Keresés

Részletes keresés

Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17314

Ezt szerencsére elsőre megértettem :)

Hogy milyen vasúti jármű esetén? Mondjuk, amilyek épp ütközik az előtte levővel, vagy valami olyasmi történik, na akkor biztos, hogy lesz távolság két kocsi közt, bármily erősen is lett összecsatolva :D

Előzmény: bvemetro (17307)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17313
Mondjuk ez igaz...
Előzmény: bvemetro (17303)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17312

Na, akkor nem csoda, hogy nem tudtam kitalálni, tengelyekhez (egyelőre még) nem értek...

Előzmény: bvemetro (17304)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17311
Igen, egészen pontosan négy részre. ;)
Előzmény: phontanka (17310)
phontanka Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17310
Akkor az szuper. :)
Előzmény: vasutasadam (17309)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17309
A Flirt darabokra van vágva vasutasadamnál. :)
Előzmény: phontanka (17308)
phontanka Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17308
Szerintem lehetne kezdeni azzal, hogy a vezetőállás megfelelő méretű legyen. Amíg ez nincs meg, addig nem érdemes a külső nézettel foglalkozni, majd csak utána. Én szívesen bemutatom ezt akár itt a fórumon, képekkel illusztrálva, mondjuk a Flirttel vagy a Combinoval. Ha szeretnéd, akkor légyszi küldd át az illető járgány vezetőállásképét valamint a menetkar és fékkar pozícióit tartalmazó képeket eredeti méretben.

A Combinohoz ezután öt perces munka a külső nézet, a Flirthöz nem tudom, mert azt egységekre kellene szabdalni (nem tudom, hogy csak egészben van-e meg vagy egységekre vágva is vasutasadamnál).

De a Combino-s külső nézetet ugyanúgy be tudom mutatni példán keresztül, képekkel illusztrálva.
Előzmény: csuklo (17290)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17307
Distances:
Két kocsi közötti legkisebb és legnagyobb távolság. A -0.02 és 0.02-t még lehet hogy én használtam először, így a kocsik nem távolodnak el egymástól fékezéskor/gyorsításkor. Ha az egyik vagy mindkettő értéket növeled, akkor haladás közben a kocsik eltávolodhatnak egymástól (azt meg nem tudom milyen vasúti jármű esetén van ilyen helyzet, amikor a kocsik össze-vissza mozognak a vonatba sorolva...)
Előzmény: Gothpaladinus (17293)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17306
A külső nézet szerintem úgy teljes, hogy minden meg van csinálva.
És csuklo nem a külső nézetről beszélt, hanem arról, hogy a jármű elinduljon openBVE-ben.
Hagyjuk inkább, elég volt egy hét kispad.
Előzmény: Gothpaladinus (17302)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17305
Esetleg némi magyarázat ehhez, ha megnézel mondjuk egy jellegrajzot, akkor azon ez az adat fel van tüntetve elég nagy eséllyel. A metró esetében például ez 12,6 méter. Mivel szimmetrikusan helyezkedik el a kocsin a két forgóváz, ezért 12,6 fele 6,3, az axles így -6.3, 6.3 lesz.
Előzmény: bvemetro (17304)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17304
"Az Axles az egyedüli olyan parancs, aminek nem tudtam kikövetkeztetni a jelentését, ez tehát az egyetlen, amire tippem sincs, mit jelenthet..."

Az axles a kocsi hátsó és első tengelyének (forgóvázának) helyzete a kocsi közepétől (azaz az origótól) mérve.
Előzmény: Gothpaladinus (17293)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17303
Szerintem egyezzünk meg abban, hogy kérértelmű volt csuklo írása, és abban is megegyezhetünk, hogy ő még nem készített objektumot (lásd 13396, 99, saját hozzászólásai)
Előzmény: Gothpaladinus (17302)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17302

Nem tudsz olvasni, vagy mi van???

"de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását!"

Csuklo az objektumépítésről érdeklődött, vagy arról, hogyan kell külső nézetet létrehozni?

