Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

sinci01 2014.04.09 01:46:08 © 217205

Hajtóműveknél, hogy kell megmérni az osztókört? Tengelyközéptől a rögzítő csavar közepéig x2? Ez tulajdonképpen a sugár lenne és ezt kell szorozni kettővel, hogy megkapjuk a 130 vagy 110 mm-t? A Compact hajtóműveknek (50/34) mennyi az osztókörük, vagy ez változó? (FSA Tempo hajtómű érdekelne, vagy esetleg, hogy hol kell megmérni)

Köszönöm! 

dhpage 2014.04.08 23:40:33 Creative Commons License 217204

+1

Előzmény: SzeZo (217202)
SzeZo 2014.04.08 21:07:35 © 217203

Ma, mindenféle szerszám nélkül, puszta kézzel sikerült felgyömöszkölnöm az 1.5-ös Contit a monti kerekére. Jó lesz ez. 99.5 %-os városi használat mellett éppen megfelelő. Ha meg útközben defektet kell javítani, akkor sem kell hazamenni a pajszerért.

SzeZo 2014.04.08 20:35:55 © 217202

Akkor leszünk élhető város, ha senkinek nem kell félnie a forgalomban, vagy hétvégi családos kirándulásokkor gyermekkel. Ez tulajdonképpen igaz gyalogosra, bringásra, autósra egyaránt.

Addig csak orosz rulettes, függőségtől fűtött túlélőtúrákról beszélhetünk, ahol azért viszonylag magas a túlélési arány.

Előzmény: Frajti (217201)
Frajti 2014.04.08 19:09:52 © 217201

Aki közlekedni akar(t), eddig is a Árpád fejedelmen ment, aki viszont fél a forgalomban, vagy hétvégi családos kirándulásokkor gyermekkel, ez reális alternatíva. Nem mindig az út az alternatíva és akkor leszünk élhető város, ha MINDENKI számára egyaránt kerékpározható lesz fővárosunk. Akkor is, ha ez néha kerülő, vagy több lámpás átkelés. 

Előzmény: Winterstorm (217200)
Winterstorm 2014.04.08 18:42:55 © 217200

Hát nem tudom, az Árpád Fejedelem útja egy harmadrangú út, ahol 1km-t kell bevállalni a forgalommal, cserébe nem kell leszállni (HÉV átjáró), a Lajos utcán már van bringajel a buszsávban. Szerintem ez nem meredek a "legbátrabb" módban.

 

Az, hogy addig kerékpárúton visz azért van, mert ott nem kell leszállni, nincs macera. Itt viszont kiszúrja a HÉV-átkeléssel járó vacakolást és mérlegel.

 

Amúgy meggyőzhető vagyok, de ebben az esetben nem érzem, hogy ez ne lenne ésszerű..

Előzmény: ottar (217196)
újmóni 2014.04.08 14:46:38 © 217199

2015-ben semlegesítik a bicikliscsapdát

Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Winterstorm 2014.04.08 13:17:00 © 217198

Jelölöm a tiltást (piros szaggatott csík), bár csak nagy zoomnál (>=15). Ami gond, hogy ez az infó egyelőre elég ritkásan van benne az adatbázisban, erre nem lehet minőségi tervezést alapozni.

 

Ha megírjátok, hogy hol tilos bringázni, akkor felviszem a térképre, idővel csak összegyűlik elég infó a minőségi tervezéshez.

 

(Érdekesség: a magyar OpenStreetMap közösségben van egy fejlesztés, hogy autóba rögzített kamerával automatikusan felismerjük a tiltó táblákat és szinte automatikusan felkerüljenek a térképre. Ha ez működne, elég gyorsan fejlődhetne ebben is az adatbázis. Sajnos ez egyelőre csak kísérlet..)

 

Előzmény: SzeZo (217181)
Winterstorm 2014.04.08 13:03:45 © 217197

I. Budakalász-Margit híd Budai hídfő

 

Szerintem mindhárom variáns rendben. A legrosszabb eshetőség szerintem tényleg az, hogy áttolja az ember a felüljáron: hosszú, lassú. Bár a HÉV átjáró sem kényelmes a hülye korlátok miatt, de még mindig gyorsabb (hivatalosan is kerékpáros átjáró).

 

Szerinted mi lenne a jó megoldás ebben a 3 esetben?

 

(Egyébként ha linkelsz akkor kevesebbet kell írni és ugyanazt látom. Néha sok múlik azon is, ha egy pont pár méterrel odébb van.)

