az olajban is :-)
Amúgy meg mi van, ha netán 400 ezer km helyett tényleg 450 ezret megy el a motor?
Kifizetsz vagy 1,0-1,5 millió felárat a prémium naftára >> ezért ?!
Akkor inkább használj JOBB olajat... az meg lesz mondjuk 50 eFt-ból :-)
+A nagyobb oktánszám miatt jobban ég. (Állítólag)
Ez meg hülyeség... az oktán számnak semmi köze az égéshez! motor teljesítményhez.
Az oktán szám az ÖNgyulladási határt emeli meg !!!
Azaz nagyobb kompresszióra (jobb hatásfokúra) lehet méretezeni-tervezni a motort a magasabb oktán számú üzemanyaggal.
DE! egy 95-ösre tervezet motoron SEMMIT NEM javít már a magasabb oktán számú benzin, hisz már adott a motor és ELÉG neki a 95-ös is.
Ezért marhaság bedőlni a marketing dumának...
(akkor javítana, ha közben növelnéd kompressziót pl. hengerfej vékonyítás tunninggal és nem lenne elég hozzá a 95-ös oktán)
A magasabb oktán szám egyetlen üzemmódban okozhat némi előnyt.
Akkor, ha a motor kis fordulatnál erős gyorsításkor elviseli a nagyobb előgyújtást (nem kopog) és a vezérlő KÉPES IS ezt kiadni neki.
Ilyenkor megnő nyomatéka és pár %-al jobban gyorsít kis fordulatról, nagy gázzal.
----
A teljesítményt az üzemanyag ÉGÉSHŐJE (fajlagos energia tartalma) biztosítja! nem az oktán száma.
Ezt viszont szabvány írja elő.... tehát érdemi változást ebben SEM tud hozni a prémium üzemanyag.
Így aztán egy 95-ös üzemű motornak luxus költség a prémium nafta, sőt még a sima 98-as is.
A marketing duma benyelése csak a forgalmazónak jó valójában:-(
Hisz neked jó esetben is csak 1-2%-ot hoz a konyhára, neki viszont sokkal többet!
----
Mégis most, hogy olcsóbb lett a benzin 40%-al nőtt a prémium nafta eladása.
A sok butus ember azt hiszi jót tesz vele magának ...pedig nem is.
Inkább vennének több 95-öst a felárból és mennének jóval több km-t, ha már égeti a zsebüket pénz.