Szerintem nincs azzal semmi gond, hogy védi a vélt vagy valós igazát. Hozzátok fordult egy kérdéssel, amire választ nem kapott, viszont alaposan körbejártátok a taxisvér nem válik vízzé vonalat. A taxisok, szerelők, felszolgálók átvágnak, a francia, és olasz autók rosszak, a nők nem tudnak parkolni...sokszor általánosítunk, és ez lehet valótlan, sőt sértő az egyén számára. Bigfoot002 engedd el, ez őket minősíti :) És kérlek ne vágjátok a fejemhez, hogy ez az első hsz-em...
Hát akkor én egy nagyon jó darabot foghattam ki, mert amit írtam az tényleg úgy van.
Azért elég egyszerűen lerendezted Pistike taxist! Ha ez így menne, akkor nem hagytam volna abba és királyság lenne az élet. Ha a szervizedben is így számolnánk, akkor ezer/óradíj bőven elég lenne, és ilyen tarifa mellett töbszöröse lenne a munkád. Mert hát mit fordítasz a melóra az idődön kívül? Ja, hogy van itt azért más is! Na de azt ne számold, mert azt csak te látod, a kedves kuncsaft nem! Egyébként honnan vetted a 390Ft/km-t? Ha ennyi lenne is kevés lenne, de jelenleg 280Ft/km. a díjuk. Minden normálisabb nyugati városban, álltalában egy kilóméter ára, a mindenkori 1 liter üzemanyag árával megegyező, plusz az alapdíj pedig a kétszerese, és a házhoz rendelt taxi nem megy egy klómétert sem ingyen. Nincs még egy olyan város a világon, ahol a taxik rendeléskor ingyen álnának ki, csak Budapesten.
A költségek teljes listáját nem igazán szeretném felsorolni, csak egy párat, hogy lássál egy kicsit bele a dolgokba.
Azért, hogy egy cég neve alatt tudjál dolgozni havi 60-120 ezret kell fizetni. Cége válogatja. És ezt akkor is, ha beteg vagy abban a hónapban, vagy bármi más miatt nem tudsz dolgozni. Ezért az összegért kapsz a rendelésekből, de darab garancia nincs, tehát ha nincs szerencséd és a környékre ahol épp vagy nincs semmi renselés, akkor így jártál, mehetsz haza és majd próbálkozhatsz holnap.
Aztán a Pistike napi 200Km-je sem nettó km. ám. Milyen jó is lene, ha kimenne és már a kapuban beülne valaki és este pedig ugyan ott szálna ki. Aztán egy rendelésnél sem kell ám a kényelmes emberkéért elgurulni, még véletlenül sem. Szóval az a 200km. nettóban olyan 100-130km. csak. Ráadásul nem mennek ennyit. Inkább csak olyan bruttó 140-150-et. Ez havonta 150 ezres költség.
Aztán TB, Nyugdíj járulég, SZJA, Iparűzési adó. Évente vizsga, megbontásos vizsgálat, Taxióra hitelesítés, biztosítás, kötelező biztosítás, droszt használati engedély, ...stb. és még sorolhatnám. Ez így kb. havi szintre lebonta, 100 ezer. És jön a legfontosabb az autó. Havi szintre lebontani nehéz, de ha az olyan igényes embert veszem alapul mint amilyen te is vagy, akkor mondjuk minimum egy Superb-et kell venni. Aztán az igényesség nem fullad ám itt ki! Olyan kell amiben minden kényelmi dolog benne van ám! Ja és legyen ám lehetőleg kombi is, hogy az Ikea konyhabútor is beférjen. Menyi egy ilyen mastanában? 8 milla? Legyen ennyi. (és ennek nem megy ám fel az értéke mint egy ugyan ennyiért megvásárolt műhelyé!) 6-7 évig használja Pistike. Akkor ez mennyi is havonta? kb. olyan 100 ezer.
Bocsi, majdnem kifelejtettelek téged, mint szerelőt. Ez is egy jelentős tétel, csak havi bontásban nem lehet megjeleníteni, mert van, hogy hónapokig nincs probléma, aztán egyszer csak elindul a lavna.
