Keresés

Részletes keresés

Kisember87 Creative Commons License 2009.12.27 0 0 17323
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne, milyen programal lehet pályát lemérni? Úgy tudom, hogy van egy program amin le lehet mérni a pályák méreteit, és ez által a pálya a valóságközellib lesz. De ha hülyeség amit írtam elnézéseteket kérem. Nagyon szépen köszönöm.
phontanka Creative Commons License 2009.12.27 0 0 17322
Viszont mivel kevés parancs van mindkettőben, nagyon egyszerű az átkonvertálás a szerkesztőprogram csere eszközével.
Előzmény: Gothpaladinus (17321)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.27 0 0 17321
Sajnos ez így igaz, nem is meglepő, hogy jóval kevesebben írnak CSV-t, mint Blitz3D-t.
Előzmény: phontanka (17320)
phontanka Creative Commons License 2009.12.27 0 0 17320
Remélhetőleg a konvertáló program majd tudja... :) De épp az ilyen byte-pocsékolás miatt célszerűtlen a csv objektumformátum, ugyanazt tudja, mint a b3d, de több karakter kell neki.
Előzmény: Gothpaladinus (17318)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.27 0 0 17319
Nem tudom, még nem próbáltam. De a konvertáló nagyon is jól működik. (modellező program -> csv), ennek eredménye február felé meg is fog látszani... :)
Előzmény: Gothpaladinus (17318)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.27 0 0 17318
De annál ugye nincs összekeverve a Transparent a SetDecalTransparentColor-al, meg a Color a SetColor-al? :)
Előzmény: vasutasadam (17317)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17317
Igen. Pontosabban CSV fájlba (openBVE kompatibilis). Milkshape program kell hozzá. Le kell szedni még a CSV export plugint. Milkshape import-> ami gmax-ban csináltál, export-> Boso View Expresz CSV

A programot és a plugint a Google-ban keresd, linket sajnos nem tudok adni.
Előzmény: csuklo (17316)
csuklo Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17316
Sziasztok
Kérdésem lenne:

gmax ben készített modellt át lehet e konvertálni openBVE alá?
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17315

"Hagyjuk inkább, elég volt egy hét kispad."

Egyetértek.

Előzmény: vasutasadam (17306)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17314

Ezt szerencsére elsőre megértettem :)

Hogy milyen vasúti jármű esetén? Mondjuk, amilyek épp ütközik az előtte levővel, vagy valami olyasmi történik, na akkor biztos, hogy lesz távolság két kocsi közt, bármily erősen is lett összecsatolva :D

Előzmény: bvemetro (17307)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17313
Mondjuk ez igaz...
Előzmény: bvemetro (17303)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17312

Na, akkor nem csoda, hogy nem tudtam kitalálni, tengelyekhez (egyelőre még) nem értek...

Előzmény: bvemetro (17304)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17311
Igen, egészen pontosan négy részre. ;)
Előzmény: phontanka (17310)
phontanka Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17310
Akkor az szuper. :)
Előzmény: vasutasadam (17309)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17309
A Flirt darabokra van vágva vasutasadamnál. :)
Előzmény: phontanka (17308)
phontanka Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17308
Szerintem lehetne kezdeni azzal, hogy a vezetőállás megfelelő méretű legyen. Amíg ez nincs meg, addig nem érdemes a külső nézettel foglalkozni, majd csak utána. Én szívesen bemutatom ezt akár itt a fórumon, képekkel illusztrálva, mondjuk a Flirttel vagy a Combinoval. Ha szeretnéd, akkor légyszi küldd át az illető járgány vezetőállásképét valamint a menetkar és fékkar pozícióit tartalmazó képeket eredeti méretben.

A Combinohoz ezután öt perces munka a külső nézet, a Flirthöz nem tudom, mert azt egységekre kellene szabdalni (nem tudom, hogy csak egészben van-e meg vagy egységekre vágva is vasutasadamnál).

De a Combino-s külső nézetet ugyanúgy be tudom mutatni példán keresztül, képekkel illusztrálva.
Előzmény: csuklo (17290)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17307
Distances:
Két kocsi közötti legkisebb és legnagyobb távolság. A -0.02 és 0.02-t még lehet hogy én használtam először, így a kocsik nem távolodnak el egymástól fékezéskor/gyorsításkor. Ha az egyik vagy mindkettő értéket növeled, akkor haladás közben a kocsik eltávolodhatnak egymástól (azt meg nem tudom milyen vasúti jármű esetén van ilyen helyzet, amikor a kocsik össze-vissza mozognak a vonatba sorolva...)
Előzmény: Gothpaladinus (17293)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17306
A külső nézet szerintem úgy teljes, hogy minden meg van csinálva.
És csuklo nem a külső nézetről beszélt, hanem arról, hogy a jármű elinduljon openBVE-ben.
Hagyjuk inkább, elég volt egy hét kispad.
Előzmény: Gothpaladinus (17302)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17305
Esetleg némi magyarázat ehhez, ha megnézel mondjuk egy jellegrajzot, akkor azon ez az adat fel van tüntetve elég nagy eséllyel. A metró esetében például ez 12,6 méter. Mivel szimmetrikusan helyezkedik el a kocsin a két forgóváz, ezért 12,6 fele 6,3, az axles így -6.3, 6.3 lesz.
Előzmény: bvemetro (17304)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17304
"Az Axles az egyedüli olyan parancs, aminek nem tudtam kikövetkeztetni a jelentését, ez tehát az egyetlen, amire tippem sincs, mit jelenthet..."

