Jönnek,hogy meghálálja az autó:)))Azt hálálja meg ha nincs agyon babusgatva!Ő tudja,hogy mi a dolga ha kell olyan mint egy vaddisznó de tud kezes bárany is lenni.Jönnek,hogy kétszázezernél majd ezt meg azt kell cserélni.Nem kellett még cserélni ezen semmit(most nem a kötelező dolgokra gondolok)de még négyszáznál sem.A vizsgán meg ki vannak akadva,hogy nem találnak rajta fogást.
Szerintem mindenki arra költi a pénzét amire akarja. Én csak azt nem bírom amikor valaki lehülyéz mert nem fix periódusban 15 ezrenként cserélek olajat...
Mint azt mondtam, nekem most van 280 ezer a verdában. első pillanattól amióta nálam van törekedtem a 30 ezres periódusra. Mivel én használtan, 15200km-rel vettem meg és állítólag az első gazdája 5000-nél lecserélte a gyári olajat és 15000-nél akarta cseréltetni a másodikat, de inkább becserélte egy új Superbre... Amikor én megvettem akkor belealkudtam a vételárba egy teljes olajszervizt is amit szerintem nem csináltak meg, csak felöntötték... (Castrol olaj volt benne és ha megcsinálták akkor szintén Castrol olajat használtak. Azután olyan 35 ezer környékén elkezdett kiabálni, hogy kell neki olaj, majd pár olyan 40 ezernél ismét, ezért kb 42 ezernél lecseréltettem és akkor már Shell Helix Ultra VX ment bele. Azután praktikussági okokból 60 ezernél vissza álltam a gyári ciklusokra és azóta 90-120-150-180-210-240-(250-nél is mert akkor volt lendkerék és hajtókar csavarok cseréje)-280 és tervek szerint 300-nál ismét vissza a gyári időzítésre! (végig a Helix Ultra VX olajat használtam amíg fel nem váltotta az Ultra AV-L)
Amikor 250-nél a hajtókar csavarokat cseréltük, akkor az olajszivattyútól legtávolabbi csapágycsészét levettük és teljesen makulátlan volt!!!! Semmilyen kopásnyom nem volt rajta csak olyan ami már egy 100km-t futott csapágyon is látszik... és az olajteknőben semmilyen lerakódás sem volt! Ja! ...és egy 30 ezres ciklusban egyszer, olyan 15-20 ezer között kell 3-4dl olajat utánatölteni, ami azért nem rossz egy turbós autótól amiben közel 300 ezer km van és még az eredeti turbó...
Igen,ez érdekes...én tíz éve 28-30 ezrenként cserélek olajat.Ilyenkor szokták azt mondani,hogy ez nem jó megoldás meghogy rövid időn belül el fog "romlani".Namost ezt hallgatom kilenc éve.Amúgy 400 ezer van a gépben.Gond egy szál se.
De azért tegyük hozzá a témához , angol barátaink a flexibilis intervallumban szervizelt járgányaiktól azonnal megszabadulnak a garancia megszűnésekor , és vesznek újat . A szívást meghagyják a csóróknak !!
:-)) Valamikor 5ekm volt a csereperiódus, Bejöttek a Zsigulik 10ekm-rel. Mindenki szörnyülködött, őt aztán nem fogják átverni ezzel, 5ezrente fogja cserélni. Ugyanezek játszódtak le a 10e-ről 15e-re, majd a 20e/30e-re váltáskor is :-DD Mindig az előzőben hisznek a népek. Angol VW fórumokon ott tartanak, hogy ők aztán a PD-vel egy méterrel sem mennek többet 30e mérföldnél. (náluk 40e mérföld /65ekm/ a flexibilis intervallum)
Köszi Neked is meg Octinak is, akkor aszem az lesz, hogy elmentem Octi ábráit, ezt a leírást meg mellérakom silabusznak oszt jónapot :)
Mondjuk éves olajcsere az alap, akkor megy mellé a levegő és pollenszűrő is, igaz még csak ~1,5 éve van meg az autó, tavaly télen vettem, idén télen picsogott amúgy is hogy service, kíváncsi vagyok idén is fog-e télen jelezni.
A 6 éves vezérléscserét mi indokolja? Elég érdekes az autó előélete, most lett benne ~36000km, szóval azt még nem erőltetném ha nem muszály.
