Keresés

Részletes keresés

Blindmouse Creative Commons License 2012.03.03 0 0 77469

Egy szó: hiánygazdaság.

 

:)

Előzmény: E94.16F (77456)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.03.03 0 0 77468

Lábatlanról vette a mostani tulaja, az 543as helyére. Az 543-ast meg továbbpasszolta a Dunántúlra.

Előzmény: suraki1 (77255)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77466

Láttál te már un. VÖV-buszt? Akár csak fotón? 30-40, esetenként 45 évesek és második-harmadik-negyedik életüket élik. Köszönik szépen, jól megvannak.

Még valamennyire ON-topik is a téma, hiszen az Ikarus is gyártott VÖV-I-es buszt.

Előzmény: E94.16F (77458)
FAV 20 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77465

Tegyél be képet a karos lengéscsillapítóról.  Mi 1 év áztatás és melegítés után szét tudtuk szedni.  Nem is egyet javítottunk meg, pedig vízben állt 60 évig.

Előzmény: cdjbatyo (77443)
Oleever07 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77464

sajnos ma az MAN volt kiadva, bár lehet, hogy ez a busz többször van kint, mint az Ikarus.

Előzmény: The Guilty (77396)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77463

Az Ikarus buszok mitől ilyen tartósak?

A tervezés, a felhasznált anyagok, vagy a gyártás módja miatt?

Némelyik már 40 éve rója az utakat, és még mindig működőképes.

Pedig egy nyugati busz már ennyi idő alatt 6-szor gallyra ment volna.

 

-----------------------

 

Hamis állítás.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

NINCS ámblokk Ikarus vagy nyugati típusú autóbusz.

 

Az Ikarusnak is vannak/voltak jól sikerült sorozatai melyek lényeges nagyjavítás nélkül mentek el 10 évet és számos nyugateurópai gyártónak is vannak ilyen járművei.

 

az Ikarusnak is voltak olyan sorozatai melyeket 5-7 éves korukban vázig lebontva kellett felújítani, (farosok + Ik-200-as család első generációi) és nyugati gyárak is adtak el ilyen típusokat.

 

Egy átlagos ikarus busz 10-12 évet üzemelt.

Utána selejt.

 

Ma amikor nehéz idők járnak vannak 20-25 éve futó kocsik és ritkán de előfordulnak ennél idősebbek is.

 

40 éve folyamatosan futó Ikarus talán nincs vagy ha igen akkor az vmi különleges db lehet.

 

 

Előzmény: E94.16F (77456)
Oleever07 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77462

+ Szentendre: ma úgy kb. 14.00-30 között láttam egy Ikarus 521-est, amint elhúz az autóbusz-állomás mellett először északi, majd déli irányban. mivel nem láttam rsz.-t, ezért megkérdezem, hogy egyrészt mi a rendszáma, másrészt ez a busz valami gyerekszállítást vagy emberek szállítását végzi pl. egy gyárból Szentendrére, vagy nem csinál ilyen járatot és csak akkor, aznap bukkant fel?

Előzmény: Oleever07 (77461)
Oleever07 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77461

Két mai kép Szentendréről:

 

  

Oleever07 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77460

közben a HÉV-ről jobban megnéztem, valami FJB-vel kezdődött a rendszáma. elől még rajta van a plakett, hátulról már le van szedve. amúgy még ott állt egy 250-es is, teljes pompában. :-) viszont annak a rendszámát nem sikerült megnéznem.

Előzmény: BPI-791 (77391)
daf69 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77459

Szia !

Hát... GPS akkoriban még nem volt. Az órák is mutatnak ezt-azt. Persze, hisz írtam az óra is csalt, nem volt az száz.

De azért nyolcvan fölött volt az tuti. A másik " huhogós " híddal szerelt busz érezhetően lassab volt, mikor a motor már a leszabályozás körüli fordulaton pögött. És ezeken a buszokon ( amelyikről írtam ) ötven körüli tempónál (direktben), alacsonyabb volt a motorfordulat is, mint a többi kocsinál.

Üdv ! Z

 

Előzmény: cseza (77439)
E94.16F Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77458

A "nyugati" buszokat meg nem kéne leszólni, mert azok között is vannak szép számmal igazi "elnyűhetetlen" típusok.

 

Én úgy értem, hogy az utak tönkrevágják a gépeket. Szétrázza a kasztnit, stb.

