BVE Klub fórumban láttam, hogy Hik belteres MXA-t tervez, csak kellenének neki textúrák. Itt ajánlanám fel neki saját, tavaly Novemberben, Csömörön készített fotóimat felhasználásra, mivel a belteres MXA elkészítése nekem is terveim közt állt, így egymást kisegítve lehet, hogy pár héten (pár napon?...bár legyünk türelmesek) belül az utastérből is gyönyörködhetnénk kedvenc pályáinkon (kinek melyik) OpenBve-ben, ha Hévezni szeretnénk! ;)
Pontosabban fogalmazva: "egy pálya indításakor, a pálya/szerelvény betöltődése után(vagyis amikor ez eltűnik) elvileg hamarabb bújik képernyőnkre a pálya". :)
Megjelent az OpenBve 1.2.3.3, amiben két pályaszerkesztési hiba került javításra, illetve egy adott pálya indításakor amikor a kezdésre kattintás után a pálya/szerelvénybetöltési "szint" jelző eltűnt, és előjön a játék főablaka, gyorsabban jön elő a kiválasztott pálya (elvileg legalábbis, gyakorlatban még nem töltööttem le).
A bveklubbon lévő klasszik csörgő járművet ki készítette? Nincs kiirva az oldalra és a mappájában sem találtam nevet címet. Engedélyt szeretnék kérni mert a 100-as vezérlőhöz a csöri train.dat-ját használtam, módosítottam. Köszi.
A kalkulátoros oldalra beírtam egy átszámítót, az oldal legvégén van. A "v2" (4. paraméter) és a régi (1.22 verziójú) "e" értékét (5. paraméter) kell megadni. Ha nem egész szám, akkor tizedesvesszőhelyett pontot kell írni az adatokba.
train.datban nézd meg hogy a fájl első sora micsoda. Ennek kell lennie: BVE2000000
Ha BVE1220000, akkor abban a verzióban nem adható meg hatodik sor, és mást jelentenek az adatok is. Oda ez a leírás a mérvadó: http://www.bveklub.hu/?page_id=145. De jobb ha a BVE2000000-ra alakítod át a fájlt, viszont ekkor a gyorsulási adatokban (acceleration szakaszban) is más a helyzet, az 5. számot másképpen kell megadni. A hangra szerintem az a jobb, ha egy "halkabb" hangra cseréled ki. Nem tudom mi van akkor, ha nincs motorhang a mappában.
Hűűű... tényleg! Most hogy mondod... a kis képeket meghosszabbítottam a kettő hatványára hogy nehogy ez legyen a gond. De 8-as menet és vészfék nincs rajta hanem az alapképen. De tulajdonképpen a kis képről teszi be a P8-at is és a vészféket is, de mivel azok a kockák transparent szinek, ezért eltünik és a panelen lévő dolgok látszanak. Akkor nem is kellett volna a panelre tenni hanem a kis képek közé. Mindegy de igy is jó már nem alakitok.
Kérdés: a Train dat-ban a car rész hatodik eleme, ahol azt lehet beállitani hogy az első jármű votatott-e vagy vontató, ott nullára és 1-es számra is hibát ir. ha nem irok semmit akkor jó. De Krisz Mk48-asánál is van és az jó. Ez összefügg más értékekkel is?
És még 1: még nem utaztam vezérlőkocsiban ezért kérdezem, most a csörgő motorhangja hallatszik ha megy a gép. Gondolom ez igy nem jó hiszen a vezérlőbe nincs motor. Van-e esetleg valamilyen hangja? Mit érdemes betenni a mostani hang helyére? Cseréljem ki egy olyan hangra ami "üres"? Vagy csak töröljem?
Az Ev3-nál az bonyolította a helyzetet, hogy a menetkar 0 és a fékkar 0 pozíciója ugyanaz, így a 0 pozíciót tettem az alapképre. Lehet hogy akkor a kis képekbe is kellenek a 0 pozíciók (és az utolsók is), csak az egy karos megoldás miatt nekem nem jött jól, mert ha féket kapcsoltam, akkor két kar látszódott: a 0-n lévő menetkar és a fék-1-en lévő fékkar.
Érdekes. Megnéztem a belinkelt Gigantot, ott az alapképen abszolút nincs menetszabályzó és fékkar sem. A Subject-ben a power értéke a menet-3 esetén "3" értéket ad vissza, azaz a 3. képdarabot kellene megjelenítenie a programnak. Mivel ez nálad nincs, így természetesen az alapkép jelenik meg helyette - így is lehet, csak kérdés hogy mennyire célszerű. Ugyanez a féknél is, mivel nincs utolsó képed, így az alap jelenik meg. Én az Ev3-at alakítottam át panel2-esre, de ott biztos hogy nem a menet-3 van az alapképen.
