Egy kérdésem lenne, milyen programal lehet pályát lemérni? Úgy tudom, hogy van egy program amin le lehet mérni a pályák méreteit, és ez által a pálya a valóságközellib lesz. De ha hülyeség amit írtam elnézéseteket kérem. Nagyon szépen köszönöm.
Remélhetőleg a konvertáló program majd tudja... :) De épp az ilyen byte-pocsékolás miatt célszerűtlen a csv objektumformátum, ugyanazt tudja, mint a b3d, de több karakter kell neki.
Nem tudom, még nem próbáltam. De a konvertáló nagyon is jól működik. (modellező program -> csv), ennek eredménye február felé meg is fog látszani... :)
Igen. Pontosabban CSV fájlba (openBVE kompatibilis). Milkshape program kell hozzá. Le kell szedni még a CSV export plugint. Milkshape import-> ami gmax-ban csináltál, export-> Boso View Expresz CSV
A programot és a plugint a Google-ban keresd, linket sajnos nem tudok adni.
Hogy milyen vasúti jármű esetén? Mondjuk, amilyek épp ütközik az előtte levővel, vagy valami olyasmi történik, na akkor biztos, hogy lesz távolság két kocsi közt, bármily erősen is lett összecsatolva :D
Szerintem lehetne kezdeni azzal, hogy a vezetőállás megfelelő méretű legyen. Amíg ez nincs meg, addig nem érdemes a külső nézettel foglalkozni, majd csak utána. Én szívesen bemutatom ezt akár itt a fórumon, képekkel illusztrálva, mondjuk a Flirttel vagy a Combinoval. Ha szeretnéd, akkor légyszi küldd át az illető járgány vezetőállásképét valamint a menetkar és fékkar pozícióit tartalmazó képeket eredeti méretben.
A Combinohoz ezután öt perces munka a külső nézet, a Flirthöz nem tudom, mert azt egységekre kellene szabdalni (nem tudom, hogy csak egészben van-e meg vagy egységekre vágva is vasutasadamnál).
De a Combino-s külső nézetet ugyanúgy be tudom mutatni példán keresztül, képekkel illusztrálva.
Distances: Két kocsi közötti legkisebb és legnagyobb távolság. A -0.02 és 0.02-t még lehet hogy én használtam először, így a kocsik nem távolodnak el egymástól fékezéskor/gyorsításkor. Ha az egyik vagy mindkettő értéket növeled, akkor haladás közben a kocsik eltávolodhatnak egymástól (azt meg nem tudom milyen vasúti jármű esetén van ilyen helyzet, amikor a kocsik össze-vissza mozognak a vonatba sorolva...)
A külső nézet szerintem úgy teljes, hogy minden meg van csinálva. És csuklo nem a külső nézetről beszélt, hanem arról, hogy a jármű elinduljon openBVE-ben. Hagyjuk inkább, elég volt egy hét kispad.
Esetleg némi magyarázat ehhez, ha megnézel mondjuk egy jellegrajzot, akkor azon ez az adat fel van tüntetve elég nagy eséllyel. A metró esetében például ez 12,6 méter. Mivel szimmetrikusan helyezkedik el a kocsin a két forgóváz, ezért 12,6 fele 6,3, az axles így -6.3, 6.3 lesz.
Szerintem egyezzünk meg abban, hogy kérértelmű volt csuklo írása, és abban is megegyezhetünk, hogy ő még nem készített objektumot (lásd 13396, 99, saját hozzászólásai)
"de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását!"
Csuklo az objektumépítésről érdeklődött, vagy arról, hogyan kell külső nézetet létrehozni?
Én gondoljam át? :) Szerintem elég ˝rondán˝ néz ki játék közben, ha rózsaszín/kék hátterű objektumnak nevezett valami a legkisebb ívben is lemegy a sínről. Tényleg valósághű.
Na jó, de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását! Ahhoz meg ezek NEM kellenek a működéshez, bármennyire is tudnak így olyan "effekteket" produkálni, mint ami Hik YouTube-os videóján látszik, hogy íveknél félig letérnek a sínről, aztán az ív végén visszaugranak a sínre!
Ja, és akkor azt még nem is vetted figyelembe, hogy újabban modellezett szerelvények objektumainál könnyen lehet, hogy az általad megemlített _esetleges_ problémák fel se merülnek!
Úgyhogy ezt szerintem nem gondoltad át kellőképpen...