Tegyél be képet a karos lengéscsillapítóról. Mi 1 év áztatás és melegítés után szét tudtuk szedni. Nem is egyet javítottunk meg, pedig vízben állt 60 évig.
NINCS ámblokk Ikarus vagy nyugati típusú autóbusz.
Az Ikarusnak is vannak/voltak jól sikerült sorozatai melyek lényeges nagyjavítás nélkül mentek el 10 évet és számos nyugateurópai gyártónak is vannak ilyen járművei.
az Ikarusnak is voltak olyan sorozatai melyeket 5-7 éves korukban vázig lebontva kellett felújítani, (farosok + Ik-200-as család első generációi) és nyugati gyárak is adtak el ilyen típusokat.
Egy átlagos ikarus busz 10-12 évet üzemelt.
Utána selejt.
Ma amikor nehéz idők járnak vannak 20-25 éve futó kocsik és ritkán de előfordulnak ennél idősebbek is.
40 éve folyamatosan futó Ikarus talán nincs vagy ha igen akkor az vmi különleges db lehet.
+ Szentendre: ma úgy kb. 14.00-30 között láttam egy Ikarus 521-est, amint elhúz az autóbusz-állomás mellett először északi, majd déli irányban. mivel nem láttam rsz.-t, ezért megkérdezem, hogy egyrészt mi a rendszáma, másrészt ez a busz valami gyerekszállítást vagy emberek szállítását végzi pl. egy gyárból Szentendrére, vagy nem csinál ilyen járatot és csak akkor, aznap bukkant fel?
közben a HÉV-ről jobban megnéztem, valami FJB-vel kezdődött a rendszáma. elől még rajta van a plakett, hátulról már le van szedve. amúgy még ott állt egy 250-es is, teljes pompában. :-) viszont annak a rendszámát nem sikerült megnéznem.
Hát... GPS akkoriban még nem volt. Az órák is mutatnak ezt-azt. Persze, hisz írtam az óra is csalt, nem volt az száz.
De azért nyolcvan fölött volt az tuti. A másik " huhogós " híddal szerelt busz érezhetően lassab volt, mikor a motor már a leszabályozás körüli fordulaton pögött. És ezeken a buszokon ( amelyikről írtam ) ötven körüli tempónál (direktben), alacsonyabb volt a motorfordulat is, mint a többi kocsinál.
Már a kérdés is rossz... Az Ikarusnak csak az alaptípusokból volt több tucat, ezek különböző korokban, különböző célra, különböző igények mentén készültek - hogy lehetne bármiféle módon általánosítani? Egyékbént nem hiszem, hogy túl sok olyan Ikarust találsz, ami már 40 éve aktív, de a 20-30 évesnek is annyi a "titkuk", hogy 2-szer 3-szor teljesen fel lettek újítva. A "nyugati" buszokat meg nem kéne leszólni, mert azok között is vannak szép számmal igazi "elnyűhetetlen" típusok.
Az Ikarus buszok mitől ilyen tartósak? A tervezés, a felhasznált anyagok, vagy a gyártás módja miatt? Némelyik már 40 éve rója az utakat, és még mindig működőképes. Pedig egy nyugati busz már ennyi idő alatt 6-szor gallyra ment volna.
Igen van ott, ez azon az úton van, ami kivezet a főútra, egy kisebb telep, nem nagy, autók is vannak ott, nem csak ez a 2 busz! Nincs esetleg sümegi ismerősöd?
Jónéhány éve láttam egy BKV-s 412est Velencén a strand parkolójában, de az sztem Fehérvárra tartott felújításra, és csak "ha már itt vagyunk" alapon csobbanhattak be:D
Váltó+difi áttételből továbbá a kerékméretből minden kiszámítható.
Bemérőpadunkon amikor még üzemelt abszolút látszott mennyire rosszul mér az óra. 5-ben 95, bemérőpad szerint 78. Tachográfosítást követően ez utóbbi igazolódott be.
Viszont a régebbi órák (70-es évekbeli) kocsikon használt kilométerórák meglepően pontosan mértek .Gps-el is lehet próbálkozni, mire is képes a paripa.