Köszi, javítva. Csak egy - jelent kellett beírni a megfelelő helyre, meg bezárójelezni a negatív számot az openbve kívánságának megfelelően :) Egyébként elég idegesítő tud lenni, hogy beírok egy szabályos műveletet (csak alapműveletet tartalmaz), az OpenBVE meg rinyál, hogy ilyen műveletet nem ismer. Aha persze. Összeadást ismeri, szorzást ismeri, de ha a kettőt kombinálom, akkor már rinyál.
Nem csak most éppen, hanem soha az életben nem járt arra HÉV. Am miért is szedték volna fel a "HÉV" síneket az M0 miatt? Az a pálya nem használaton kívüli pálya, de még csak nem is a hévnek van, még felső vezeték sincs rajta. Azt a szakaszt Éjszakai Teherszállítási vágánynak hívják, és bármilyen meglepő, ott tehervonatok szoktak közlekedni.
Másrészt, nekem úgy tűnik, hogy Te ezt a pályát az általad felvett videó alapján készíted és nem nagyon ismered a vonalat. Értem Én, hogy még nem végleges verzió, de rengeteg olyan hiba van benne, aminek nagyon nem szabadna. 1. Már Cinkotán nem stimmelnek a dolgok, mert nem egy váltó hiányzik, meg nem tudom mikor láttál Cinkotán, sőt az egész vonal mellett, belvárosi 5 emeletes házakat. 2. Az állomás távolságok még mindig nem stimmelnek. A legfeltűnőbb Cinkota-Cinkota alsó és Cinkota alsó-Árpádföld 3. Csömör állomás és az előtte lévő ív a legborzasztóbb! Nem tudom mióta van a bejövő ívben felüljáró és az állomás mióta van völgyben, két töltés között? Az állomás bal oldalán éppen egy szép kis lejtő van, nem hogy "hegy"!! 4. A kisebb probléma a nagyban az, hogy nem elég, hogy a házak stílusa, mérete nem egyezik de még a helyük se! Még azt se sikerült kikombinálnod melyik oldalon milyen házak, és utak vannak. Mint ha csak véletlenszerűen lennének "ledobálva".
Ezek után Én ezt nem adnám ki a kezeim közül, úgy, mint valós pálya. Max. fiktív, mert a megállók nevein és az ívek irányán kívül túl sok nem stimmel a pályán!
Egy kérdés: a merevlemezem két particióra van osztva. C és D. Az op rendszer a C meghajtón van. A BVE-t telepíthetem és futtathatom-e a D részéről. Vagy csak oda lehet ahol az op rendszer is van?
(Sajnos megint gond volt billi bácsi szoftverével, és ujra kellett telepiteni. Leformatáltam a C meghajtót, de a D megmaradt. Ezért kérdezem mert akkor oda tenném a bve-t, ha esetleg megint lenne valami gond. Szégen szemre megint le kell töltenem a saját pályámat.)
Az igaz, hogy _most éppen_ nem jár azon a részen Hév, de hogyha az M0 Csömör és 3-as főút közti részének átadása előtt felszedték volna a most nem használt Hév síneket, és nem lenne még mindig ott a Csömört Kistarcsával összekötő vágány, szerinted én elkészítettem volna azt is?
Megnéztem a vizipókot, 1 hibát találtam: Az irányváltó kar fordítva van, ha lefelé nyomjuk akkor kell előre állásban lennie, ha felfelé, akkor hátra irányban. Egyébként jó lett.
A Gödöllői Hévet Levisboy (levisboy.extra.hu) már közel két éve építi, habár még nem adott belőle ki semmit, mert más valós és fiktív pályákat is épít mellette párhuzamosan, köztük a metro4-et is, így még csak elég kicsiny részét készítette el, legalábbis a saját fórumán leírtak szerint. Addig is hadd ajánljam figyelmedbe a kb félkész állapotú Csömöri Hévet, amit én fejlesztek tavaly ősz óta, ezt az én honlapomról (gothpaladinus.atw.hu) töltheted le, aminek viszont már a Csömör-Kistarcsa közti része is járható, és ez már a Gödöllői Hévre vezet vissza, amit később még meg fogok hosszabbítani egészen Gödöllőig!
Hali Gondolom ti mind ilyen nagy pályakészítő bácsik vagytok, és ezért szeretnék egy kérdést feltenni.:Valamikor megcsináljátok a Gödöllői HÉV vonalát? :) A választ kösszönöm.
Javaslom a MÁV 120a vonalának a Keleti és Mende közötti szakaszát. Le tudod tölteni a http://bvefan17.uw.hu oldalról. Szintúgy javaslom a 29-es vonalat tibi-traintől, bár ez még nincs teljesen kész (http://tibitrain.cjb.hu).
