Most néztem a hamman-tuning magyar oldalán...Hogy van motor optimizálás... Namost itt azt irja hogy van 2 fajta 535d a sima amiböl 319 loerot hozki meg van a 535d sport változat amiböl 350 et hoz ki...Nemtudom most ehez 2 fajta csippet irnak vagy van 535d 2 fajta is sima meg sport változat ? Gondolkozok valami ilyesmiben majd.
A hozzászólások alapján mindenkiről kialakul egy kép (hogy, hogy néz ki, hogyan beszél) Elég érdekes lesz majd megismerni a valódi arcotokat :) (persze aki már rakott fel képet, azt nem lesz nehéz) például 535jocika arcából nem sokminden látszik a képen, de biztos nem ilyennek képzeltem :)
off Örülök, hogy jobban van a gyerkőc, és én a másik oldalról is meg tudlak érteni, de persze mint sehol máshol itt sem lehet általánosítani. (az is fura, hogy asszonynál nem vették észre, hogy mennyire vashiányos már a terhesség első harmadában, vagy másodikban)
Ez igaz, nekem is letört, és megforrasztották, teljesen jó. Különben az egész lámpát kellett volna cserélni. (ráadásul mindkettőt, mert állítólag az új nagyon elütött volna a másik oldalitól) sonyesz
Észrevettem, hogy el van repedve mindkét! lámpatartó fül felül, amit csavar tart belülről. Külön lehet cserélni ezt a műanyagrészt, vagy komplett csere? Esetleg forraszatás..?
Most értem haza, 800 km-t nyomtam ma a bömibe. imádom! és nem kellett megállni tankolni, pedig nem is volt tele!!
kicsinek minden jót, szerencsére hallom alakul a molekula (koraszülöttek, nagyon gyakran vashiányosak, mert a vas-raktárak töltődnek fel az utolsó napokban! Jó hogy nincs nagy gond!!!)
Másik fórumon kép: IMG gomb, utána a kép linkje, majd újra az IMG gomb
elméletileg semmi gond, azon kívűl, hogy az orvosok hiába járnak annyi egyetemre, vagy nincs idejük, vagy nem értenek a diagnosztikához!
Ha az itteni szakikhoz elviszed, az autódat, akkor megmondják mi a baj.
nem akarom szidni az orvosokat, mert nem tudom milyen lehet az ő életük, de
egy picit ha jobban figyelnének ránk és főleg azokra, akik nem képesek jelezni, hogy van valami baj, sokkal kevesebb tragédia történne.
a lényeg, hogy a feleségem trombózist kapott 35. héten, két hét múlva életmentő császárral kivették a fiamat, mert elment a szívhangja (úgy siettek, hogy belevágtak még a fenekébe is, ez lett a sex-epilje)
aztán kiderült a feleségemről, hogy lisztérzékeny és vashiányos.
semmi gond azóta Neki 1600ft 1kg lisz:-)
de a fiam nem kezdett el időben mosolyogni, kúszni-mászni, gőgicsélni.
szívzöreje lett és sárga volt mint egy kínai.
meguntuk a közgyógyot és elmentünk egy magánorvoshoz.
ránézett a fiúnkra és azt mondta menjünk el vért vetetni, mert szerinte vashányos, mindezt 10ezerért bár adtam volna érte 1millát is utólag.
a vér kimuttata, hogy mióta megszületett nem kapott vasat, merthogy a feleségemnek sem sok van. ezért nincs vére és nem kap elég oxigént.
ezért van visszamaradva és zörög a szíve, mert magas a pulzúsa, hogy kapjanak a szervek elég oxigént.
Áhh nemhiszem..... Én nekem volt 5 dizel autom már több száz ezer kilómétert mentem velük... Volt amelyikbe volt 260e km és lehet csak szerencse de nem nagyon voltak hibák... Volt 3 v6 os benzines is meg kis 1.6 os is...Nekem azokkal is kb ugyan annyi gondom volt (szinte semmi).
Mik a kényes pontjai a benzineseknek ami az ÚJ TIPUSÚ dieseleknek nem?Az biztos,hogy mióta 2002-UTÁNI dieseleim vannak /kishaszon is/ a környék összes szervizét,szerelőjét ismerem.100-150e.km-ig hibátlanok utána szenvedés,kuka.Eddig én beválaltam így is,de már beleuntam.Kávéztam eleget szervizekben órákon keresztül.
Én nekem 530d van 2 éve , faternak is ezvan csak touringba...Neki 9 liter atlag nekem 8.5 liter...Elég sokat megyek városba..(Miskolcon). De egyszer pontosan megmértem egy olyan utat hogy 4 személlyel mentem plusz a csomagtartoba elég sok dolog. miskolcról esztergomba . oda vissza 7 literre jött ki az átlagom.Nekem volt 2 1.9 PDtdi is de azok se ettek kevesebbet országuton...Városba viszont ha csak itt megyek akkor 9.5 körül alakul...Szerintem ez teljesen jó..
Ez elég extrém adatok ezek a 318d-vel kapcs. Én azt hittem, hogy ha tréning autónak használnám akkor sem tudna ennyit megenni :-)
Nekem egy 530xd-m van, és 8,5 literen áll a fogyasztásmérőm. Ez vegyes használatnál (rövid utak, néha hosszabb út) a családban van még egy 320xd ami 6,5-7 liter között mozog vegyes használat mellett. Szóval nekem a 318-as fogyasztása ezekhez az adatokhoz képest extrém!
Ez tényleg elég sok, legalábbis szerintem, most télen, pesten, néha M0-ás, néha éjszaka, 13l. Amig nem volt hó, addig, 11,5-12 között ingadozott, mindig telitank, első kattig, és kiszámolva kb fél lityivel fogyaszt a computer mutatta alatt. E61 530d, automata, elég sok élősúllyal :D Bár a Skoda superbbel 7 literből simán eljártam ugyanezt :D
Tényleg nem az örök vita miatt írok, csak egy megfigyelést osztok meg veletek.
Az 523i-m elment szervizbe, és kaptam egy 10 000 km-s 318dA-t. Na, gondoltam, most van időm magam számára nuygodtan lemérni a fogyasztásos dolgokat, mert időnként sokallom, hogy 16-17 között fogyasztok városban.
Hát, eddig (100 km csak városban, indulás előtt kinullázva a fogyasztás stb), 15 liter körül vagyok a 318dA-val, időnként kicsit alatta (14,7), időnként fölötte, akár 16 körül is. Szóval vagy Genf olyan hely, ahol minden kocsi nagyon sokat zabál, vagy nem tudom... Az átlagsebesség továbbra is 15-17 km/óra :-)
S noha hallottam, hogy 20 km alatt nem megbízható az adat, de a tank negyede elfogyott 100 km alatt, szóval valahol mégiscsak fogyaszt a kocsi...
A légtömegmérő működését nagyon jól lehet mérni univerzális diagnosztikai műszerekkel is. Ezzek az eszközök a mért és elvárt értéket mutatva lehetőséget nyújtanak a meghibásodás kizárására, vagy megerősítésére.
Írtad, hogy nagy távolságban vagy műhelytől, van mobil diagnosztikára lehetőség, pl: MAK.
én nem is megyek bele benzin vs diesel vitába! Engem nem érdekel! Szeretem a benzines hangját kultúráltságát és ahogy megy. majdnem 100% ig biztos vagyok benne h a következő is vagy 528i vagy 535i lesz. A dízel sem rossz de nem tetszik ahogy megy. Ez úgy is örök vita marad mindenkinek az a jó ami van. Nekem ez a legjobb autó mert olcsón üzemel nem fogyaszt durván és jól megy . Ennyi. Majd a talin meghallgatjuk a hangját imádom, basszus 10 reggelből 9szer alig várom h beüljek ez a lényeg :):):)
várom már a találkozót remélem szép napos idő lesz .... és gyönyörködhetünk egymás tiszta autóiban .... igazi perverz állatok vagyunk ..... :):):) viszem a családot is ... a fiam akkor lesz 3 hónapos ... majd szétnéznek a környéken amíg mi csorgatjuk a nyálunkat.... vagy adok neki füldugót nehogy a kerregéstől hallás károsodás érje .... :):):):)
Amíg a benzines vs gázolajos vitában kihallatszik a csipkelődés pozitív oldala és nem csap át valami egészen másba addig nincs gáz....
(De azért azt a pénzt amit csak itt a fórumon a 30-35dre költöttetek egyben megkapnám ........ pffffffffffffffff :):):) )
Ha nincs gond az autónkkal akkor általában nem kérdezünk, ha meg van akkor hála a szakiknak itt a fórumon megtehetjük!
Valószínűleg ezért tűnik úgy, hogy az összes D-s BMW egy lavor csavar aminek minimum a felét évente cserélni kell.
Az enyém egy hónapja volt szervizen (összes szűrő, olaj (váltóban is)).
Ha már ott volt a-z-ig átnézettem hibakódot olvastattam stb. és minden hibátlan!!!!
Másrészt jó lenne tudni, hogy miért nem fejlesztik a benzineseket!? (valami oka csak van hogy a d erőforrásokkal foglalkoznak és nem a benzinesekkel)
Harmadrészt a gazdaságosságról annyit, hogy az alacsony fogyasztáson túl a d számlával lehet mit kezdeni (vállalkozásban elszámolni) míg a benzinessel korlátozottak a lehetőségek.
Én is elkeseredek kicsit, mikor ilyen hibalista halmazokat olvasok, ami nem éppen pénztárca kimélő...
De igazából itt tartunk szerintem, kicsit a világ is bonyolult lett. Új technikának, a kényelmenek, extráknak vannak hátrányai is.
Úgy tudom, hogy azért a benzines modelleknek is vannak kényes pontjai! Nyilván kevesebb mint a dieselé... De számos példát, és ellenpéldát lehet felhozni.
:):):) hát igen valamit valamiért .... erőt, nyomatékot, "bizonytalanságot" vagy kiegyensúlyozott nyugodt menettelesítményt + nyugalmat.....
örök dilemma ....
könnyen elcsábúl az ember amikor megtapasztalja azt a fölényes nyomatékot amit a mai gázolajosok tudnak.... tényleg hihetetlen amit kihoznak belőlük...
de amikor itt azt olvasom hogy milyen hibák jelentkeznek nap mint nap .... rossz érzéssel tölt el... ilyenkor már várom hogy beleülhessek a jó kis 520i m be ...
Megvetel utan mindent amit lehetett szurokbol lecsereltettem! :) Lehet nalam a legtomegmero miatt csinalja ezt, ugyanis a computer kidobta, de nem eszleltem kulonosebb hibat, igy ezzel meg nem foglalkoztam?! :O
Gondolom nem árulok el senkinek nagy titkot, hogy a hibakódok önmagában semmit nem árulnak el. Inkább nézesd meg egy igazi szakértővel.
