Ez bizony már nem egy Steyr.... Azt motorhibásan eladtam, sokat szenvedtem vele, és nagyon sokat rá kellett volna költenem, de műszakiképes akkor sem lett volna.. Ezen meg 2020-ig van... nekem ez nagyon fontos.
Amúgy ez egy 50-es gépezet 80-as motorral. Vannak ezzel is problémák de inkább csak kellemetlenséget okoztak eddig mint, hogy komolyabban idegesítse az embert. És ami jó, kis pénzből kaphatóak hozzá az alkatrészek, igaz nem is Steyr minőségűek... de használhatóak és ugye mindent kapni hozzá az utolsó csavarig.
Múlt héten vásároltam egy 3-as ekét, de gondban vagyok, mert nem nagyon tudom melyik alkatrésze milyen típusú. Az eke váz az heger delphin IV/35, tehát valszeg gyárilag 4-es eke lehetett.
A kormánylemezen egy felirat van "Kühne 404" de ilyenről nem nagyon találok semmit a neten.
Laposvason is csak ennyi szöveg áll: "S9HYSS+ Hartsteel" ez 3 csavaros, 125mm csavartávval.
A beforgatókat megtaláltam azok IH beforgató lemezek. Szerintetek milyen alaktrészből lett összehozva-felújítva ez az eke? Lajta?
Teszek fel holnap képet. A henger fej egyértelműen nem sik benne van két horony a hengerek körül. Az egyik henger szélénél és mégegy másik részen mint a földön tárolt és nagyon fozsdásodó zártszelvény kráteres lett. Sajnos a hűtő teteje kaphatott egy pofont valamikor igy egy komar motor tanksapkával van bedugva nincs gyári hűtő sapka. A forrás határán későn lett leállitva igy leállás után jött a gejzir a hűtőnél és hangosan rotyogott. Nem voltam ott igy mondták el. Ezek után már kihülve és feltöltve gyakorlatilag a hűtő és a kipufogó szépen egy ütemben pufogott egymás mellett. Semmit nem tudok az előéletéről igy lett véve másfél éve. Egy mtz vízpumpa van rajta de az szépen megvan csinálva egy alz közdarabbal. Ma voltam tömités készítőnél a hengerfej tömitést már az ajtóból felismerte a szelepfedél tömitéssel még lesz macera. Eddig sziloplastból volt de én normálisan akarom összerakni.
Hengerfejet levettem. Sajnos valószínűleg egy rosszul tárolt bontott fej van rajta. Az egyik hengernél nagyon kráteres. Már próbálkoztak a síkba szedéssel és így a bemarás ahol rá ül a hüvelyre teljesen eltűnt.
Ezért keresnék K25-höz beépíthető hengerfejet. Egy jó tömítéssel bírta egy évig csak így ennél a résznél át égett kicsit nagy volt neki a csúszótalpas 140-es szár zúzó. De most már a feleségem elmondhatja hogy traktort is tud főzni.
Üdvözlet ! Tehát nemcsak nekem van ilyen ! Nekem ebből 2 db volt , az elsőt kölcsönadtam egy ismerősömnek , de az úgy elhányta valahova hogy sose lett meg , vagy nem is akarta hogy meglegyen , na mindegy is . véletlen a neten láttam ilyet hirdetett valaki azonnal megvettem !!! úgyhogy most megint van egy példányom belőle , és rettentő precíz , részletes , pontos adatokkal soha többé nem adom ki a kezemből az tuti !! Kérdésedre válaszolva igen ebből is és sikerült kb 3 éve a vaterán vennem egy az eredeti DT-54A Kezelési , karbantartási és javítási utasítást ,Magyar fordításban 340 oldalas , és abból , mert abban is minden beállítás benne van , azonkívül van 2 db orosz is , és 1 db DT-54 magyar alkatrészkatalógus , és 1 db orosz -angol alkatrészkatalógus DT-54A és DT-55A ...
Valószínűleg megtudnám csinálni de gyorsan kéne és semmi alkatrészem nincs hozzá ha esetleg kell valami ráadásul a beszerzési forrásokat sem ismerem. Aki szokott ilyet csinálni az tudja mit honnan vagy mivel pótolható. A traktor egy lovardában napi használatban van ha nem is sokat.
Saját kezűségben két probléma van.
1 idő hiány
2. Nekem az a véleményem, hogy inkább meg keresem a pénzt azzal amit tökéletesen megtudok csinálni mint nekikezdjek valaminek amit egy gyakorlottabb ember sokkal gyorsabban és valószínűleg jobban megcsinál. Ezért nem festek gyerekszobát, nem javítok kazánt stb stb.
Szóval még mindig inkább el is viszem valakihez ha értelmes távolságban megoldható, ha nem akkor tényleg én állok neki és jövök a kérdéseimmel. Ezt nyugodtan vegyétek fenyegetésnek :-)
Üdvözlet ! Köszönöm a jó szavakat ! az a videó a felújítás vége előtt , készült csak már nem bírtam ki hogy ki ne próbáljam , aztán volt még pár dolog rajta , görgők , vezetőkerekek csapágyazása stb...és a festés de azzal megvártam a jóidőt ,mert a festék a naptól felhevült fémen sokkal tartósabb . további szép estét !