Lehet nagy általánosítás, és nyilván nem mindegyikre igaz, de Debrecenbe vannak az országban a legzsiványabb nepperek. Én kétszer jártam meg potyára, egyszer saját részre egyszer ismerőssel. A hirdetések korántsem tükrözik az autók állapotát, magyarán szart adnak, és még drágán is.
Ez az autó majdnem a legdrágább az országban, de cserébe messze a legócskább. A leírás nem stimmel, koszos, hiányos, karcos, ez+az nem működik. Én marha kocsikáztam 500 km-t.
Na így lett mégis fekete. Csodálatosan néz ki lepolírozva, de ennek ellenére sem lett kedvencem a fekete.
Holland autó. Hasonló ütemezéssel vitte a kinti tulaj szervizbe, kivéve az utolsót.
Természetesen az utolsót nem fizette ki, szervizben sem volt, valaki viszont visszatekerte (feltehetően) az órát az utolsó dokumentált óraállás + 2e-re.
Tehát valahogy így néz ki: első év 60e, második év 60e, harmadik év 60e, negyedik év 2e.
Abban az autóban gyárilag nem volt bőr (a jobbos csúnyán szakadt), és az Exlusive felszereltséghez sincs semmi köze. Ez egy fapados, szövetbelsős autó, kicserélt ülésekkel.
Ennyire kendácsoltat nem szerettem volna.
Egy jó állapotú A6 néhány nap alatt elkel, ez 6-8 hónapja van ott.
Nem neveztelek hazugnak, bármennyire is szeretnéd ezt hinni. Annyit írtam, hogy amit írsz azt kitaláltad a Meyle csuklóra vonatkozóan. A többi nem érdekel. Az pedig tény, hogy egy Meyle csukló nem képes kiszolgálni 20e km-nél többet, az álltalad leírt 120e km-el szemben - taxi módban meg pláne. Ez a futás még a gyári alkatrésznek is becsületére válik.
Még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem taxizol, de a mentalitás, miszerint olcsóból a legjobbat akarni, majd reklamálni, hogy nem jó, - az még megmaradt.
taxisok nagyon nagy töbsége egyik naprol a másikra él, és csak próbálja minél kevesebb kiadásbol fentartani a vállalkozását.
Ne az én kontómra!! Akkor nem taxizni kell, hanem más munka után kell nézni. Hja, hogy ott nem lehet egész nap ülni, és henyélni?
Tudod elvárom, ha beülök egy taxiba, akkor az műszakilag kifogástalan legyen, mint minden más szolgáltatástól elvárható, hogy olyan körülményeket teremtsen, amelyeket az Ügyfelek igényelnek.
Nem akarok belemenni különösebb számításokba, és nem is tudom az egyéb járulékos ktsgeket, de egy negyedik osztályos matekfeladatot levezetnék, aztán aki akarja, olvas a sorok között.
Pistikének van egy taxija. Pistike vezet egy nap 200km-t, és a km. díja 390ft/km, az üzemanyag ára pedig 450ft/L. Pistike autója 7L/100km fogyaszt, akkor mennyi pénzecskéje marad estére?
Az elején is írtam, hogy én nem vitázni szerettem volna. Érveket sem szerettem volna felhozni. Egyszerűen belém kötött plusz hazugnak nevezett, egy olyan ember aki nem is ismer, velem még sosem találkozott. Aztán jöttek többen, akik talán már találkoztak az illetővel, és ők is próbálták az állítását igazolni, úgy, hogy ezt és azt hallottak már a dologról. Egyikőtökkel sem történt még meg a lentebb, felsorolásszerűen felsorolt esetek egyike sem.
Bár, már nem taxizom 6 éve, de bántónak érzem a mai napig az ilyen megnyilvánulást. Egyszerűen azért mert a taxisok nagyon nagy töbsége egyik naprol a másikra él, és csak próbálja minél kevesebb kiadásbol fentartani a vállalkozását. A többsége meg csak kényszerűségből csinálja. Aki jól él belőlük az a taxis cégek tulajai és a kedves családtagjaik, az autó kereskedések, a város. Nincs mit tagadni, ez így van. Na ezeket nem azért írtam, hogy a taxist sajnálni kell, nem kell egyáltalán, csak, hogy átlássátok mit is kell a "280 forintos" tarifából kifizetniük.