A legtöbb költség akkor szokott keletkezni, mikor egy kevéssé hozzáértő a hibakódok alapján nekiáll kicserélni dolgokat, elment az autóra 300.000 Ft, és még mindig ugyanazt a hibát produkálja. (Feltételezem páraknak ismerős lehet a történet)
A probléma az, hogy érzékeltessem egy példán, hogyha valaki felkeres egy doktort, hogy nehezére esik futni, és lenne a szervezetben diagnosztika, akkor látnám, hogy a tüdőt kell cserélni, mert az nem vesz fel elég levegőt, és abból oxigént. Esetleg a lábakat is kicserélhetem, hiszen lehet nem elég izmosak, hiszen benne lesz a hibatárolóban hogy elfáradtak.
Ugyanakkor könnyen lehet hogy a hiba csak a rossz levegővételben van, vagy abban hogy a cukorszint lezuhan, mert evés nélkül szokott futni az illető. Pedig a hibakódok alapján lábfáradság, majd légszomj jön elő.
Na valahogy így van ez itt is. Nagyon összetett áramlástani, hőtani, és elektronikai vezérlések vannak jelen ezekben a rendszerekben, és lehet hogy a hibakódok csak tünetek, és nem pedig a valós okok, amelyek a problémát előídézik.
Ettől függetlenül persze lehet légtömegmérő is... :)
Ez már a második!ezt 2 éve vettem G.130000km-el most van benne 165000.Az utóbbi hónapba jöttek a gondokNem adok ki 8-10 mill.20000km-sekre.......inkább így.
Köszönöm!Így teljes,kerek az egész.Szívósor,kip.csonk,izzító,l.csillapítók,generátor,LÉGTÖMEGMÉRŐ 1hónap alatt!Szop--n le!!!Még egy kérdés!Lehet az a gáz hogy 20-szor indítom egy nap és 15-20km belül használom szinte csak télen?
Sürgős!!!Sziasztok!Már megint gáz van!1700-1800-as fordulat között,picit gyorsítani szeretnék nagyon minimális finom gázadásra nem reagál az autó,kicsit megtorpan,kihagy.Városban sebességtartáskor enyhén játszva a gázpedállal,az elején érzem a kis kihagyásokat.Mi lehet ez?Olaj+üz.szűrő csere után vettem észre!Leömlőcsonk még nincs cserélve,de már nagyon büdös van az autó körül.Azért is lehet?
Ha a te telefonod is ilyen, akkor közvetlen a kagyló alatt (a hátsó ülés fele) van egy kis betolható "fiók" a SIM kártyával. Látszik a képen is amit betettem.
Sziasztok. Az elején azt nem értettem, hogy ki vagy be. A végén meg azt, hogy miből gondolta, hogy ki mehet a forgalomba. :)))) Idegen országban ennyivel könnyebb jogsihoz jutni? :) Avagy a Hölgynek nincs is? Mindenesetre megfájdult a hasam.
inkábbb így. tegnap ugyaninnen próbáltam volna kiállni, de mivel lejtő és midkét hátsó kerék tiszta letaposott jégen áll, csak álltam 1cmre a vonóhorogtól és csak villogott a kipörgésgátló.
azt meguntam, kikapcsoltam majd 1perc alatt elfogyott alolam a jég:-)
közben egy két járókelő kérdezte, hogy segítsen-e megtólni.
mondatm Nekik ez a világ legjobb autója, a legjobb téligumija, csak a sőförrel van a gond!
ez a Logic 7 olyan mint a dolby sorround, csak mivel kicsi a hely nem érvényesül annyira, de nekem a hangokat szét dobja nemcsak két oldalra hanem hátulra is.
az már szerintem dolby. amennyire értek hozzá.
csak a pdc nem hallom merről jön, merthogy valaki egyszer azt írta, hogy a csipogást is onnan hallja ahonnan veszély közeledik.
Lehet akkor csak téli depis volt a kocsi és most már érzi a tavasz közeledtét:-) hát nem tudom akkor mitől változott meg, az új olajtól biztos nem... Ma is próbáltam és most is jó volt. Pedig nekem közel két éve csinálja és olajcsere többször volt már rajta, de kartel szűrö még sosem.
Nalam is most volt minden csereje,tobbek kozott kartelgaz szuro is es mutatta a szerelo, hogy regi tiszta dzsuva volt.Ujat nem neztem, h milyen volt, de nekem ez a fordulat ugralas neha meg megmaradt!Szal nem biztos, hogy attol tunt el!!! Udv
Egy új fejlemény a hűtővíz folyása kapcsán. Talán hasznos lehet nektek is, mert páran már panaszkodtatok rá. Jocika asszem éppen a szagra. :)
Ismét hosszú út előtt állok, így betoltam az autót egy tüzetes átvizsgálásra a szervizbe. Kiderült, hogy nekem gőz formájában szökött el a víz, a hűtő kiegyenlítő tartály tetején lévő sapka gumi gyűrűi voltak elkopva és a sapkában található túlnyomás szelep is rossz volt, emiatt tűnt el 1 liter vizem havonta. A megoldás egy új tartálysapka Münchenből 5e pénzért. A hibajelenség egyébként hallható is néha sziszegő hang formájában, miután leállítja az ember az autót. Illetve érezhető is a motortérben és az utastérben az az égett furcsa szag, amit a kicsapódott forró gőz produkál miközben találkozik a motortérben lerakódott egyéb szennyeződésekkel.
Szerintem nagyon ott van! De itthon mikor lesz ilyen, talán sosem... azért egy hozzáértő szakembernek nincsen szüksége rá, de a szervizek többsége jó hasznát venné egy ilyen kütyünek.
Ma volt az autóm szervízben a kötelező dolgokat cserélték és vittem még egy kartelgáz szűrő-lecsapató egységet is, még a régifajta volt nekem amiben az a kis szivacs vagy nem tudom mi van benne. Ahogy eljöttem a szervízből éreztem, hogy másabb az autó, de hogy mitben azt nem tudtam megfogalmazni és amit eddig csinált, hogy nagyobb sebbeségről teljesen elengedett gázpedállal gurulok, akkor nekem ingadozott a fordulatszám mérő na ez a jelenség teljesen megszűnt! El sem akarom hinni... lehet már alig "szellőzött" a motor, nem tudom, de érdekes. Mégegyszer köszönöm mindenkinek aki javasolta,(igaz nem konkrétan nekem) hogy legyen cserélve a kartel szűrő is, magamtól talán sosem cseréltettem volna.
Amit fóliaügyben leírtak kb. igaz de nem kell ennyi fólia egy átlagos autó bevonásához! szerintem 17-18m2-nél nem kell több! 10.000Ft-jával számolva nem kis különbség! A fólia fénye és tartóssága lakkozással növelhető, ez m2-enként kb. 700-800Ft plusz költséget jelent, de sokkal tartósabb lesz és fényesebb. Ha fényezéshez nagyon hasonlót szeretnél akkor védőfóliásan is lehet a fóliát felvinni, de ez még kb. 50%-al növeli a költségeket. Ezze pedig a mattulás, kopás könnyű sérülékenység kizárható, a fénye pedig mint a fényezésé.
Szia! Köszi neked is az infót! Szóval akkor ez úgy működik, hogy kell az Mpeg4 tuner, és hozzá egy ilyen illesztőegység? És külső dvd jelet nem lehet csatolni esetleg pluszban? Amúgy mennyi lenne beszerelve egy ilyen?
Aszem enyem is ilyen, tehat kell benne vhol SIM-nek lennie?
grbv (10152) HSZ: Szetnezek benne, de jobban orulnek, ha USB helyet talalnek! :)
535dJocika: En is venni akartam vaterarol olyan kutyut, aztan utanajartam es azt mondtak,h enyhen kifejezve magam igen kellemetlen a hang minosege. Igy meg se vasaroltam, inkabb AUX or USB kiepitesen kattogtam!
A konkrét árajánlat megadásához szükségünk van egy személyes felmérésre. Látatlanban egyébként egy személyautónak kb 20-25 m² az anyagfelhasználása. Kivitelezés anyaggal munkadíjjal: 10,000.- / m².
A matrica anyagról tudni kell, hogy a Zona taxi autóinak nagy része ezekkel a fóliákkal van bevonva (fekete), de Én úgy látom, hogy ezek az anyagok, mivel nem rendelkeznek karcálló réteggel, ezért a tisztítás során karcolódnak bemattulnak a felületek, ugyanakkor a lakkozott fényezett felülethez képest nem lesz ugyanolyan lakkozott hatású. Összehasonlítva, narancsosabb hatást lát a laikus felhasználó, de van aki ezt az általunk előre felvázolt eltérést a fényezéshez képest észre sem veszi.
Ezt azért is szoktuk előre tisztázni, mert van olyan Megrendelő, aki ugyanolyan igényeket támaszt a bevonó anyag megjelenésével szemben mint egy profin lakkozott fényezés. Egy szakember biztosan látja a különbséget, de vannak hozzánk hasonló, vájtszemű laikusok is.
Nézegettem kábelszettet hozzá de 300-400 között találtam csak :-(((
Az autó 2005.01. havi E61 525DA Prof navi.
Ezt a modult még régebben vettem és nem került beépítésre..de ha tudnál valami ötletet adni ,hogyan tudnánk beépíteni ... akkor egyszer megállnék nálatok hazafelé menet ,mert én Debrecen irányába haladok innen Németországból...
Nem volt szándékomban egyáltalán M.o.-on értékesíteni a Tv modult,pláne így hogy otthon nem sokra megy vele az ember...Megpróbálom itt akkor a németeknek elpasszolni :-)))
Az általatok forgalmazott Tv lehetőséggel lehetne itt Németországban is fogni az adásokat vagy csak otthon...és mibe kerül szereléssel eggyütt egy nav.profisba?
Az én telóm tud ilyen fm transzmittert, egyszer kipróbáltam, és kb 2 perc zenehalgatás után kigyulladt a légzsákvisszajelző és bizt.öv lámpa, elvittem szervizbe ott azt mondták, hogy semmi gond csak valami pillanatnyi elmezavar volt, aztán kitörölték a hibát (de nekem gyanús, hogy a transzmitter csinálta) Na azóta nem is használom erre. Amúgy az átvitt hangminőség az nagyon gyenge... sonyesz
Végül is megvettem azt a fekete kombit,amiről e-mailt váltottunk. Nem bántam meg, gyönyörű autó,minden földi jóval, és szép állapotban van. A felszereltség listának nagy hasznát vettem! Köszönöm!
