Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Régebb a Husikba is 50-est használtak,aztán meg is sült egy jó pár motor.Álitolag benzin mintákat kért a Román benzinkutakról a svéd, és aztán döntötték el a 33-as keveréket. A Stihlnek alítólag jo az 50-es mert kisebb a fordulat.
Nekem is van, valamikor piti pénzért (1.600 Ft) vettem tán fél liter Valvoline szűrőolajat. Tényleg rendkívül ragadós, de ezért baromi sokáig is bírja. Ha nem felejtem el vinni, akkor azt használom. Keverékkel kimosom szivacsot, aztán a kéket, a szűrőolaj színét hosszasan sikálom a kezemről. :-)))
Nagyon nem értem hogy akkor a stihlbe miért nem tesznek szintén sűrűbb keveréket?Amúgy fűrészbe-kaszába szerintem elmegy a 33-as is,de akkor tényleg menni kell annak a motornak nem pötyörögni,mert különben nem égeti el azt a rengeteg olajat és csak összeb@sz mindent.....
Elég lenne 40-es jó minőségű olaj is bármilyen vacak is a benzin....szerintem.
Ha 10 év alatt kikészítettél egy 350, akkor valószínűleg sokat dolgozott. Ilyen felhasználásba én maradnék a kétütemű, két nagy márka gépei mellett. Lehetőleg nagyobbat a 350-től.
Fuxtec nem profi kasza, az nem bírná a rendszeres terhelést.Hobbi felhasználásra teljesen rendbe van.
Oleomac jó gép, de soha nem lesz stihl. Szerintem!
Valóban, az első a kombi, a második a damilos. Nekem a 345R olyannal van, az 545-ök meg az elsővel. Nem értem ezt az akadós problémát, a régit csak az alsó gallér nélkül, az új, kombit azzal is jól lehet használni. Már szerintem (meg a zagysebészek szerint).
A nagy fordulatú gépeknél jó LENNE, de jön a rendkívül tájékozott, mindenre gondoló kaszás, aki TAKARÉKOSAN elmolyolgat úgy háromszoros időt a kaszálással félgázon. ;-)
Raktam elé az első naptól.A papírszűrő olyan szezon végére,mintha be se lett volna indítva a gép.....Azért évente lecserélem a papírszűrőt is,de nem lenne muszáj.Jó az az előszűrő!
40-est használok mindig,LS+ olajjal keverve.Már nem tudom hány éve,de jó sok az biztos.A nagy fordulatú gépekben nincs gond a 40-essel,de a kisebb fordulatúak(elsősorban a sövényvágó-néha a lombfúvó)olajat nyom a kipufogóból és füstöl.Érezni,hogy sok neki az olaj.De a kaszák,fűrészek simán jól elvannak a 40-essel.
Pár naponta vagy szükség szerint magasnyomású mosóval a rezgéscsillapító tubust és attól lefelé mindent.
Pár hetente stihl varioclean tisztító spray-vel lefújom, olyan lesz minden mint az új (műanyag és fém is) csak nem szabad sokáig rajta hagyni (kb 0,5-1 perc) aztán magasnyomásúval leöblíteni. Hengerbordákat és légjáratokat kifújom kompresszorral, motorházat áttörlöm vizes ronggyal, légszűrő kifújás ha kell csere. Évente szívófej csere a tankban, gyertya csere. Évente tengely kihúzás, áttörlés, zsírzás és vissza. Berántó rész levesz, kifújat. A damilfejben lévő koszt meló közben amint kicsit kezd rázni a gép már ganyézom is ki (pl. ahol sok a vakondtúrás ott gyakrabban kell). A 460-ast meg szoktam komplett is mosni magasnyomásúval csak nem 160 baron hanem kisebb nyomással, nem tud beázni a gyújtása mert műgyantába van ágyazva. Mosás után mindig beindítom és járatom gázon, hogy a kuplungból és a damilfejből kijusson a víz. Én motorral felfelé lógatva tárolom kb. úgy mint a boltban.
Szia!A szórásvédőt belülről egy műanyag darabbal kikapargatom-főleg a földet,fűmaradékot.Kívülről a szárat és a szórásvédőt kefével a száraz fűmaradékot lesepergetem,majd ha jó kedvem van az egészet lemosom vízzel ha otthon vagyok .A henger bordáit sürített levegővel kifujatom ahol hozzáférni.Aztán ha szépen megszáradt beindítom,kap 1-2 gázfröccsöt,hogy a damilfejnél is eltávozzon az esetleges víz.
(Utána jöhet a Wax,műanyagápoló és mehet a Fórumra a kép vagy a hirdetési oldalra. :-) -na ez a sor csak vicc )