Üdv Cartársak! Weboldal múltkori válasza kapcsán (amit utólag is köszönök) átnéztem a csatlakozokat a kompresszor és a nyomáskapcsoló környékén, ezután elmentem ismerösömhöz, ahol gépre dugtuk a kocsit és kiadott pár hibát. Klímánál 2 hibát dobott ki: alacsony nyomás a rendszerben valamint nyomáskapcsoló (zárlat?) hiba. Kérdés hogyha jövöhéten én feltöltetem klímásnál akkor működni fog vagy nyomáskapcsolót is cserélnem kell? Ha cserélem, mi a garancia arra hogy nem adja meg magát az is rövid időn belül?
A fő oka a hibakódkiolvasásának egy múltkori "Check injection" hibaüzenet ami jó 20 percig borzolta az idegeimet, a kocsi pedig erőtlen volt. EGR szelep hibát hozott ki, amire a szerelő azt mondta, ha sokat járok városban, ez elkoszoldik egy idő után, ki kell tisztítatni. Ezen gondolom nem segít egy húzósabb autópályázás már?
Nem ismerem az üvegtetősöket.Csak 2 éve mióta megvan az enyém olvasgatok és még nem hallotam beázásról.A karbantartó zsírt olvastam,hogy ketten osztoztak rajta mert húzós az ára.
Van ilyen is,én is csak a vezérlést,szűrőket,olajokat a Nemesben csináltattam,ezek kötelezőek ha nem akar nagyobb bajt az ember,a fékeket magam cseréltem.Az egyik topiktárs utána nézett a KM-nek,hááát bizony 28-al keveseb volt benne. De gondom nem volt még!!!2008,1.5 dci.
Az enyém is Francia 1.5 - dízel, mégis az elmúlt másfél évet egy klíma feltöltésen kívül hibamentesen teljesítette. Pedig a magyar áraknál több százezerrel olcsóbban vettem.
A használtautó vásárlás mindig "zsákbamacska", szerencse kell hozzá, viheted a Renault vezető mérnőkét magaddal, ő is csak a jelenlegi állapotot látja, lehet, hogy 1 év múlva előjőn a többszázezres hiba. Vagy vásárolhatsz egyedül mint laikus, és lehet olyan mázlid, hogy hosszú évekig nem kell rá költeni.
Na de ne bizzunk mindent a szerencsére (a lottónál sem jött be :( ), én inkább viszek szakit magammal, és a szakszervízt is bevonom.
Sajnos én is Franciából hozottat vettem.Igaz=kopp-kopp-kopp,a kötelező cseréken kívűl semmi gondom vele.Itt csak a zörgésről olvastam,beázásról nem.a zörgést némi spec zsírral orvosolható.
Ezt én is néztem, igaz drágább, de kevesebb km, Magyarországi - kicsit félek a pan.tetőtől, azt olvastam elég gyakori a beázás, javítsatok ki ha félreinformáltak.
Azt már írtátok, hogy az Olaszból behozott Scenic-ek nem jók, szeretném tudni vonatkozik ez a Belgiumból behozottakra is, vagy az másik kategória. Persze a tulaj már 4 éve használja, és azt mondja nem volt panasz rá (én is ezt mondanám ha árulnám az autómat :) ).
Ebben igazad van, néztem én is külföldi weboldalakon, mit mennyiért lehetne behozni.
Sajnos ezt meg sem kérdeztem az eladótól, de lehet, hogy csak új rendszám van az autón, mikor 5 évvel ezelött írattam át az akkor vásárolt autómat, felajánlották az okmányirodában, hogy 6500 Ft-ért kaphatok EU-s rendszámot, az akkori HU-s helyett. Persze ez majd akkor derül ki, ha látom a forgalmiban az első forgalomba helyezés időpontját.
Nagyon szépen köszönöm, hogy időt szakítottál rá és segítettél. Várom a további építő jellegű kritikákat, véleményeket.
Sajnos hiába irták le sokan, hogy a külföldi behozatal nagyon nagy része, valami hibán alapul, hiszen ennyiért nem lehet még most sem behozni ilyen km futott állapotunak mondott autót. Bárhol nézed 3500 euro alatt kellene megvenni, hogy valami nyereség is legyen. kb 150 e Ft - nem számoltam ki - a regadó, agyjából még 50 e kell a forgalombahelyezéshez. Számold ki, a fentiekben nincs benne a szállítás utazás, vagy a szállítatás, utaztatás.
3500 euro alatt szinte mindegyik problémás külföldön is.
Rendszáma miatt szinte biztos, hogy külföldi, de ez még jelenti azt, hogy rossz vétel lenne. Nem 5 személyes hanem 7, elírta a jóember (telefonon beszéltem vele, leírásban szerepel is), nagyszervizről a számlák megvannak.
Valszeg külföldröl hozott, 5 személyes ha nem szükséges a nagyobb csomagtér, vehetsz nem grandot, abbol jobbat találsz ilyen áron. Nagyszervíz csak akkor érvényes, ha vannak számlák bemondása annyira nem fogadnám el, jelen km állás épp a nagyobb összeg ráköltésének kezdetét súrolja, persze ha nem tekergették vissza
de gyerekekkel nem vagyok egy vágtázó típus, inkább a fenntartás a főbb szempont - biztosítás, fogyasztás
Nem a vágtázás miatt kell a nagyobb motor, szerintem a kg/LE arány a mérvadó elsőre, majd a többi épp a gyerekek miatt vettem 1.9 dci-t. Ha a fentrtáson akarsz spórólni, ne vegyél olyan autót ami a lehetőségeid felső harmadán van, vehetsz régebbi Scenicet kb 500 e Ft-l olcsóbban, hasonló, vagy más típust is.
Biztosítás nem sokkal drágább, fogyasztást itt olvastam korábban, fiatalabb 1.9 még kevesebbet eszik:
Grand Scenic 1.5 dCi 100LE /2005
Gyári fogyasztás: Város: 6,5 Országút: 4,6 Vegyes:5,3 l/100 km
Grand Scenic 1.5 dCi 106LE /2006
Gyári fogyasztás: Város: 6,4 Országút: 4,9 Vegyes:5,4 l/100 km
Grand Scenic 1.9 dCi 120 LE /2003
Gyári fogyasztás: Város 7.4 Országút: 5.0 Vegyes 5.8 l/100 km
Sziasztok. Véleményeteket szeretném kérni. Most tervezem egy Grand Scenic vásárlását, én az 1,5dci melett döntöttem (tudom erről sokan lebeszélnétek, de gyerekekkel nem vagyok egy vágtázó típus, inkább a fenntartás a főbb szempont - biztosítás, fogyasztás stb). Kiszemeltem egy "áldozatot" szeretném ha vetnétek rá egy pillantást, és véleményeznétek az autót. Segítségeteket előre is köszönöm.
Én magam nem szerelek, a javítás a csere felébe-kétharmadába került volna, és ott állok egy (a hirtelen nyomáscsökkenéstől kissé elgörbült) javított hűtővel, ami azért messze nem olyan üzembiztos, mint az új.