Neked is szép fekete fa van az autóban? De jó lenne, ha meg lehetne oldani a régi madzagos verziójú telefont, imádtam a régi autókban, tuti azon beszélnék mindíg. Az olyan otthonos :))
Ha jól tudom a faceliftig létezett a külön SIM kártyás "Autotelefon Professional" mint extra, utána már csak a BT volt telefonelökészítéssel vagy anélkül. Az enyém még ilyen:
Magam részéréről annyit tudok mondani, hogy mostanában nagyon sok az elfoglaltságom, feltételezem a többieknek sem kevesebb, ergo csak akkor futom át a fórumot, ha van egy kis szabadidőm éjjel. Meg igazából a mostanában pörgő témákhoz nem is igazán van mit hozzászólni. :)
Tudtommal amúgy az E60 generációkban nem rakható Sim kártya, csak BT kihangosítás lehetséges, ellentétben a régi autókkal.
Ez alól kivételt képeznek a Connected Drive, vagy Telematic-al (TCU) szerelt autók, azoknak van saját Sim helyük.
tudsz sim kartyat belerakni a gyari bmw teloba is.a konoyklo alatt a telefon mogott van egy kis bizbasz amit kitudsz huzni felfele.en is fel ora utan talaltam meg az elejen.remelem ertheto volt amit irtam:)
Nekem kezd bűntudatom lenni. Amióta így felpörgettük a fórumot, és főleg amióta ilyen bulváros lett, azóta a szakmai része szinte kihalt. Eltűnt Jani, GuruM, Steeef, Cdl1, ImportEUR, .. Ha bajba kerülnénk kihez fordulnánk :-)
Ezért csináltam azt a fórumot, hogy külön topikok legyenek ..
Én a magam részéről nem bánom, hogy nincs benne, ne hagyd, hogy ezzel szívják a véredet. Ideális folt előidéző berendezés :)
Nem étteremben van az ember, hanem autóban. Legalábbis nálam a kocsiba se szendvicsnek, se üdítőnek nincs helye. Max a csomagtartóban óóósanból hazafelé. :)
a Bömi teljes palettája bajban van a pohártartóval. A 6-osnak is csodájára járnak azzal a kesztyűtartóból kivehető és a középkonzolba beszúrható pohártartónak nevezett vacaknak.
Esetleg van valaki aki tud korményt felujitani....Megvan kopva a bör is rajta meg a müanyag része is...Érdemes megcsinaltatni vagy csereltetni a muanyagot és a bört lefestetni vagy ujra csere? CSak az 140 eFt:S
Ha esetleg közelebbről érdekel, és jársz angyalföld- újpest felé, egy elemen megmutatom, hogy hogy néz ki egy ilyen bevonás, csak szólj előre egy pár nappal!
Hát tudnom kellene hogy hány m2 az autó külső felülete de saccra 14-15m2 fólia kellhet egy ilyen dekorációhoz. Csak a legjobb minőségű öntött fóliát ajánlom erre a célra. Ez ilyen minőségben felragasztva 170-180 ezer forint lehet és egy teljes nap reggeltől estig!
a másik bajom, hogy egy 0,5-ös ice tea persze már nem fér be. 0,33-as üdítő igen, de ha felbontod, már nem tudod visszatenni. Pohártartóm ugye nincs (anyám 8 éves puntójában 4 is van..), így minden barátom ezzel szívja a véremet.
az nem ellenfórum, csak a magunk dolgát akartam megkönnyíteni. Külön témákba foglalni a hozzászólásokat. Pl aki hetente 1-2szer tud olvasni a fórumba, ne kelljen visszaolvasni ezer oldalt amiben fölösleges hülyeségeket firkákunk. És a legfontosabb, a szakik. Akiknek külön topikot hoztam létre, hogy azt ne offoljuk szét napi csevegéssel... De ezek szerint nem sül a dolog :-(
Kiszállok a kocsiból, kiveszem a telefont, megszakad a kapcsolat, beírok egy új nevet és visszaszállok, amikor automatikusan létrejön a kapcsolat akkor már igen. Ha nem szakad meg az új névjegy elött a kapcsolat akkor nem, de a következő indulásnál igen, látszik.
Magyarul bluetotth kapcsolodas, aztan a benne levo telefonnal is tudok telozni? De mi ertelme, hisz akkor mar mobilom veszem elo es nem a gyari beepitettet ,persze amit tilos ugye?! :)
Az adapternek csak annyi a haszna, hogy tölti is a telefont? Nekem csak simán Bluetooth-al kapcsolódik, és látja a névjegyzéket, és tökéletesen működik a kapcsolat. (E71 Nokia)
A viccet félretéve, van másik e92-m amit meg is akarok tartani, de az is fekete. Kicsit unom is már a színt, meg a fehér nagyon szépen kihozza az M-es lökösök formáját. Feketében elvesznek a gyönyörű vonalak, élek. Mivel az a kocsi még sérült, és szinte a 80%át fújni kéne, lehet egyszerűbb egy teli külső belső fehéret fújni rá... De a találkozóig úgysem készül el, úgyhogy én feketével megyek..:D
Az ajtófalcok nincsenek fóliázva, bár megoldható lenne az is, de úgysem látszik és nagyon sok meló. Ha normálisan van felrakva a fólia akkor bírja a nagynyomású mosót is. Átlátszó fényes védőfóliával még tartósabb, és a fényezéssel összevethető minőségű lehet a fólia, matt fóliázva pedig teljesen homogén matt lehet az autó.
Üdv mindenkinek! Én is ritkán szólok hozzá az itteni dolgokhoz, inkább csak olvasok, de ha kérdésetek van fóliázással kapcsolatban, szívesen segítek (mint ahogy Maszi is segített már az én autómon) az itteni fórumosoknak. 17 éve fóliázok autókat újpesten. A Tommy fóliás srácokat is ismerem, jó munkát végeznek, de a felsorolt fóiákból csak a 900-as sorozatút tenném fel hosszútávra az autóra. Csak érdekességképpen, tavaly fóliáztunk az EON-nak 600! db autót (nem telibe persze) és az előírás a németek részéről csak az AVERY 900-as sorozatú fólia lehetett. A sajátomra sem tennék mást. Illetve létezik ennek megfelelő amerikai 3M fólia is de az még drágább. Ezekkel az anyagokkal teljes értékűen a fényezéssel egyező módon bevonható az autó minden porcikája, és a lényeg nem ez, hanem az, hogy évek múlva el is távolítható nyom nélkül! És persze bírja a mosást, hideget-meleget. Ha kérdésetek lenne, szívesen válaszolok olyan szakmai dolgokra is amit máshol biztos nem mondanak el... Üdv: Sancho
Sebaj! De a fólia az nagyon tuti, tetszik nekem is! A favorit nálam az M packet, fehér színben, LCI hátsó lámpa, esetleg a tető tényleg lehetne fekete. A korábban belinkelt fehér e60 gyönyörű.
Szerintem ez kamu. Legalábbis az első kép nagyon gyanús mivel azt írja, hogy Magyar okmányokkal, de a képen meg külföldi rendszám van. De az is lehet, hogy már Magyar. De ettől függetlenűl valami nem stimmel szerintem.
Hát ez nem kicsit van jó áron....Ennek a reális ára szentem 12 milla lenne... Aki iylet akar best vétel....Dejo hogy 1 hete elolegeztem le egy 535d t:D
Valamint én Pesten itt vettem a téli gumikat, (abban is a legjobb áruk volt az országban), és akkor is tele voltak új BMW felnikkel: http://www.startgumi.hu/index.php
anyósomék lépcsőházában lakott egy figura, aki a trabijából minden este felvitte a kormányt. Mert gondolta, hogy nem sok tolvaj jár kormánnyal autót lopni.
Egyszerű. Vettek egy pár típust és szétszedték tanulmányozásra.
Annak idején mikor itthon bizonyos - akár analóg - félvezetők cocom listások voltak, a KFKI-ban szakosodtak olyan gépekkel amikkel szeletekre tudták vágni a félvezetőt és egyből a fotózták a másolatokat, amiből készültek a klón IC-k. És ez talán a 80-s évek voltak. :oD
Újra üdvözlök mindenkit, bár korábban már regisztráltam a fórumra, melyet rendszeresen olvasok, de csak ritkán szólok hozzá.
Bazsa-nak igaza van ez a lemez tényleg 2 db, de a magyarországot tartalmazó is tartalmazza a környező országokat. Nekem is business van és viszonylag jól használható, elég részletes. Amennyiben valakinek szüksége lenne rá jelentkezzen meg tudjuk oldani.
Beültetted a bogarat, rákattantam erre a fólia témára én is, egyszer már terveztem, aztán elmaradt.
Nekem kombi Mpaket-tel, ezt gondolnám újra fehérben, karbon tetővel, tükrökkel.
Amúgy régebben beszélgettem egy sráccal akinek teljesen körbe volt fóliázva az S4 audija, azt mesélte nem szabad olcsó fóliát választani mert az tényleg hólyagosodhat, szakadhat, a minőséget (mint mindenben) itt sem adják olcsón!
Lenne egy kérdésem. Most vettem egy 530d-s Bmw-t,amiben Business navi van,de egyelőre nincs semmilyen navigációs lemez hozzá. Ez a 2010-es lemez magában is elindul és működik,vagy kell hozzá másik is?
Ne savazz már. :)))) Rögtön miután beírtam, javítottam. :) Egyébként én akkorát tüsszentek, hogy utána gőzborotválni kell. :))))
A fóliáról: OK, de ha rá akarom rakni, akkor új forgalmi kell, ha leveszem akkor is. Ez már önmagában macerás. Ráadásul magyarázhatom utána, hogy miért friss a forgalmi. Mondjuk ultra brutál lenne fehérben, fekete tetővel, barna bőrrel. Szerencsére az M optika nekem már nem kell.
nekem van 2010-01 -em és az eddigi összes közül (régebbiek) ez működik a legjobban. Sosem fagyott még le, sosem dobta ki!
Keressetek meg, adok szívesen!
Egyéb:
A találkozóra lehet tudunk menni mi is, de sajnos még nem 100%
@Szatesz1 A shadow line ablakkeretet meg szerintem sokan elcserélik cromra mivel az volt "ingyen" az autóhoz, a shadow line (fekete) pedig fizetős, illetőleg a M- packet része.
Találkozott már valaki azzal a retrofit-kittel, hogy DVB-T (digitális Tv), gyári OEM ? Érdekelne, mert a jelenlegi analóg TV modul itt Miskolcon egyenlő a nullával. Gondolom, digitálissal jobb lesz a helyzet ...
