Keresés

Részletes keresés

E95 Express Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77363

"...ki is vesszük- annál gyorsabb és hangosabb. Én ez utóbbit szeretem, mert a műszerfal mutathat bármit, de ha kétséget kizáróan hallom, hogy bevágódott a 4. ajtó is, nyugodtabb vagyok. :)"

 

Mi is pont ebből a célból vettük ki, bár az utasok nem igazán szeretik:-)

Előzmény: Tector (77362)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77362

Nem. Azt a Mecman-szelep szabályozza, elég bináris módon: Gombnyomásra elektromágneses úton vagy a léghengerben lévő dugattyú egyik felére tolja rá az üzemi nyomást, vagy a másikra -nyitás/zárás.

A dugattyúutat nem lehet "felezni", a levegő vagy becsukja, és zárva tartja az ajtót, vagy nem. :)

A nyitás/zárás sebességét lehet avval szabályozni, hogy mekkora sebességgel engedi bele a Mecman szelep a sűrített levegőt a dugattyúba. Ezt egy szűkítővel lehet elérni -minél beljebb tekerjük a szelep testében, annál lassabb (és halkabb) az ajtó működése, minél kijjebb tekerjük -ne adj' isten, ki is vesszük- annál gyorsabb és hangosabb. Én ez utóbbit szeretem, mert a műszerfal mutathat bármit, de ha kétséget kizáróan hallom, hogy bevágódott a 4. ajtó is, nyugodtabb vagyok. :)

Előzmény: bop308 (77360)
ik630 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77361

Minden BKV-s busz ótvaras fostalicska. De miért is? Ezt a busz meg ne fikázd mert ennnek a sofórje kopaszkapitánnyal egész hétvégén vakarták az ótvart és a saját pézükönt vett festékkel pingálták. 

Előzmény: LMB-706 (77340)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77360

Akkor az a levegőellátást nem szabályozza?

Előzmény: Tector (77359)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77359

Pedig abban semmit sem szabályoz, hogy az ajtószárnyak mekkorát nyissanak vagy zárjanak. :)))

Azt csak mechanikailag lehet állítani a fordítókarokon, csuklókon, stb.

Előzmény: bop308 (77357)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77358

Én úgy tudom, hogy nem közvetlen az oldja. Nálunk a kapcsoló izzájára van rákötve az ajtófék. Szóval ameddig van nyitott jelzés addig van ajtófék. Szerintem ez nálatok is így van. Igazából lényegtelen, csak gondoltam megemlítem.

Előzmény: Tector (77356)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77357

Na az az, nálunk azt hívják végálláskapcsolónak.

Előzmény: Tector (77354)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77356

Amit még kifelejtettem: Ez az S2-es kapcsoló oldja/rögzíti az ajtóféket is, amennyiben van ilyen a kocsin.

Előzmény: Tector (77354)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77355

Legalábbis a levegőellátás részét. Aztán a gumi megfogja ott ahol kell.

Előzmény: bop308 (77353)
Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77354

Valamennyit lehet csalni az ajtó függőleges tengelyén lévő rögzítéssel is (3 darab M6-os imbuszcsavar fogja, alatta ricnis a tengely, ez az ajtó felső részén van).

A léghengerek végén lévő kapcsoló (mi itt a BKV-nál S2-esnek hívjuk) a műszerfalon lévő kapcsolók izzóját vezérli, valamint zárja a leszállásjelző áramkörét (ha csukva az ajtó, azaz a kapcsoló be van nyomva, akkor húz meg a relé), illetve a nyitott ajtó becsukódása után az indításjelző csengőt hallgattatja el.

 

Szerintem a BKV-nál -úgy értem, erre vonatkozott a kérdésed- már nincs olyan harmonikaajtós kocsi, amelynek fehér léghengerdoboza lenne...

Előzmény: GARAZSMENET (77350)
bop308 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77353

Igen az a végálláskapcsoló. És ez állítja be szerintem a szélső helyzetet is. Biztosra nem tudom, csak így gondolom.

