Az én véleményem : Vennék egy IVECO Dailyt 2004-től a 3.0-ás motorral (vagy 2.8 köbcentis) a 2.3 köbcentis motorost egyáltalán nem ajánlanám!!!Dupla kerék szerintem felesleges hiszen avval csak az öntömege lesz picivel több.Tehát szimpla kerekes S széria.Legalább 120 lovas legyen,mert avval fogsz tudni normális tempót menni.A furgonból is kettő lehetséges a 15 vagy 17 köbméteres,ebbe elég kényelmesen be lehet rendezni. Azok a 92-99-es évjáratúak szerintem kicsit felejtősek hiszen azokra még többet kéne költened,hogy normális állapotba kerüljön.Amelyik meg véletlenül megkímélt az drága.
Gyári lakót két okból nem akarok: 1. Kívülről látszik, h lakóautó, és ez a tolvajokra csábítólag hat, másrészt a különféle tarifák (autópályadíj, kompok, hidak, alagutak) egyes országokban magasabbak a lakóautókra, mint a furgonokra. 2. Csak azt, és úgy szeretném beépíteni, ahogy az nekem feltétlen fontos és kell! Így jóval olcsóbban lehet kijönni, mint egy gyárival.
Én a helyedbe gyári lakóautót vennék. Inkább egy olyat pofoznék ki, mint teljesen újat építeni egy kisteherből. A gyári lakókban áltlában kevesebb a km is mint egy haszonjárműben. Ha Ivecohoz ragaszkodsz akkor vegyél Iveco alapút. Bár az önsúlyuk általában magasabb. Azzal tisztába vagy, hogy regadót kell fizetned, hacsak nem szgk-t veszel.
Kb. másfél-két évem van az alábbi projekt megvalósítására, most még a tervezgetés, informálódás fázisában vagyok. Ezért is fordulok hozzátok. Az eddigi bejegyzéseket nagyjából áttanulmányoztam, látom, hogy hozzáértők vagytok. Én is remélem, hogy kapok majd hasznos tippeket.
A projekt: ki kell alakítanom egy zárt furgonból egy olyan megbízható lakóautót, melyet részint kirándulásokra, részint pedig akár 2-3 hónapos életvitelszerű külföldi tartózkodásra fog használni 2 fő. A járműre kb. max. 2,5-3 misim van. (a belső tér kialakítása az egy külön téma)
Amit a járműnek tudni kell: 6-7 méter körüli hossz, 3500 kg. max. tömeg, hátul dupla kerék, kb. 8-9 m2 raktér, B-s jogsival vezethetőség, megbízhatóság, autópályán 90-110 km/ó tartós haladás. Az eddigi infóim alapján úgy néz ki, hogy egy Ivecoval járnék a legjobban. A kérdéseim a következők:
--Van-e értelme egy 92-99 évjáratú 35-10-es régebbi gépet venni 5-800 ezerért, annak a motorját felújítani, illetve a kasznit is kicsit kipofozni? Kb. mennyibe jönne ki egy motorfelújítás ezen a tipuson? Mennyire megbízható a 2499 cm3 –es motor? Milyen tipusú motor ez? Régi szívódízel, vagy már az újabb? EURO hányas szabványnak felel meg? Mennyire van tele elektronikával? Mennyire strapabíró az alváz, futómű?
--Vagy felejtsem el a régit, és a felújítást, jobban járok egy újabb 35c12-es Dailyvel? Az ugyan drágább, de jobb-e? Ha kifizetek rá 2-3 misit, lenne-e olyan mint egy felújított, ”0 kilóméteres” régi?
Parasztosan tudom.A KÚPKERÉKEN LEVŐ TÁNYÉR,ami összeköti a kardánt,és a kúpkereket.Én cserélem rendesen az olajat,de a Merci szervízek elhanyagolják.Szervízelt autó,egyedül a difiből jött ki szemét, elhasznált olajmocsok.Hézagolni kell a kúpkereket.
Vettünk egy hátsó hidat. Csak a fogaskerekekkel az a baj, hogy a gyári IVECOs az 200ezer körül van az utángyártott a fele kb de lehet nem megy be ebbe. Ez talán jó lesz, 1-2nap és kiderül.
Mi az a flajcsni? Az olajfolyásod valószínű a szimeringeknél vagy a tömítésnél lehehetséges, esetleg törésnél, repedésnél. Én szétszedném a helyedbe, az összes szimeringet kicserélném és használnám egészséggel. A diffibe ne felejts el olajat cserélni 50-75ezer kmenként. Volt olyan aki 400ezer alatt egszer se cserélt és ez lett a veszte természetesen Németországban érte utol a végzet.
Ha nincs semmi baja a hídadnak akkor én tuti nem vennék hídat, csak fogaskereket főleg ha tárcsafékes hídad van. Ha nem kapsz fogaskereket bele akkor meg venni egy dobfékes hídat és áttenni a fogaskerekeket. Ha már szét van szedve ne felejtsd el az összes szimeringet normális minőségűre kicserélni.
Amúgy dobfékeshez van egy üres diffiházam + van egy szimplakerekeshez 14"-os kerekekhez való hídam.
Ha csak az áttétel rövid a tietekbe és minden más jó, akkor vennék egy dobfékes hídat, mert azok olcsóbbbak és a fogaskerékpárt cserélném csak ki. Vagy ha mindenáron diffizárasat akarsz akkor érdeklődd meg melyik volt a leghosszabb áttételű diffizáras és keress olyat.
Nem a miénkre akarom kicserélni, hanem egy olyanra ami jó bele. Ami most a miénken van az sem jó kicsi az áttétel. Max fordulaton nem megy 85nél többet.
Most ha veszel egy diffizáras hídat akkor annak a fogaskerekeit miért akarod kicserélni a tietekére? A diffizáras és a sima híd fogaskerekei nem 100%, hogy csereszabatosak, bár szerintem az. Egyszerűen leméred tolómérővel és akkor az a tuti.
Tudom, de ivecokba van vagy 10 féle diffi, most keresgélünk mi is mert a miénk alatt 35c11-esé van, annak 6 sebességes a váltója és más a fogak elosztása a diffibe. 13/47es kell a miénkbe. Most 84-nél nem megy többet és ha már ugyis kell bele, jólenne diffizáras.
A diffi és a váltó két külön tárgy. A váltó az ülések alatt a motor mögött van és a hajtás a kardántengely segítségével a diffin keresztül jut át a hátsó kerekekre.