 

II. A tracket szívesen beszerkesztem, köszi! Az útvonaltervező nem fogja ajánlani mert lassabb, macerásabb, de a térképen látszani fog és bárki választhatja azt. Légyszi pontosan írd le, hogy mettől meddig van, illetve nincs kerékpáros jelölés.

 

 

Amúgy köszi a tesztet, nagyon hasznos az ilyen visszajelzés!

 

Előzmény: ottar (217182)
ottar 2014.04.08 12:55:52 © 217196

És itt is az a gond, hogy a kettes addig a kerékpárúton visz, utána pedig kinn az Árpád fejedelem útján... 

 

Előzmény: NAR (217191)
ottar 2014.04.08 12:52:24 © 217195

Nemnem.

A 4-es kifejezetten a felüljárót kerüli ki, és egy marha nagy kanyarral visz vissza az ÁF út melletti elkülönített kerékpárútra!

 

Előzmény: NAR (217191)
ottar 2014.04.08 12:50:21 © 217194

Jobbkezes. 

De zéró forgalom, és kellemes, nézelődésre alkalmas környék, kb. félúton. Azaz nem teprek át rajta gyorsan. :) 

 

Előzmény: Longboat (217183)
Longboat 2014.04.08 12:17:21 Creative Commons License 217193

Pont erről beszélek. Minden sarkon lelassítani, benézni a kereszteződésbe, elengedni, akit kell, illetve meggyőződni arról, hogy megkapom az elsőbbségemet, ha nem, akkor csendesen anyázva megállni - ez macera, folyamatos helyzetmegoldás.

Az ismert, védett útvonalon egyenletesen haladva figyelni a forgalmat és megfelelően cselekedni ha nem adják meg az elsőbbségemet - ami azon a környéken nem szokott előfordulni, mert az autósok számítanak a kerékpárosokra - viszont számomra sokkal kényelmesebben kezelhető.

Előzmény: kivi (217192)
kivi 2014.04.08 12:11:43 Creative Commons License 217192

A jobbkezesnél automatice lassít az ember, mert ugye jobbkéz. A macisajttal védett úton meg azért mégiscsak bátrabban megy, de ott is figyelve. Abból vannak a vicces helyzetek, amikor a macisajt alatt már megáll az ellenfél, de utána mégis elindul. :-)

Előzmény: Longboat (217188)
NAR 2014.04.08 12:05:47 Creative Commons License 217191

A 3-as és a 2-es fokozat teljesen, én is ezt a két útvonalat javasolnám. Sőt, valahol a 4-es fokozat is érthető, a Lajos utca azon a részen tényleg kevésbé forgalmas, mint az Árpád Fejedelem útja.

Előzmény: ottar (217182)
NAR 2014.04.08 12:02:40 Creative Commons License 217190

Az autós tervezés azért nem elég, mert pl. Tatabánya-Budapest között az 1-es úton elég sok helyen tilos kerékpározni. A 2-es fokozat jó volt, a párhuzamos régi útra terelt, Google Streetview-n meg tudtam nézni, hol van kint biciklivel behajtani tilos tábla.

Előzmény: Winterstorm (217180)
Elm 2014.04.08 10:38:56 © 217189

Majd megnézem az edzésnaplómban, de az achilles gyulladással én végül kb. 5 hónap teljes futásmentességet nyertem, a köztes próbálkozásokkal kb. 8 hónap volt, mire helyrejött. Hogy közben mennyit bringáztam, arra nem emlékszem, de megnézem majd. Főleg minden mást csináltam (gyógytorna a tartásra, saját testsúlyos edzések főleg felsőtestre, effélék). De szvsz melóba ilyenkor is bringáztam valszeg...

Előzmény: oleandro (217179)
Longboat 2014.04.08 10:18:40 Creative Commons License 217188

Ezt hogy érted?

Előzmény: kivi (217187)
kivi 2014.04.08 10:14:00 Creative Commons License 217187

Ott lehet csak igazán! :-)))

Előzmény: Longboat (217186)
Longboat 2014.04.08 09:33:08 Creative Commons License 217186

Azért megyek inkább a Királyok-Nánási útvonalon, mert az macisajtokkal védett, nem kell minden sarkon "helyzetmegoldani".

Előzmény: bm613 (217184)
Tisztul_A_Visztula 2014.04.08 09:29:33 Creative Commons License 217185

Ezt ismeritek: http://openmaps.eu/ompbiking ?

