Ilyen Típusú dízelmotort ha sejt vagy tud valaki érdekelne , az oroszoknál kint van több is hirdetésekben , de bent oroszország mélyén és onnan behozatni lehetetlen,vagy nagyon költséges . ezeket tették gréderekbe, áramfejlesztőkbe,kompresszorokba stb... hátha Magyarországon akad még ilyen motor D-54A , vagy ugyanilyen felépítéssel , de növelt teljesítménnyel D-60R típusjelzéssel.
Kíváncsi lennék Feribá hogy milyen az a Kínai kompakt rakodó ?! Egyébként tudok egy olcsóbb kategóriába tartozó kisfülkés DT-75 öst , a motorját kell helyrepofozni , kimondottan újszerű járszerkezettel,hátsó függesztővel ...
Köszönöm Feribá ! Az ön szájából kiváltkép jó hallani , és örülök hogy tetszik ! Érdekesség képp a youtubon üzemközben is van róla videóvelvétel , he esetleg kíváncsi mozgás közben .
" Nem dicsekvésképp , de elkészült a DT-54A lánctalpasom", pedig ezzel nyugodtan dicsekedhetsz! Gratulálok!- és irigykedek :-)
Vissza kell vásárolnod a kiskabinos Dt-75-det is, milyen jól néznének ki egymás mellett?! Na és a T-100? Ez a 3, főleg, ahogy megcsináltad, csodálatos lenne együtt!!!
Az én "Dt álmom" egy új, kínai kompakt rakodóba öltött testet. Nekem már valószínűleg, sose lesz lánctalpasom :-(
És ez a DT-54 teljesen hadrafogható, a négy himbakocsin kívül minden csapágy, szimmering ,és tömítés garantáltan újra van cserélve , gépkönyv szerint minden beállítva , és szabájozva !
Jó estét ! Üdvözlöm a fórumozókat . Nem dicsekvésképp , de elkészült a DT-54A Lánctalpasom , egyidejüleg megragadom az alkalmat arra hogy ha valaki tud hozzá elfekvő alkatrészeket ,szívesen venném ! van hozzá sok mindenem , de mivel ritkaság nem árt ha minél több alkatrész van hozzá a fészerben , mert használni is akarom és amit használnak az " nyövik " vagy el is romlik mondják mifelénk . előre is köszönöm !
Egy defekt sem maradhat ki az első használat után. Az egyik kerékfelni szétszedve, lerozsdátlanítva, letakarítva, korróziógátló alapozóval átkenve. És amit lehetett, azt cseréltem metrikus csavarra. Beállítottam a megszakítóhézagot -megolajoztam a filcet, az egész traktorban az volt az egyetlen alkatrészegység, ami megőrizte az eredeti színét, állapotát.
A hengerfejtömítés alumínium lemezből készült, felrakás óta egy órát ment eddig a traktor. Nem fúj ki sehol, igazi remekmű lett.
Félig kész a felfogatóegység, amire majd lehet kapcsolni utánfutót, ráülős adaptert.
A 40 fokban is szívatóval indul, de pár másodperc múltán teljesen kinyitható a torok.
A szöghajtás rákapcsolását lábbal végzem, mivel a szervizkönyv külön kitért rá, hogy ne úgy rángassuk, hogy rá van kapcsolva.
Elindítás után, miután visszanyomom a szívatót, leveszem teljesen alapjáratra. A kart egy határozott mozdulattal a helyére billentem, majd ahogy sikerült a művelet, azonnal emelek egy minimális fordulatot.
Valamelyik előző tulajdonos levágott a vas takaró lemezéből, ami elöl rálógott felülről a késre. Most 10-15cm-t kilóg a kés előre. Vigyázni kell vele, de nincs az a magasságú fű, gaz, amit ne tudna így levágni. A késélezés sem maradhatott el, így fényévekkel jobban dolgozik.
Óránként olyan 1.25-1.5L-t fogyaszt. Ha lesz lehetőségem, lefényképezem.
