Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
A rugó az most lett cserélve mert az előző eltört a magas hőre gyanakszom de lehet hogy én tévedek.de amikor az ember kezét megégeti ott nem 50 fok van.
Ha alapjáraton ráhúzod a szívatót, LE IS KELL állnia. A kérdés többi részét meg nem értem. Lehet úgy állítani a karbit, hogy teljes gázon nem tudja elégetni AZ ÜZEMANYAGOT. De csak az olajat??? Azt szerintem pl úgy tudod "állítani", hogy teleöntöd olajjal.
Én meg arra lennék kíváncsi,hogy a múltkori szervizes sztorinál a szerelő állított több a keverék mennyiségét befolyásoló csavaron kijjebb tekerte tehát többet kap!
Alapjáraton a szívatót nem tudom teljesen ráadni mert akkor leáll.
Szerinted lehet annyit állítani a porlasztón,hogy már a motor teljes gázon sem égeti el tökéletesen az olajat?
A levegőcsavarját nem babrálta 1:50 keveréket kap és mint ahogy írtad kipörgetem teljesen ahogy csak kitud pörögni úgy kaszálok vele.
Évekig azt használtam (ráadásul a régit, nem azt, ami akkor még az XP olaj volt), nekem bajom nem volt vele. Aztán meg ebből az olaj dologból kialakult hisztiben is az volt a véleményem, a Husqvarna csak tudja mi a jó a gépeihez, és nem ajánlana rosszat. Tudom, most jön a piros Stihl. De ugye azzal NAGYON sokat mentek a régi stihlek hiba nélkül, az újakhoz meg a Stihl se azt ajánlja.
Az a baj, hogy kevered az adatokat. Nem mindegy a végfordulat, vagy terhelésen mért "munkaponti" fordulat. Ha a mostani husik típustábláit nézed, érdekes dolgokat találsz.
Ez tetszik 30 éve is készitettek ilyen mocikat az biztos ! Csak nézz utánna hogy a fordulatuk mennyi volt ! És most mennyi ? Nekem a régi erdészeti könyvemben megvannak ezen műszaki adatok. De a nem túl régi 15 ével ezelőtti fordulatszám adatokból is tudok egyet 10500 pl, a 343R meg 12500. És ezekről is folyt már beszélgetés ! A 343F meg már 13500 ! Akkor a 30 évvel ezelőtti fordulatok , A husi verte kb a 8000 fordulatot is ! Úgy hogy lehet itt írni minden érdekes dolgot csak a fordulathoz jó kenés is kell ! De azért szeretném ha valaki megírná mi okozhat kokszot ! Főleg a mai gépeken amiken nem is lehet elcseszni a karbi beállítást mert le van határolva a csavarja ! A husik levegőszűrője meg szivacs általában ,és a retektől is elég távol van ,nem is tapasztaltam olyan nagy koszolódást rajtuk talán ha évente két három alkalommal szoktam kimosni benzinben de nem egy nagy mennyiség szokott benne lenni !
Amit még olcsóbban láttam az full szintetikus Mannol 2T olaj 1500Ft körül.De 300 Ft miatt nem kísérletezem.
Robogóba is az Eni megy.10LE 68ccm-ből,ami azért csak nagyobb igénybevétel egy olajnak mint egy 2-3 lovas fűkasza vagy 4 -5 LE fűrész.Legutóbb 330km ment bele 1 nap alatt.Lakotton kívül se nagyon előztek meg,illetve én többet előztem,mint engem.
Szóval ezekbe a kaszákba bőven jó egy márkás félszinti olaj,de aki full szintetikusat használ,csak jót tesz vele.Egy átlag kasza 2-3 LE 40-50ccm-ből.Ilyet bármikor készítettek 30 éve is.Milyen olajok is voltak akkor?
Csak bosszantó,hogy sokszor az olajra fogják,hogy azért sült be,kokszolódott össze.Pedig sok más miatt is lehet.
A Scooter 2T a félszintetikus,adatlapja írja is hogy szintetikus komponenseket tartalmaz.
A Scooter 2T TOP amit használok,ott írja az adatlap hogy szintetikus alapolaj.Fully Synthetic van ráírva.Mindenhol Fullszintetikusnak írják,e felett már csak a versenyolaj van,egyébként ez a "csúcs" 2T olajuk.