Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

kivi 2014.04.09 15:46:56 Creative Commons License 217221

Vegyél mellé 10-es cuccokat. :-)

Előzmény: Butch Cassidy (217219)
bm613 2014.04.09 15:29:33 Creative Commons License 217220

A hőmérséklet és a nyomás közti egyenes arányosság alapján a 20 és a 0 Celsius-fok közti különbség 293/273 = 1,073-szoros aránynak felel meg (20 C = 293 K, 0 C = 273 K). Tehát 0 fokon ennyiszer több gázt kell használni azonos nyomás eléréséhez.

Előzmény: marcony (217210)
Butch Cassidy 2014.04.09 13:17:27 Creative Commons License 217219

Igen, ez megegyezik a tapasztalataimmal. Csak tisztázni akartam, hogy azért vagyok-e béna, mert nem tudom beállítani, vagy mert véletlenül ezt vettem. :)

 

Nem kell valakinek egy XT első váltó 10-es rendszerhez? :)

Előzmény: kivi (217218)
kivi 2014.04.09 13:12:02 Creative Commons License 217218

Amiért a 8-ashoz sem igazán jó a 9-es. A váltót az adott szélességű (jelen esetben 10-es) lánchoz tervezték, a szélesebb 9-es lánc nem minden fokozatban fog jól futni benne, és a váltás sem lesz tökéletes.

Előzmény: Butch Cassidy (217214)
Nemozoli 2014.04.09 12:53:14 Creative Commons License 217217

+1 információ a patronhoz: tapasztalataim szerint a CO2 igen hamar kidiffundál a belsőből, a szépen 8-9-10 barra felfújt gumi pár nap alatt több atmoszféra nyomásvesztést is el tud szenvedni. Egy időben próbálkoztam én is patronnal évekkel ezelőtt, amikor a jófajta és nagy nyomást tudó műhelypumpák árai még az eget verdesték és a Linde nagy CO2 patronjai olcsó alternatívát kínáltak helyettük. Ezekkel a nagypatronokkal több tízszer fel lehetett fújni az outi kerekeit, de rövid időn belül rá kellett jönnöm, hogy csak ideiglenesen nyertem a dolgon, ugyanis jóval gyakrabban kellett utánfújni, mint most, hogy a műhelypumpával sima levegőt töltök beléjük.

dhpage 2014.04.09 12:04:59 Creative Commons License 217216

ha nagyon messzi hely, akkor még a több belső is megfontolandó +tartalékszelepek sem árthatnak, meg mondjuk küllő és küllőkulcs.

Előzmény: kivi (217211)
dhpage 2014.04.09 12:03:19 Creative Commons License 217215

Murphy szerint akkor lesz sorozatban defekted, amikor csak 3 patront viszel a túrára :)

 

városban még lenne értelme (gyors, nem kell leizzadni a pumpálással és max. tolod, ha mégis több a defekt mint számoltad), de oda nem való, ahol egyébként nincs semmi infrastruktúra a közelben.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (217209)
Butch Cassidy 2014.04.09 11:20:41 Creative Commons License 217214

Nekem is van kérdésem. 9-es rendszerhez használható a 10-es első váltó. És miért nem?

Butch Cassidy 2014.04.09 11:17:10 Creative Commons License 217213

Így valahogy. Eddig egyszer használtam patront, egy versenyen, akkor isten áldása volt, mert mínusz két perc pumpálás olyankor sokat számít. De amúgy inkább a pumpa, van olyanom (Blackburn), ami alig nagyobb a patronnál és még outit is felfúj, talán nem 10-re, de 6-ig biztos és azzal már tovább lehet menni. Ez elvan a mez zsebében, ha nem bírod nézni a vázon.

Előzmény: kivi (217211)
halaloszto 2014.04.09 10:57:28 Creative Commons License 217212

"így kétszer annyit kell a patronból felhasználni."

 

Vagy meg kell varni amig a gumiban visszamelegedik.

 

Vajk

Előzmény: marcony (217210)
kivi 2014.04.09 10:57:05 Creative Commons License 217211

Nem.

 

Felejtsd el. A CO2 pumpa egyetlen előnye a gyorsaság. Versenyen van igazán nagy jelentősége, ahol radikálisan lehet csökkenteni vele a szerelés teljes időigényét. Nagy valószínűséggel egy versenyen 1 vagy 2 defektet kapsz, erre vihetsz magaddal 2 patront. Ha kapsz egy harmadik defektet is, akkor annak a versenynek már úgyis lőttek, ráérsz pumpálni is.

