Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17404
Letölthető a Vízipók 3D-s vezetőfülkével.

Kezelőelemek:

Insert: tolatófény elől
Home: távolsági fényszórók
Delete: utastér világítás
End: fülke világítás
Page Down: pult (műszer) világítás

2: fok-gyem
3-4-5: ablaktörlők

8: hátsó fülkevilágítás
9: hátsó pult (műszer) világítás
ö: hátsó tolatófény


A vonat csak OpenBVE-ben működik, mivel hagyományos műszerfallal nem rendelkezik.

http://peti817172m.atw.hu

Jó szórakozást és BÚÉK!
csuklo Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17403
Csak itt tartok az egyszerűbb modellel!
Peti817172M Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17402
Sziasztok. Éjfélkor meglepi. Figyeljétek a fórumot :)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17401

Na az eredeti angol szöveg is benne maradt.
A leírásom írja, csak nincs hozzá példa:

"Ha a járműnek 8 menetpozíciója van és légfék rendszerű, akkor 8+1+2+1 = 12 pozíciója van a járműnek."

Megjegyzés: légfékes rendszerű járműnél a menetkar „N” és a fékezőkar „RL” állása ugyanannak a pozíciónak számít a menetkar animációnál.

 

Azaz a fenti példa: 8 menetpozíció, 1 az RL állás, a 2 további pozíció (LP, SV), és 1 vészfék = 12.

Természetesen a kép méretét úgy kell meghatározni hogy a menetkar és a fékkar is beleessen.

Előzmény: bvemetro (17400)
bvemetro Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17400

Ha ez olyan vonat, ami légfékes, akkor a következők szerint kell sorrendben a képdarabokat egymás mellé tenni:
●   Power notch n ●   Power notch n-1 ●   ... ●   Power notch 2 ●   Power notch 1 ●   Release (REL) ●   Lap (LAP) ●   Service (SRV) ●   Emergency brake (EMG)

Menet x, Menet x-1, ..., Menet-2, Menet-1, Oldott állás (RL), Zárt állás (LP), Üzemi fék (SV), Vészfék (EMG).

Azaz, ha pl. 3 menetfokozat van és légfékes:

Menet-3, Menet-2, Menet-1, RL, LP, SV, EMG. Összesen 7 képet kell így készíteni.

Előzmény: tibitrain (17399)
tibitrain Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17399
Bve4-hez van olyan kétkaros! jármű ahol a menetkar és a fékkar is animálva van? Mert a leirás csak a menetkar animációját irja, a fékkarét nem. :( Egykarosnál ez jó, de nekem nem.
.
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
csuklo Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17398
csuklo Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17397
Tény, hogy igen gyenge és öreg a laptopom!

Most tényleg tanácstalan vagyok!