Előzmény: torqmatic (77457)
torqmatic Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77457

Már a kérdés is rossz... Az Ikarusnak csak az alaptípusokból volt több tucat, ezek különböző korokban, különböző célra, különböző igények mentén készültek - hogy lehetne bármiféle módon általánosítani?
Egyékbént nem hiszem, hogy túl sok olyan Ikarust találsz, ami már 40 éve aktív, de a 20-30 évesnek is annyi a "titkuk", hogy 2-szer 3-szor teljesen fel lettek újítva.
A "nyugati" buszokat meg nem kéne leszólni, mert azok között is vannak szép számmal igazi "elnyűhetetlen" típusok.

Előzmény: E94.16F (77456)
E94.16F Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77456

Az Ikarus buszok mitől ilyen tartósak? A tervezés, a felhasznált anyagok, vagy a gyártás módja miatt? Némelyik már 40 éve rója az utakat, és még mindig működőképes. Pedig egy nyugati busz már ennyi idő alatt 6-szor gallyra ment volna.

rally forever Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77455

(Ezen a mappán átugrottam :o), Köszi )

 

Najó, mégis van ajtós képem, de egy jobbnak örülnék :o)

 

 

R.

Előzmény: GABEN352 (77454)
GABEN352 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77454

Menj vissza a tavalyi év márciusára, onnan kell/kéne, hogy legyen ajtós képed róla!

Előzmény: rally forever (77453)
rally forever Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77453

Franc bele, remélem megcsinálják. Ajtós képem még nincs róla... :o/ :o)

 

 

R.

Előzmény: Aron_son (77448)
Buszosdzsozi14 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77452

Akkor majd írj légy szives, ha meg tudsz valamit, én sem hiszem, hogy mostanában arra járok valamikor, de azért remélem meg lesz még a busz! :) 

Zefa Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77451

Szia!

 

Kérdezz rá a lengéscsillapítóra a Draspó-Tempónál. Esetleg a Balaton Volánt is érdemes lehet megpróbálni.

Előzmény: cdjbatyo (77443)
Buszosdzsozi14 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 77450

Ok, köszönöm segitségedet! :)

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77449

Több kép itt:

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/51,89625,11260359.html?i=1

 

(Ez lesz ha Chuck Norris útját állja egy 435-ösnek.)

Előzmény: 019-es neoplan (77447)
Aron_son Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77448

Azért még ne írd le teljesen. 

Előzmény: 019-es neoplan (77447)
019-es neoplan Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77447
LMB-706 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77446

Ismerős nincs, de majd utánanézek, ha arra járok. 

Előzmény: Buszosdzsozi14 (77444)
I9-62 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77445

Köszönöm Szépen, hogy fáradoztál érte! :)

Előzmény: suraki1 (77431)
Buszosdzsozi14 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77444

Igen van ott, ez azon az úton van, ami kivezet a főútra, egy kisebb telep, nem nagy, autók is vannak ott, nem csak ez a 2 busz! Nincs esetleg sümegi ismerősöd?

cdjbatyo Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77443

Sziasztok!

 

Teszek fel pár képet az Ikarus 31-es jelenleg felújított alkatrészeiről:

 

 

Az eredeti viszonylatjelző megtisztítva.

 

 

 

A kuplung olajtartálya is egészen jó állapotban maradt meg,csak le kellet csiszolni...

 

 

 

 

Az előző tulaj frappáns ötlete, megkönnyítette a rugó be és ki akasztását... :)

 

Ha esetleg valaki tudna 4 db karos lengécsillapítót,vagy hogy hol lehetne szerezni az szóljon.

 

Üdv!

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77442
Jónéhány éve láttam egy BKV-s 412est Velencén a strand parkolójában, de az sztem Fehérvárra tartott felújításra, és csak "ha már itt vagyunk" alapon csobbanhattak be:D
Előzmény: bop308 (77437)
Volvik Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77441

Kedden ketten?(:

Előzmény: bop308 (77440)
bop308 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77440

Kecskemét

xDD

Előzmény: D 20 (77438)
cseza Creative Commons License 2012.03.01 0 0 77439

Váltó+difi áttételből továbbá a kerékméretből minden kiszámítható.

Bemérőpadunkon amikor még üzemelt abszolút látszott mennyire rosszul mér az óra. 5-ben 95,   bemérőpad szerint 78. Tachográfosítást követően ez utóbbi igazolódott be.

Viszont a régebbi órák (70-es évekbeli) kocsikon használt kilométerórák meglepően pontosan mértek .Gps-el is lehet próbálkozni, mire is képes a paripa.

Üdv G

Előzmény: daf69 (77435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!