Minél könnyebb felépítménybe gondolkodj. A laposvas az alváz erősítéshez van nekem is beszerelve, de nem alulról, hanem az alváz alsó részére ] profil alsó vízszintes részének nem az aljára, hanem tetejére csavarozva. Ha kell valami Iveco alkatrész abba is segíthetek.
Az jó lesz. Úgy jobb elképzelni a dolgot. Más erősebb teherautó rúgója nem jó alá? Gondolok itt az IFA rúgóra.
Olvastam itt a fórumon, hogy a gumibak felé laposvasat becsavarozni erősítésnek. Mit szólsz hozzá? Jelenleg a plató lemezelésén gondolkodom, vagy komplett cserén. Feltéve, ha találok valahol a közelbe. A mostani platónak rétegelt lemez az alja az szeretném kicserélni. A jelenlegi állás szerint csak falcolt 2cm vastag deszka lesz rajta, de még gondolkodom.
Majd csinálok az enyémről képeket, ha nem felejtem el. Két segédrugóköteg kell hozzá, hosszabb cuppánt, két vastömb, és valami vastagabb lemezből egy kicsi. Az MTZ-ből készített targoncát annó tornyostól, úgy hogy a két villa le volt véve. Manapság meg súlyba járok már.
Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 35-10 Ivecóm. Meg kéne erősíteni a rúgózását, esetleg az alvázat is. Kb úgy 22-25 mázsát bírjon. Saját célra lenne csak használva, méhek szállítására.
Milyen rúgót vagy átalakítást tudtok javasolni. Most szedném le a platót mert szeretném lecsiszolni az alvázat és lefesteni. Ha úgy adódna egy erősítés is megesne.
Nem tudja valaki véletlenül, hogy az új Daily-nek miért van 2 izzószál a féklámpájában? Esetleg a fékezés erősségétől függően erősebben vagy gyengébben világít?
Terveink szerint Németországból hoznánk egy 35 c15 tipusú iveco-t. A kérdésem az lenne mi az amire érdemes figyelni vásárlásnál? 2007-2008-as évjáratban gondolkozunk. Platós duplakerekes kellene. Mi az a kilóméter amit lehet számolni komolyabb ráfordítás nélkül? Mik a tipushibák illetve milyenek az alkatrész árak? ha valaki ebben tudna segíteni, esetleg hasonló autója van és leírná a tapasztalatait nagyon hálásak lennénk. Bármilyen tanácsot szivesen fogadnánk. Segítségeteket előre is köszönjük.
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni, hogy 2002-es 2.8as 35s15v-hez van-e valakinek szervizmanuálja. Segitségeteket köszönöm
JA és mégegy.... A 2002 es 2.8as 35s13 illetve 35s15 kinyomocsapágya megegyezik? Nekem 35s15 van ( 6sebesseges) és ha valaki tud kinyomocsapágyat hozza az légyszives privátba üzit. Köszönöm
Az én véleményem : Vennék egy IVECO Dailyt 2004-től a 3.0-ás motorral (vagy 2.8 köbcentis) a 2.3 köbcentis motorost egyáltalán nem ajánlanám!!!Dupla kerék szerintem felesleges hiszen avval csak az öntömege lesz picivel több.Tehát szimpla kerekes S széria.Legalább 120 lovas legyen,mert avval fogsz tudni normális tempót menni.A furgonból is kettő lehetséges a 15 vagy 17 köbméteres,ebbe elég kényelmesen be lehet rendezni. Azok a 92-99-es évjáratúak szerintem kicsit felejtősek hiszen azokra még többet kéne költened,hogy normális állapotba kerüljön.Amelyik meg véletlenül megkímélt az drága.
Gyári lakót két okból nem akarok: 1. Kívülről látszik, h lakóautó, és ez a tolvajokra csábítólag hat, másrészt a különféle tarifák (autópályadíj, kompok, hidak, alagutak) egyes országokban magasabbak a lakóautókra, mint a furgonokra. 2. Csak azt, és úgy szeretném beépíteni, ahogy az nekem feltétlen fontos és kell! Így jóval olcsóbban lehet kijönni, mint egy gyárival.
Én a helyedbe gyári lakóautót vennék. Inkább egy olyat pofoznék ki, mint teljesen újat építeni egy kisteherből. A gyári lakókban áltlában kevesebb a km is mint egy haszonjárműben. Ha Ivecohoz ragaszkodsz akkor vegyél Iveco alapút. Bár az önsúlyuk általában magasabb. Azzal tisztába vagy, hogy regadót kell fizetned, hacsak nem szgk-t veszel.
Kb. másfél-két évem van az alábbi projekt megvalósítására, most még a tervezgetés, informálódás fázisában vagyok. Ezért is fordulok hozzátok. Az eddigi bejegyzéseket nagyjából áttanulmányoztam, látom, hogy hozzáértők vagytok. Én is remélem, hogy kapok majd hasznos tippeket.
A projekt: ki kell alakítanom egy zárt furgonból egy olyan megbízható lakóautót, melyet részint kirándulásokra, részint pedig akár 2-3 hónapos életvitelszerű külföldi tartózkodásra fog használni 2 fő. A járműre kb. max. 2,5-3 misim van. (a belső tér kialakítása az egy külön téma)
Amit a járműnek tudni kell: 6-7 méter körüli hossz, 3500 kg. max. tömeg, hátul dupla kerék, kb. 8-9 m2 raktér, B-s jogsival vezethetőség, megbízhatóság, autópályán 90-110 km/ó tartós haladás. Az eddigi infóim alapján úgy néz ki, hogy egy Ivecoval járnék a legjobban. A kérdéseim a következők:
--Van-e értelme egy 92-99 évjáratú 35-10-es régebbi gépet venni 5-800 ezerért, annak a motorját felújítani, illetve a kasznit is kicsit kipofozni? Kb. mennyibe jönne ki egy motorfelújítás ezen a tipuson? Mennyire megbízható a 2499 cm3 –es motor? Milyen tipusú motor ez? Régi szívódízel, vagy már az újabb? EURO hányas szabványnak felel meg? Mennyire van tele elektronikával? Mennyire strapabíró az alváz, futómű?
--Vagy felejtsem el a régit, és a felújítást, jobban járok egy újabb 35c12-es Dailyvel? Az ugyan drágább, de jobb-e? Ha kifizetek rá 2-3 misit, lenne-e olyan mint egy felújított, ”0 kilóméteres” régi?