Szerintem èrdemes mindenkèppen 15ezer km utàn olajat cserèlni, legyen az bàrmilyen jò, de ha esetleg valaki az èvi 15 ezret sem èri el ( bàr ez szerintem pl. egy ilyen autónàl nem valószínü ) akkor is jobb a csere, fügetlenül a vezetèsi stílus, ès a hasznàlati helytöl ès minden egyèbbtöl.
Biztosan tovàbb is hasznàlható lenne de szerintem ha az ember megteheti akkor èrdemes.
Jelentkezem! Nekem amióta megvan az autóm azóta pontosan 30 ezer km-nél jelez, hogy kell neki a friss dózis! Igaz, hogy ezt eleinte évente kétszer, mostanában meg már kétévente háromszor... A megoszlás kb 7:3 arányban pálya kímélőben, vagy országút és város.
A Skoda topikban azt írják, hogy még ideális körülmények közt is 26-28e között legkésőbb szervizbe küld a kocsi.
Ha meg valaki ilyen "ideális" körülményeket nyert a lottón, az többnyire autópálya vagy hosszú vidéki utak, ott viszont egész könnyen gyűlik a sok km, tehát aligha fogja elérni a 2 évet.
Igaz, hogy "vagy per év", viszont úgy sejtem, dízellel csak jár 15-öt. :)
Ha valaki 25-öt húz le jellemzően autópályán, ami szinte kímélő üzem, nem hinném, hogy nagyon nagy hiba lenne annak tekintetében, hogy a csontra ugyanazon motor rugalmas ciklusban mondjuk egy Skodában akár tovább is elengedni.
Viszont ha nem ilyenek a körülmények, tehát sok a "városozás", fene tudja, nem azon a pár ezer Ft-on múlik.
Én legtöbbször a 15-20e vagy év mellett maradnék, jellemzően tél előtt cserélve, hogy tiszta olajjal kezdje a sok hidegüzemet.
Hozzátenném, hogy én még soha nem mentem egy évben 16-17ezernél többet, egyik kocsimmal se. De abból max 10-15% volt autópálya.
A kérdés jogos, de elfelejtettem azt megemlíteni, hogy feltételezésem szerint a fix 15 ezres periódust VW505.1-es olajjal javasolták, a 25 ezres futást évente meg VW507.00-ás olajjal gondoltam.
"Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix."
Tudom, hogy ez flame veszélyes téma, éppen ezért csak annyival egészíteném ki, hogy: "vagy évente" De szerintem ha a megfelelő olajat használja és éves szinten olyan 25 ezer körül fut a verda akkor is elég évente olajat cserélni... (egyébként nekem mióta megvan a verda, Shell olajjal (direkt a WV konszernekhez való, régebben Helix Ultra VX, újabban AV-L) évente átlagban két alkalommal 30 ezer km futás után cserélek olajat...)
Csak szöveges van, táblázat nincs, de szerintem úgy szar, ahogy van, állítólag amit a (gyári) szervizprogram felhoz/javasol, az tökre más. Úgy 80-tól legalábbis.
Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix.
Aztán szerintem legkésőbb 2 évente levegőszűrő, legkésőbb 3 évente üzemanyagszűrő (ha szar helyen tankolsz, 2 évente), a fékfolyadékot mérjék meg műszerrel, de azt is 3-4 évente szokták cserélni, a hűtőfolyadék vita tárgya, én nem szoktam (eddig mindig előbb elfolyt :). Pollenszűrő érzésre vagy 1-1,5 évente, esetleg fixen szezon előtt
Vezérléscsere - ha nem mész sokat - legkésőbb 6 év után, az ~120e szokott lenni. Ismereten előéletű autón - ha nincs róla számla - akkor rövid időn belül, de legalábbis előrehozva szokták cserélni.
Szerintem érdemi különbség nem nagyon van... Inkább csak a 2008-as (vagy 2009-es?) modellévtől, mert ott a 120 ezres vezérlés cserét kitolták 150 ezerre...
Nincs valakinek szervízkönyve scannelt formában 2005-ös PDTDI autóhoz? Konkrétan a szervízintervallumos részét szeretném megszerezni, olyasmit amit Octi most rakott fel az octaviás topicba.