 

Piros x-kkel jelölve a tiltott utak, valahogy így: x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

Előzmény: SzeZo (217181)
bm613 2014.04.08 09:29:11 Creative Commons License 217184

Mivel lámpa nincs, természetes, hogy csak a jobbkéz és a macisajt létezik :-) Ráadásul elég kanyargós út, sokat megy kelet-nyugati irányban ide-oda fölöslegesen.

Előzmény: Longboat (217183)
Longboat 2014.04.08 09:27:36 Creative Commons License 217183

Szerintem a Nánási úttal párhuzamos kijelölt szakasz minden sarkon jobbkezes, vagy macisajtos kereszteződés. Rosszul gondolom?

Előzmény: ottar (217182)
ottar 2014.04.08 09:05:09 © 217182

Tesztelgetem.

Terveztem egy Budakalász-Margit híd Budai hídfő útvonalat. Az Árpád fejedelem úti felüljárón (ahol át kell tolni a biciklit, de utána folytatódik az út) forgalomelterelés beállítástól függően: 4: Kiküld a Lajos utcára, majd a következő utcán visszaküld a kerékpárútra.

3: Árpád fejedelem úron továbbküld és a nagyszombat utcánál terel vissza a kerékpárútra. 2: A felüljárónál továbbküld az ÁF úton, és nem terel vissza a kerékpárútra. 

Jó ez így? 

A másik: A Nánási úttal párhuzamosan is van egy kijelölt szakasz, kicsit beljebb. Én azon szoktam menni. Küldjek róla tracket? (Holnap szándékozom arra jönni, esetleg nagyon odafigyelek rá hogy a kijelölt úton menjek.

Üdv

o.

 

Előzmény: Winterstorm (217180)
SzeZo 2014.04.08 06:46:36 © 217181

Egy olyan útvonaltervező lenne hasznos, ahol láthatnám, merre van bringatilos szakasz. Tudom, ez évről évre változik, mégis jó lenne tudni, hogy az éppen megcélzott várost nyugodtan, vagy rendőri beavatkozástól tartva tudom megközelíteni.

Előzmény: Winterstorm (217180)
Winterstorm 2014.04.08 03:00:10 © 217180

A 2,3,4 egyelőre elég hülye elnevezés, de jobb nem jutott eszembe, hosszabb nem fért ki. :) Kb úgy kell értelmezni, hogy forgalomelkerülés: erős-közepes-gyenge.

 

A 2-es alatt már tulajdonképpen az lenne, hogy inkább a főutakat preferálja a kisebb utcákkal szemben. Outival ez jó lehet, de igazából arra jutottam magamba, hogy outival nem is kell kerékpáros térkép, simán elég lehet a google maps autós módban autópályák kizárásával, mert az kb ugyanígy működik.. De szóljatok ha tévedek és bárki használt venné egy olyan tervezőnek, ahol a főbb utak vannak preferálva és eltöprengek..

 

Egyébként mobil böngészőre (Chrome, Firefox) is beoptimalizáltam az oldalt éjjel. Nem mondom, hogy gyors és kényelmes, de ha nincs más, jól jöhet!

Előzmény: NAR (217164)
oleandro 2014.04.07 23:23:58 © 217179

Utolért a futók végzete, az achilles ín gyulladás. Most akkor jön az öngyógyítás meg önmegtartóztatás.....

Viszont ellentétes információkat olvastam, hogy a bringázást is szüneteltetni kell-e, vagy éppen, hogy ez az, amit lehet még így is csinálni. Nops, ha tényleg ez is ellenjavallt, az már végképp beb....szna....

Van valakinek erre vonatkozó tapasztalata?

smogger 2014.04.07 23:21:46 Creative Commons License 217178

 Köszönöm, akkor megnézem a héten.

Előzmény: Avesta (217176)
Avesta 2014.04.07 23:13:26 © 217177

Utóbbi kétszer (köztük ma) arra jártamkor nem végeztek már munkát, sajnos úgy néz ki úgy marad, vagy ha később mégis aszfalt kerülne rá nem jósolok neki sok jövőt. Ha jól láttam, térképpel összevetve éppen a Budakalász-Szentendre határánál ért véget a "felújítás".

Előzmény: SzeZo (217170)
Avesta 2014.04.07 23:10:33 © 217176

Most még igen, belógó ágak sincsenek igazán, csak vigyázni kell, mert egy vastag kidőlt fa szűkíti az utat, de azt úgy is látni előre.

Előzmény: smogger (217175)