Hogy milyen vasúti jármű esetén? Mondjuk, amilyek épp ütközik az előtte levővel, vagy valami olyasmi történik, na akkor biztos, hogy lesz távolság két kocsi közt, bármily erősen is lett összecsatolva :D
Szerintem lehetne kezdeni azzal, hogy a vezetőállás megfelelő méretű legyen. Amíg ez nincs meg, addig nem érdemes a külső nézettel foglalkozni, majd csak utána. Én szívesen bemutatom ezt akár itt a fórumon, képekkel illusztrálva, mondjuk a Flirttel vagy a Combinoval. Ha szeretnéd, akkor légyszi küldd át az illető járgány vezetőállásképét valamint a menetkar és fékkar pozícióit tartalmazó képeket eredeti méretben.
A Combinohoz ezután öt perces munka a külső nézet, a Flirthöz nem tudom, mert azt egységekre kellene szabdalni (nem tudom, hogy csak egészben van-e meg vagy egységekre vágva is vasutasadamnál).
De a Combino-s külső nézetet ugyanúgy be tudom mutatni példán keresztül, képekkel illusztrálva.
Distances: Két kocsi közötti legkisebb és legnagyobb távolság. A -0.02 és 0.02-t még lehet hogy én használtam először, így a kocsik nem távolodnak el egymástól fékezéskor/gyorsításkor. Ha az egyik vagy mindkettő értéket növeled, akkor haladás közben a kocsik eltávolodhatnak egymástól (azt meg nem tudom milyen vasúti jármű esetén van ilyen helyzet, amikor a kocsik össze-vissza mozognak a vonatba sorolva...)
A külső nézet szerintem úgy teljes, hogy minden meg van csinálva. És csuklo nem a külső nézetről beszélt, hanem arról, hogy a jármű elinduljon openBVE-ben. Hagyjuk inkább, elég volt egy hét kispad.
Esetleg némi magyarázat ehhez, ha megnézel mondjuk egy jellegrajzot, akkor azon ez az adat fel van tüntetve elég nagy eséllyel. A metró esetében például ez 12,6 méter. Mivel szimmetrikusan helyezkedik el a kocsin a két forgóváz, ezért 12,6 fele 6,3, az axles így -6.3, 6.3 lesz.
Szerintem egyezzünk meg abban, hogy kérértelmű volt csuklo írása, és abban is megegyezhetünk, hogy ő még nem készített objektumot (lásd 13396, 99, saját hozzászólásai)
"de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását!"
Csuklo az objektumépítésről érdeklődött, vagy arról, hogyan kell külső nézetet létrehozni?
Én gondoljam át? :) Szerintem elég ˝rondán˝ néz ki játék közben, ha rózsaszín/kék hátterű objektumnak nevezett valami a legkisebb ívben is lemegy a sínről. Tényleg valósághű.
Na jó, de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását! Ahhoz meg ezek NEM kellenek a működéshez, bármennyire is tudnak így olyan "effekteket" produkálni, mint ami Hik YouTube-os videóján látszik, hogy íveknél félig letérnek a sínről, aztán az ív végén visszaugranak a sínre!
Ja, és akkor azt még nem is vetted figyelembe, hogy újabban modellezett szerelvények objektumainál könnyen lehet, hogy az általad megemlített _esetleges_ problémák fel se merülnek!
Úgyhogy ezt szerintem nem gondoltad át kellőképpen...
Dehogy, ennél sokkalta, sokkalta egyszerűbb ennek megtanulása, mint hogy ehhez is egy csomó leírást meg hsz-t meg topikot el kéne olvasni! Én megnéztem néhány extensions.cfg fájl tartalmát (történetesen a Vizipók meg a FLIRT voltak az elsők), aztán előbb kopipészt, aztán átírás alapján értettem meg a módszerét, pár nappal később már a gyakorlatban is tudtam mindenféle kopipészt nélkül használni, úgy, hogy (szinte) minden részét értem! Így pl Krisz objektumaival ki tudtam egészíteni a BDVmot-ot, Desiro16 objektumai nevéhez illően a Desiro BR642-höz passzoltak tökéletesen (ezek után nem is értettem, mit kell ezen hónapokat dolgozni, hogy az az egy nyamvadt objektumot hozzá lehessen adni a szerelvényhez...vagy talán az engedélyadásra vártok ennyit?)! Simán csak vki elkéri tőle az objektum külső nézethez felhasználási jogát, beteszi a Fegyuvár-Nóravárból az objektumokat a BR642Objektum mappába, majd ezt írja az extensions.cfg fájlba:
A car0 az első kocsi, a car1 a második, és a car5 az utolsó (hatodik).
Az Object az objektum elérési útja a Train mappából kiindulva.
A Length az objektum hossza, méterben megadva.
Az Axles az egyedüli olyan parancs, aminek nem tudtam kikövetkeztetni a jelentését, ez tehát az egyetlen, amire tippem sincs, mit jelenthet...
A Coupler0 az első két kocsi közti ütköző, a Coupler1 a második és harmadik közti, a Coupler5 az ötödik és az utolsó (hatodik) közti.
A Distances pedig a két kocsi ütközők közti távolsága (bár ebben nem vagyok biztos), bár azt nem tudom, miért van itt két argumentum, gondolom az első, és a második kocsinak külön-külön kell megadni ezeket az értékeket, de ez csak tipp.
De mindezt mindenféle leírás nélkül tanultam meg, csak némi angoltudás kellett hozzá, meg néhány példa, de ennyi az egész!
Olvasgatni kell a BVE Klub információs részét, illetve az openBVE topikot. De persze gyakorolni is kell, rengeteget. Én 2 nap alatt már készítettem openBVE alatt tökéletesen futó, külső nézetes járművet. De ha elakadsz valahol, írd csak meg, biztos, hogy valaki segíteni fog.
A téli 29-es hamarosan ki lesz adva. Persze nem az egész, hanem csak annyi ami a nyáriban is megvan. Kijavítom az openbve-s szinhibákat és a javítással együtt felkerül a havas is. Egy év múlva lesz jobb gépem, de addig is bve4-re megpróbálok maximumot építeni. Tervbe vettem, hogy megyek majd fotózni állomásokat. Az utazás költsége megoldódott (ingyenes :)) , ha nem sikerül egy nap akkor Balatonalmádiban van szállás is (ingyen), már csak idő kéne rá.