Nekem ilyen sima van benne.....Csak az oldalsó ablakkereteknél van körbe fekete...amit szivesen kicserélnék krómra....Ha valaki megirja mennyiböl tart, nagyon szétkell e szedni hozzá a kocsit.
Jah, tényleg... tudom, hogy már volt téma, csak nem voltam elég szemfüles :) /ezmilyenhülyeszó/ - "szemfüles"-"szájorros" :) najó, ez sz@r poén volt... :D
Szóval prof navihoz szeretnék 2010-es DVD-t. Rendeljek gyárit, vagy jó a másolt is ? (jelenleg gyári 2009-01 van a kocsiban, eredeti lemez)
Közérdekőű közlemény: Gyári króm első díszrácsomat (grille) cserélném gyári feketére. (nem tudom, shadow line-ban benne van-e a fekete grill, de ha igen, akkor Szatesz már van egy króm grilled ) :)
Csatlakozom az előttem szólókhoz ATOMOT NEKIK!!!!!
Normálisak ezek, hogy autólopásra kiválóan alkalmas eszközöket kreálnak, és full legálisan árulják!!??
Estére odaláncolom a kocsit a diófához :(
Egy ismerősöm telerakta a kocsiját (VW) valami relékkel amiket mágnessel lehetett aktiválni, minden indítás előtt odaérintette a mágnest X helyre és csak ezt követően volt indítható a vas. Ja és még a sorrend sem volt mind1!
Elsőre viccesnek tűnt, de most úgy látszik, neki van igaza!
Magasabb nem lesz az összeg, mivel nem hivatalosan vetted át a felszólító levelet. Az olasz közigazgatás elég lassú, ezért kaptad meg mostanra a levelet. Minimum 1 év még benne van a sztoriban, ha nem akarod kifizetni, de mivel EU tagállam vagyunk, előbb-utóbb átkerül(het) a hazai szervhez az ügy. Régebben nem volt gond, simán meg lehetett úszni. Addig viszont most se aggódj, amíg nem vetted át hivatalosan a levelet. Dolgozzanak csak egy picit a carabinierik. :))
Végül is az ablakfóliát sem bántja a gőzborotva. Azért, ha még jobban körbejártad a témát, oszd meg velünk. Egyébként én inkább attól félnék, hogy nem tudnám emiatt eladni könnyen az autót.
nekem az előző autómnál (pedig új volt) a műanyag lökösről leszedte a fényezést a gőzborotva, pedig otthoni kis teljesítményű. (ködlámpa mellett elkezdte, és szépen vált fel) SŐT, Tesóm audiján a hátsó sárvédő íven gyárilag volt fólia és 1 évet sem bírt ki. Ugyan így a fólia szélénél elkezdi, és feldolgozza, szerintem. Erre rá kellene kérdezni. (meg egy taxit megnézni közelebbről) Bár nagyon jó ötlet lenne..
Eredetileg kőfelverődések ellen volt a fólia, tehát megvéd.
Mondjuk az én géptetőmet már nem kell sajna megvédeni, mert elég gáz.
Szakadni nem hiszem hogy szakad egy ajtónyitástól, hacsak nem páros lábbal rúgják rá, mert erős cucc, ha meg igen, hát azt az elemet átfóliázzák. (nyilván töredékáron és idő alat, mint fényezéssel)
A védőfólia ált. színtelen szok lenni.
Én a gőzborotvától félnék....
Aludtam rá és nem múlt el a vágyam!
---
Nagyon körültekintőnek kell lenni. Kulcsot nem odaadni sehol senkinek, otthon a széfben tartani, GPS, pajzs, titokkapcsolók, és egy levél az utastérben, hogy "visszavásárolom a kocsim dupla áron, mint amennyiért elloptad te genyó!"
Nem, nem én voltam, éppen negyedéves Intrastat jelentéseket írok. De most, hogy mondod, a mai napon direkt el fogok arra menni, és bőszen bedudálok majd az ablakon !
Most lehet hogy ünneprontó leszek, de miért jó az a fólia?? Megvéd a kőfelverődésektől? Vagy a karcoktól? (vagy az atomtámadástúl is véd?) Mert akkor értem, király. Ha rányitják erősen az ajtót, gondolom az is szakad... és ha elkezd egy sérülésből kiindulva feljönni, táskásodni??
Lehet, hogy a mostani színemnek megfelelő fóliával, csak a motorháztetőt kéne lehúzni a kőfelverődések ellen.
Tegnap kaptam egy levelet a római rendőrségtől Olaszországból, miszerint 2008-ban, egy bérelt kisbusszal, valami forgalom elől elzárt területre mentem be, amit lekameráztak. Na most 106 euró a bünti. Egyenlőre nem mozdulok rá, mert nem is ajánlottan jött, csak úgy simán bedobva. De azért készülök a legrosszabbakra!!
Egy utasom mondta, aki ugyan így bérelt autót Rómában, hogy a bankkártyájáról levettek hasonló 30.000 ft körüli összeget az olasz zsaruk. Az autóbérlő cég kiadta a bankkártya adatait. na most látszik, hogy az enyémet is, csak én amikor hazajöttünk rögtön bankkártyát cseréltem :-))) Az utasunk olasz tolmáccsal felhívta a római rendőrséget, hogy vattafaka?? És elmondták, hogy sok mellékutca mindkét végén behajtani tilos tábla van, alá OLASZul kiirva, hogy hétfőtől-péntekig 10-18 óráig. na most ki a fene tud olaszul. És ezek a táblák fölé szeretettel kitesznek egy-egy kamerát.... és a többit érted!!
Szerintetek be tudják hajtani?? kamatostól, ha most nem reagálok
Hát komolyan elgondolkodtam valami egyedi védelmen... LEVAKOLOM A OBD-T :) - áthelyezem a csomagtartóba.
Aztán ha a nagyreményű, kínai szarral felszerelt tolvaj beül, és nemtalálja, csak pislogni fog, mint hal a szatyorban :)
A héten belekerül a 105.000 km a vasba (én 15.000-ként szervízelem) - tehát jön a nagyszervíz :( -> összes szíj, főtengely ékszíjtárcsa és társai .... ismét könnyebb lesz a zsebem, de márc. 21-én már frissen szervízelve tudok menni ! :)
Szerintem bármilyen olyan elektronikus védelem, ami nem feltétlenűl a kormányoszlop alatt van blokkolva valamelyik elinduláshoz elengedhetetlen vezeték.
Tehát ha a hátsó űlés alatt (ha van ilyen) AC pumpa vezeték blokkolása,
vagy a pollenszűrő alatt lévő computerben lévő vezeték.
Olyan blokoló legyen, amely nem a gyári kulcsról aktív-deaktíválódik (tehát nem un. PIP-es)
és olyan amelynek ha a tápján elvágják a kormányoszlop alatt akkor marad a blokkolás tehát az alapártelmezett a blokk.
Én azért szeretem az elektromos védelmet, mert a mechanikust lehet néha lusta lennél aktíválni.
Nekem egy ilyen elektromos kütyü van, ha nincs velem a kis jeladója, nem indul és mindenféle hiba: váltó, kiporgésgátló, aktív kormány hiba szokott kijönni.
Mikor egyszer Maszinál voltam, csak nézet mi ez a sok hiba a hibatárolóban:-)
A kínai diagnosztikai cégek tucatjával kezdték kínálni a PCF7936, PCF7941, PCF7942, PCF7944, PCF7945, PCF7946, 19732C202 transzponder chipekhez a programozó célszerszámokat. A BMW CAS rendszere is ezen alapul. A folyamat a következő:
Rádugják a szerszámot a kocsira OBD-n keresztül, de létezik olyan verzió, amit közvetlen a CAS bemenetére dugnak rá. ( ez több szerelést igényel, míg a másik gyakorlatilag semmit ). Ezután kiolvassák a CAS dump-ot, majd a szoftver automatikusan kigenerálja a transzponder programozásához szükséges adatokat.
Ezután beillesztik az új transzpondert ( kizárólag új használható, tehát meglévő gyári kulcs nem ), és 10 mp alatt elkészül az érvényes kulcsklón a kocsihoz.
Ezután a kulcs indítja, nyitja zárja a kocsit. A folyamathoz nélkülözhetetlen "nyers" üres transzpondereket (kulcsokat) is árulják. Egy transzponder csak egyszer programozható.
Tehát nem a gyárból kerültek ki a kulcsadatok, ahogy arról régebben szó volt, hanem a reverse engineering indult be erőteljesen. Gyakorlatilag a kocsi saját CAS dupmpja árulja el az érvényes adatokat, amit be kell utána tölteni az üres kulcsba.
Ami kérdőjel, hogy milyen üzemállapot kell a kiolvasáshoz, mely CAS szoftverszintekkel működik vagy épp nem működik, tehát esetleg a ketyere képes e kiolvasni a dumpot, majd visszaírni a CAS-ba akkor is ha nincs érvényes kulcs a kocsiban, vagy kizárólag érvényesítés után képes e erre. Ha a második, akkor az csak akkor kivitelezhető, ha kiadjuk a kulcsot (pl autómosó, szervíz), ha az első, akkor gyakorlatilag védhetetlen a dolog utólagos védelem beépítése nélkül.
Az enyémben M54 duruzsol, az egy hibátlan tervezés. A N52 szintén nagyon jó motor, egyedül az első évjáratoknál kell odafigyelni az elektromos vízpumpa meghibásodására. De ez elképzelhető, hogy már rég cserélve lett gariban.
A váltó is már újabb konstrukció, nevezetesen "6HP-19Z TU", más wandlerrel van szerelve mint a sima 6HP-19Z.
Hivatalosan E6x-hez semmiféle kulcsot nem lehet programozni.
Összesen 10 db kulcs van eltárolva a kocsiban (CAS), ebből fizikailag 3 van legyártva amikor átveszed a kocsit. Ha utánrendelsz kulcsot, a fennmaradó virtuális 7-ből gyártanak le hozzá. Ha mind a 10 kulcs legyártásra kerül, utána már csak CAS cserével oldható meg további kulcs.
Ha csak be kell hozzá menni akkor az nem gáz, és asszem, hogy 6000 FT egy forgalmi. Ezek szerint nem kell műszakira, vagy eredetiségvizsgálatra, vagy hasonlóra vinni?
Most nem tudom hogy van, de tuti leakasztanak egy új forgalmira.
Régen mikor Trabantom fújattam át, bementem és adtak új forgalmit, beírták, hogy narancs/fehér ( Repsol-os Carlos Saints(?) WRC Cossworth replika volt:-))).