Nagyon ne menjünk bele... de nem téged erősítettelek hanem Doninak mondtam, hogy azért a Meyle szerintem nem az a nagyon szar valami... Viszont pontosan ideje lenne már ezt befejezni! Te tudod, hogy mennyit mész az autóval, neked kell tudni, hogy megéri-e egy olcsóbb, de vitathatatlanul kevesebb ideig üzemképes alkatrészt beszerelned, vagy megcsinálod gyári cuccokkal és megint ennyit fog bírni...
Nem jó veled beszélgetni, mert kisiklasz az érvek alól, mint egy szappanos angolna.
Amúgy még neve is van ennek az érveléstechnikai trükknek.
Ráadásul vagy nem akarod megérteni, mit írunk, vagy csak megjátszod, vagy döbbenetes butaság honol a fejedben. Ez utóbbit nem tartom valószínűnek, az első szomorú lenne, a második meg bosszantó.
Egyik esetben sincs értelme folytatni a veled való beszélgetést.
Mit jelent az, hogy ugyan ott megtalálják, illetve mit ér vele bár ki is, ha nem tudja, hogy átverték? És pont ezért van bajotok a taxissal. Mert nála sokkal nagyobb a valószínűsége a turpisság kiderülésének. Ő sokkal többet jár az autóval mint a sima egyszerű emberke. Lehet nála, soha a büdös életben nem fog kiderülni, hogy bekerült-e abba a futóműbe a neki eladott, megmutatott minőségi alkatrész, vagy kapott valamit ami jelenleg éppen jó.
Egyébként tév úton jársz, mert minden taxisna az a vágyálma, hogy saját utaskört alakítson ki. Csak a hiénáknak érdeke az átverés. De aki manapság ilyen taxiba ül, az magára vessen.
Igen ez így van, csak nem kell egyből ezálltal itélkezni, mert ha még úgy is van és megtörtént amit hallott, az azért nem biztos, hogy mindenkivel meg is fog történni. Okoskodás meg csak akkor lesz a dologból, ha mind a két fél okoskodó típus. (két dudás nem fér meg egy csárdában elv alapján)
Egy szerelőnek, mint minden szolgáltatónak valamilyen szintig szerénynek kellene lennie. Az ilyesfajta megnyílvánulások álltal kuncsaftokat kellene veszítenie, mert nem kuncsaft orientált, simán csak gyalázkodó! Könnyű dumálni a távolból, főleg ha nincs semmi szankciója. Egy taxist ha manapság ilyesfajta dolgokat terjeszt egy, vagy több vendégéről, és az kiderül, simán kirugják a cégétől.
Yotti
"Az én magánvéleményem,hogy az autószerelők 95%-a nagy zsivány."
Bizony-bizony. És remélem nem "taxis vér" folyik benned, és magán emberként írtad ezt, mert egyébként a fejedet veszi az illető. Bár lehet így is megkapod a kiosztást, és majd kideríti, hogy te is csak egy okoskodó, nem beletörődő, és magát nem átverni hagyó kuncsaft vagy.
Stevie-13
"az autószerelő kiválasztása bizalmi kérdés"
Ez teljesen így van, csak a bizalmat előbb meg kell szolgálni, ki kell érdemelni.
Pont ezért nem értettem egyet az általad lejebb írt 7-es pontoddal, miszerint a taxis mindig máshol szervizelteti az autóját. Neki is a bizalom a lényeg. Nekem az az érzésem, hogy csak azok tartanak tőlük akiknek másokkal is problémáik támadnak, csak velük nehezebb megetetni a dolgokat, és ez így már nem kívánatosá teszi őket.
"De aki azt mondja, hogy tud a Skodádhoz eredeti Made in Japan futóműalkatrészt, legyél nagyon-nagyon szkeptikus"
Én sosem kerestem eredeti Japán Skoda alkatrészt! Sőt, még német eredetit sem! Én csak két kereskedés álltal ajánlott, állítólag Japánban gyártott utángyártott alkatrészről szerettem volna véleményt kapni. Nekem, de szerintem sokunknak, megfizethetetlen az eredeti futómű alkatrész. Sajnos nincs nélkülözni való 240-270 ezer forintom. Írtam már neked, hogy nagyon szívesen megfizetném, de nem keresek annyit.