Vélhetően spiáter törést szenvedett a Feli. Típushiba. Régen ez zárcserével járt, de szerencsére már lehet kapni csak a spiátert is. Olvass visszább, keress a spiáter kifejezésre, ott lesz az üzlet címe.
Hi.Van egy felicia1.3 Mpi- ami csak akkor gyujt be amikor kedve van,foleg hidegben.Minden cserelve lett amit mar gondoltam,,es amit az enyimerol megtanultam,de sajnos kifogytam az 5-letekbol!! sorolom: benzinpumpa uj,hogomba uj,valtot tetejen levo szenzor cserelve,gyertyakon levo sortrafo cserelve,gyertyak cserelve,biztositekok atnezve.benzin van,csak szinkra nincs.A szentartalynal levo csatlakozokat ha szethuzzuk jo lopas ellenni vedelem,mert nemgyujt be ,csakteker..de ezeket is atneztem,ujra osszeszurtam,wd-vel atpucolva minden csatlakozo.Mi okozhat meg ilyet? oszt ha sokat van vele veszodve ,begyujt,es 3-4 perc mulva csak ugy ledoglik.Wag -com program nem jelez hibat....!Szivocsonk hatuljan levo szenzor is kipucolva....!! Lamba ilyet nemcsinal ,tapasztalatbol mar kiprobaltam tobb felin is,es enis jartam mar 5-6 honapot lehuzott dugoval... Akkor mi a fene ez?? varom surgosen 5 leteket !
A Feliciánk bal első ajtajában tönkrement az ajtózár szerkezete. A "henger" vagy "cilinder" vagy nem tudom mi a pontos neve, az amibe a kulcsot kell dugni... Csak az egyik funkció működött, letörött az egyik kis nyelv az öntvényről... (vagy nyitott vagy zárt, már nem emlékszem, de esetünkben ez nem fontos dolog :) ).
Hogy a bal oldalról lehessen kényelmesen nyitni-zárni az ajtót, lebontottam a kárpitot és kiszereltem az egész "hengert" és felcseréltem a jobb oldali, még jól működő "hengerrel".
Szóval a kérdés:
- mi a hivatalos eljárás ilyen esetben, hogy a hibás hengert-cilindert pótolni tudjuk a Skodától?!
- mi kell hozzá?! (a zár kódja azon a kis bilétán az megvan...)
Ezek az elektromos problémák nálunk is megvannak , tegnap reggel akartunk a pékségbe menni reggeliért, de az önindító nem forgatott csak nagyon lassan, meg meg állt, és a lámpák is a m.falon elhalványodtak, be kellet tolni, de az az érdekes, hogy az nap előtti este jöttünk pestről, egész nap járt a kocsi mentünk vagy 300km-t és reggelre nemtudtuk elképzelni mi a baj, mivel a rádió előlapja is le volt véve, semmi fogasztót nem hagytunk úgy és mégis ... nálunk a műszerfalon a fordulatszámmértő helyén még óra van, az az egy fogyasztó ami mehet semmi más ... és ötletünk sincs mi okozta. utána betoltuk mentünk 2 km-t a pékségig és utána már semmi baj nem volt semmivel. ez is lehet a tél számlájára írni ?
Az akksi most lesz majd 2 éves, de már újonnan is megvolt ez a probléma és a régivel is. Valószínűleg akkor az lesz amit mondasz, hogy a generátor nem tud annyit visszatölteni,mert valóban csak rövid távon van használva és ekkor is szinte az összes fogyasztóval együtt. De akkor kipróbálom hosszú távon is, és átnézetem hátha van valami rejtett fogyasztó.
Mennyi idős az akksid, 5-6 év után benne van a pakliban, hogy a telet rosszul viseli. Kidobás előtt vidd el egy akkumulátoroshoz, és nézesd meg. Tudni fogja, hogy mit kell nézni rajta. Ha azt mondja, hogy az akksi jó, na akkor kezdd csak átdrótozni a kocsit.
Az enyém tavaly télen kezdet nehezebben forgolódni, de azért még átvészelte a telet, de idén már nem fogja bírni,m már az eddigi hideg hajnalok is megmutatták, hogy az igazi telet már nem fogja bírni.
Továbbá az sem mindegy, hjogy mennyit mész a kocsival. Igazi akksi töltéshez idő kel, ha csak rövideket mész, mondjukl 20-30 percet, ráadásul hidegben, reggel, este lámpával, netán hátsó ablak fűtéssel, szellőző (fűtő) ventilátorral, akkor ne csodálkozz, ha a generátor nem tölti fel rendesen az akksit, csak éppen a fogyazstókat működteti. Ezt egy hosszabb minimum egy órás autózással kipróbálhatod, ha másnap is szarul indul akkor érdemes foglalkozni a az akksi vs átdrótozás kérdéskörrel.
Én így jártam vele: tegnap egy hosszabb autózás is volt a programban, így ma reggel rendesen pörgetett, de a reggeli utam csak 25 perc volt, ráadásul sok fogyasztó ment egyszerre, így a holnapi indulás már kétségesebb.
A reggeli fagyos tapasztalatom az volt a beindítás után, hogy borzalmasan rossz hangja volt valaminek szivatónál, mire rájöttem hogy az olajbentő sapka csinálja. Azt hittem dízel lett :) de csak az zörgött.
Mit lehet ennek csinálni? Van hozzá valami tömítőgyűrű, vagy vegyek másikat?