Szétszedtem az irányváltó hajtóművét. Működése átlátható, érthető még a laikusnak is. Sajnos állítani nem igazán lehet. Van egy kúpos tárcsa, amire egy ferdített tolórúd rátol egy másik tárcsát, amin valamilyen ferodolréteg van. Az egész olajfürdőben lubickol. Pár éve vettünk egy szegélyvágót, ami 2015 óta nem lett elindítva. Voltak vele kisebb próbálkozások (kerékpárhajtás), végül egy elfüstöltetett kuplungon kívül érdemi változás nem történt vele. Útközben egy membránt is cseréltünk. A hosszabb állás után kicseréltük a szimeringeket, és kitakarítottam a karburátorát. 4-5 órás használatig kiválóan működött, majd tegnap lelazult a szívócsonkja. Utána is kifogástalanul ment, majd estefele alacsony fordulaton megállt. Ma tettem egy kevés üzemanyagot a hengerbe, és sikerült elindítanom, járattam vagy 3-4 percet alapjáraton. Kimentem vele dolgozni, majd az első huzamosabb teljes gázadásnál (1-2 perc) ugyan azt a hibajelenséget produkálta mint tegnap este -> alapjárati fordulatszám közelében leállt. Feltételezem valamelyik szimering megadta magát, de lehet, hogy a szívó membránhoz ment be valami dzsuva. Kitakarítom, és megosztom a fejleményeket. Bár nem nagy összeg 2 új főtengely szimering, de ne kelljen minden 5. óra után meggenerálozni a motorját. Nem versenykrossz, hogy üzemórás legyen :)
Majdnem 2 órát kibírt a HF tömítés. Amit leakartam, azt le tudtam vele vágni, de hazafele már toltam a gépet, mert ott már hallatszott, hogy kifúj.
A két késből úgy törött ki az egyik, hogy azt észre sem vettem, csak itthon.
A gyertyakép a barna és a porcelán fehér között van a barnább árnyalathoz közelebb. Az állítócsavar 2 egész 3/4-en áll, teljes betekeréstől számolva. Elfogadható.
Az előre/hátra karral kapcsolható vezérlőművet szét kell szednem, és hasonlóan rendbe kell tennem (csiszolás, állítás, takarítás) mert nagyobb buckánál hajlamos elcsúszni a benne lévő "kuplung" és kenyérgőz szükséges a művelet végrehajtásához... ki kell tolnom, és billentenem. Összességben meg vagyok elégedve, szépen jár, kielégítő az ereje.
Az üzemanyagba tettem 100-as keveréket, illetve a szelepek tisztátartásához és a jobb adalékok miatt mol-os 100-ast tankoltam bele.
Hol tudok jó ár/érték arányban akár használtan kést venni? Pótolni szeretném amit sikerült kitörnöm.
Nem voltam benne biztos, hogy az a főfúvóka, nagy hülyeséget nem akartam írni. Habár mi más lenne?
Kicsit barbár, de bőrövből és lyukasztó segítségével csináltam köré tömítőgyűrűt. A menetes rész átmérője 4mm, így a belső furat 3.5-ös lett a tömítésnek, a külseje meg 7mm (az pont passzol a tömszelencébe). Még a tömítés előtt egyenetlen volt a járása, és könnyezett a csavar mellett. Ahol csöpög, ott falsot is szív. Azóta nincs ilyen gond, csak mint írtam, a gyertyakép. Holnap tekerek beljebb rajta egy felet, bár azt tudom, hogy 2 kitekeréssel is szépen járt. Na majd a gyertyakép megmutatja. Van üveggyertyám, de ennyire azért nem akarok pontos lenni.
Köszönöm mindkettőtök hozzászólásait, ha van fejlemény, megírom.
Ja igen, az első pár méter vágás után szét kellett szednem az adapter kuplungját. Merthogy ahogy betoltam a fűbe, leállt a pörgés, csúszott a kuplung.
Szétszedés után a 2 gyűrűt megcsiszoltam finom papíron (üvegesre voltak égve), a hozzátartozó lemezeket is letakarítottam, rozsdátoldottam, féktisztítóval zsírtalanítottam, visszatettem a rugókat, csavarokat, egyenletesen lehúztam, (annyira, hogy fogjon, de ha valami nagyon megfogná, akkor azért tudjon még elcsúszni) majd összeraktam. Azóta kifogástalan!
Az jó vastag !! Valami miatt ilyen vastag ? Ha netán nem sikerülne ,az MTZ-k tűzkarika védőjét is alkalmazhatod az olyan nyírható teflon csík és a hengerfej pakolás tűztér felőli oldalára kell pontosan benyírni ,nem ég el !
Miután ma elindítottam, lökött olyan füstfelhőt, mint egy mozdony. Mielőtt összecsavaroztam, féktisztítóval átmostam a HF-et, ill. a szelepek környékét. 15-20 ütem múltán eltűnt a fekete füst, és beállt az alapjárat is.
A gyertyakép jelenleg fekete, de nem is csodálkozok rajta. A pár perces járatás arra elegendő, hogy beköpessük, és elkoszoljuk a gyertyát. Holnap kimegyek vele a telekre, utána megnézem, hogy milyen (kb. 800méter).
Az ülepítő alján van egy kúpos csavar, amivel lehet egy elosztó fúvóka keresztmetszetét változtatni. Jelenleg teljes betekeréstől számítva 3-at van kihajtva, lehet sok, lehet kevés, nem tudom. Rajz: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=787karbi_gravely.jpg A rézlap jó gondolat, csak 3mm-ert nem tudok kivágni, maximum a mintát és a rézlapot elküldöm egy hobbi cnc-snek.