Sajn a villamos igen szép és gömbölyű!
maztro Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17396
Úgymond szerencsétlenek abban, hogy nem bírja a gépetek, holott annyira még nem vészes (csak majd ha ugyanilyen részletességgel folytatódik az egész). Megint más, hogy Gmax programmal mennyire szaggat, és miért, mint BVE-ben mennyire szaggatna, és miért. Elnézéseteket kérem!
Előzmény: tibitrain (17395)
tibitrain Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17395
Én a magam részéről nem azért nem csináltam részletesebb modellt eddig mert szerencsétlen vagyok. A nohab azért nem kis falat volt. ha könnyebb lett volna akkor már előttem megcsinálta volna valaki. Az objektumaimat elsősorban MAGAMNAK csináltam, és nekem ennyi részletesség elég volt. (az hogy le is lehet tölteni, más kérdés) Csak bve4-et használok, így a belső tér megépítése -mivel magamnak épitettem- mellékes. Ez nem azt jelenti hogy nem lettem volna képes akár több ezer mesh szekciót is beletenni. (bár tény hogy kétszáz után már kissé untam az írást)
Tudom, nem sértésnek szántad, de a "szerencsétlen" szó elég szerencsétlenül hangzik.
Előzmény: maztro (17391)
maztro Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17394
Tudom, és azért az meg igaz, hogy ha a külsőt nem is, de a belső teret nem kéne ennyire részleteznem. De addig bízom abban, hogy nem kell leegyszerűsíteni, amíg majd a kész verziónál nem panaszkodnak majd sokan. Addig szeretnék (egy bizonyos szintig) maximalista lenni, és jó élethű objektumot legyártani. Járművet meg még nem csináltam belőle, és nem tudom, mennyire fog szaggatni egy pályán. Ha nekem is erősen bajom lesz vele, azt majd figyelembe veszem.
Előzmény: vasutasadam (17393)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17393
Egy 40 000 poligonból álló MSTS-es modellt átkonvertáltam openBVE-be, az fps a Sólyomvár vonalon 13 volt. Egy modellezőprogrammal lebutítottam a modellt, (a kinézetnén az égvilágon semmi nem vehető észre), az fps 63 lett. Szóval ésszel kell csinálni.
maztro Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17392
Ha azt veszem, ez egyben válasz is Csuklónak a magam részéről (igaz, nem engem kérdezett, hanem tibit). De az én véleményem az, hogy még nem vészes, csak egészében tényleg ne legyen majd ennyire részletes. De ez jelenleg még elviselhető. Kicsit vissza lehet fogni, de nem kell nagyon elszegényesíteni szerintem. Bocsi, ha nem értetek velem egyet. És még egyszer: ne legyen ebből NAGY vita! Köszi.
Előzmény: maztro (17391)
maztro Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17391
Érdekességként mondom el, hogy a villamosom eleje is nagyjából ugyanennyire gömbölyded alakú, és az egyéb részeket most nem véve figyelembe, pl. az ülések egyenként állnak 26 vertexből, és 2 cube-ból (asszem). Abban a kocsiban össz. 17 ülés van. És mondom, ekkor még a villamos többi részére nem is tértem ki. A magam gépén ez nem szaggat kicsit sem (igaz-igaz, str. viewerben csupán), szóval nálam nem okoz gondot.
Csukló gépe egyelőre ennyire még szerintem nem részletes. szóval mit szólnátok a villamosomhoz? Ja, és itt jut eszembe még pre-zli gőzöse is.

Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy milyen szerencsétlenek vagytok, és nem is dicsekedni akarok. Természetesen elhiszem, hogy szaggat, még ha annyira talán nem is kevés a gépetek. Csak azt mondom, hogy szerintem még annyira azért nem részletes az az objektum, amit Csukló készít. De ezt nem csak a magam példájára alapozom, hanem rengeteg más objektumra is, amik eddig készültek, és még nem nagyon olvastam sok panaszt emiatt, amióta ismerem a BVE-t. Sokan mondják persze, hogy nem túl magas az fps-ük... Kicsit zsákutcába vezetve magam írok most, de komolyan mondom, az a jelenlegi objektum még nem lehet olyan szörnyű.

Remélem senki sem kel most velem hatalmas vitára, nem ez a célom, csak kicsit meglepve vagyok, noha szakértő meg nem. :) Bocsi! Azért együtt érzek, hogy másnak szaggat tőle a gépe!


Szintén nem vita keltésének céljából, csak érdekességként megmutatom a villamosomat Object Viewerből.

Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17390
Egyetértek Tibitrainnel, szerinem is azt a gömbölyű részt szögletesítsd valamelyest, úgy, hogy már lehetőleg ne nagyon szaggasson tőle a géped!
Előzmény: csuklo (17386)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17389

2009 utolsó BVE-s frissítése részemről a Csömöri HÉV-re került, a Batka által említett Gödöllői résztől tévesen jobbvágányos közlekedést javítottam, így most már a bal vágányon megy Csömör után végig a vonat, illetve Kistarcsát egy kicsit jobban kiépítettem, a harmadik vágány is már odakerült, illetve a váltók, habár ezek pontos helyzetét nem tudom, Google Maps/Föld ezen részén pont a sínre vetül a mellette levő fák árnyéka, így ez nem látszik rajta. :/

De lényeg, ami lényeg: letölthető a Csömöri HÉV 0.56 a honlapomról.

tibitrain Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17388

Ezt a vezérlőt akatom megépiteni. Az a gondom, hogy bve4-re szeretném megcsinálni. Ez a kép a bve2-höz van. A bve4 is ezt használja de a jobb oldali kék sávot levágja és csak a piros keretezett részt használja. A piros rész mérete 480 * 440. A bve4, teljes képernyős módban megnyujtja 800 * 600 -ra. igen ám de ekkor torzul a kép mert ez a méret nem olyan arányu mint az eredeti piros rész. Tehát ezt oldalirányban meghuzza. Ez így okés, bár nem igazán jó. A handle menetkar képét az eredeti 480 * 440 -es képhez méreteztem, tehát pontosan beleillik ebbe a piros keretes képbe, a sárga részre.