Akkor valószínűleg át kellene nézetni az egész kábelezést, mert egy komolyabb autóhifi van benne és a riasztó is állandó használatban van. De igazából próbáltuk riasztó nélkül is és ugyanez volt a helyzet. Csomagtérvilágítás sajnos nincs, de tervben van, csak még nem tudom melyik lenne a legegyszerűbb módja a kivitelezésének. Az akkusaruknak viszont lehet jót tenne egy tisztítás. Köszönöm a segítséged.
A rejtett fogyasztóval kapcsolatban helyes lehet az elképzelésed. És teljesen normális, hogy ez hűvös időben okoz gondot. Hidegben az akksi kevesebb teljesítményt ad le, a hideg motort nehezebb megforgatni, a hideg üzemanyag is nehezebben gyullad.
Rejtett fogyasztó lehet a rádió, a riasztó. Én például a csomagtérvilágítással szívtam.
Viszont amit mindenképp megnéznék: Az akkusaruk és az önindítóhoz vezető vastag kábel érintezése. a felületek legyenek fémtiszták. van egy kimondottan a csatlakozókra kenendő trutyi, az is segít rajta. És a csavarok legyenek normálisan meghúzva.
Köszi! Erre gondotam én is, ezért tettem vízbe és melegítettem (a régi és az új betétet is), hogy lássam mikor nyitnak. Mindkettő akkor kezdett nyitni, amikor már majd "pezsgett" a víz, nem sokra rá már forrt (ekkor már nem voltak benne a vízben). Amit nemrég vettem, valamint a ház eredetijével is ez volt már új korában is (folyamatosan melegszik, a műszer se azt mutatja, hogy eléri a 88 °C körüli hőmérsékletet, majd nyit. Ezért gondolok arra, hogy a termosztát betét, ahol felfekszik a műanyag házban a peremre, ott nincs meg a teljes tömítettség, és folyamatosan tud áramlani ki a víz a hűtő felé. Veszek egyet házastól és majd kiderül...
Újabb problémával fordulnék felétek. A Feliciánk az ilyen hűvösebb időkben már nehezen indul, viszont kis járatás után és esetleg álva hagyva 1-2 óra után is pöccre indul. Viszont ha nem hajtjuk 5-6 napig ennél zordabb időben akkor az akksi teljesen lemerül. És ezt a problémát csak hűvős időben produkálja máskor tökéletesen indul. Ennek mi lehet az oka? Gondoltam esetleg valami rejtett fogyasztóra,de az akkor melegebb időben is szívná az akksit, legalábbis szerintem.
Igen. csak a zéger tartja, nincs tömítés vagy egyéb benne.
A felső cső a termosztát közelében melegedhet a közvetlen hőátvitel miatt, de ahogy tapizod a hütő felé irányban egyre hidegebbnek kell lennie, a hütőnek meg teljesen.
Ha beindítás után(hideg motornál) azonnal melegszik a hütő is. akkor az a termosztát nyitva van, illetve igen korán nyit.
Tegnap kivettem házastól a termosztátot, hubo44 azt tanácsolta, próbáljam meg egy wahler, favorit termosztát betéttel. Történetesen volt egy olyan itthon. Annak a tányér átmérője nagyobb, mint ami a házba befér, így meg lett "műtve", de sajnos betenni nem tudtam, nem gondoltam, hogy mással is baj lesz, mielőtt megnyírbáltam. A tányér feletti rész átmérője minimálisan nagyobb, mint ami a házban van, így kénytelen voltam vissztenni a ház eredeti betétjét, mivel azzal kicsit hamarabb melegedett be a motor, mint amit nem rég vásároltam. Előtte betettem egy fazék vízbe, és kezdtem melegíteni. Forrás előtt nyitott, addig teljesen zárva volt. Kivettem a vízből, és még egy kis idő kellett, mire kezdett visszazárni. Beszereltem, feltöltöttem a leengedett fagyállóval, beindítottam a motort. A víz, ahogy eddig is, melegszik a hűtőbe menő csőben és a hűtő felső részén is. A műszerfalon a visszajelző még meg sem mozdult. Folyamatosan megy felefele a mutató a műszerfalon, míg el nem éri az üzemi hűmérsékletet. Másra már tényleg nem tudok gondolni, hogy a ház és a betét között kijut melegvíz a hűtő felé. Egyébként a betét csak simán bent van gyárilag a műanyag házban, semmi tömítés, csak a zégergyűrű tartja?
Valami okosságot mondjon már valaki, mert én nagyon azon vagyok, hogy venni kell egy másikat, házastól.
Amúgy komletten, házzal együtt van 2800 Ft + postáért a vaterán.
Lengyel zégergyűrűst vegyél bele... de ha már olyan van benne, akkor lehet venni külön betétet is, az csak 1400 Ft. Kompletten házzal együtt viszont kb. 4000 Ft .
Sziasztok, már régóta nézegetem a hűtővíz visszajelzőt, és akárhová menjek a 0et is nagyon ritkán éri el, városban 70ig felmegy és utána megáll az élet, kicsit megbőgettük állóhelyzetben, és egyből 90 lett... mi lehet az oka hogy nem megy fel ideális vagy tökéletes hőfokra? 85-95 fokig?
válaszotokat előre is köszönöm. egyszer hálás leszek még.
Múltkoriban valamelyik márka társ előhozakodott a legkissebb vagy legújabb skodákkal.
én azt mondom hogy eléggé elb.... egy fantázia rajza van az új feliciának de ha már említetted a Lee tábornokot akkor elgondolkodtató lenne mondjuk valami ford grand torinós
változat egy új skodának.
ha az új oktávia orrát rávarnák ehhez az autóhoz:
de ha így hagynák és csak skoda emblémát kapna nekem akkor is bejönne.