 

De túrázni, főleg isten háta mögötti helyre én egy darab patront sem vinnék magammal, csak egy jó pumpát, egy tartalék belsőt, és ragasztókészletet.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (217209)
marcony 2014.04.09 10:48:21 © 217210

A széndioxid (szénsav) Patronban 20 fokon, a nyomás közel 60 bár.

 

Tehát vígan fel tudod fújni patronnal vagy patronokkal 10 bárra.

Ennek értelmében, akár szét is nyomathatod.

Tehát csínján vele.

 

Tudnod kell még azt, hogy a hőfok függvényében a nyomás változik, pl. 0 fokon durván a fele, mintegy 30 bár, így kétszer annyit kell a patronból felhasználni.

 

Üdv:

M

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (217209)
Tisztul_A_Visztula 2014.04.09 10:33:54 Creative Commons License 217209

Dilemmám van kézipumpa vs patron ügyben. Hála a jó istennek, 8 év alatt egyszer kellett csak a kb 25 cm-es pumpát használnom, amivel kb 4 bar-ig sikerült akkor felfújnom a trekking bringát.

Most azon gondolkodom, hogy legalább az országútimnál megszabadulok tőle, mert hülyén néz ki a vázon. 

 

Az lenne a kérdés, hogy ha mondjuk külföldön egy isten háta mögötti hegyen vagyok, ahol segítségre nem számíthatok, akkor nyugodt lehetek, ha van nálam két-három patron, de nincs pumpám? Illetve a patronokkal mekkora nyomást lehet a valóságban elérni? Vhogy az az érzésem, hogy némely hirdetésben lehet hogy csak megszépítik az adatokat. Tényleg akár 10 bar-ig is jók oútinál?

ottar 2014.04.09 10:20:44 © 217208

Amszterdamban az furcsa volt, hogy nem a kopasz hurkanyakú BMW X...  ben ülő fukszos gengsztertől kellett tartani gyalogosként, hanem a 40 kilós szőke bicajos lányoktól.. :) 

De egy idő után ráérez az ember... :) 

 

Előzmény: SzeZo (217202)
ottar 2014.04.09 10:17:47 © 217207

Változtattál rajta valamit tegnap óta? 

Mert most a 3 és a 2 között nincs eltérés a kérdéses szakaszon. :)

Azt továbbra sem értem, hogy a 4 verzió miért küld ki a Lajos utcára, hogy utána a Nagyszombaton leküldjön újra a kerékpárútra. 

 

 

Előzmény: Winterstorm (217200)
Longboat 2014.04.09 05:08:05 Creative Commons License 217206

Így, és 110 mm.

Előzmény: sinci01 (217205)
sinci01 2014.04.09 01:46:08 © 217205

Hajtóműveknél, hogy kell megmérni az osztókört? Tengelyközéptől a rögzítő csavar közepéig x2? Ez tulajdonképpen a sugár lenne és ezt kell szorozni kettővel, hogy megkapjuk a 130 vagy 110 mm-t? A Compact hajtóműveknek (50/34) mennyi az osztókörük, vagy ez változó? (FSA Tempo hajtómű érdekelne, vagy esetleg, hogy hol kell megmérni)

Köszönöm! 

dhpage 2014.04.08 23:40:33 Creative Commons License 217204

+1

Előzmény: SzeZo (217202)
SzeZo 2014.04.08 21:07:35 © 217203

Ma, mindenféle szerszám nélkül, puszta kézzel sikerült felgyömöszkölnöm az 1.5-ös Contit a monti kerekére. Jó lesz ez. 99.5 %-os városi használat mellett éppen megfelelő. Ha meg útközben defektet kell javítani, akkor sem kell hazamenni a pajszerért.

SzeZo 2014.04.08 20:35:55 © 217202

Akkor leszünk élhető város, ha senkinek nem kell félnie a forgalomban, vagy hétvégi családos kirándulásokkor gyermekkel. Ez tulajdonképpen igaz gyalogosra, bringásra, autósra egyaránt.

Addig csak orosz rulettes, függőségtől fűtött túlélőtúrákról beszélhetünk, ahol azért viszonylag magas a túlélési arány.

Előzmény: Frajti (217201)
Frajti 2014.04.08 19:09:52 © 217201

Aki közlekedni akar(t), eddig is a Árpád fejedelmen ment, aki viszont fél a forgalomban, vagy hétvégi családos kirándulásokkor gyermekkel, ez reális alternatíva. Nem mindig az út az alternatíva és akkor leszünk élhető város, ha MINDENKI számára egyaránt kerékpározható lesz fővárosunk. Akkor is, ha ez néha kerülő, vagy több lámpás átkelés. 

