http://wapedia.mobi/en/German_car_number_plates ezek kozul szerintem barmelyik elsutheto magyar autopalyara, talan a rendor sem allitja meg, jo esellyel ugysem tud nemetul, mult honapban pl teljes utzar volt az M1esen, elkerte a jogsit forgalmit a biztos ur, de en szerintem el se olvasta, inkabb a csomagtarto erdekelte, meg az autopalya matricat sem ellenoriztek, nem tudom mit kerestek, de allt mellettem egy roman kisbusz, annak az uleseit is kipakoltak.. mindket iranyba utzar volt..
en rengeteg sarga es piros szelu nemet ideiglenes rendszamot latok budapesten, ha hazamegyek, es 10bol 6lejart mar hetekkel, honapokkal azelott, de a rendor nem vagja mit jelent a szelen az a haro mszam (datum), raadasul konkret peldat tudok arra is, hogy mar magyar rendszammal rendelkezo, de regen nemet autot a mar lejart ideiglenes nemet rendszammal hasznaljak autopalyan, ugye ahhoz van forgalmi is, igy egy ellenorzes eseten konnyebb kimagyarazni.. bar 1400 forintert (4napos "matrica") en nem tudom bevallalnek-e egy ilyet.. :D
pedig schengen van, a schengeni rendszeren pedig fenntvan sokminden, nem hinnem hogy technikailag nem megoldhato.. remelem utolag sem lehet behajtani a birsagot :-)
a piros betus nemet rendszam a magyar "P" rendszam nemet megfeleloje, es azzal sem szabad elhagyni Nemetorszagot, mivel a biztositas sem ervenyes, csak Nemetorszagban, igy par dologert lehetett volna buntetni..
Vannak az életben előforduló olyan helyzetek, amikor bizony "indokolt" a sietség. Mikor pár éve a fiam hirtelen kórházba került, infúzió... és nem tudtuk az okát sem, na akkor egy péntek délután én mint az állat végigtoltam a pályát hazafelé, de akkor sem mentem a leállóba, "mindössze" nem tűrtem a tutyimmutyi mazsolákat. És volt még egy hasonló, akkor egy baleset miatt mentem a baleset helyszínére, nem voltam túl szabályos.
Azért hülyén érzi magát ilyenkor az ember. Egy rendőr+motorosrendőr+autópályahíd+távcső+URH kombó néha nem ártana... Nem csak a lézer mögött kéne állni.
Nem kell ahhoz szülni, mindennaposak az effél magukat felsőbbrendűnek tartó szörnyszülöttek, akik mindenkit legázolva sietnek, rohadt fontos manusok lehetnek. Én csak azt sajnálom, hogy nem tankkal közlekedem, mert ezeket eltakarítanám :)
egyebkent az Allami Autopalya Kezelo ZRt zud mar kezdeni barmit is a kulfoldi, pl: nemet rendszamokkal? eddig nem tudtak kikuldeni a buntetest, es csak akkor tudtak behajtani, ha megallitottak a delikvenst..
a szlovakoknal is igazi matrica van, az en esetem cseh, es a matricahozjar matrica igazolo, es mivel semmilyen emberi nyelven nincs rairva, hogy tartsam meg a blokkot, szerintem csehul se, miert tartanam meg, utalom a kis papirfecniket... es az, hogy 7 napot nem tud leszamolni a bunko rendor, azert ne engem buntessen, raadasul amikor mondtam neki hogy ma van a 7. nap, ma ejfelig ervenyes, akkor elhagyta a "kurva" szo a szajat, gondolom csehul is hasonlot jelent mint a mi csodalatos nyelvunkon, kerdeztem mit jelent, erre elsetal...
Nem tudom, hogy a szlovákoknál valódi, vagy virtuális matrica van-e, de ha ők úgy rendelkeznek, hogy a blokknak is ott kell lenni, akkor aszerint kell játszani.
en evek ota matrica nelkul jarok, nemet rendszammal, es soha semmi nem jott meg ki, ellenben lenne egy kerdesem, talan ide vag. egy heten belul 2x buntettek meg a cseheknel 2000 koronara, eloszor azert, mert volt ugyan ervenyes matricam matrica igazoloval, de a blokkot en a kutrol el se hoztam -> 2000 korona. majd ma, szerdan megbuntetett, mert azt allitja, hogy az elozo csutortokon vett 7 napos matricam nem ervenyes... leszamoltam neki a 7 napot, mint egy ovodas, de nem hasznalt, tovabba gyanitom a "kurva" szo a cseheknel is azt jelenti mint nalunk, ugyanis ezt mondta nekem, amikor kerdeztem mit jelent, elsetalt -> 2000korona buntetes. a kerdesem: MELYIK VOLT JOGOS? :-) (a masodik esetben nem erdekelte a blokk...)
A tegnap belinkelt Fogyasztóvédelem lapban megjelent cikkhez érkezett pár hsz.
Szerettem volna ott reagálni, de (bár rgisztrált olvasó vagyok) nem enged hozzászólni.
KÁLÁSZLÓ írta:
"Csak annyit szeretnék közölni, mivel vidéki vagyok,legtöbbször 1 napos utam van a pályán. Ezért fölöslegesen fizetek + 3napot, ami veszik, de ez senkit nem érdekel.
A javaslatom : napi 500 ft legyen a díj, befizetéstől 24 órát legyen érv. Meggyőződésem,hogy többszörösen használnák a pályát, ami=többszörös haszon! Legalább 1x kipróbálnák,/a 4 naposon is +lepődtek az"illetékesek",hogy mennyi hasznot hozott /vagy az EVÁn/ de ez nem ide tartozik/ Köszi hogy elmondhattam, hátha lesz haszna a vidékieknek is."
Látszólag igaza van, de abban a pillanatban, hogy ha a D1-re is bevezetnék az egynapost, szinte senki nem vinné a négynapost.
Egy esetben lehetne életképes az ötlet, ha az egynapos a négynapos felébe kerülne.
Benzinkutas jegyvásárlásban nem vagyok otthon, de éppen itt írta vki régebben, hogy nem kérdezik meg, hanem a promt vásárlás idejétől ketyeg. Na, ök bukják a törtnapot. Ha előre váltod, négy napod van, nem moroghatsz. (Egyébként az egészet műmorgásnak gondolom.)
Csak a rendeletet kéne módosítani: a jegy a váltástól számított 96 óráig érvényes.
A baj az, hogy nem 1+3 nap, hanem az első törtnap (hacsak nem épp éjfélkor veszed meg) + 3 nap. Nem? És ahogy Teo mondja, a kútnál is megkérdik, hogy mikortól kéred. Egyébként amit leírtam, abban azért nem vagyok biztos, mert az autopalya.hu-n az erre vonatkozó információ hiányzik, az e-matricával még az is lehet, hogy az általam ismert ragasztós-matrica gyakorlat változott.
Tudom, hogy szokott itt téma lenni - csak azért raktam be, mert úgy látszik máshol is az.
A négy napos eredeti filozófiája az lehetett, hogy a nyaralóba leruccanást (Pé-Szo-Va-Hé) meg lehessen vele oldani. Csak akkor "Hétvégi"-nek kellene nevezni.