Ez tényleg komoly, engem is érdekelnének a részletek, ha lehet. Végülis tisztázódott, hogy a forgalmit meg kell-e változtatni, és ha igen akkor hogyan? (bemész az okmányirodába, és szólsz, hogy mától fehér az autó cseréljék ki a forgalmi!) sonyesz
Több matrica forog a piacon függően a betöltendő feladatától, de ezt nem minden kivitelező fogja neked elmondani. A gyár által ajánlott felhasználhatóságot érdemes figyelembe venni az anyag illetve a kivitelező szakember - szakműhely kiválasztásánál.
500 sorozat – ára rendkívül alacsony, de csak promóciós vagy sík felületű felhasználásra illetve rövid megjelenési időre ajánlott (kiállítás, verseny, reklám táblák stb.), 3-4 héten belül az ívelt felületekre nyújtott anyag merevsége miatt elválik a karosszériától.
700 sorozat – ára középkategóriás, de mint az előző anyag, így ez sem ajánlott csak maximum enyhén ívelt felületekre, illetve azokra is csak rövidtávú hibátlan megjelenést biztosít, 3-4 héten belül az ívelt felületekre nyújtott anyag merevsége miatt elválik a karosszériától.
800 sorozat – felső kategória a minőségben, közép kategória az anyagárban, leggyakrabban alkalmazott - kifejezetten autó matrica anyag, mely 3D formában minden irányban nyújtható, egy év garanciával, 7-8 év élettartam.
900 sorozat – prémium kategória árban és minőségben egyaránt, speciálisan hosszú élettartam miatt alkalmazott - kifejezetten autó matrica anyag, mely 3D formában minden irányban nyújtható, egy év garanciával, 10 év élettartam.
Az autód felmérése nélkül nem lehet pontos árajánlatot adni, de ez a két ár is sok mindent el fog neked árulni miheztartás végett.
A legolcsóbb és a legjobb anyag árát számoltam neked, amely a következő képen alakult:
Alsó kategória - kb 130 db ezres. Prémium kategória - kb 220 db ezres mindkét esetben nettó áron, felrakással együtt.
Huh ez nagyon komoly....Esetleg ha kerdezed az összeget oszd már meg velem is hatha valtozott....Egy iylet megneznek közelröl is hogy milyen....Felkéne keresni ezt a tagot akié a BMW....Ha preciz akkor belehetne ruházni rá...
ja, sőt tán még a törzskönyvben is benne van a színe?
bár ha igazoltat az okos rendőr, és szívózik, fogom és "kicsomagolom"....
téptem már le fóliát a hátsó abalkról meg az első oldalüvegekről úgy hogy az iq-vitéz ott drukkolt, és addig nem adta vissza a forgalmit amíg be nem fejeztem.
mondjuk akkor még fiatal voltam, ma már nem tudna rávenni...
Az a helyzet, hogy ennyi lóerővel, meg nyomatékkal is amennyi nekem van már sok drága fotót lehet beszerkelni (525D ami nem sok). Arról nem is beszélek, hogy az ember az úton legtöbbször az életét kockáztatja ha autóba ül (és persze ez nem csak tőled, hanem a közlekedés más résztvevőjétől is függ) Szóval nekem ritkán hiányzik plusz lóerő, vagy nyomaték vezetésnél.
Igen én is ismerem öket....A ferrari az nem egyszeru, Limited Edition .... Nem mind1 hol csippelik....Én nekem egy neves pesti srac Kollar Szabolcs szokta csinalni nekem illetve 3 haveromnak van csippelve , faternak, meg ez elötti 2 audim is volt...Semelyiknek nemvolt baja ...Pedig mindenki ugyan ott csinaltatta az én tanácsomra...Volt elötte egy masik srac aki csinalt ilyet itt helybe de sokat hallottam hogy bolond modon adta oda a nyomatekot és eltört a turbo tengelye "vagymi"....
De 5 literest megchippelni, jaj csak fogom a fejemet. Arra már én is gondoltam, hogy legközelebb milyen jó lenne egy fehér X6. HA jól emlékeszem akkor a székesfehérvári Racknál ilyet láttam kiállítva. Néhány évvel ezelőtt még el sem tudtam képzelni fehér BMW-t, de újabban nagyon bejön. (de gondolom az is hozzátesz, hogy manapság mindenkinek fekete, meg ezüst színű a BMW-je :)
Miskolcon lakik a H..L energiaital tulaja. Jó barátom. Vitt már a ferrarijával, de van 63 AMG CL-je, 4,0 TDI A8.... és egy fehér 5 literes benyás X6. na az fehér fekete motorháztetővel. (megycsippelték, azóta hetente látogatja a szervízt) De az a hang jááá
Én már kérdeztem foliást....160 e ért csinaljak meg cakkli pakli az egész autot... Pécsen kérdeztem meg....Tökéletes anyagbol van nem lehet észrevenni azt mondta a srac. Amikor meg elakarod adni csak leszedik rola és készen is van nem kopott az eredeti szined...
Szerintem ujrafujatni 450e körül van ....
Engem meg az érdekelne mekkora meló kicsereltetni az oldal ablak körüli fekete keretet króm keretre....!? Mert nekem eza fekete nem tetszik és egy forum tars azt irta kicserelné velem...
nekem van egy fényező ismerősöm, ő elemenként 10-13e Ftért dolgozik (festés+fény), és gyönyörű a munkája. Profi festőkonténere van, és amit eddig csinált a barátaimnak (és nekem) az első osztályú munka. Plusz, garanciát is vállal- ha nem szép, nem jó, ingyenesen javít. Ha telibe fújatod, az minimum 2 nap.
Amit javaslok, ha belevágsz: fényképdokumentáció, folyamatelvű. Azaz, ne csak előtte-utánna fotó, hanem a folyamat teljességét dokumentáld. Így elkerülhető a problémák egy része. M pakett AP trade-knál kb 300e Ft, plusz fényezés- de ha egyszerre csinálod, akkor ktg hatékonyabb.
Ápolóként dolgoztam a Heim Pál Haemato-oncológián 2 évig, el tudom képzelni mit érzel. De fel a fejjel, a vashiány tényleg jól kezelhető. (meg ahogy írtad "vigyorog" és ez fontos!) sonyesz
Nekem is gyengém a fehér autó. Asszonynak már a második autója fehér (persze nem BMW). Amit ZSO belinkelt néhány hozzászólással ezelőtt az nem gyenge, de sztem túl drága (jó-jó tudom individuál, meg jól felszerelt) , meg a kilóméter is sok. sonyesz
Mindig is nagyon tetszett a fehér 5-ös. (tudom divat, meg nyál, de akkor is!)
A saját autóm (fekete) megszoktam, meg vagyok vele elégedve, ismerem és szeretem.
Ha akarnék venni egy fehér 5-öst, bitos 1.5-2.5mFT-tal drágábban kapnám meg, ha egyáltalán kapnék. Ismeretlen múlt, műszaki állapot stb...
Namármost! Az enyémnek az első lökhárítója, és gépházteteje csúnyán le van kopva a kavicsok miatt. A jobb első ajtómba egy majom beletolatott, a csomagtartó fedelet egy másik majom összekarcolta, a hátsó lökhárítót a kicsi fiam találta meg homokozó lapáttal, a jobb első sárvédőbe meg egy asszonyállat vágta bele az ajtaját.
Ezek egyik sem feltűnő sérülések, de engem mind zavarnak.
Elhatároztam hát, hogy megjavíttatom.
Na de! Ha az autón lévő 2-4-6...13 elemből 6 db-ot fújni kell, mi van ha egyszerűen az egészet telibe fújatom, vagy fóliáztatom fehérre?
Milyen hátrányom származhat ebből? Nyilván az isten se mossa le róla, hogy totálkáros volt, ha el akarom adni.
Van már valakinek fóliás tapasztalata? Mi pénz az?
Mennyiért fújnak manapság telibe egy ekkora autót?
Elég lenne csak külső fényezés, nem gáz ha fehér kocsinak fekete a doblemeze ha kinyitom a gépházfedőt. Sőt a tetejét is feketén hagynám, mint az X6-okon meg az M3-asokon lehet látni!
Ja és vennék egy M-packettet rá, hamár itt tartok.
Sajna nekem nincs tapasztalatom ebben a motorban:(
Bazsa,képzeld, most találkoztam azzal a bmw-vel, amit a múltkor belinkeltél (a felgyújtott) :)). Tréleren vitték el mellettem a 15 kerben..Sztem 3 hét, és karcmentes 50e km-es lesz belőle:(
Örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Pár napja olvaslak már benneteket és úgy látom nagyon jó kis csapat alakult itt ki. A véleményetekre és a segitségetekre lenne szükségem ugyanis e60 vásárlása előtt állok. Konkrétan 2006-2007es 530i.röl lenne szó, az N52 B30 as 258le motorral. 1. Mit tudtok és mik a tapasztalatotok erröl a motorról? Az M54 ről sok jót olvastam, de erről szinte semmit. 2. A hozzá tartozó automata váltónál fenn áll e még a wandler esetleges meghibásodása és olaj fojás? Vagy ezt már ekkorra kiküszöbölték? Esetleg valami más hiba amiről tudnom kellen mielőtt ilyet veszek?
úúú, sok orvos van a családomban, meg a barátaim közt, ha kell segítség szólj. Nagyon gyakori a vashiány, és rettentő jól reagál a vastablettára ez a (nem is igazán) betegség. NEM lehet baj!!!
Na, megvan a "gép", 2006/10 E61 535d,sikerült nyári gumival haza evickélnem :-( .
És már lennének is kérdéseim, ha segítenétek: hidegen nagyon morgós;kerregős a hangja (legalábbis az e39 530d-hez viszonyítva),ez normális? Illetve beindítás után egy darabig valami kattog a bal ülések alatt az autó alján. az állófűtésre tippelnék, de megnyugtatna a nálam tapasztaltabbak véleménye! Előre is köszi: Szaki
ha városban rárakom a tempomatot (<60km/h), ugrál a fordulatszám mérő (100-200 fordulatot is akár), és a motorhang is felbúg-elhallgat és így tovább. Ha átteszem DS-be, a probléma nem áll fenn.
Ma teszteltem, ugyanez 100 km/h felett nem gond. Javaslat, észrevétel?
elég szubjektív dolog ez. A sok alu az elejében elbaxta a töréstesztjét, és csak upgrade után lett 4*. Papíron nem jó. De én azért inkább ebben ülnék csattanáskor, mint egy 5*-os lagúnában.... Amikor erre a témára rákérdeztem a BP Motors BMW szalonban, akkor elég meggyőző történeteket meséltek, sőt fotókat is egy törzsvásárlójuk autójáról. Őt 180-al verték oldalról telibe, tolták vagy 30 m-t, és még egy szalagkorlátot is felszedett. No és karc nélkül szállt ki. Ennek láttam a képeit.
