Nemrég vettem egy Calibrát, ami pár hónapot állt és most szeretnémelkezdeni használni. Az autót kereskedőtől vettem és ránézésre hajtották rendesen. (Megvan, hogy miért ezt vettem).
Most töltenék bele olajat, a fent leírtak miatt semmi jóra nem számítok a motorral kapcsolatban. Olyan olajat keresek, ami elsőre kitisztítja a motort, pár ezer km után úgyis lecserélem.
Van már pár "jelöltem", de nem akarok befolyásolni senkit, ezért nem írom őket le.
Kérdezlek titeket, hogy ki, melyik olajat ajánlja és miért.
Egyébként a SYNT S olajnak is dettó ezek a specifikációi. A "HC"-s olajok nem fullszintetikus olajok, de ettől még tökéletesen megfelel. Emiatt nem kell parázni.
Köszönöm a segítséget... Megnyugtattál. Akkor "csak" annyi a különbség a kért és a kapott olajok között, hogy a Synt S "fully synthetic" a Syst S pedig "HC Synthese".. (dobozok felirata alapján) Akkor annyira nem vertek át. De akkor is! Legközelebb jobban odafigyelek, hogy pontosan azt kapjam amiért fizettem... :D Mégegyszer köszönöm...
Sziasztok! Rendeltem a totalcar áruháztól Mobil1 Synt S 5W40 teljesen szintetikus motorolajat... Formula3000 Bt-s. Megtörtént az olajcsere és sajnos csak most néztem meg alaposabban a flakont... Mobil1 SYST S 5W40 "HC Synthese" technológiával készült... Ez a teljesen szintetikus? Hallott már valaki SYST S-ről? Vagy ezzel valami baj van... Hagyhatom a kocsiban, vagy cseréljem le? Kérlek sürgősen válaszoljatok, nem szeretném ha valami szarral menne a kocsim... :(
Nem hazudik a szerelő, az, hogy a kollégáid nem töltenek utána, az nem feltétlenül dicsőség.
Ha a szerviz maxra tölti, a kolléga meg megnézi (legjobb esetben) nyaralás előtt, akkor látni fogja, hogy még háromnegyedig van, és "úgysem töltik csurig..."
Nyugodtan indul neki az útnak, azzal a tudattal, hogy az autója nem eszi az olajat...
Pedig de.
Vannak olyan kocsik, amik kicsit jobban, vannak amik kevésbé.
Nincs két egyforma motor, ami ugyanannyi olajat fogyasztana.
Láttam olyan 6 éves audit, ami alig ette az olajat és láttam ugyanolyan motorral szereltet, ami viszont 5000km-két megette a 1,5 litert is, de nem volt szerkezeti hibája.
Az pedig, hogy a te autódban előbb észre lehet venni az olajfogyást, az annak "köszönhető", hogy az átlagos olajtöltet (nem emlékszem pontosan, milyen géped van, de ha kis- vagy alsó középkategóriás, akkor) kb. 3,5 liter. 8000km 1 decivel is 0,8 liter. mar észrevehető különbség.
Köszönöm a tanácsokat, igazán jól jöttek. Sikeresen megoldottam az "olaj akciót".
Az autószerelö szerint normális dolog, ha 1000 kilométerenként 1-2 deci olajat megeszik az autó. A munkatársaim meg azt állítják, hogy soha nem szokták utántölteni. Nem tudom mit gondoljak erröl. 8000 km-et mentem az olajcsere óta.
A 0W-s olajat nem szerviz ajánlotta, hanem én néztem ki, mert motoros múltamból megszoktam, hogy olajon nem spórolunk. Csak hát a főnöknek kell beadni, hogy kell az a 4700Ft-os... (5 liternél meg már van különbség rendesen!)
Meg tudná valaki mondani, hogy mi a különbség a Castrol Actevo 10W40 és a Castrol GPS 10W40 között az 1000 fton kívül, mert előbbi 2990 Ft, utóbbi 1950 Ft?
nem mondott butaságot a szervíz azzal a 0W-40-es olajjal, ha főképp rövid távokat jársz az autóval akkor mindenképp megfontolandó a 0W-s olajok használata (gyorsabb átolajozás, kisebb hidegindítási kopás, kedvezőbb üzemanyagfogyasztás, stb.), de egyébként szűken még egy ACEA A3/B3/B4 minősítésű 10W-40-es olaj is megugorja a HDI motorok által támasztott követelményeket.
Az A4/B4 így ebben a formában nem jön össze mivel az ACEA-nál megálmodták ugyan az A4-es normát viszont (tudomásom szerint) senki sem gyártott ilyent (elvileg a közvetlen befecskendezésű benzinmotorokhoz szánták volna).
Na, hülyeséget félretéve vélhetően A3/B3/B4 körüli olajra gondolhattam, amiből a HDI motoroknál a 10W-40- jelenti a minimumot (pl Magnatec) de egy 5W-40-es vagy 5W-30-as olaj szvsz (műszakilag mindenképpen) jobb választást jelent (ha valaki a választás szó megemlítését politikai tevékenységnek tekinti attól elnézést kérek).
Szeretnénk olajat cserélni a céges autókban, amik egy Peugeot Partner/Expert 2.0 HDi. A kézikönyve lent van, így sajnos nem tudom fejből, mit írnak elő. A kérdésem, hogy mennyivel érdemes az ajánlott olaj minőséget felülvásárolni? Mert a Mobil1 Turbo Diesel 0W-40 4700Ft-os literenkénti árával talán kissé túlzás, annak ellenére, hogy megalomániám és autószeretetem ezt venné.
Évi 15-20e km-t teszünk beléjük, 80%-ban városban, rövidebb távokra.
a részecskeszűrővel felszerelt újabb Merci motorok némelyikéhez már MB 229.51 jóváhagyású motorolajokat írnak elő, ezt (mármint hogy mi a pontos követelmény) érdemes ellenőrizni (bár legjobb tudomásom szerint a 229.31-es és 229.51-es olajok között csak a velük megvalósítható szervízintervallumban van érdemi különbség).
ha nem hagyod magad (a kutasoktól) befolyásolni és szigorúan ragaszkodsz a VW 502 00 jóváhagyású olaj vásárlásához (ez a jelzés a megfelelő, jellemzően SAE 5W-40-es, 5W-30-as, 0W-40-es vagy 0W-30-as olajok flakonjainak hátulján szerepel) akkor a kutakon is szerencsével járhatsz.
Ha a motor fogyasztja az olajat akkor a felsorolt lehetőségeken belül az 5W-40-es olajok közül érdemes választanod.
Ma megkérdeztem egy olajos ismerősöm és ő is ezt mondta.
Meg a 229.51 olajok is részecskeszűrős autókba valók, és a hosszú olajcsere intervallumot úgysem használom ki.
Valójában félszint 10w40-es olaj 229.1 jóváhagyással mindegyikbe megfelel.
Szóval kezdem előlről a szűrést olajügyben. De olajos szakemberem jó olajnak tartja a Liqui Moly olajat, dacára annak hogy egy nagy sárga-piros cég elismert szakembere.
Igazad van, de furcsa lenne azt mondani, hogy látni akarom amikor beleönti. Remélem nem valami szart öntött bele. Én állandó "vendég" vagyok, csak nem ver át.
Ezért viszem csak olyan szervízbe a kocsikat, amiben jelen lehetek a szervizelés alatt. S ha nem én viszem a folyadékokat, akkor nem engedem beleönteni, csak ha elöttem boncolta fel a bontatlan falkonokat. (soktizliteres kannábol hozott akármi nem játszik)