Előzmény: vasutasadam (17299)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17301
Erre inkább semmit nem mondok.
Előzmény: Gothpaladinus (17300)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17300

"a legkisebb ívben is lemegy a sínről. Tényleg valósághű."

Hát még mindig valósághűbb, mintha egy szürke doboz látná el ugyanezt a szerepet...

Előzmény: vasutasadam (17298)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17299
Szerintem nagyon is sok objektumnál lép fel ez a probléma. Főleg a Transparent hiba. Csak egy kis ügyesség kell hozzá.

˝gondolkodj el˝.
Én elgondolkodtam, hogy hülyeség csak külső nézettel felhúzni a járművet, ha az objektum mindenféle hibától nyüzsög.
Előzmény: Gothpaladinus (17297)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17298
Én gondoljam át? :)
Szerintem elég ˝rondán˝ néz ki játék közben, ha rózsaszín/kék hátterű objektumnak nevezett valami a legkisebb ívben is lemegy a sínről. Tényleg valósághű.
Előzmény: Gothpaladinus (17297)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17297

Na jó, de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását! Ahhoz meg ezek NEM kellenek a működéshez, bármennyire is tudnak így olyan "effekteket" produkálni, mint ami Hik YouTube-os videóján látszik, hogy íveknél félig letérnek a sínről, aztán az ív végén visszaugranak a sínre!

Ja, és akkor azt még nem is vetted figyelembe, hogy újabban modellezett szerelvények objektumainál könnyen lehet, hogy az általad megemlített _esetleges_ problémák fel se merülnek!

Úgyhogy ezt szerintem nem gondoltad át kellőképpen...

Előzmény: vasutasadam (17296)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17296
Ennél bonyolultabb a dolog. Ott van még a Transparent beállítása, illetve a középorigósítás is.
Előzmény: Gothpaladinus (17293)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17295

Index...már megint lehagyta a "per" jeleket.

 

Akkor tehát mégegyszer a Desiro és a BDVmot extensions-e, most fordított "perekkel":

 

Desiro BR642:

 

[car0]
Object = Objektum/Desiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3
[car1]
Object = Objektum/Desiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3
[car2]
Object = Objektum/Desiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3

[Coupler0]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler1]
Distances = -0.02, 0.02

 

BDVmot:

 

[car0]
Object = Bmxt/bmxt.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car1]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car2]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car3]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car4]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car5]
Object = Bdvmot/bdvmot.b3d
Length = 24.6
Axles = -6.3, 6.3

[Coupler0]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler1]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler2]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler3]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler4]
Distances = -0.02, 0.02

 

Nah, tehát így tud mindenki magának külső nézetet passzintani a Desirohoz, a BDVmot-hoz, vagy akármi máshoz!

Előzmény: Gothpaladinus (17293)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17294
Fantázia szüleménye=tenger alatti, vízben álló állomás, ahol minden utas búvárszerkóban áll. :-)))
Előzmény: wlacus (17289)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17293

Dehogy, ennél sokkalta, sokkalta egyszerűbb ennek megtanulása, mint hogy ehhez is egy csomó leírást meg hsz-t meg topikot el kéne olvasni! Én megnéztem néhány extensions.cfg fájl tartalmát (történetesen a Vizipók meg a FLIRT voltak az elsők), aztán előbb kopipészt, aztán átírás alapján értettem meg a módszerét, pár nappal később már a gyakorlatban is tudtam mindenféle kopipészt nélkül használni, úgy, hogy (szinte) minden részét értem! Így pl Krisz objektumaival ki tudtam egészíteni a BDVmot-ot, Desiro16 objektumai nevéhez illően a Desiro BR642-höz passzoltak tökéletesen (ezek után nem is értettem, mit kell ezen hónapokat dolgozni, hogy az az egy nyamvadt objektumot hozzá lehessen adni a szerelvényhez...vagy talán az engedélyadásra vártok ennyit?)! Simán csak vki elkéri tőle az objektum külső nézethez felhasználási jogát, beteszi a Fegyuvár-Nóravárból az objektumokat a BR642Objektum mappába, majd ezt írja az extensions.cfg fájlba:

 

[car0]
Object = ObjektumDesiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3
[car1]
Object = ObjektumDesiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3
[car2]
Object = ObjektumDesiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3

[Coupler0]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler1]
Distances = -0.02, 0.02

 

És ennyi az egész, innentől kezdve tökéletesen működik a külső nézetes Desiro!