Az axles a kocsi hátsó és első tengelyének (forgóvázának) helyzete a kocsi közepétől (azaz az origótól) mérve.
Előzmény: Gothpaladinus (17293)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17303
Szerintem egyezzünk meg abban, hogy kérértelmű volt csuklo írása, és abban is megegyezhetünk, hogy ő még nem készített objektumot (lásd 13396, 99, saját hozzászólásai)
Előzmény: Gothpaladinus (17302)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17302

Nem tudsz olvasni, vagy mi van???

"de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását!"

Csuklo az objektumépítésről érdeklődött, vagy arról, hogyan kell külső nézetet létrehozni?

Előzmény: vasutasadam (17299)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17301
Erre inkább semmit nem mondok.
Előzmény: Gothpaladinus (17300)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17300

"a legkisebb ívben is lemegy a sínről. Tényleg valósághű."

Hát még mindig valósághűbb, mintha egy szürke doboz látná el ugyanezt a szerepet...

Előzmény: vasutasadam (17298)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17299
Szerintem nagyon is sok objektumnál lép fel ez a probléma. Főleg a Transparent hiba. Csak egy kis ügyesség kell hozzá.

˝gondolkodj el˝.
Én elgondolkodtam, hogy hülyeség csak külső nézettel felhúzni a járművet, ha az objektum mindenféle hibától nyüzsög.
Előzmény: Gothpaladinus (17297)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17298
Én gondoljam át? :)
Szerintem elég ˝rondán˝ néz ki játék közben, ha rózsaszín/kék hátterű objektumnak nevezett valami a legkisebb ívben is lemegy a sínről. Tényleg valósághű.
Előzmény: Gothpaladinus (17297)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17297

Na jó, de az már nem szerves része a külső nézet kialakításának, hogy módosítasz az objektumon! Ne érts félre, én nem objektumépítést/módosítást akartam megtanítani, hanem külső nézet létrehozását! Ahhoz meg ezek NEM kellenek a működéshez, bármennyire is tudnak így olyan "effekteket" produkálni, mint ami Hik YouTube-os videóján látszik, hogy íveknél félig letérnek a sínről, aztán az ív végén visszaugranak a sínre!

Ja, és akkor azt még nem is vetted figyelembe, hogy újabban modellezett szerelvények objektumainál könnyen lehet, hogy az általad megemlített _esetleges_ problémák fel se merülnek!

Úgyhogy ezt szerintem nem gondoltad át kellőképpen...

Előzmény: vasutasadam (17296)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17296
Ennél bonyolultabb a dolog. Ott van még a Transparent beállítása, illetve a középorigósítás is.
Előzmény: Gothpaladinus (17293)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17295

Index...már megint lehagyta a "per" jeleket.

 

Akkor tehát mégegyszer a Desiro és a BDVmot extensions-e, most fordított "perekkel":

 

Desiro BR642:

 

[car0]
Object = Objektum/Desiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3
[car1]
Object = Objektum/Desiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3
[car2]
Object = Objektum/Desiromav.b3d
Length = 41.2
Axles = -6.3, 6.3

[Coupler0]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler1]
Distances = -0.02, 0.02

 

BDVmot:

 

[car0]
Object = Bmxt/bmxt.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car1]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car2]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car3]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car4]
Object = Bmx/bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -6.3, 6.3
[car5]
Object = Bdvmot/bdvmot.b3d
Length = 24.6
Axles = -6.3, 6.3

[Coupler0]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler1]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler2]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler3]
Distances = -0.02, 0.02
[Coupler4]
Distances = -0.02, 0.02

 

Nah, tehát így tud mindenki magának külső nézetet passzintani a Desirohoz, a BDVmot-hoz, vagy akármi máshoz!

Előzmény: Gothpaladinus (17293)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.26 0 0 17294
Fantázia szüleménye=tenger alatti, vízben álló állomás, ahol minden utas búvárszerkóban áll. :-)))
Előzmény: wlacus (17289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!