Egy ugyan ebben a cipőben járó BMW-s lehetett, vagy egy idióta BMX-es gyerek hobbiból? (nekem a szelepsapkáimat szedték le)
letörhetne a keze, bármelyik volt... nem kis gondot okozott ezzel az aprósággal. veszel egy ilyen szemet, kikeverteted a festéket, ami min. 1/2 liter talán, ... szóval több kárt okozott, mint gondolja...
Szia.A dvd filmet gyári módszerrel csak DVD váltóval oldható meg! Érdemesebb egy utólagos dvd lejátszót bekötni a rendszerbe,vannak a fórumon ezzel foglalkozó specialisták. üdv Steeef.
Esetleg valaki tudja hogy miböl tart a tvs prof navit megcsinalni ugy hogy lehessen dvdt is nezni rajta? Illetve hogy a fekete shadow line oldal ablakkeretet sokbol tart e kicserélni krómra? Nagyon szétkell e hozzá kapni a kocsit , illetve nem horror áron van hozzá a króm keret...?
Esküszöm ez jobb teszt volt mint amit szakik írtak autós oldalakon. Köszönjük!
eddigi fotok, videok alapján kb nekem is ez jött le, hogy olyan jobban "megtömött" belül, ezért talán kisebb a hely. Valamint tényleg a legpazarabb a műszerfal lett.
(gondolom amelyikben nincs benne a hátsó kormányzás, ott megmaradt a mankókerék helye. valamit valamiért...)
Volt szerencsém beülni az F10-be, és nem mondom, hogy lecserélném az E60-at. Az autó hossza 4, a tengelytávja 8 cm-el lett hosszabb, azonban a beltér mégis kisebbnek tűnik. Én az átlagnál magasabb vagyok, és a 190 cm-vel már a kényelem-komfort nem az igazi. A napfénytető beépítés miatt, nyilván kisebb a belmagassága mint anélkül, így kicsit nyomasztó volt. Hátul pedig hosszabb úton már kényelmetlennek is mondható a coupés szűkülés miatt. A lábtér sem lett nagyobb, igaz nem sokszor ülök hátra, de megkockáztatom, hogy az első ülés vastagabb támlája miatt a hely nem lett nagyobb, sőt az S60 Volvohoz hasonlóan ha az első ülést teljesen leengedem, a mögöttem ülő már csak úgy tudja bedugni a lábfejét az ülés alá, hogy az be is szorul.
Kívül ugyan elveszette a sportosságát, de az övvonala nagyon eltalált. Belülről gyönyörű, a műszerfal monumentális, ezáltal keskenyebb a kilátási lehetőség mint elődjénél. A középkonzol is nagyobb darablett, jól néz ki, azonban a belső szélességérzetet egyértelműen csökkenti. Annyira körülölel a kárpitozás, hogy beltér nagyságát inkább a 3-hoz hasonlítanám. Érdekes, hogy a kormányon balról jobbra átkerültek a rádió és beszédvezérlés gombjai, helyükre kerültek az eltűnt a tempomat bajuszkapcsoló funkciók. A sport váltó kormánykapcsolói is újak, azaz az egyik oldalival fel, míg a másikkal vissza lehet váltani. A kalaptartó egészen furcsa, mikor hátranéztem olyan volt, mintha valami nem lenne a helyén, vagy lenne rajta valami. De nem az egy kicsit eltúlzott, és kalapot sem lehet rárakni. Az első komfortülés a megszokottan kényelmes a fejtámla pedig olyan puha, hogy simán el lehet aludni benne. Amit az elsőn javítottak azt a hátsókból levették, azaz egyszerűen gagyin néz ki mindhárom fejtámla. Szintén nem tetszett a lehajtható könyöktámasz, az már nem a középső fejtámlával együtt mozog, csak a támlából egy lényegesen kisebb rész nyílik le.
A csomagtartóból eltűnt a mankókerék helye, csak a hasznos terület rovására lehet egyet bedobni. (A helyét a hátsó kerék kormányzó motor foglalta el, meg a 2. aksi, amely működteti 24V-al!) Ez gond, mert attól függetlenül, hogy nekem is vannak fenntartásaim a defekttűrőkkel kapcsolatban, épp ott mesélték, hogy Ausztriában (nem a balkánon!) ment tönkre a gumi, és nem tudták kicserélni a gumisnál, mert nem volt a raktáron, csak itthon tudta megoldani. Ez vicc! Mi van, ha a Horvát tengerpartra mennék nyaralni és szombat délben Karlovácnál kilyukad? Ha nincs assistance, semmi esély!
Sajnos a menetdinamikát kipróbálni nem lehetett, és a kulcsot sem akarták hosszabb időre odaadni, ezért az iDrive menüinek funkcióit csak felületesen tudtam átnézni. Érdekes az integrált felhasználói könyv (magyarul nincs!) és a videó fájlokat is lehet nézni a különböző funkciók működéséről (pl. hogy működik az automata parkoló rendszer). Az biztos, hogy a kijelző sokkal informatívabb, egyértelmű hogy melyik menüben navigálsz, és a rengeteg gombbal amivel körberakták, egyszerűbb a be- és visszalépés. A 12 GB HDD-re felmásolhatók a zenék az iPhone (és egyebek is) állítólag bluetoothon játsza le a zenéket. A hátsó és a tükrökbe épített oldalsó kamerákkal 270°-ban lehet körülnézni parkoláskor, amit természetesen még a PDC is kiegészít.
Szóval, szép kívül-belül nyilván megy is, mert a motor kevesebb fogyasztás mellett erősebb lett, egyelőre maradok régi kasznis tulaj.
Egy idióta lepcsesszájú niemand. Az a szomorú, hogy ilyen idióta barmok kerülnek ki a tűz közelébe. Ezen nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Sajnos hasonlítható a hazai politikához... Ezért tartunk ott ahol tartunk...
Borzasztó, hogy ilyen ember a kormányához ülhet. Láthatóan fogalma sincs az autóról. Amikor közölte, hogy immár kulcsal is nyitható az 5ös csomagtartója, nem tudtam sírjak vagy nevessek. Az e39-nek is már nyitható volt kulcsal, de ha jól emélkszem már az e34-nek is, ha meg a hidraulikus/elektromos nyitásra gondol, az is már az e38as 7esben is benne volt, nem igazán újdonság.
Amúgy meg ha valóban kicsit kényelmesebb lett, nem hiszem hogy gond lenne, elvégre az 5-ös már az E60nál sem igazán a sportosságról szólt, az e39 is csak részben érződött sportosnak (bár az e60-nál kétségtelenül sportosabb volt) de igazán sportos 5ös utoljára az e34 volt. És lássuk be, a vásárlók nagy része nem viszi Track Day-re az E60-at sem, max az M5-öt, abból meg az F10 is valszin elég sportos lesz ;) .
Ma délután láttam Unterhachingban,München egyik elő városkájában az utcán parkolt...
De sajnos csak a telefonom volt nálam a fotózáshoz :-(.
Itt egyre népszerűbbek ezek a mattfóliázott autók.Dolgozom egy taxi szervízben is (többek között) www.automuch.de és itt kb.egy héten egyszer csinálnak egy sötét színű Mercedesből fóliával egy délelőtt alatt egy hellelfenbein színű sárga taxit...
Ezzel én is így vagyok, nekem bejött a Bangle korszak. Az új valóban a hetes rövidebb változata, inkább sofőrös autó mint egy laza sportos gép. Kiváncsi vagyok a mai bemutatójára, azért életben biztos más mint képeken. Csütörtökön láttam pesten egy havas járdán parkoló X6-ot, aminek egyszerre pörgött előre vagy rükiben mind a 4 kereke, de meg sem mozdult pedig nem volt nagy a hó. Én a vásárláskor féltem a hátsó meghajtástól (addíg csak az S105 skodám volt olyan) de minden kételyemet eloszlatta az idei tél. Ez az autó megy, jól és biztosan.
én kb.6-7 szer voltam már nagyon komoly, az idén sem hagyom ki két jóbarátommal megyek, napközben autók este meg borozunk egyet-kettőt... aztán 2óra repülőút haza
mi megyünk :) 2004 óta minden évben megyünk, viszont most először repülővel eddig mindíg kocsival voltunk mindíg 5er kivéve egy évet mikor apám megvette a Mondeóját akkor kötelező volt azzal menni. :):) Szállás Genf belvárosában viszonylag jó áron tudott foglalni egy ismerős... aki nem volt annak mindenképpen ajánlom kihagyhatatlan, aki volt tudja...
Nekem is az E60 a favorit, nincsen nála szebb és karakteresebb autó jelenleg. Az F10-et ha sokat nézetem bizonyos részletei tettszenek, de nem szerelem első látásra az E60 pedig már anno a kémfotókon is tetszett rendkívűl. Az F10 szerintem nem a szépségével hódit, hanem a nagyon exkluzív és minőségi felszerelésével és extráival.
Jut eszembe, nem jön/megy valaki a Genfi Autószalonra? Idén 80 éves, és hát sok-sok érdekes dolgot lehet ott látni... A belépő nem túl drága, és kocsival csak 1300 km Genf... Szállást meg Franciaországban is lehet relatíve jó áron szerezni...
Matricára visszatérve egy szóra, a melegités után ha mégis maradna ragasztó a szélvédőn, akkor benzines alapú tisztitószerrel könnyedén eltávolitható. Ha a műszerfalhoz hozzáér a tisztitószer, akkor egy halvány szürkés foltot okozhat, de azt müanyag ápolóval el lehet tüntetni.
rettentő finom, elegáns, minőségi..... de valahogy nincs olyan karaktere, mint az E60-nak. Az E60 egy olyan egyedi, 10000-ből felismerhető. Én jelenleg semmire nem cserélném le az E60-at, max egy X5,6-ra, de azt is csak a praktikum miatt. Nekem az E60 most talán a legszebb létező limuzin.
Vagy zsilettpenge vagy festékkaparó penge, barkácsboltban, és van kifejezetten matrica leszedő szer, számtech boltban lehet kapni vagy office depo ilyesmi
Az a bizonyos levelibéka zöld matrica még nekem is fönt figyel!
Az állagából látszik, hogy nem egy egyszerű malőr leszedni, ezért nem mentem eddig neki semmivel sem.
A hajszárító elég, vagy rögtön a hőlégfúvóval essek neki? (mondjuk ebben a hidegben a hőtágulás miatt necces lehet a hőlégfúvó, vagy nem kell elcsöppenésig melegíteni az üveget :D )
Én csak a Bazsa nikket szerettem volna anno regisztrációkor (hisz ez a becenevem is), de az foglalt volt. Így "erőltettem" mögé az 525d-t. Szóval hallgatok én a B-re is :-)))
Szia, nekem volt otthon egy olyan, mint a jégkaparó csak penge van az elején és sokkal kissebb, azzal tudtam egy mozdulattal letolni minden gond nélkül.
