Keresés

Részletes keresés

vasutasadam Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17477
Oda van írva: V63_1668
Előzmény: tibitrain (17476)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17476
A bveklubbon lévő klasszik csörgő járművet ki készítette?
Nincs kiirva az oldalra és a mappájában sem találtam nevet címet. Engedélyt szeretnék kérni mert a 100-as vezérlőhöz a csöri train.dat-ját használtam, módosítottam.
Köszi.
tibitrain Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17475
Igy már jóval könnyebb. Megvan köszi.
Előzmény: bvemetro (17474)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17474
A kalkulátoros oldalra beírtam egy átszámítót, az oldal legvégén van. A "v2" (4. paraméter) és a régi (1.22 verziójú) "e" értékét (5. paraméter) kell megadni. Ha nem egész szám, akkor tizedesvesszőhelyett pontot kell írni az adatokba.
Előzmény: tibitrain (17473)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17473
Nem 2000000 volt, átírtam. Van ott egy képlet az 5. sor átszámítására, de az nekem kínai. Inkább úgy hagyom.
Előzmény: bvemetro (17472)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17472
train.datban nézd meg hogy a fájl első sora micsoda. Ennek kell lennie: BVE2000000

Ha BVE1220000, akkor abban a verzióban nem adható meg hatodik sor, és mást jelentenek az adatok is. Oda ez a leírás a mérvadó: http://www.bveklub.hu/?page_id=145.
De jobb ha a BVE2000000-ra alakítod át a fájlt, viszont ekkor a gyorsulási adatokban (acceleration szakaszban) is más a helyzet, az 5. számot másképpen kell megadni.
A hangra szerintem az a jobb, ha egy "halkabb" hangra cseréled ki. Nem tudom mi van akkor, ha nincs motorhang a mappában.
Előzmény: tibitrain (17471)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.03 0 0 17471
Hűűű... tényleg! Most hogy mondod... a kis képeket meghosszabbítottam a kettő hatványára hogy nehogy ez legyen a gond. De 8-as menet és vészfék nincs rajta hanem az alapképen. De tulajdonképpen a kis képről teszi be a P8-at is és a vészféket is, de mivel azok a kockák transparent szinek, ezért eltünik és a panelen lévő dolgok látszanak. Akkor nem is kellett volna a panelre tenni hanem a kis képek közé. Mindegy de igy is jó már nem alakitok.

Kérdés: a Train dat-ban a car rész hatodik eleme, ahol azt lehet beállitani hogy az első jármű votatott-e vagy vontató, ott nullára és 1-es számra is hibát ir. ha nem irok semmit akkor jó. De Krisz Mk48-asánál is van és az jó. Ez összefügg más értékekkel is?

És még 1: még nem utaztam vezérlőkocsiban ezért kérdezem, most a csörgő motorhangja hallatszik ha megy a gép. Gondolom ez igy nem jó hiszen a vezérlőbe nincs motor. Van-e esetleg valamilyen hangja? Mit érdemes betenni a mostani hang helyére? Cseréljem ki egy olyan hangra ami "üres"? Vagy csak töröljem?
Előzmény: bvemetro (17469)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.02 0 0 17470
Az Ev3-nál az bonyolította a helyzetet, hogy a menetkar 0 és a fékkar 0 pozíciója ugyanaz, így a 0 pozíciót tettem az alapképre. Lehet hogy akkor a kis képekbe is kellenek a 0 pozíciók (és az utolsók is), csak az egy karos megoldás miatt nekem nem jött jól, mert ha féket kapcsoltam, akkor két kar látszódott: a 0-n lévő menetkar és a fék-1-en lévő fékkar.
Előzmény: bvemetro (17469)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.02 0 0 17469
Érdekes. Megnéztem a belinkelt Gigantot, ott az alapképen abszolút nincs menetszabályzó és fékkar sem. A Subject-ben a power értéke a menet-3 esetén "3" értéket ad vissza, azaz a 3. képdarabot kellene megjelenítenie a programnak. Mivel ez nálad nincs, így természetesen az alapkép jelenik meg helyette - így is lehet, csak kérdés hogy mennyire célszerű. Ugyanez a féknél is, mivel nincs utolsó képed, így az alap jelenik meg.
Én az Ev3-at alakítottam át panel2-esre, de ott biztos hogy nem a menet-3 van az alapképen.
Előzmény: tibitrain (17468)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.02 0 0 17468
Kipróbáltam. Az alap panelre a vészfék állapotú fékkar és a legnagyobb menet pozició kell. A menetkar képei felülről lefelé : P0, P1, P2... a legutolsó nem kell mert az már a képen van. A fékkar képei felülről lefelé: RL, B1, B2, B3... csak a fékpoziciók!, a vészfék nem kell mert az már a panelen van.
Előzmény: bvemetro (17464)
phontanka Creative Commons License 2010.01.02 0 0 17467
Barthez BVE4-es Gigantját nézd meg, abból ki lehet indulni.
Előzmény: tibitrain (17466)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.02 0 0 17466
Köszi! Nem baj majd kipróbálom én. Nem tűnik nehéznek.
Már arra is gondoltam, hogy keresek egy animált kétkaros járművet és megnézem a panel2-t. De szerintem nem sok magyar jármű van ilyen...
Előzmény: bvemetro (17464)
ymuh Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17465
Na, jó kis gépezet lett, már szépen fut a gépen, csak egy bajom van még... Nem működik semmiféle kezelőszerv a indításjelző hangon kívül. Tudsz segíteni?
Előzmény: Peti817172M (17452)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17464

A képekhez még annyit, hogy a 0 pozícióhoz azt hiszem nem kell külön kép (a lenti példa nincs kipróbálva, leírásból írtam össze.)

