Bizarr dolog történt az automata váltómmal. Tegnap semmi baja, ma egyszer csak úgy döntött, hogy a 3-ast, 4-est nem hajlandó váltani! 1,2, hátramenet tökéletes, amikor a 3. következik kidobja üresbe, és felpörög a motor. Semennyi nyomatékot nem visz át, bármilyen motorfordulatnál lassul az autó. Felemelt kerékkel ,terhelés nélkül sem váltja. Próbáltam lejtőn felgyorsulni, hátha a 4. megvan, de az sincs. A váltások helyén, vagy a karral próbálgatva mintha be akarná váltani, kb. fél másodpercre majdnem beveszi a sebességet, de utána teljesen üresbe kerül. Ha visszalassul a 2.-nak megfelelő sebességre, visszaváltja oda, és megy. Ha "L"-be rakom, persze lehet vele haladni.
1991-es Mercedes 124-es 300TD(kombi szívó), rengeteg km. Olajszint kicsit kevés volt, rátöltöttem, pontosan ugyanolyan maradt a viselkedése. Olaj, szűrő rég lehetett cserélve, de a hibajelenség előtt sosem csúszott, mindig normálisan működött. Talán a 3., 4. így utólag visszagondolva sokszor kicsit odacsapósan váltott, nem olyan finoman mint az 1., 2.
Találkozott már valaki ilyennel? Ha igen, mi a megoldás?
Van másik váltóm, de nincs kedvem cserélni, ha nem muszáj.
A következő jelenség lett mindennapos az 1991-s Seat Toledo aut. -al. Indítás, berakom D-be, minden OK. Elindulok 1->2->3 rendben vált le-fel. Azonban ha gyorsítok és elérkezne az a pont ahol 4-t kéne kapcsolni nem történik semmi. Marad 3-ban, de ezt követően már vissza sem vált, ha kézzel kell kapcsolgatni le-fel.
Én is így szoktam csak én nem nyomatom ki a hűtőből az olajat levegővel és az olajhűtőről visszajövő csövet vezetem ki, így a hűtőt is átmosom. Hatásos! Ahol nem hozzáférhető a hűtő csöve ott sajnos ez nem jön be.
Köszönöm mindenkinek a segitséget megoldodott a probléma. Bár a dolog aggaszt mert egyik pillanatról a másikra ?! nem tudom mitöl ?! De megszünt a rángatás meg meg az iszonyu sleep, ugyhogy ahogy lehet azért tervezek egy diagot. Mindenesetre köszönöm mindenkinek a korrekt hozzáállást
Melyik Aisin van benne? Ha jól emlékszem a Fuchs Titan 4400 komondottan Aisin-Warner váltókhoz készült. Ilyen hibát egy fél liter olaj, ha a színt tényleg megkívánta nemigen tud csinálni.
Lehetnek eltérések, hogy hogyan kell szintet ellenőrizni... Amiket én ismerek, azoknál általában üzemmeleg állapotban kell ellenőrizni. De mivel neked van rajta COLD felirat, gondolom hidegen kell annyinak lenni. Azért ennek járj utána, sajnos ezt nem tudom...
Köszönöm Uram a gyors választ!! Még egy kérdés??? ugye olajcsere esetén az összes olajat nem tudod leerszteni, a bennmaradó olaj tud problémát okozni?????
Ha nem a bele való ATF volt, amit rátöltöttél, akkor mielőbb cseréltessétek le a teljes olajat a váltóban! Nem a gyári előírásoknak megfelelő olaj tud ilyet is produkálni...
Ha az előírásoknak megfelelő olajjal lett utántöltve, akkor más probléma (is) lehet...
Nagy bajom van ha tudna segiteni valaki??!! A lányom vett egy 2004-es opel vectra C-t 2.2 16v aisin automatával . Mivel a váltó rendesen olajos volt, megnéztem az olajszintet.(motor jár, kézifék behuzva, fokozatba kapcsolva) Az autó hideg volt a nivopálca kb félcentivel a cold alatt mutatott. Voltz otthon nekem ATF ,s kb 0.5 liter betöltéssel megjött a szint. A lányom kocsival el?! s, kicsivel utána hiv hogy az autó
fokozatba kapcsoláskor üt nem kuszik alapjáraton, s menet közbe is nagy a sleep, erötlen a motor üvölt az autó alig akar menni.
Szerintetek nagy bajt csináltam ezzel a rátöltéssel????? Vagy valakinek valami mentöötlete????? elöre is köszönöm a segitséget
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudna ajánlani -gyári olajon kívül- váltóolajat 2004 évjáratú tiptronikos SKODA SUPREB 1.9 PDTDIhez? Az autóban 96.000 km van, olajcserét szeretnék megejteni.
Találtam egy ZF4HP20-as váltót, sérült autóból való, valtónak nincs baja, 2.0-ás peugeot 406-ban volt.
Ill. van egy ismerősnek XM-ből is egy ugyanilyen váltója, abban ugyanaz a motor is van mint az én 406-ban, XFZ motorkód.
Erősen gondolkodom, hogy tartalékba megveszem valamelyik váltót, feltéve ha kompatibilis az én ZF4HP20-as-ommal.....
XM-es működik, láttam, olaj gyönyörű benne, kisebb motoros pug-ról csak gyári számom van..de ez elég olcsó...
Kérdés, van e bármi különbség a 3 váltó között, van gyakorlatilag ugyanaz mindegyik? Gondolom az xm-es verzió lenne megfelelő, mert annak a vezérlője is ahhoz a motorhoz passzol, mint ami az enyémben is van. Akár motorral együtt is megvehető...