Előzmény: Winterstorm (217200)
Winterstorm 2014.04.08 18:42:55 © 217200

Hát nem tudom, az Árpád Fejedelem útja egy harmadrangú út, ahol 1km-t kell bevállalni a forgalommal, cserébe nem kell leszállni (HÉV átjáró), a Lajos utcán már van bringajel a buszsávban. Szerintem ez nem meredek a "legbátrabb" módban.

 

Az, hogy addig kerékpárúton visz azért van, mert ott nem kell leszállni, nincs macera. Itt viszont kiszúrja a HÉV-átkeléssel járó vacakolást és mérlegel.

 

Amúgy meggyőzhető vagyok, de ebben az esetben nem érzem, hogy ez ne lenne ésszerű..

Előzmény: ottar (217196)
újmóni 2014.04.08 14:46:38 © 217199

2015-ben semlegesítik a bicikliscsapdát

Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Winterstorm 2014.04.08 13:17:00 © 217198

Jelölöm a tiltást (piros szaggatott csík), bár csak nagy zoomnál (>=15). Ami gond, hogy ez az infó egyelőre elég ritkásan van benne az adatbázisban, erre nem lehet minőségi tervezést alapozni.

 

Ha megírjátok, hogy hol tilos bringázni, akkor felviszem a térképre, idővel csak összegyűlik elég infó a minőségi tervezéshez.

 

(Érdekesség: a magyar OpenStreetMap közösségben van egy fejlesztés, hogy autóba rögzített kamerával automatikusan felismerjük a tiltó táblákat és szinte automatikusan felkerüljenek a térképre. Ha ez működne, elég gyorsan fejlődhetne ebben is az adatbázis. Sajnos ez egyelőre csak kísérlet..)

 

Előzmény: SzeZo (217181)
Winterstorm 2014.04.08 13:03:45 © 217197

I. Budakalász-Margit híd Budai hídfő

 

Szerintem mindhárom variáns rendben. A legrosszabb eshetőség szerintem tényleg az, hogy áttolja az ember a felüljáron: hosszú, lassú. Bár a HÉV átjáró sem kényelmes a hülye korlátok miatt, de még mindig gyorsabb (hivatalosan is kerékpáros átjáró).

 

Szerinted mi lenne a jó megoldás ebben a 3 esetben?

 

(Egyébként ha linkelsz akkor kevesebbet kell írni és ugyanazt látom. Néha sok múlik azon is, ha egy pont pár méterrel odébb van.)

 

II. A tracket szívesen beszerkesztem, köszi! Az útvonaltervező nem fogja ajánlani mert lassabb, macerásabb, de a térképen látszani fog és bárki választhatja azt. Légyszi pontosan írd le, hogy mettől meddig van, illetve nincs kerékpáros jelölés.

 

 

Amúgy köszi a tesztet, nagyon hasznos az ilyen visszajelzés!

 

Előzmény: ottar (217182)
ottar 2014.04.08 12:55:52 © 217196

És itt is az a gond, hogy a kettes addig a kerékpárúton visz, utána pedig kinn az Árpád fejedelem útján... 

 

Előzmény: NAR (217191)
ottar 2014.04.08 12:52:24 © 217195

Nemnem.

A 4-es kifejezetten a felüljárót kerüli ki, és egy marha nagy kanyarral visz vissza az ÁF út melletti elkülönített kerékpárútra!

 

Előzmény: NAR (217191)
ottar 2014.04.08 12:50:21 © 217194

Jobbkezes. 

De zéró forgalom, és kellemes, nézelődésre alkalmas környék, kb. félúton. Azaz nem teprek át rajta gyorsan. :) 

 

Előzmény: Longboat (217183)
Longboat 2014.04.08 12:17:21 Creative Commons License 217193

Pont erről beszélek. Minden sarkon lelassítani, benézni a kereszteződésbe, elengedni, akit kell, illetve meggyőződni arról, hogy megkapom az elsőbbségemet, ha nem, akkor csendesen anyázva megállni - ez macera, folyamatos helyzetmegoldás.

Az ismert, védett útvonalon egyenletesen haladva figyelni a forgalmat és megfelelően cselekedni ha nem adják meg az elsőbbségemet - ami azon a környéken nem szokott előfordulni, mert az autósok számítanak a kerékpárosokra - viszont számomra sokkal kényelmesebben kezelhető.

Előzmény: kivi (217192)
kivi 2014.04.08 12:11:43 Creative Commons License 217192

A jobbkezesnél automatice lassít az ember, mert ugye jobbkéz. A macisajttal védett úton meg azért mégiscsak bátrabban megy, de ott is figyelve. Abból vannak a vicces helyzetek, amikor a macisajt alatt már megáll az ellenfél, de utána mégis elindul. :-)

Előzmény: Longboat (217188)