A kérdés most közetkezik:

amikor megnyujtja a bve4 a panelképet akkor a handle képét is megnyujtja és hozzá igazítja???

Mert ha nem akkor szerintem a nyujtott panelre a nemnyujtott handle nem fog illeszkedni. Ha viszont megnyujtom a handle képét, akkor pedig az eredit használó bve2-nél nem lesz jó...

Tud valaki erre megoldást??? A leírásban erre nem találtam magyarázatot.

tibitrain Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17387
Szerintem célszerűbb lenne egyszerűbb formába önteni. Ahogy elnéztem az eleje kissé gömbölyű. Ezt a részt formázd meg lehetőleg minél egyszerűbben. Egyenlőre hagyd a belső teret ki. Konvertáld át és próbáld ki mennyire lassítja a gépet. Az nem jó ha szaggat, a pályában még lesz mellette jópár objektum, és akkor...
Előzmény: csuklo (17386)
csuklo Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17386
Igaz

Nekem már most szaggat tőle a gépem! :(

Lelkem mélyén még részletesebbre csinálnám! De lehet ezt félbe hagyom azt kap valami jóval egyszerűbbet, mi a véleményed?
Előzmény: tibitrain (17383)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17385
Azt kell mondjam, a Sound.cfg-s MXA-t kipróbáltam BVE 2 alatt, és csak az alap (BVETSS) hangokat játszotta le, pedig még egy csomó mindent írtam a Sound.cfg-be - gyakorlatilag szinte mindent, amit csak lehet - , amit viszont úgy tűnik, észre se vett a BVE 2, de a BVE 4 már egy részét annak is használta! Na ezután mondd így, hogy azt is ismeri...na peeersze, csakis...
Ne haragudj, a firtatásért, de te a BVE 2-ről, vagy a 4-ről beszélsz? Mert nekem úgy tűnik, hogy te az utóbbiról, én viszont az előbbiről beszéltem...
Előzmény: *911* (17382)
vasutasadam Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17384
Úgy látszik, nem lesz a baj a külső (belső?) nézettel!
Ígéretesnek tűnik!
Előzmény: csuklo (17377)
tibitrain Creative Commons License 2009.12.31 0 0 17383
Szép! Csak attól félek, hogy olyan részletes lesz a végére, hogy le fog fagyni tőle minden gép...
Előzmény: csuklo (17377)
*911* Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17382
Azt is... okoska...
Előzmény: Gothpaladinus (17378)
Kisember87 Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17381
lemaradt.
Előzmény: Kisember87 (17380)
Kisember87 Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17380
Sziasztok!

A képen látható váltót szeretném elkészíteni, remélem hogy átlátható? Ha tudna nekem ebben valaki segíteni akkor azt nagyon szépen meg köszönöm.
phontanka Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17379
Hadd mutassak egy képet a BVE4-es Class 170-es könyvtárának tartalmából.



Kezelőszerv animálás természetesen a BVE2-ben is van.

Egy internetes fórumban az a jó, hogy az élőbeszéddel szemben van idő utánanézni, mielőtt válaszolnánk egy kérdésre.
Előzmény: Gothpaladinus (17378)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17378
A Sound.cfg-t nem...
Előzmény: *911* (17376)
csuklo Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17377
Lassan de haladok!
*911* Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17376
Ismeri..... okoska...
Előzmény: Gothpaladinus (17375)
Gothpaladinus Creative Commons License 2009.12.30 0 0 17375

Ezt a "fícsört" a BVE 4 abszolút tudja, csak a BVE 2.6 nem ismeri...(vagy még az is?...de úgy emlékszem, hogy az még nem ismerte az animált menetkart, csak a 4.2 meg az OpenBve...de ezek tökéletesen!)

 

Asszem a Gigant 4-nek is ilyen kialakítású a panelje!

 

Menetkarállítási hangot viszont csak OpenBve-ben lehet a Sound.cfg Ats szekciójának 250-260-as részében módosítani/hozzáadni, ez utóbbit még nem tudja a BVE 4!

Előzmény: tibitrain (17372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!