Helló! Nagyon sajnálatos módon tétlenség bűnébe estem, s ezzel megszegtem a tárhelyszolgáltató szabályzatát: túl régóta nem frissült a honlap, ezért törölték. Ami letöltésre méltó volt, az a bveklub oldalán is fent van, és mivel jelenlegi egyéb elfoglaltságom miatt nem valószínű, hogy sok újdonsággal tudok kirukkolni, nem láttam értelmét, hogy levelezésbe kezdjek az ügyfélszolgálattal a honlap újraélesítéséért.
Letölthető a 100-as BDt. Egyenlőre -a valóságtól eltérően- meghagytam halkan a motorhangokat. A jármű BVE4-gyel működik. BVE2.6 és openBVE-vel nem lett kipróbálva. Nem is garantált a működése.
Ismét bátorkodnék zavarni egy kérdéssel,. Számos BVE-oldalt átböngésztem, de nem találtam valódi vasútvonalakat. Tudna ajánlani valaki 1-2 oldalt, ahol nem fiktív, hanem valsó pályák (vagyis inkább pályaszakaszok) találhatók?
ja, a 7. és 8. ponthoz annyi eltérés, hogy ha villamoshoz akarod, akkor lehet gyári felsővezeték is, ehhez "Y"-t kell írni, azaz igény szerint. De külön is lehet felsővezetéket készíteni, csak az hosszabb.
A Switch programot megtalálod a http://www.ruedes-bve-seite.de/ oldal Downloads - Programs menüjében "Switch 1.5" néven. Ez a váltókészítő program. Elején kiválasztod az angol nyelvet ("e") 1. 1-es pont Switch, azaz kitérőt akarsz készíteni 2. Milyen hosszú a kitérő, beírod hogy "25" 3. Enter x-offset of the right branch - A kitérő jobb oldali ágának a 25. méternél lévő távolsága az egyeneshez képest - beírod hogy "2" (25 méternél 2 méterrel megy arrébb) 4. left branch "0" a bal oldali ág egyenes marad. 5. direction of travel - a kitérő melyik irányba tereljen "r", azaz jobbra (ez nem jelenti azt hogy ezen az objektumon mindig jobbra fog menni a jármű, a pályát is úgy kell megírni a curve és egyéb parancsokkal hogy tényleg jobbra menjen) 6. guard rails - terelősínek - "y" 7. right overhead line - jobb oldali ágon felsővezeték nem kell - "n" 8. ugyanez bal oldalon szintén nem "n" 9. fájlnév és kész
A lentebbi leírásban a curve parancsokhoz egyébként 150 helyett 156.58-at kell beírni, úgy pontos a váltó, és a másik váltó 180 fokos forgatása is pontos lesz.
50, .Stop -1, .railstart 1;4;0;0 ;csak ezt a sotr kell hamarabbra tenni. Nem ürest tesz le hanem csak 100 nál vagyis a váltó előtt volt elinditva. 100,
Az a száma, amit megadsz. Ezt írtam, hogy olyan objektumot kell készíteni a 15-ös objektumként (mert arra írtam a példát). Ha 128-as számot írsz be a Structure szakaszba az elkészített jobbos kitérő objektumnak, akkor a freeobj parancsban a 128-as sámot kell használnod. A "V52sinJOBBIKIT.b3d" objektumban mi van? mert mintha ez csak egy sima ív lenne.
A kitérő a rossz. Mármint a b3d. A szvicsbe x offszetnek 4 métert írtál be de csak 2 métert kellett volna. tehát a két sin közé kell kikanyrodni a sinnek mert onnan már a tútsó sin viszi át 4 méterre. Csinálj uj b3d-t és ezt töröld azt pedig tedd be a helyére.