Nagyon köszönöm a segítséget.Próbáltam lehúzni ,de apró darabokban jött le egy része.Utána körömlakk lemosóval próbáltam,de csak taknyos lett az egész.Most ott van egy valami a szélvédőmön:))
Sajna Szfváron nincs normális autókozmetika,ahová szívesen vinném az autóm....
Első alkalommal leszedtem én, matrica letép, aztán a fennmaradt ragasztót körömlakklemosóval el lehet távolítani.
Második alkalommal profikra bíztam, bevittem egy autókozmetikába, és az egyik belső takarítás alkalmával kértem, hogy szedjék le. Nekik van kaparó szerszám (műanyag) + oldószer. Gyorsabb és jobb munka, és nem a tiéd a felelősség, ha elb*szod. :)
sziasztok. Meg tudná mondani valaki,hogy a szélvédőről hogyan tudom eltávolítani a rendszám matricát?már 1 napja szenvedek,és nem akarok szélvédőt cserélni.köszi
sziasztok, kérdésem lenne. 93.000 van az autóban, 15.000 km óta van nálam, így ideje olajcserézni. 530xd, 2006.11, ajánlotok-e még az olajcseréken kívül valamit, figyeljek-e valamire?
Na, turbót nem cserélnék ilyen hibával, az biztos. Legalábbis rövid pályafutásom alatt a BMW-nél nem találkoztam evvel a gonddal így. Kitakarítani a töltőlevegő rendszert, kartergázszűrő csere, ilyesmi. Turbót csak a legutolsó utáni tipp után próbáld meg cserélni.
Szia.A turbo még nem biztos,de nem szünik meg az olajfolyás a szívósornál így erre gyanakodnak.Kicsit olajos a coolercső is a turbo felöl.Nincs szerencsém!De csak a dieselekhez?
Sziasztok Fórumtársak! Ma reggel egy kedves ügyfelemnek az autójára esett pár száz kiló hó egy társasház tetejéről,E61 panorama tetős az anyagi kár igen jelentős.... (tetőlemez,tetőablak,tetőkárpit)
Ezek a hibák sokszor előfordulnak, semmi meglepő nincs benne.(talán csak az, hogy 1 autónál mind előfordult) Sajnos sok a gond a Márkával, ha nincs szerencséd.
Huh, ezeket hallva kicsit elgondolkodtam... Lehet, hogy nekem mindig szerencsém volt ? Mindig kifogtam a jobb Igaz, vásárláskor már kicsit kínosan is sokat forgolódom, ha autót váltok.
Többiek ? Mi az általános tapasztalat ? Az enyémben most 103.000 km van, évi 30-40 e km-t megyek, általában 1,5-2 évig tartok egy autót. Eddig nekem ez is gondmentes !
Dicke/Stärke 20,4 Breite 193,2 Höhe 79,2 Warnkontakt: für Verschleißwarnanzeiger vorbereitet
51,99
Bremsbelagsatz
Preis inkl.19 % MwSt Bild Info Warenkorb Einbauseite:Hinterachse Herstellereinschränkung: Ate Dicke/Stärke 16,8 Breite 139,7 Höhe 68 Warnkontakt: für Verschleißwarnanzeiger vorbereitet
30,99
Warnkontakt, Bremsbelagverschleiß
Preis inkl.19 % MwSt Einbauseite:Vorderachse Bremsenart:Scheibenbremse Länge 680
nna ezért nem kéne nekem, hiába eszik 2vel kevesebbet a w123 és a golf I-II nyomába sem lép élettertamra és horror hozzá minden ...és még bánjak is úgy vele mint a hímestojással pfffffff
Szia zso.!Nekem is volt már pár dieselem tőbb új tipusú kisteher is,de én nem sok jót tudok róluk mondani.Én 20000km-nél szervízelem / üz.szűrő is/a legfullosabb alkatrészekkel a bmw-ét is,3500 fölött még nem járt a f.mérőm, turbót kímélem és mégis széthullik az ez is most már.A p.filtert nem mosatnám,de nem is cserélném 400000ft-ért,csak egyszerűen megtolnám,szerencsés esetben 80000km-el.Ezek után szívósor,6db izzító,k.csonk,turbó,egr,injektorok +fesz.sz.+4db l.csill. KUKA!!!Ez a p.f.cserével pontosan 2mill.Én az autót szinte csak télen használom 15-20km körzetben napi 15-20 indítgatás mellet,városban.Lehet ez a gáz?Ezekre várom a véleményeket hozzáértőktöl.a bmw tuti 164000km-es.
A másik problémám, hogy az egyik főnökömmel elég sok szakmai vitám volt. ( Balogh Pisti).
Vele az a gond, hogy jó autó szerelő volt... igen '76-ban :) Azóta más időket élünk.
Hagy idézzek fel egy érdekes esetet:
Bejön a tulaj, Infinity Fx45, nem indul az autó. Egy napos vizsgálat után rájöttünk, hogy 75.000 km-t ment egy olajjal... annyira elnyúlt mindkét vezlánc, hogy annyit késett a főtengely jele a veztengelyétől, hogy emiatt nem indult be.
Beindítottuk, kopogott, mint egy harkály...
Mondtam a tulajnak: ez bizony valszeg hajtókar csapágy, ezt okozza, ha nem költünk olajra..
Tájékoztatrtam, hogy költséges még szétszerelni is, mivel felfelé nem jön ki a motor, lefelé kell kivenni, ahhoz viszont a komplett első segédalvázat hajtással együt ki kell szerelni... Azt mondta: rendben.
Szétszedtük, 1-es henger hajtókarcsapágya elszublimált, a kettes fele még megvolt. Összeállítottam egy javítási ajánlatot, új főtengely, új csapágysor, két új hajtókar.
Mire Balogh: ááááá, vonalba fúrjuk a hajtókarokat, a haver meg majd megköszörüli a főtengely... MONDOM BÁZMEG PISTA: egy Ladánál '76-ban az AFITban talán, de nem ezt !
Dehát ő volt a főnök :)
Összeraktuk a tákolmányt, még meg sem húztuk a megfelelő nm-el a hajtókarokat, már összeszorult az egész szar. Mondtam, PISTÁM ez így nem jó.
- De, de - jött a válasz - maj' bekopik a !
- Pistám jééézusom, ez szét fog peregni, nem fékbetétről beszélünk, hogy bekopjon....
Szumma szummárum: csináltunk a cégnek egy 1.5 milliós javítási számlát, aminek nem volt értelme, mert kezdhettük előlröl az egészet :)
Szerintem érthető a reakció... Jó autó a Nissan, csak egy a baj vele... HOGY SOROZATBAN GYÁRTJÁK ! :)
Jöttek a kis Almera-val, hogy mennyire jó autó is ez. Sose romlik el... könyörgöm egyféle motorral lehetett megrendelni a nagytöbbségét: 1.5 benzin 90Le.... abba mi romoljon el ? Egyszerű, mint egy faék.... nah meg ahogyan használják !
Ha ideadnák egy hétvégére, rögtön nem lenne olyan megbízható :) Bezzeg a jó kis E60, mit kibír alattam :)
A Baloghnak itt Miskolcon két telephelye van, egyik az Avason, másik az Ernye bán utcában... az én szolgálati autó egy K12 Micra volt.... amíg átértem a Hidegh soron a saját stílusomban a kisautóról elfogyott a fék :)
Pont emiatt forgolódom most a lézerblokkoló beszerelése mellett. Nem vagyok én nótorius száguldozó, de néha elszalad a ménes, és ilyenkor kellemetlen, ha lefotóznak :)
engem Lillafüred felől, ahogy beléptem Miskolc táblánál mértek be. 2 autót előztem egyben. Kivágtam 45 km/h és már a végét 97-el fejeztem be. A rendőr megjegyezte: szépen ugrik az autó :-)))
egyszer Szikszó belterületén 100 fölött előztem le egy civil zsarut. utánamjött, villogott, és a napellenzőjén volt csak, hogy POLICE. Megálltam. De ilyenkor már ráteszek egy lapáttal: kérdeztem, hogy FOTO??? Vagy csak szemmel láthatólag jöttem gyorsan?? :-)
Többször esett már szó itt a diesel megbízhatóságáról, és szervízigényéről. Nekem már volt több (összesen 5) újabb rendszerű (Common-Rail) diesel BMW-m, és egyikkel sem volt gondom, annak ellenére, hogy volt köztük olyan, amiben bőven 200.000 km felett volt a futásteljesítmény.
A módszerem egyszerű:
- mindig, minden gyári szervízelőírást megkap az autó (pl: 100.000-nél nagyszervíz /főtengely ékszíjtárcs. szíjak, stb..)
- csak gyári alkatrészek kerülnek beépítésre,
- NEM 30.000 km-ként szervízelem, hanem 15.000 km-ként
2 évig voltam szervízvezető a Nissannál, a magánvéleményem és tapasztalatom az, hogy természetesen el lehet menni egy olajjal 30.000 km-t, de semmiképpen sem egészséges.
Én inkább pár százalékkal többet költök szervízre (minden alkalommal összes szűrő, olaj, üzaszűrő) de eddig soha nem költöttem kopóalkatrészen kívüli javításra.
Nekem eddig bejött.
A másik, sok az autópiacon a külföldről behozott milliókilóméteres, nem rendszeresen szevízelt autó -> és akkor szar a BMW. Meg a sok UNIX-os szart beépítik, aztán csodálkoznak, hogy nem tudja azt az élményt nyújtani az autó, amit a BMW ígér. ("majd Pista bácsi, a presszó mellett kimossa a DPF szűrőt" és tsai.)
Én sem vagyok oda érte, a gyengém még mindig népszín, az ezüst (Bazsa vigyázz, nehogy kicserélődjön egyik éjjel a kocsid egy feketére:) de ez a fehér szerintem nagyon ütős. Durva megjelenése van, és ráadásul Innovations Packet-es, tehát a legújjabb fejlesztések benne vannak, distronic, sávtartó és társai ... :)
Tényleg csak érdeklődésként, de ez nagyságrendileg mennyi volt? Akár magánba is
Nem egy súlycsoport, de ez nekem legutóbb az E39 25d touringra alkatrészben 50e Ft volt ( gyári alkatrészekkel, tárcsa-betét-kopásjelző , wallisból, számlával )
Én hétfőn cseréltettem komplett első féket (tárcsa+betét). 535 d tulajdonosok tisztában vannak azzal, mennyivel könnyebb lett a zsebem. :)
Természetesen csak gyári alkatrésszel, ehhez egyébként sincs utángyártott. Mivel az 535 d-n az M5 fékje van, csak nem a lyuggatott tárcsa, ezért sokkal tovább tart, mint a nagyátlag. Én már úgy vettem az autót, hogy egy nagyon kicsit, gyenge fékezésnél rázott a tárcsa. 98.000 km-nél le kellett cserélni, de azzal fogadtak a szakszervízben, hogy: " Letapostad a féket erről 100.000 alatt ?! " :)
Te most komolyan képes voltál venni egy "szutyok" 45Ah-s akkumulátort 30e Ft-ért??? Ennél még azzal is jobban jártál volna ha hat óra után elballagsz a Tescoba és veszel egy Varta vagy Bosch akkut, gari arra is van.