Menet esetén a legkisebb menetpoz. kerül legfelülre, és legalulra a legnagyobb (fentről lefelé: menet-1,2,3)

Fék esetén legfelül fék-1, aztán fék-2, legalul a vészfék.

Légfékes esetén az RL pozíció nem kell, a másik kettő és a vészfék kell csak. Az RL pozíció és a menetkar 0 pozíciója legyen az alapképen rajta.

Előzmény: bvemetro (17463)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17463

panel2.cfg kar animálás:

[DigitalNumber]
Subject = power

(fék esetén power helyett brake)

 

Location = 5, 700

(beillesztett kép bal felső sarka hol helyezkedik el a teljes képen (X, Y metszéspont)


DaytimeImage = Brake.bmp

(nappali képfájl neve)
NighttimeImage = Brake_n.bmp

(éjszakai képfájl neve)


TransparentColor = #0000FF

(átlásztósághoz használt szín)


Layer = 1

(rétegszám, ide írjál 1-et, 0 esetén villogni fog a műszerfal)


Interval = 60

(ez a lényeg, a kép egy darabjának magassága. Az egyes pozíciók képecskéit egymás alá kell tenni, és ide az Interval paraméterbe az egy darab kép magasságát kell beírni. A példa szerint egy kép 60 pixel magas, ha 3 fékpozíciód van, akkor 180 pixel magas képet kell készíteni. A szélesség nem érdekes)

Előzmény: tibitrain (17459)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17462
Megnéztem pontosan. Fél megabájttal nőtt a metró mérete az előző verzióhoz képest. 6 mebagájt volt a régi, és 6,5 az új.
Előzmény: Peti817172M (17460)
phontanka Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17461
Gratulálok a Vízipókhoz, szép munka! Ha megengeded, négy jobbító szándékú megjegyzést fűznék hozzá.

  • Induláskor valóban nem szerencsés a vezető "fejének" az elhelyezkedése, nagyon lent van és jórészt csak a műszerfalat látja. Én az alábbi képen látható módon állítottam be magamnak indulás előtt.
  • A kocsi bal első sarkában van egy függőleges, néhány centi szélességű rés. Ezt valahogy jó lenne kijavítani. (Második kép.)
  • A train.txt karakterkódolását át kellene állítani UTF8 with Signature-re (Notepad2-vel ez könnyen megy), akkor az ékezetes karakterek is helyesen jelennének meg a pálya/vonatválasztó ablakban. (Harmadik kép.)
  • A honlapodon még kint van az a felirat, ami szerint a kiegészítők csak BVE2-ben használhatók. Bár a Vízipóknál ott az openBVE-s felirat, ez így még mindig kicsit fejvakargatásra adhat okot a nyitóoldalra érkezőknek.


Még egyszer gratulálok a vonathoz!





Előzmény: Peti817172M (17404)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17460
Nálam is megáll néhány másodpercre külső nézetbe kapcsoláskor, de csak ha sokáig nem kapcsoltam át előtte. Nem tudom mi lehet. A külső nézet nem lett részletesebb a régi verzió óta. Csak a menet, fékkar meg irányváltó került bele, meg a műszerfal. A metró mérete kb. 200 kbyte-tal nagyobb, mint az előző verzió.
Előzmény: Gothpaladinus (17455)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17459
Akkor azért nem jön össze...:((( panel2 be akartam az animálást, de hibaüzi...
Arról viszont nincs az openbve-s leírásban semmi. Feladom...
Előzmény: bvemetro (17458)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17458
A panel2-ben viszont másképpen kell elkészíteni az animációkat, a panel.cfg leírása ehhez nem jó. Ott külön is lehet a karokat animálni.
Előzmény: tibitrain (17446)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17457

Opsz, az első bekezdésem ellentmondásba ütközött, akkor újra azt a részt, de most normálisan:

 

Nem hiszem, mert nekem is, amikor hajnalban Batka 5-ös villamosán kipróbáltam az új Vizipókot, először a kiinduló állomásnál tök jól előjött, habár a kezelőpult alapértelmezett kameraállása nem volt jó, mert a pályából úgy alig átszott valami, utána azonban a kanyar végén, amikor megnyomtam az F2-t, az OpenBve először 1-2 mp-re 0-1 fps-t adott ki (eladdig 50-60 volt ugyanez az érték, a korábbi Vizipókkal legalább 2-5 fps-t produkált legrosszabb helyzetben is, külső nézetben is, de csak 1-2 másodpercre, amíg betöltődtek az objektumok!), anélkül, hogy átkapcsolt volna külső nézetre, majd teljesen belefagyott, mire Villamos-emlékparkhoz értem, aztán mire a Feladatkezelővel ki tudtam irtani a pogramot, az is eltartott jó pár másodpercig...