Én nem szoktam ilyet írni, de most írok. Gothpaladinus, már nagyon elegünk van belőled! Azzal, hogy szétoffolod a topikot, ami alapvetően a BVE-ről szól, ahogy a címe is mutatja, egy egész társaságot haragítasz magadra. A legelső hozzászólásaid még elnézhetőek voltak, azok alapvetően a BVE-ről szóltak. De azóta nem nagyon láttam még értelmes hozzászólást, jött az, hogy krisz szar objektumot csinált, (ez nem igaz), aztán kiderült, hogy Te voltál a szerencsétlen. Napokon keresztül ment a szarok a digitális fényképezők, vegyél telefont, a Nokia a legjobb..., Most meg ez, hogy kopitomi-t semmibeveszed. Álljon már meg a menet! Én 2006-ban kezdtem olvasni a fórumot, körülbelül akkor, amikor phontanka. Az összes hozzászólást visszaolvastam egytől-egyig, több hozzád hasonló felhasználó írt a fórumba, akik hülyeséget írtak, vagy éppen trágárul beszéltek (tudom, Te nem beszélsz így). Voltak ígérgetések, amikor valaki bejelentett egy épülő pályát, másnap híre-hamva nem volt, de voltak normális felhasználók, akik legtöbben a mai napig itt vannak. Megismertem a topik történetét, és a felhasználókat. Megtudtam, ki mikor lépett be ide, és meddig volt itt, ki mennyire aktív... 2007-ben határoztam el, hogy regisztrálok, mert a társaság, ami itt volt, nagyon megtetszett. A mai napig kedves felhasználók lakják a topikot, akikkel igen jól el lehet beszélgetni, és segítséget is bármikor lehet kapni. Viszont amióta Te megjelentél, rendszeresek a viták, a veszekedések, az OFF hozzászólások. Tudom, az én első hozzászólásaim sem keltették a legjobb benyomásokat, mert még nem voltam tisztában a fórumozás fogalmával, sok dolgot nem ismertem, a hejesírásom (:)) sem volt a legjobb. De ha már Nálad tartunk: amelett, hogy rettenetes nagy ökörségeket írsz, még a fórumozókat is hitegeted különféle kiadásokkal. Tudom, én is ígérgetek, de megvannak az okai, hogy mi-miért nem készül el időben. Vegyük a 40-es vonalat: 1 hét alatt meglett a vonal Déli pályaudvar-Kelenföld között, folyamatosan tartottuk a kapcsolatot ferenc7-tel, fényképezni jártunk, satöbbi. Nem mondanék sokat, csak annyit, hogy jelenleg Ferenc nincs olyan állapotban, hogy bármit is építsen. A Sárbogárd-Pusztaszabolcs (igen, Pusztaszabolcs) vonal pedig azért nem készül, mert nincs időm rá, vannak sokkal jobb dolgaim, mint az építés. Csakhogy párat mondjak: A felvételi előtt vagyok 2 héttel, nem fogom egy szimulátor miatt elrontani az életemet (ha nem haragszol), fontosabb nekem, hogy egy erős iskolába kerüljek, ahonnan majd tovább fogom az utamat folytatni a nagyvilágba. Hétfő-kedd napokon fél 4-ig, szerdán fél 3-ig tart az előkészítő. Talán 2 órát van időm gépezni, de azt nem építéssel töltöm. Vannak ismerőseim, akikkel tartom e-mailban a kapcsolatot. (napi 20 e-mailt elolvasni, és válaszolni). Aztán ott van még a 7 éves kutyám, akivel igencsak törődni kell. Hogy miért nem építik a szünetben? A válasz egyszerű: legtöbbször a nagymamámat látogatom meg, szüksége van a segítségre. (De remélem, nem hiszed, hogy a BVE fontosabb, mint a család...), ha marad időm, utazok, utazok, és utazok. Szeretném megismerni az országot, ahol élek. (Ugye nem bűn?) A honlapomat pedig levettem, meg fog újulni, de több idő lesz, mint gondoltam. (Van 200 járműtextúrám, húzzam rá a modellekre, csináljak képet róluk, írjam meg a html-t). Az is elgondolkodtató, hogy a ˝BVE Fórum˝-nak nevezett fórumodon nincs BVE-ző személy.
Részemről ennyi, ebben a témában nem nyitok vitát.
Kicsit körülményesen van ez megoldva. Én így szoktam (a jobbos kitérőre): 100 .railstart 1;4;0;0 125 .railtype 0;1 .rail 1;4;0;0 .railstart 2;0;0;1 .freeobj 2;15;0;0;0 .curve 150;0 150 .curve -150;0 .rail 1; 2;0;1 .rail 2;-2;0;0 175 .curve 0;0 .railtype 0;0 .rail 1; 0;0;1 .railend 1 .rail 2;-4;0;0 .freeobj 2;15;4;0;180.200
(az 1-es indexszámú sínobjektumnak egy olyannak kell lennie, amiben semmilyen felület nincsen; a 15-ös számú freeobjectnek pedig egy jobbos kitérőnek kell lennie; a 175-nél lévő 180.200 fokos forgatás az egyszerűbb megoldás, kerek 180-nál illesztési hiba lenne. Kerek 180 fokos forgatás esetén a váltóobjektum egyedi átírásával is javítható)
EGy apróbb hibajavítást eszközöltem a vízipókon. Tényleg csak apró, mert csak egy pontosvesszőt töröltem ki. Viszont így a fülkevilágítás a pult alját is megvilágítja :)