(rétegszám, ide írjál 1-et, 0 esetén villogni fog a műszerfal)
Interval = 60
(ez a lényeg, a kép egy darabjának magassága. Az egyes pozíciók képecskéit egymás alá kell tenni, és ide az Interval paraméterbe az egy darab kép magasságát kell beírni. A példa szerint egy kép 60 pixel magas, ha 3 fékpozíciód van, akkor 180 pixel magas képet kell készíteni. A szélesség nem érdekes)
Gratulálok a Vízipókhoz, szép munka! Ha megengeded, négy jobbító szándékú megjegyzést fűznék hozzá.
Induláskor valóban nem szerencsés a vezető "fejének" az elhelyezkedése, nagyon lent van és jórészt csak a műszerfalat látja. Én az alábbi képen látható módon állítottam be magamnak indulás előtt.
A kocsi bal első sarkában van egy függőleges, néhány centi szélességű rés. Ezt valahogy jó lenne kijavítani. (Második kép.)
A train.txt karakterkódolását át kellene állítani UTF8 with Signature-re (Notepad2-vel ez könnyen megy), akkor az ékezetes karakterek is helyesen jelennének meg a pálya/vonatválasztó ablakban. (Harmadik kép.)
A honlapodon még kint van az a felirat, ami szerint a kiegészítők csak BVE2-ben használhatók. Bár a Vízipóknál ott az openBVE-s felirat, ez így még mindig kicsit fejvakargatásra adhat okot a nyitóoldalra érkezőknek.
Nálam is megáll néhány másodpercre külső nézetbe kapcsoláskor, de csak ha sokáig nem kapcsoltam át előtte. Nem tudom mi lehet. A külső nézet nem lett részletesebb a régi verzió óta. Csak a menet, fékkar meg irányváltó került bele, meg a műszerfal. A metró mérete kb. 200 kbyte-tal nagyobb, mint az előző verzió.
Opsz, az első bekezdésem ellentmondásba ütközött, akkor újra azt a részt, de most normálisan:
Nem hiszem, mert nekem is, amikor hajnalban Batka 5-ös villamosán kipróbáltam az új Vizipókot, először a kiinduló állomásnál tök jól előjött, habár a kezelőpult alapértelmezett kameraállása nem volt jó, mert a pályából úgy alig átszott valami, utána azonban a kanyar végén, amikor megnyomtam az F2-t, az OpenBve először 1-2 mp-re 0-1 fps-t adott ki (eladdig 50-60 volt ugyanez az érték, a korábbi Vizipókkal legalább 2-5 fps-t produkált legrosszabb helyzetben is, külső nézetben is, de csak 1-2 másodpercre, amíg betöltődtek az objektumok!), anélkül, hogy átkapcsolt volna külső nézetre, majd teljesen belefagyott, mire Villamos-emlékparkhoz értem, aztán mire a Feladatkezelővel ki tudtam irtani a pogramot, az is eltartott jó pár másodpercig...
(Ezt a szövegrészt szedtem ki: "ráadásul úgy, hogy nem is váltottam külső nézetre")
Gondolom, elég érdekes eredményt adhatott ki, a szignál és két mondat közti egész másodperces szünet mellett meg főképp ;D
Mondjuk így bárki, akinek megvan a korábbi Vizipók, kipróbálhatja ezt azt érdekes effektust, ha tudja, hogyan kell meghatározni adott pályában, melyik futáshangot játssza le, melyik síntípuson :)
Nem hiszem, mert nekem is, amikor hajnalban Batka 5-ös villamosán kipróbáltam az új Vizipókot, először a kiinduló állomásnál tök jól előjött, habár a kezelőpult alapértelmezett kameraállása nem volt jó, mert a pályából úgy alig átszott valami, utána azonban a kanyar végén, amikor megnyomtam az F2-t, az OpenBve először 1-2 mp-re 0-1 fps-t adott ki (eladdig 50-60 volt ugyanez az érték, a korábbi Vizipókkal legalább 2-5 fps-t produkált legrosszabb helyzetben is, külső nézetben is, de csak 1-2 másodpercre, amíg betöltődtek az objektumok!), anélkül, hogy átkapcsolt volna külső nézetre, majd teljesen belefagyott, mire Villamos-emlékparkhoz értem, ráadásul úgy, hogy nem is váltottam külső nézetre, aztán mire a Feladatkezelővel ki tudtam irtani a pogramot, az is eltartott jó pár másodpercig...
Én azt mondom, a külső nézetes objektumok a ludasok, azok lettek túlbonyolítva, vagy valami, de maga a Panel.Animated nem ront a sebességen - ezt a Class 323 Unrefurb OpenBve 3D paneles változatának a Csömöri HÉV-en kipróbálása melletti, a 3D-kabin nélküli MX/A-val megegyező fps érték kiadásával tudom igazolni, persze úgy, hogy közben a kabinban is forgattam a kamerát, de nem romlott egy cseppet sem a sebesség!
Fülkenézetben csak egy kocsi látszik, ami megegyezik a külső nézet 363-as kocsijával, minekutána a fülkenézet mindössze annyit tartalmaz, hogy jelenítse meg a 363-as kocsi animated fájlját :)
Hogy a nézetváltás miért ilyen sok, azt nem tudom. Az előző verzióhoz képest cak a műszerfalkép lett pluszban, de az meg nem jelentős méretű, mert gif-ben van.
Nem tudjátok, hogy miért van az a hiba, hogy ha az F1, F2, F3 kamerákat akarom benyomni az openbve-ben, akkor 30-35 mp kell mire átvált. Ez a hiba csak a 81-7172M metró szerelvénynél fordul elő a tegnapi frissítés óta, a réggebi verziónál már akor átváltott amikor megnyomtam valamelyik gombót, és nem kellet egyít várni, ill. probáltam úgy is hogy kiszedtem a panel animated fájlt, de ez sem oldota meg a problémát. Fére értés ne esék nem akarom kritizálni a metrót, mert minden kítünően műkődik csak a kameraváltás sok időbe telik amióta tegnap letöltőttem a frissítést.
Örülök hogy működik a panel2 mert -ahogy írtam lejjebb- a bve2-es képet szét fogja húzni, de így a panel2-be más panelképet adok meg, és ehhez a menetkar képeit. . Megcsináltam a bmp-ket a menet és fékkarról. Kicsit hosszú lett a kép ( 10624 * 328 ) de ha mindkét animált résznek látszódnia kell akkor nem lehet kissebb. Remélem így működni fog...
Hát ez sajna nem nyert, igaz elindítja, de semmi nem működik, csak elindul a metró, meg nyílik és záródik az ajtó. És külső nézetben csak egy kocsi látszik. Valakinek valami ötlete? Tanácstalan vagyok...
panel2.cfg is használható. Ha a panel2.cfg jelen van, akkor az fog betöltődni, ha ilyen nincs, akkor panel.cfg-t keres. Ha az sincs akkor hibaüzenet. A leírás jó a bve4-re is.
A bve4 a panel2.cfg-t használja? Ha igen akkor van erről leírás? A bveklubbon csak openbve-hez való panel2.cfg leirást találtam. Vagy az jó bve4-hez is?
Hű, ezzel nekem valami nagyon nem stimmel.... Kihoz induláskor 600ezer hibát... Mindegyiknek a vége "animate"... És Kihagyni sem lehet, be sem tölt. Mit csináljak?