Kipróbáltam. Az alap panelre a vészfék állapotú fékkar és a legnagyobb menet pozició kell. A menetkar képei felülről lefelé : P0, P1, P2... a legutolsó nem kell mert az már a képen van. A fékkar képei felülről lefelé: RL, B1, B2, B3... csak a fékpoziciók!, a vészfék nem kell mert az már a panelen van.
Köszi! Nem baj majd kipróbálom én. Nem tűnik nehéznek. Már arra is gondoltam, hogy keresek egy animált kétkaros járművet és megnézem a panel2-t. De szerintem nem sok magyar jármű van ilyen...
Na, jó kis gépezet lett, már szépen fut a gépen, csak egy bajom van még... Nem működik semmiféle kezelőszerv a indításjelző hangon kívül. Tudsz segíteni?
(rétegszám, ide írjál 1-et, 0 esetén villogni fog a műszerfal)
Interval = 60
(ez a lényeg, a kép egy darabjának magassága. Az egyes pozíciók képecskéit egymás alá kell tenni, és ide az Interval paraméterbe az egy darab kép magasságát kell beírni. A példa szerint egy kép 60 pixel magas, ha 3 fékpozíciód van, akkor 180 pixel magas képet kell készíteni. A szélesség nem érdekes)
Gratulálok a Vízipókhoz, szép munka! Ha megengeded, négy jobbító szándékú megjegyzést fűznék hozzá.
Induláskor valóban nem szerencsés a vezető "fejének" az elhelyezkedése, nagyon lent van és jórészt csak a műszerfalat látja. Én az alábbi képen látható módon állítottam be magamnak indulás előtt.
A kocsi bal első sarkában van egy függőleges, néhány centi szélességű rés. Ezt valahogy jó lenne kijavítani. (Második kép.)
A train.txt karakterkódolását át kellene állítani UTF8 with Signature-re (Notepad2-vel ez könnyen megy), akkor az ékezetes karakterek is helyesen jelennének meg a pálya/vonatválasztó ablakban. (Harmadik kép.)
A honlapodon még kint van az a felirat, ami szerint a kiegészítők csak BVE2-ben használhatók. Bár a Vízipóknál ott az openBVE-s felirat, ez így még mindig kicsit fejvakargatásra adhat okot a nyitóoldalra érkezőknek.
Nálam is megáll néhány másodpercre külső nézetbe kapcsoláskor, de csak ha sokáig nem kapcsoltam át előtte. Nem tudom mi lehet. A külső nézet nem lett részletesebb a régi verzió óta. Csak a menet, fékkar meg irányváltó került bele, meg a műszerfal. A metró mérete kb. 200 kbyte-tal nagyobb, mint az előző verzió.
Opsz, az első bekezdésem ellentmondásba ütközött, akkor újra azt a részt, de most normálisan:
Nem hiszem, mert nekem is, amikor hajnalban Batka 5-ös villamosán kipróbáltam az új Vizipókot, először a kiinduló állomásnál tök jól előjött, habár a kezelőpult alapértelmezett kameraállása nem volt jó, mert a pályából úgy alig átszott valami, utána azonban a kanyar végén, amikor megnyomtam az F2-t, az OpenBve először 1-2 mp-re 0-1 fps-t adott ki (eladdig 50-60 volt ugyanez az érték, a korábbi Vizipókkal legalább 2-5 fps-t produkált legrosszabb helyzetben is, külső nézetben is, de csak 1-2 másodpercre, amíg betöltődtek az objektumok!), anélkül, hogy átkapcsolt volna külső nézetre, majd teljesen belefagyott, mire Villamos-emlékparkhoz értem, aztán mire a Feladatkezelővel ki tudtam irtani a pogramot, az is eltartott jó pár másodpercig...
(Ezt a szövegrészt szedtem ki: "ráadásul úgy, hogy nem is váltottam külső nézetre")
Gondolom, elég érdekes eredményt adhatott ki, a szignál és két mondat közti egész másodperces szünet mellett meg főképp ;D
Mondjuk így bárki, akinek megvan a korábbi Vizipók, kipróbálhatja ezt azt érdekes effektust, ha tudja, hogyan kell meghatározni adott pályában, melyik futáshangot játssza le, melyik síntípuson :)