 

Vagy akár a BDVmot (itt így van a mappaszerkezetem: BDVmotBDVmot, BDVmotBmxt, BDVmotBmx):

 

[car0]
Object = Bmxtbmxt.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car1]
Object = Bmxbmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car2]
Object = Bmxbmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car3]
Object = Bmxbmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car4]
Object = Bmxbmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car5]
Object = Bdvmotbdvmot.b3d
Length = 24.6
Axles = -6.3, 6.3

[Coupler0]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler1]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler2]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler3]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler4]
Distances = -0.02, 0.02

 

És íme, a külső nézetes BDVmot!

 

Ezek után nézzük, mi mit jelent.

A car0 az első kocsi, a car1 a második, és a car5 az utolsó (hatodik).

Az Object az objektum elérési útja a Train mappából kiindulva.

A Length az objektum hossza, méterben megadva.

Az Axles az egyedüli olyan parancs, aminek nem tudtam kikövetkeztetni a jelentését, ez tehát az egyetlen, amire tippem sincs, mit jelenthet...

A Coupler0 az első két kocsi közti ütköző, a Coupler1 a második és harmadik közti, a Coupler5 az ötödik és az utolsó (hatodik) közti.

A Distances pedig a két kocsi ütközők közti távolsága (bár ebben nem vagyok biztos), bár azt nem tudom, miért van itt két argumentum, gondolom az első, és a második kocsinak külön-külön kell megadni ezeket az értékeket, de ez csak tipp.

 

De mindezt mindenféle leírás nélkül tanultam meg, csak némi angoltudás kellett hozzá, meg néhány példa, de ennyi az egész!

Előzmény: vasutasadam (17291)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17292
Már látom előre a pályát... :)
Előzmény: tibitrain (17288)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17291
Olvasgatni kell a BVE Klub információs részét, illetve az openBVE topikot. De persze gyakorolni is kell, rengeteget. Én 2 nap alatt már készítettem openBVE alatt tökéletesen futó, külső nézetes járművet. De ha elakadsz valahol, írd csak meg, biztos, hogy valaki segíteni fog.
Előzmény: csuklo (17290)
csuklo Creative Commons License 2009.12.25 0 0 17290
Nézd én magam is szívesen meg csinálnám, ha valaki meg atnítana!
Előzmény: Gothpaladinus (17278)
wlacus Creative Commons License 2009.12.25 0 0 17289

Ez csak az egyik állomás, a fantázia szüleménye. :-))

Minden megálló más-más stílusú lesz.

Előzmény: Gothpaladinus (17282)
tibitrain Creative Commons License 2009.12.25 0 0 17288
néhány, saját gyártású kopasz fa.
tibitrain Creative Commons License 2009.12.25 0 0 17287
Nem rossz ötlet. De ez nem mostanába lesz. Nyáron terveztem...
Előzmény: vasutasadam (17286)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.25 0 0 17286
Jó hírek!
ha gondolod elmehetek fotózni veled
Előzmény: tibitrain (17285)
tibitrain Creative Commons License 2009.12.25 0 0 17285
A téli 29-es hamarosan ki lesz adva. Persze nem az egész, hanem csak annyi ami a nyáriban is megvan. Kijavítom az openbve-s szinhibákat és a javítással együtt felkerül a havas is.
Egy év múlva lesz jobb gépem, de addig is bve4-re megpróbálok maximumot építeni. Tervbe vettem, hogy megyek majd fotózni állomásokat. Az utazás költsége megoldódott (ingyenes :)) , ha nem sikerül egy nap akkor Balatonalmádiban van szállás is (ingyen), már csak idő kéne rá.
Előzmény: vasutasadam (17279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!