 

(Ezt a szövegrészt szedtem ki: "ráadásul úgy, hogy nem is váltottam külső nézetre")

Előzmény: Gothpaladinus (17455)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17456

Gondolom, elég érdekes eredményt adhatott ki, a szignál és két mondat közti egész másodperces szünet mellett meg főképp ;D

Mondjuk így bárki, akinek megvan a korábbi Vizipók, kipróbálhatja ezt azt érdekes effektust, ha tudja, hogyan kell meghatározni adott pályában, melyik futáshangot játssza le, melyik síntípuson :)

Én még nem próbáltam ki, de ki fogom :)

Előzmény: Peti817172M (17454)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17455

Nem hiszem, mert nekem is, amikor hajnalban Batka 5-ös villamosán kipróbáltam az új Vizipókot, először a kiinduló állomásnál tök jól előjött, habár a kezelőpult alapértelmezett kameraállása nem volt jó, mert a pályából úgy alig átszott valami, utána azonban a kanyar végén, amikor megnyomtam az F2-t, az OpenBve először 1-2 mp-re 0-1 fps-t adott ki (eladdig 50-60 volt ugyanez az érték, a korábbi Vizipókkal legalább 2-5 fps-t produkált legrosszabb helyzetben is, külső nézetben is, de csak 1-2 másodpercre, amíg betöltődtek az objektumok!), anélkül, hogy átkapcsolt volna külső nézetre, majd teljesen belefagyott, mire Villamos-emlékparkhoz értem, ráadásul úgy, hogy nem is váltottam külső nézetre, aztán mire a Feladatkezelővel ki tudtam irtani a pogramot, az is eltartott jó pár másodpercig...

 

Én azt mondom, a külső nézetes objektumok a ludasok, azok lettek túlbonyolítva, vagy valami, de maga a Panel.Animated nem ront a sebességen - ezt a Class 323 Unrefurb OpenBve 3D paneles változatának a Csömöri HÉV-en kipróbálása melletti, a 3D-kabin nélküli MX/A-val megegyező fps érték kiadásával tudom igazolni, persze úgy, hogy közben a kabinban is forgattam a kamerát, de nem romlott egy cseppet sem a sebesség!

Előzmény: vasutasadam (17449)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17454
Hát, ööö :) Valahogy bennemaradhatott, de azóta kiszedtem. Az igazat megvallva azt próbáltam ki, hogy milyen az, ha beszédet teszek be futáshangnak :)
Előzmény: Gothpaladinus (17428)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17453
Vonat leírásába bekerültek a kezelőelemek, így a vonat kiválasztásakor a leírásnál látható, hogy mi mivel kezelhető.
Előzmény: Peti817172M (17452)
Peti817172M Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17452
Fülkenézetben csak egy kocsi látszik, ami megegyezik a külső nézet 363-as kocsijával, minekutána a fülkenézet mindössze annyit tartalmaz, hogy jelenítse meg a 363-as kocsi animated fájlját :)

Hogy a nézetváltás miért ilyen sok, azt nem tudom. Az előző verzióhoz képest cak a műszerfalkép lett pluszban, de az meg nem jelentős méretű, mert gif-ben van.


BVEmetro: jogos, elkészítem hozzá a leírást.
Előzmény: ymuh (17444)
Fzolee Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17451
Az enyém is ezt csinálja, AMD Athlon 64 X2 5600+, 4GB RAM, Geforce 9600GT 512MB...
Előzmény: vasutasadam (17449)
Kisember87 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17450
Nem kicsi a gépem, de nem is mai darab.

Egy kis infó:PIV alaplap, CPU 2.60GHz, 512MB RAM, DirectX 9.0c, Radeon 9250 (3D) 128 MB videókártya,
Előzmény: vasutasadam (17449)
vasutasadam Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17449
Kicsi a géped, idő (ezek szerint sok idő) kell neki, mire fel tudja dolgozni, és meg tudja jeleníteni a külső nézetet.
Előzmény: Kisember87 (17448)
Kisember87 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 17448
Nem tudjátok, hogy miért van az a hiba, hogy ha az F1, F2, F3 kamerákat akarom benyomni az openbve-ben, akkor 30-35 mp kell mire átvált. Ez a hiba csak a 81-7172M metró szerelvénynél fordul elő a tegnapi frissítés óta, a réggebi verziónál már akor átváltott amikor megnyomtam valamelyik gombót, és nem kellet egyít várni, ill. probáltam úgy is hogy kiszedtem a panel animated fájlt, de ez sem oldota meg a problémát. Fére értés ne esék nem akarom kritizálni a metrót, mert minden kítünően műkődik csak a kameraváltás sok időbe telik amióta tegnap letöltőttem a frissítést.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!