Előzmény: GARAZSMENET (77350)
EKW-531 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77352

Attól még eléggé ótvar. Emlékszem 2004. szeptember 1-re, amikor a 103-as felújított 435-ösöket kapott, a FOK-GYEM mindegyiken működött, nah, az szép volt, vagy amikor 2003-ban pluszos lett a 49-es, meg a 20-as vonal és jöttek a meseszép mezőtúri kocsik, aztán azóta úgy néznek ki, hogy siralom...

Előzmény: I9-62 (77344)
I9-62 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77351

Csak az arculatos kocsikon van, amik régen a 7gy/173gy kocsijai voltak.

Előzmény: GARAZSMENET (77350)
GARAZSMENET Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77350

A bolygóajtóknál a mechanikai akadályokon (gumiütközők lent nyitáskor, fent ajtó felett záráskor) kívül van valami, ami az ajtó szélső helyzetét beállítja?

Az az elekromos kapcsoló, amit a dugattyún levő lemez nyom be,  csak a műszerfalon levő ajtónyitó, záró gombok izzóját működteti?

 

A BKV-s bolygóajtós 280-asokon láttam fehér léghengerdobozt. Van olyan harmónikajtós is, amin fehér színű van?

LMB-706 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77349

Igen; ex JOY-194 ex CCN-903. 

Előzmény: DVV-494 (77345)
I9-62 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77348

Köszöntem!

Tector Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77347

Mezőtúron a Klíma Ipari Centrum volt.

Előzmény: I9-62 (77344)
BENczúr utca Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77346

"Mezőgép az nem Mezőtúron volt?"

 

Nem volt, hanem jelenleg is üzemel, és Gyöngyösön van.

Előzmény: I9-62 (77344)
DVV-494 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77345
I9-62 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77344

Mezőgép az nem Mezőtúron volt? Ez gyöngyösi kocsi. Amúgy lehet én tudom rosszul és egy tévhitet eloszlatsz nálam :D

 

Válasz: LMB-706 2012.02.27 18:49:25 © (77340)

Lehet nálad ez ocsmány, de BKV szinten a szebbek közé sorolható...

Előzmény: rally forever (77342)
masterboy69 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77343

Köszönöm szépen.

Előzmény: BP-02-25 (77318)
rally forever Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77342

Az az ótvar állapotú fényezés 4-5 éves Mezőgépes felújítás eredménye. BKV még nem fényezett bele.
Egyébiránt ezen kocsi fényezése egész jól kitart korrózió terén, ha egy kicsit világosabb is, mint a többi.

 

R.

Előzmény: LMB-706 (77340)
DVV-494 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77341

Így jobban megnézve...

Viszont nekem azért bejön.

Előzmény: LMB-706 (77340)
LMB-706 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77340

Már ne haragudj, de ez minden, csak nem szép. Figyelted azt az ótvar állapotú, gányolt fényezést is, vagy teljesen elvonta a figyelmed a kályhaezüst? 

Előzmény: DVV-494 (77339)
DVV-494 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77339

Hát jó is lenne,ha ilyenek szépek lennének a BKV-s Ikarusok.

Előzmény: kopaszkapitany (77319)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77338

Gyönyörű. :-) (Csak az a + matrica gagyi.)

Előzmény: kopaszkapitany (77319)
boz-021 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77337

:)

 

Előzmény: Csoki bácsi (77335)
LMB-706 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77336

Iránban ez nem szempont. Ennyi. (Mégis irigylem őket.) 

Előzmény: BV-78-14 (77331)
Csoki bácsi Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77335

Én inkább a háttérben álló Matchbox Ikarusról látnék szívesen képet! :-))

Előzmény: Dj Aty (77334)
Dj Aty Creative Commons License 2012.02.27 0 0 77334

Ikarus 211  1:300-as méretarányban

2,9 cm hosszu.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!