Pontosan! A szentpáli-Horváth l. sarkán abban a kék épületben van az utazási iroda! na ott "székelek". A Tass utcán lakom. Az autómosóval kicsit szemben van egy új, nagy ház oszlopokon. Na ott parkolok, mert az a Tesómé, és onnan állok be a garázsunkba.
Még a "régi" 530d vel jarok....De jövöheten vallszeg hozom el....Csak annyi fele kell rohangalnom nem gyözöm....Jah és megleszs meg mellette ez is tehat 2 e60 as lessz az 1 seggem alá:D A srac aki veszi a regit csak 3 honap mulva tudja elvinni...:D
Az előző fényképedet elnézve (E60, E83, E60 LCI) egy kék épület előtt, valahol a Pláza mellett lehetsz a Szentpáli vagy a Horváth Lajos u. környékén.
Ha nem tévedtem, akkor nem is vagy tőlem messze, mert ha kinézel az ablakon a Szentpéteri kapu felé, akkor látod azt a nagy lób*szó épületet. Abban lakom :)
Kérdésedre a válasz: 21-22 mp között, egyedül nehéz odafigyelni és mérni is. Ez nyári gumival, száraz autópálya, hátul 275/35 ZR 19 a jó rajtot elősegítve :)
Megvan már az uj bicikli, vagy még mindig Debrecenben van letámasztva ? :)
Csak oda hordom, biztos én voltam az. Emlékszem is rád, az autódat törölgették, te pedig kinn ácsorogtál a mosó nagy ajtaja előtt. De lehet, h nem jól emlékszem :/
Te nem a Huszár utcai autómosóba szoktad hordani az 5-öst? Vagy 2 hete mosatamm az enyémet és mögém beállt egy fekete 5-ös, nem Te lehettél? Az enyémet még törölgették, de mögém már beállt a fekete...
Én amikor kerestem a megfelelő E60-at, nagyon sok bunkó-paraszt kereskedővel találkoztam. Volt olyan, akitől megkérdeztem, hogy autót számít-e be. A válasz a következő volt: Há' oda va írva, tucc olvasni ?
Rendben, akkor nem költök el nálad 12 M forintot barátom. :) És ezek az emberek is vígan megélnek !
Volt egy favoritom, amitől a mai napig odavagyok, a tulaj is nagyon jó fej, Szalai Ottó (Otto-ker Car) Jakabszálláson.
Csak annyi tartott vissza, hogy ebben az autóban már akkor volt 130.000 km.
De a mai napig hiányzik az E30. Olyan életérzés, mint egyeseknek a Zsiguli (itt Borsodban nagyon nagy hagyománya van a Bükk miatt)
Volt egy másik, egy 1987-es 325 ix. Azt egy télre vettem "csapatósnak", de eldöntöttem, hogyha nem töröm rommá, akkor ő is megújul. Igazság szerint ő volt az első átépítés. Bocs, hogy szétoffoltam a topikot E30-al. De ez a sorozat talán megérdelmi :)
A 330 cd az 6 gangos manuális volt. Kellemesen lehetett vele sportolni :)
Az 535 d viszont a szépen elterített nyomaték miatt sokkal nagyobb fordulatszám-tartományban képes dolgozni, ezért azt mondanám, teljesen más a kettő.
Érzésre az 535 d jobban megy, viszont a manuális váltó miatt érzésre nagyobbat rántott a 330 cd, igaz hamarabb el is fogyott.
Summa summarum: Teljesen már karakter a két autó, de az 535 d-re voksolok :D
Tavaly előtt építettem magamnak egy E30 318i-ből (gyári 105 Le) egy 318 i turbo-t. Vasblokkos M10 B18-as motorból. Ebből készült ugyanis a turbós Formula 1-es motor is. Tényleg bevállt, 2 bar-os turbónyomással közlekedtem, gyári főtelngellyel, gyári hajtókarokkal, és gyári dugattyúkkal. És bírta !
Egy piros 316-ot (nem 316 i, ez még karburátoros volt :) ) mentettem meg a bontásból, és abból lett turbós idegbeteg :)
Teljesítményre utaló jelnek ott volt a Scania Intercooler az első lökös mögött :P
Cső!!! Oppellel nyomtam, azt észre sem venni :-) A 330cd is haladós darab lehetett. Az 535d érzésre is dinamikusabb? vagy nem nagy a különbség?
Én legközelebb x6, x5 sd-t veszek, vagy már a 4,0 d -t. Egyzserűen hiányzik a 4*4, meg a hasmagasság. Meg jó magasról nézni a forgalmat, így azt is látod, hogy előtted öt autóval valaki fékez, és tudsz készülni....
Teljesen igazad van ! Hogy én erre miért nem gondoltam eddig :)
Már nem is tudom összeszámolni, mennyi adót fizetek összesen azért, mert ilyen autóm van.
És mivel kapok én ezért többet, mint az 1.0-ás Suzukis ?
Tankolni is többet tankolok, mert többet megyek, többet eszik, stb... és Euro 5-6-os motorokról beszélünk, úgyhogy semmivel nem szennyezem jobban a környezetet, mint az Euro 2-es swift.
Viszont az E60 volt az első olyan BMW, ami igazán polarizált. Az első olyan modell, ami ennyire élesen két táborba osztotta a BMW fanokat, van aki utálja, van aki viszont imádja (mint a T. fórumtagok).
Nekem tetszik a F10-is, ha csere lesz, akkor biztos, hogy F10-et fogok venni. Az új hetessel pedig úgy vagyok, mint az elődjével, ha elég sokáig nézegetem, akkor elkezd tetszeni :)
Eddig tele volt az "életem" 3er-ekkel, E30, E36, E46 (sedan, coupe, minden), viszont most az E60-ról tényleg csak superlativusokban tudok nyilatkozni. Pont elég nagy, hogy beleférjen a család, viszont pont elég kompakt ahhoz, hogy mindennapi közlekedésre használd. Minden jóval felszerelhető, amit egy felső kategóriás 7-es tudhat, viszont próbálj már meg egy 7-essel beállni egy Mammut mélygarázsba :)
A bmw egész "új tervezőcsapata" fejre is állhat 77-szer, csinálhatnak még 128 modellt, ilyen kasznit, ilyen lámpákat akkor sem fognak mégegyszer tervezni. Csuda nagy lépés volt biztosan beletenni a 3-as lámpáit az új 5-ösbe. A tudását persze bele kéne gyúrni az e60-ba :)
Érdekes, hogy a - szinte csak tapasztalati alapokon működő - adatbázis ennyire tényszerű legyen. Kicsit ilyesztő , hogy ennyire figyel valaki, valahol, mindig.
Példa: az én egyedi rendszámom eddig egy E46 330 coupe-n volt, és tavaly átkerült egy E60 535 d-re. Az adatbázis csak tapasztalati alapon működik, semmi köze nincs a BM adatbázisához. Az info mégis friss. Íme:
Minden alkalommal, amikor csekket kapok, elszánom magam (hány lézerblokkoló kijött volna már ezekből a pénzelből), de sosem jutok el odáig, hogy kiépíttessem a védelmet.
Ha már így szóba került, megragadnám az alkalmat, hogy kérdezzek: van-e itt olyasvalaki, aki profi szinten foglalkozik ezzel, és megcsinálná az autómat ?
Lézer alapú kellene, nem IR diódás. Előre és hátra. Fekete E60 Facelift M-pack.
Miert nem veszel akkor mar inkabb egy interceptor cuccot, ha mar szereted neki nyomni?:P (200.000 Ft-bol mar megvan) vagy jarsz olyan helyen ahol tiltott?
Most olvastam gondolom megosztom:
-Mit esznek a kannibalok ebed utan? -Cukormentes Norbit.. :)
Örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Pár napja olvaslak már benneteket és úgy látom nagyon jó kis csapat alakult itt ki. A véleményetekre és a segitségetekre lenne szükségem ugyanis e60 vásárlása előtt állok. Konkrétan 2006-2007es 530i.röl lenne szó, az N52 B30 as 258le motorral. 1. Mit tudtok és mik a tapasztalatotok erröl a motorról? Az M54 ről sok jót olvastam, de erről szinte semmit. 2. A hozzá tartozó automata váltónál fenn áll e még a wandler esetleges meghibásodása és olaj fojás? Vagy ezt már ekkorra kiküszöbölték? Esetleg valami más hiba amiről tudnom kellen mielőtt ilyet veszek?
Bocs Bazsa, nem vettelek észre. Ilyenkor általában máshol járok agyilag, szerintem akkor ugrottam haza a telefonomért (Macropolis), mert otthon maradt. Ma nyomtam egy Bp - Győr - Szfehérvár - Vecsés - Bp - Miskolc-ot :) Ha nem lenne komfortülés a sasban, most egy masszőrnél feküdnék :)
Szeretem ezt az autót, mert mindezt egy tankkal. És én általában sietek :/ Mondhatni én tartom el a B-A-Z Megyei RFK-t, meg a Gödöllői Autópálya alosztályt :)
Tavaly lefényképeztek Miskolc belterület 139 Km/h (ez már olyan fokú, hogy már nem vagyok rá büszke), akkor egy ezüst E46 330 Cd-m volt.
300.000 Ft-al járultam hozzá az új traffipax készülékek vásárlásához :), de engem még csak a regionális hírekben sem mondtak be :)
Jah, Bazsa:
Mivel voltál ? A Dezsővel vagy pedig az Astra 1.4 OPC-vel ? :)
+ az autó úgy szép, ha mindig tiszta. Egy retkesen hagyott szép autó elveszti a varázsát ! Én még mindig minden alkalommal izgatottan megyek le a mélygarázsba, hogyha menni kell valahova. Alig várom, hogy megint beleüljek !
02.14! igazán elmehetnénk. Tőlünk potenciálisabb vevő nem is kellhet nekik! Nem is értem miért nem így keresik a célközönséget, hogy BMW fórumon reklámoznak, vagy hívnak meg minket!?